
Sprawozdanie z pracy Burmistrza
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęPrzedstawiamy Państwu kolejne sprawozdanie o pracy Burmistrza Miasta Ustka Jacka Graczyka w okresie między sesjami Rady Miasta Ustka.
W okresie między sesjami uczestniczyłem w spotkaniach i przyjmowałem interesantów oraz przedstawicieli różnych instytucji i organizacji. Szczegółową informację zamieszczam poniżej:
20.05.br. – spotkałem się z członkiem zarządu Kolei Mazowieckich – Panem Dariuszem Grajdą. Tematem spotkania było uruchomienie kolejowego połączenia wakacyjnego między Warszawą a Ustką (pociąg „Słoneczny”).
21.05.br. – wziąłem udział w Walnym Zebraniu Udziałowców Spółki „Wodociągi Ustka”. Przyjąłem sprawozdanie z działalności Spółki za 2014r., udzieliłem absolutorium prezesowi oraz członkom Rady Nadzorczej. Przyjęty został również plan pracy na 2015r.
22.05.br. – spotkałem się z dyrekcją firmy NAVIMOR. Omawialiśmy realizację harmonogramu budowy basenu rybackiego oraz drogi dojazdowej. Dyrektor NAVIMOR-u – zasygnalizował konieczność zmiany harmonogramu (wydłużenie terminu realizacji basenu do końca sierpnia br. oraz do połowy września terminu realizacji drogi dojazdowej).
22.05.br. wziąłem udział w konferencji Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego pod hasłem „Postępy seksuologii sądowej, rola biegłego seksuologa w procesie kontradyktoryjnym”, która odbyła się w ośrodku „Posejdon” w Ustce.
25.05.br. – spotkałem się z przedstawicielami miasta w Radzie Nadzorczej ZGK, przed walnym zebraniem udziałowców. Omówiliśmy tematy, które będą poruszane na walnym zebraniu.
26.05.br. – uczestniczyłem w spotkaniu z przedstawicielami MON, które zostało zorganizowane w Starostwie Powiatowym w Słupsku n/t budowy tarczy antyrakietowej Redzikowie.
26.05.br. – wziąłem udział w walnym zebraniu udziałowców firmy ZGK. Przyjąłem sprawozdanie z działalności Spółki za 2014r., udzieliłem absolutorium prezesowi oraz członkom Rady Nadzorczej. Przyjąłem również plan pracy spółki na 2015r.
27.05.br. – wziąłem udział w posiedzeniu Młodzieżowej Rady Miasta.
27.05.br. – uczestniczyłem w obchodach Święta Straży Granicznej w Ustce.
27.05.br. – podpisałem, wspólnie z Panem Starostą Zdzisławem Kołodziejskim, Panią Wójt Gminy Ustka Anną Sobczuk-Jodłowską oraz Panem Prezesem Spółki z o.o. „Ustka - Apartamenty” Andrzejem Dębowskim aneks do umowy dot. modernizacji ul. Wczasowej.
27.05.br. - wziąłem udział w walnym zebraniu udziałowców spółki Port Morski, przyjąłem sprawozdanie z działalności Spółki za 2014r. oraz udzieliłem absolutorium prezesowi i członkom Rady Nadzorczej. Przyjąłem plan pracy spółki na 2015r.
27.05.br. – wziąłem udział w uroczystościach zakończenia 10. Jubileuszowego Roku Akademickiego Usteckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku.
28.05.br. – spotkałem się z posłem na Sejm Dzieci i Młodzieży Dawidem Skrzypcem. Omawialiśmy temat uatrakcyjnienia spędzania wolnego czasu przez młodzież w naszym mieście.
28.05.br. – zorganizowałem konsultacje z mieszkańcami Ustki, na których przedstawiona została koncepcja zagospodarowania terenów Placu Wolności wraz z budynkami Centrum Kultury.
29.05.br. – wziąłem udział w spotkaniu zorganizowanym przez fundację na rzecz energetyki zrównoważonej z przedstawicielami środowiska rybackiego. Tematem było przedstawienie koncepcji budowy ferm wiatrowych na morzu.
29.05.br. – uczestniczyłem w zmaganiach sportowych naszych przedszkolaków w ramach olimpiady zorganizowanej przez OSiR w Ustce.
29.05.br. – wziąłem udział w walnym zebraniu udziałowców Spółki UTBS. Przyjąłem sprawozdanie z działalności Spółki za 2014r. Udzieliłem absolutorium prezesowi oraz członkom Rady Nadzorczej. Przyjąłem plan pracy spółki na 2015r.
31.05.br. – wziąłem udział w festynie zorganizowanym przez OSiR w Ustce z okazji Dnia Dziecka.
01.06.br. – uczestniczyłem w III Festynie Młodzieżowej Rady Miasta zorganizowanym na terenie OSiR.
02.06.br. – spotkałem się z pracownikami Domu Kultury, omawialiśmy sprawy bieżącego funkcjonowania placówki oraz koncepcję wzbogacenia działalności programowej, jak również poprawę komunikowania się z mieszkańcami.
02.06.br. – wziąłem udział w spotkaniu zorganizowanym przez dyrekcję Szkoły Podstawowej nr 2 z rodzicami 6 i 7 - latków, którzy od września po raz pierwszy pójdą do szkoły.
03.06.br. – uczestniczyłem w przysiędze wojskowej elewów służby przygotowawczej w Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej.
04.06.br. – spotkałem się z zastępcą dyrektora Urzędu Morskiego – p. Adamem Borodziukiem. Tematem spotkania było przedstawienie koncepcji przebudowy awanportu w usteckim porcie.
08.06.br. – spotkałem się z dyrektorem PLK Szczecin – p. Włodzimierzem Wiatrem. Omawialiśmy temat przejścia drogi obwodnicy południowej naszego miasta przez torowiska w obrębie stacji Ustka.
08.06.br. – wziąłem udział w konsultacjach z mieszkańcami, zorganizowanych przez zespół przygotowujący założenia funkcjonowania w naszym mieście budżetu obywatelskiego.
09.06.br. – uczestniczyłem w spotkaniu z ambasadorem Norwegii w Polsce zorganizowanym przez zarząd firmy MORPOL.
09.06.br. – wziąłem udział w spotkaniu z mieszkańcami ulicy Walki Młodych, na którym przedstawione zostały koncepcje zmiany organizacji ruchu na tej ulicy.
10.06.br. – zorganizowałem spotkanie dyrekcji Urzędu Morskiego Słupsku z mieszkańcami naszego miasta, na którym przedstawiony został nowy harmonogram realizacji prac związanych z budową progów podwodnych. Na spotkaniu tym przedstawiona została również informacja o dostępności plaży wschodniej w sezonie letnim.
11.06.br. – spotkałem się z Wicestarostą Słupskim – p. Rafałem Kononem oraz Dawidem Skrzypcem – posłem na Sejm Dzieci i Młodzieży. Omawialiśmy koncepcję powstania Młodzieżowej Rady Powiatu Słupskiego.
11.06.br. – spotkałem się z p. Krystyną Grabowską, prezes Centrum Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w związku z organizowanymi po raz piąty w naszym mieście warsztatami artystycznymi dla osób niepełnosprawnych, których zwieńczeniem był koncert na promenadzie w dniu 13 czerwca br.
12.06 – 14.06. – wziąłem udział w delegacji naszego miasta do Bielska-Białej. Na zaproszenie p. Jacka Krywulta – Prezydenta Bielska-Białej, nasza delegacja uczestniczyła w spotkaniach miast partnerskich.
Informuję Szanownych Radnych, że w minionym okresie odbywały się spotkania z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:
- Dokonano wyboru oferty na sporządzenie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego pn. „GRUNWALDZKA A” - wygrała firma PPR DOM p.Marii Kiełb- Stańczuk.
- Podsumowano wytyczone wcześniej kierunki działań dotyczące porządków w mieście, sprzedaży nieruchomości oraz realizacji zadań priorytetowych.
- Negatywnie rozpatrzono wniosek dzierżawców punktów handlowych i ogródków gastronomicznych przy ul. Wczasowej o wydzierżawienie terenu o łącznej pow. 340m2 w celu przeniesienia ogródków znajdujących się w pasie drogi (wnioskowany teren łącznie z całą działką będzie przygotowany do zbycia w drodze przetargu).
- Skierowano do zaopiniowania przez Komisję B-G wniosku S.C. Promenada” w sprawie nabycia w trybie bezprzetargowym gruntu zabudowanego obiektami gastronomiczno-handlowymi.
- Pozytywnie rozpatrzono wniosek o wydzierżawienie terenu przyległego do budynku pensjonatu „Dajana” na długości 7 m i szer. 0,5m w celach ekspozycji towaru na okres od 1 czerwca do 31 sierpnia br.
- Negatywnie rozpatrzono wniosek o przydzielenie indywidualnego miejsca parkingowego przy ul.Krótkiej dla osoby niepełnosprawnej (takie miejsca parkingowe są ogólnodostępne dla osób niepełnosprawnych).
- Po dyskusji na temat wydawania decyzji o zajęciu pasa drogowego przy ul. Marynarki Polskiej ustalono, że na przyszły rok zostanie wprowadzona zmiana stawek, bo z tego tytułu do budżetu miasta wpływają symboliczne opłaty.
- Odmownie rozpatrzono wniosek OSiR o ustanowienie trwałego zarządu na nieruchomości oznaczonej działką 1072/12 przy ul.Rybackiej.
- Pozytywnie rozpatrzono wniosek dot. udostępnienia części parkingu na wysokości sali konferencyjnej Urzędu w celu przeprowadzenia kampanii społecznej „Zadbaj o swoją skórę” w dniu 9 lipca 2015r.
- Wyrażono zgodę na mobilną maskotkę / reklamę stoiska 13 e na Promenadzie Nadmorskiej.
- Zapoznano się z pismem Urzędu Morskiego w Słupsku w sprawie braku możliwości demontażu radaru portowego zlokalizowanego na budynku Kapitanatu Portu w Ustce.
- Odmownie rozpatrzono Pismo Wójta Gminy Ustkaw sprawie dodatkowego wynagrodzenia za wykonanie robót nieprzewidzianych w SIWZ na budowę kolektora kanalizacji sanitarnej w ul. Sportowej w Ustce.
- Na wniosek mieszkańca ul.Lipowej, dotyczącego wykonania oświetlenia ul.Sportowej (od ul.Słupskiej do łącznika z ul.Dunina) zdecydowano, że oświetlenie będzie realizowane przy modernizacji ulicy Sportowej.
- Zdecydowano, że nie będzie zatrudnienia firmy ochroniarskiej do zabezpieczenia Parku Chopina i Parku Uzdrowiskowego przed wjazdem gokartów. Ustalono, że należy zatrudnić na okres sezonu dodatkowego strażnika, który zajmowałby się pilnowaniem porządku w obu parkach.
- Postanowiono o wykonaniu audytu dot. ścieżek rowerowych w mieście.
- Wyrażono zgodę na udział Szkoły Podstawowej nr 2 w projekcie „Książki naszych marzeń”, który dotyczy sfinansowania zakupu książek do bibliotek szkolnych. Dofinansowanie wynosi 2.170 zł. Warunkiem udzielenia wsparcia jest wkład finansowy zapewniony przez organ prowadzący w wysokości co najmniej 20% kwoty dofinansowania, tj. w tym wypadku 434 złotych.
- Na każdym posiedzeniu rozpatrywano również sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi (ponowne zawarcie umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcie umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).
- Na posiedzeniach kierownictwa opiniowano również projekty uchwał i inne materiały, które zostały przekazane radnym pod obrady komisji i sesji Rady Miasta.
Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie:
1) ustalenia odpowiedzialności za powierzone na sezon 2015 tereny z przeznaczeniem na organizację parkingów sezonowych,
2) powołania Zespołu Projektowego ds. opracowania koncepcji projektu/ów edukacyjnych w związku z przystąpieniem do ubiegania się o dofinansowanie zewnętrzne w nowej perspektywie finansowej 2014-2020,
3) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu, stanowiącego własność GMU przy ul. Marynarki Polskiej (działka nr 148/13 o pow. 96 m2 z przeznaczeniem na lokalizację namiotu handlowego),
4) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Czyszczenie i remont kanalizacji deszczowej na terenie miasta Ustka w 2015 roku”,
5) sprzedaży ½ udziału w lokalu mieszkalnym, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej współwłasnością Gminy Miasta Ustka oraz uchylenia zarządzenia Burmistrza Miasta Ustka z dnia 24 lutego 2014r. nr 0050.GN.31.2014 w sprawie sprzedaży ½ udziału w lokalu mieszkalnym, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej współwłasnością Gminy Miasta Ustka (ul. Grunwaldzka 41/3),
6) zmiany zarządzenia Burmistrza Miasta Ustka Nr 0050.GN.38.2014 z dnia 28 lutego 2014r. w sprawie sprzedaży, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży – dz. nr 166/5 przy ul. Mar.Polskiej 16A (przetarg ustny nieograniczony),
7) powołania Zastępcy Burmistrza Miasta Ustka (z dniem 1.08.2015r. - p. Bartosz Gwóźdź-Sproketowski),
8) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym gruntu położonego przy ul. 9 Marca, stanowiącego część działki nr 321/3 o pow. 13 m2 (z przeznaczeniem na ekspozycję towaru),
9) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu położonego przy ul. Krótkiej, działka nr 2245 o pow. 18 m2 zabudowany garażem,
10) przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami, organizacjami pozarządowymi oraz Radą Działalności Pożytku Publicznego Miasta Ustka na temat projektu Regulaminu Budżetu Obywatelskiego w mieście Ustka na 2016 rok,
11) zmian w budżecie miasta na 2015r. (przeniesienie wydatków między paragrafami w tym samym dziale i rozdziale),
12) niewykonania prawa pierwokupu nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym, w udziale wynoszącym ½ części (nieruchomość gruntowa przy ul. Marynarki Polskiej 31),
13) powołania Komisji Rekrutacyjnej (nabór na wolne stanowisko urzędnicze – inspektor w Wydz. IKiOŚ),
14) zmiany zarządzenia nr 0050.SOA.37.2015 Burmistrza Miasta Ustka z dnia 3 marca 2015 r. w sprawie upoważnienia Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika Miasta
i Naczelników Wydziałów oraz innych pracowników Urzędu Miasta Ustka do podpisywania decyzji administracyjnych, umów i pism,
15) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie usługi polegającej na „Zakupie i dostawie żurawia samojezdnego z wyposażeniem na potrzeby Portu Morskiego w Ustce”,
16) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym gruntu położonego w Ustce przy ul. 9 Marca, stanowiącego część działki nr 321/5 o pow. 14 m2 (z przeznaczeniem na ekspozycję towaru),
17) powołania Komisji Rekrutacyjnej (nabór na wolne stanowisko urzędnicze kierownicze – Naczelnik Wydz. IKiOŚ),
18) zmiany Z.0050.GN.203.2013 w sprawie sprzedaży, zatwierdzenia ceny i wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży przy ul. Jana z Kolna (w miejsce działki nr 338 o pow. 194m2 wpisuje się działkę nr 338/3 o pow. 192 m2),
19) powołania komisji ds. brakowania druków ścisłego zarachowania wykorzystywanych na potrzeby wydawania odpisów i zaświadczeń w Urzędzie Stanu Cywilnego,
20) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie robót budowlanych polegających na „Przebudowie drogi powiatowej nr 1202G w ciągu ulicy Wczasowej”.
Powyższe zarządzenia są do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie www.ustka.pl, w zakładce URZĄD – Zarządzenia Burmistrza.
Ponadto informuję, że na sesję w lipcu br. planowane są do przygotowania projekty uchwał:
- w sprawie: ustalenia kryteriów rekrutacji dzieci do klas I publicznych szkół podstawowych
i publicznego gimnazjum, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Ustka,
- w sprawie zmiany stawek za zajęcie pasa drogowego,
- w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz
ustalenia wysokości stawki tej opłaty na terenie Gminy Miasto Ustka i stawek opłat za
pojemniki o określonej pojemności,
- w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Miasto
Ustka.
- w sprawie zmiany Statutu Uzdrowiska Ustka.
Burmistrz Miasta Ustka Jacek Graczyk
Data dodania