
Sezon 2015 - kalendarz imprez
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę Przedstawiamy Państwu plan pracy Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej na 2015 rok, po konsultacjach z mieszkańcami i branżą turystyczną. Poniżej znajdą Państwo również propozycje imprez przygotowane przez Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz Dom Kultury.
DZIAŁANIA PROMOCYJNE I MARKETINGOWE, KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
Priorytet: zintegrowany, kompleksowy i spójny plan działań, wybór optymalnych i efektywnych narzędzi, konsekwentne prowadzenie działań komunikacyjnych, budowanie marki i rozpoznawalności Ustki
1. Kampania reklamowa w ogólnopolskich mediach zachęcająca turystów do przyjazdu do Ustki. Cel: promocja wizerunkowa skierowana do określonej grupy docelowej, wzmocnienie wizerunku Ustki jako destynacji całorocznej. Hasło przewodnie kampanii - Ustka na fali, dodatkowo posługujemy się hasztagiem: #szerokaplazaustka. Kampania uwzględniać będzie rzetelną informację o korzyściach płynących z inwestycji polegającej na budowie tzw. sztucznej rafy. Proponowane media: TVN24, onet.pl, Fakt, Polskie Radio, Radio RMF FM, czasopisma kobiece. Termin realizacji: kwiecień/maj i październik/listopad. Koszt: 150 tys. zł.
2. Kampania billboardowa w największych miastach Polski (województwa mazowieckie, wielkopolskie, łódzkie, dolnośląskie, śląskie i małopolskie), powiązana i spójna z kampanią w mediach. Termin realizacji: kwiecień/maj. Koszt: 40 tys. zł.
3. Organizacja Study Press, spotkania przedstawicieli mediów ogólnopolskich. Cel: zaprezentowanie dziennikarzom największych walorów Ustki, czego efektem będą publikacje w ogólnopolskich mediach. Termin realizacji: kwiecień/maj. Koszt: 10 tys. zł. Spodziewany ekwiwalent medialny (wartość informacji o Ustce) - 50 tys. zł.
4. Uczestnictwo w Festiwalu Miast Partnerskich w Bielsku-Białej. Cel: promocja Ustki na Podbeskidziu, współpraca z miastem partnerskim. Koszt: 5 tysięcy złotych. Termin realizacji: czerwiec.
5. Obrendowanie miasta, zakup i montaż banerów, flag na słupy oświetleniowe, etc. Cel: utrwalanie w świadomości turystów nazwy Ustka. Termin realizacji: maj. Koszt: 10 tysięcy złotych.
6. Promocja Ustki na Facebooku, zamieszczanie tzw. sponsorowanych wpisów. Cel: pozyskanie potencjalnych użytkowników największego portalu społecznościowego, zwiększenie liczby fanów oficjalnego profilu miasta. Termin realizacji: cały rok. Koszt: 5 tys. zł.
7. Zakup gadżetów reklamowych, typu koszulki, kubki, długopisy, smycze, zestawy VIP-owskie . Odejście od logo miasta, promocja herbu i syrenki i nowego hasła - Ustka na fali. Cel: posiadanie zasobów upominków dla turystów, gości ratusza, delegacji, nagród w konkursach. Termin realizacji: marzec. Koszt: 25 tys. zł.
8. Dofinansowanie wydania Gazety Turystycznej. Gazetę, w nakładzie 50 tysięcy egzemplarzy, która będzie rozdawana turystom nieodpłatnie, wyda Lokalna Organizacja Turystyczna "Ustka i Ziemia Słupska", w porozumieniu z Wydziałem Promocji i Komunikacji Społecznej. Cel: bezpłatna informacja dla turystów o atrakcjach miasta i organizowanych imprezach. Termin realizacji: kwiecień. Koszt: 15 tys. zł.
9. Druk map miasta, które w Centrum Informacji Turystycznej będą nieodpłatnie przekazywane turystom. Cel: zaspokojenie potrzeb turystów, ułatwienie im poruszania się po Ustce. Termin realizacji: kwiecień. Koszt: 5 tys. zł.
10. Druk plakatów informujących o organizowanych w mieście imprezach. Cel: zaproszenie do udziału w imprezach jak największej liczby turystów. Termin realizacji: cały rok. Koszt: 3 tysięcy złotych.
11. Druk karnetów i folderów związanych z programem "Karnet Wakacyjny", promocja programu. Cel: zwiększenie skuteczności ściągania opłaty uzdrowiskowej. Termin realizacji: kwiecień. Koszt: 5 tysięcy złotych.
12. Wydanie nowego folderu "Ustka na cztery pory roku". Cel: informacja w formie papierowej o największych walorach Ustki, promocja kurortu, do którego można przyjeżdżać na wypoczynek przez cały rok. Termin realizacji: marzec. Koszt: 5 tysięcy złotych.
13. Zamieszczanie ogłoszeń i informacji o pracy Burmistrza i Rady Miasta w gazetach lokalnych, wkładka typu inforatusz. Cel: komunikacja wewnętrzna z mieszkańcami. Termin realizacji: cały rok. Koszt: 20 tysięcy złotych.
14. Uruchomienie SMS-owego systemu powiadamiania mieszkańców. Cel: poprawa komunikacji z mieszkańcami. Termin realizacji: marzec. Koszt: 5 tys. zł.
15. Opracowanie projektów graficznych i layoutu gazety turystycznej. Cel: spójny przekaz graficzny. Termin realizacji: marzec. Koszt: 5 tys. zł.
ŁĄCZNIE: 308 tys. zł
ORGANIZACJA IMPREZ, ZAGOSPODAROWANIE WOLNEGO CZASU TURYSTOM
Priorytet: zmiana formuły imprez, podkreślenie nadmorskiego charakteru Ustki, odejście od organizacji kosztownych eventów
1. Organizacja imprezy sylwestrowej. Cel: uatrakcyjnienie mieszkańcom i turystom powitania Nowego Roku. Termin realizacji: impreza zrealizowana, płatność z tegorocznego budżetu. Koszt: 22 tys. zł
2. Organizacja imprezy Dni Morza wspólnie ze Słupskiem. Program: występy usteckich i słupskich muzyków, konkursy z nagrodami. Cel: podkreślenie morskiego charakteru miasta i idei Dwumiasta, promocja uzdolnionych ustczan. Termin realizacji: 27 czerwca. Koszt: 5 tys. zł.
3. Organizacja imprezy "Uśmiechnięte Ust(k)a". Program: przedstawienie teatralne dla dzieci, animacje dla najmłodszych, dla dorosłych występ zespołu artysty kabaretowego. Cel: uatrakcyjnienie wolnego czasu rodzinom z dziećmi. Termin realizacji: 5 lipca. Koszt 20 tys. zł.
4. Organizacja Ogólnopolskiego Festiwalu Sztucznych Ogni. Zmiana formuły Festiwalu - pierwszego dnia widowiskowy pokaz laserowy, drugiego pokazy fajerwerków. Występy zespołów muzycznych na scenie. Cel: uatrakcyjnienie pobytu turystom i czasu wolnego mieszkańcom, budowa wizerunku Ustki, jako miasta atrakcyjnego pod kątem kalendarza imprez. Termin realizacji: 10-11 lipca. Koszt: 110 tys. zł
5. Współorganizacja imprezy Bielsko-Biała i Beskidy w Ustce. Cel: zaprezentowanie turystom tradycji i kultury góralskiej, promocja idei współpracy obu miast partnerskich. Termin realizacji: lipiec. Koszt: 13 tysięcy złotych.
6. Współorganizacja Festiwalu Żagli Issa. Program: regaty żeglarskie, miasteczko żeglarskie w porcie i na promenadzie, minitargi żeglarskie, wykłady i szkolenia, koncerty szantowe. Cel: promocja żeglarstwa i podkreślenie morskiego charakteru miasta, budowa nadmorskiej tożsamości kulturowej. Termin realizacji: 24-25 lipca. Koszt: 15 tysięcy złotych.
7. Organizacja Finału Mistrzostw Polski w Beach Soccera. Program: czterodniowe rozgrywki najlepszych drużyn w Polsce, mecze pokazowe z udziałem gwiazd sportu i celebrytów. Cel: budowa wizerunku Ustki jako letniego centrum Beach Soccera. Termin realizacji: lipiec/sierpień. Koszt: 55 tys. zł.
8. Organizacja "Rybnych Dożynek" z Magdą Gessler, Prezydentem Słupska Robertem Biedroniem i lokalnymi przedsiębiorcami. Koncert gwiazdy na scenie. Cel: promocja Ustki w ogólnopolskich mediach, promocja rybnych produktów regionalnych. Termin realizacji: sierpień. Koszt: 40 tysięcy złotych.
9. Organizacja Święta Ustki i imprezy Syrenalia. Zmiana formuły imprezy. W programie: parada ulicami miasta, gra miejska osnuta na motywie syrenki, zabawy w borowinie pod okiem znanego celebryty. Cel: budowa tożsamości kulturowej wokół postaci syrenki, uroczyste obchody święta miasta, podkreślenie związku Ustki z morzem. Termin realizacji: 15 sierpnia. Koszt: 40 tysięcy zł.
10. Organizacja imprezy Wakacje z Duchami, wspólnie z Państwem Barnowskimi i mieszkańcami Ustki zachodniej. Program: nocna impreza z pochodniami, duchami i upiorami na kanwie legendy o stawiku CPN-owskim. Cel: promocja nowej atrakcji turystycznej Ustki. Termin realizacji: lipiec lub sierpień. Koszt: 10 tysięcy złotych.
11. Organizacja plenerowych pokazów filmowych "Kino na leżakach". Cel: uatrakcyjnienie pobytu turystom poprzez ofertę kulturalną. Termin realizacji: lipiec i sierpień. Koszt: 3 tys. zł
12. Organizacja imprezy "Ustczanie turystom". W programie: występy uzdolnionych ustczan. Cel: uatrakcyjnienie wolnego czasu turystom, promocja utalentowanych mieszkańców. Termin realizacji: lipiec. Koszt: 5 tys. zł.
13. Współorganizacja ultramaratonu. Cel: budowanie wizerunku Ustki, jako miejsca przyjaznego wyczynowym sportowcom. Termin realizacji: sierpień. Koszt: 3 tys. zł.
14. Realizacja projektu "Otwarta scena". Cykl czterech koncertów (dwa w lipcu i dwa w sierpniu) zespołów amatorskich z całej Polski. Formuła otwarta, zainteresowane zespołu będą mogły przesyłać płyty ze swoimi nagraniami, wyboru dokonają mieszkańcy i przedstawiciele stowarzyszeń. Cel: uatrakcyjnienie wolnego czasu turystom w tygodniu. Termin realizacji: lipiec i sierpień. Koszt: 15 tys. zł.
15. Organizacja przedstawień teatralnych i animacji dla najmłodszych. Cel: uatrakcyjnienie pobytu rodzinom z dziećmi. Termin realizacji: lipiec i sierpień. Koszt: 5 tys. zł
16. Darmowe zwiedzanie Ustki z przewodnikiem. Raz tygodniu, w określony dzień, wszyscy chętni będą mogli uczestniczyć w dwugodzinnej wycieczce po Ustce wraz z przewodnikiem. Cel: promocja największych atrakcji Ustki, propozycja dla turystów aktywnie spędzających czas. Termin realizacji: lipiec i sierpień. Koszt: 2 tys. zł
17. Współorganizacja regat żeglarskich "Memoriał Jana Kołpy". Cel: promocja żeglarstwa i morskiego charakteru Ustki. Termin realizacji: wrzesień. Koszt: 5 tys. zł.
18. Organizacja ratuszowych Mikołajek. W programie: program artystyczny dla najmłodszych, konkursy z nagrodami. Cel: uatrakcyjnienie okresu świątecznego mieszkańcom. Termin realizacji: grudzień Koszt: 12 tys. zł.
19. Dofinansowanie imprezy wybranej w ramach ogłoszonego konkursu. Mieszkańcy albo stowarzyszenia będą mogły przedstawić propozycję swojej imprezy wraz z kosztorysem. Cel: stworzenie obywatelskiego budżetu promocyjnego. Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Kwota dofinansowania: 15 tys. zł.
ŁĄCZNY KOSZT: 395 tys. zł
INNE WYDATKI
1. Nagłośnienie i oświetlenie techniczne imprez - 30 tys. zł
2. Opłaty ZAIKS - 10 tys. zł
3. Elektryk, zabezpieczenie medyczne, ochrona - 15 tys. zł
5. Umowa na dokumentację fotograficzną i filmową - 11 tys. zł
6. Dofinansowanie innych imprez i projektów - 20 tys. zł
ŁĄCZNY KOSZT: 86 tys. zł
ŁĄCZNIE WSZYSTKO: 789 tys. zł
PODSUMOWANIE:
- mniej kosztownych imprez, więcej działań promocyjnych i marketingowych
- zmiana formuły imprez
- rezygnacja z nieefektywnych narzędzi promocyjnych (wyjazdy na targi)
- jawność i przejrzystość działania, szerokie konsultacje, otwarcie na pomysły mieszkańców
- kontynuowanie współpracy z Lokalną Organizacją Turystyczną, Słupskiem, Darłowem, Doliną Charlotty, a także radiem RMF FM
- współpraca promocyjna z hotelem Grand Lubicz Ustka, lokalnymi przedsiębiorcami i stowarzyszeniami
Opracował: Jacek Cegła, Naczelnik Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej
Data dodania