W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Aktualności

Sezon 2015 - kalendarz imprez

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Przedstawiamy Państwu plan pracy Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej na 2015 rok, po konsultacjach z mieszkańcami i branżą turystyczną. Poniżej znajdą Państwo również propozycje imprez przygotowane przez Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz Dom Kultury.

 DZIAŁANIA PROMOCYJNE I MARKETINGOWE, KOMUNIKACJA SPOŁECZNA

Priorytet: zintegrowany, kompleksowy i spójny plan działań, wybór optymalnych i efektywnych narzędzi, konsekwentne prowadzenie działań komunikacyjnych, budowanie marki i rozpoznawalności Ustki

1. Kampania reklamowa w ogólnopolskich mediach zachęcająca turystów do przyjazdu do Ustki. Cel: promocja wizerunkowa skierowana do określonej grupy docelowej,  wzmocnienie wizerunku Ustki jako destynacji całorocznej. Hasło przewodnie kampanii - Ustka na fali, dodatkowo posługujemy się hasztagiem: #szerokaplazaustka. Kampania uwzględniać będzie rzetelną informację o korzyściach płynących z inwestycji polegającej na budowie tzw. sztucznej rafy. Proponowane media: TVN24, onet.pl, Fakt, Polskie Radio, Radio RMF FM, czasopisma kobiece. Termin realizacji: kwiecień/maj i październik/listopad. Koszt: 150 tys. zł.

2. Kampania billboardowa w największych miastach Polski (województwa mazowieckie, wielkopolskie, łódzkie, dolnośląskie, śląskie i małopolskie), powiązana i spójna z kampanią w mediach. Termin realizacji: kwiecień/maj. Koszt: 40 tys. zł.

3. Organizacja Study Press, spotkania przedstawicieli mediów ogólnopolskich.  Cel: zaprezentowanie dziennikarzom największych walorów Ustki, czego  efektem będą publikacje w ogólnopolskich mediach. Termin realizacji: kwiecień/maj. Koszt: 10 tys. zł. Spodziewany ekwiwalent medialny (wartość informacji o Ustce) - 50 tys. zł.

4. Uczestnictwo w Festiwalu Miast Partnerskich w Bielsku-Białej. Cel: promocja Ustki na Podbeskidziu, współpraca z miastem partnerskim. Koszt: 5 tysięcy złotych. Termin realizacji: czerwiec.

5. Obrendowanie miasta, zakup i montaż banerów, flag na słupy oświetleniowe, etc. Cel: utrwalanie w świadomości turystów nazwy Ustka. Termin realizacji: maj. Koszt: 10 tysięcy złotych.

6. Promocja Ustki na Facebooku, zamieszczanie tzw. sponsorowanych wpisów. Cel: pozyskanie potencjalnych użytkowników największego portalu społecznościowego, zwiększenie liczby fanów oficjalnego profilu miasta. Termin realizacji: cały rok. Koszt: 5 tys. zł.

7. Zakup gadżetów reklamowych, typu koszulki, kubki, długopisy, smycze, zestawy VIP-owskie . Odejście od logo miasta, promocja herbu i syrenki i nowego hasła - Ustka na fali. Cel: posiadanie zasobów upominków dla turystów, gości ratusza, delegacji, nagród w konkursach. Termin realizacji: marzec. Koszt: 25 tys. zł.

8. Dofinansowanie wydania Gazety Turystycznej. Gazetę, w nakładzie 50 tysięcy egzemplarzy, która będzie rozdawana turystom nieodpłatnie, wyda Lokalna Organizacja Turystyczna "Ustka i Ziemia Słupska", w porozumieniu z Wydziałem Promocji i Komunikacji Społecznej. Cel: bezpłatna informacja dla turystów o atrakcjach miasta i organizowanych imprezach. Termin realizacji: kwiecień. Koszt: 15 tys. zł.

9. Druk map miasta, które w Centrum Informacji Turystycznej będą nieodpłatnie przekazywane turystom. Cel: zaspokojenie potrzeb turystów, ułatwienie im poruszania się po Ustce. Termin realizacji: kwiecień. Koszt: 5 tys. zł.

10. Druk plakatów informujących o organizowanych w mieście imprezach. Cel: zaproszenie do udziału w imprezach jak największej liczby turystów. Termin realizacji: cały rok. Koszt: 3 tysięcy złotych.

11. Druk karnetów i folderów związanych z programem "Karnet Wakacyjny", promocja programu. Cel: zwiększenie skuteczności ściągania opłaty uzdrowiskowej. Termin realizacji: kwiecień. Koszt: 5 tysięcy złotych.

12. Wydanie nowego folderu "Ustka na cztery pory roku". Cel: informacja w formie papierowej o największych walorach Ustki, promocja kurortu, do którego można przyjeżdżać na wypoczynek przez cały rok. Termin realizacji: marzec. Koszt: 5 tysięcy złotych.

13. Zamieszczanie ogłoszeń i informacji o pracy Burmistrza i Rady Miasta w gazetach lokalnych, wkładka typu inforatusz. Cel: komunikacja wewnętrzna z mieszkańcami. Termin realizacji: cały rok. Koszt: 20 tysięcy złotych.

14. Uruchomienie SMS-owego systemu powiadamiania mieszkańców. Cel: poprawa komunikacji z mieszkańcami. Termin realizacji: marzec. Koszt: 5 tys. zł.

15. Opracowanie projektów graficznych i layoutu gazety turystycznej. Cel: spójny przekaz graficzny. Termin realizacji: marzec. Koszt: 5 tys. zł.

ŁĄCZNIE: 308 tys. zł

 ORGANIZACJA IMPREZ, ZAGOSPODAROWANIE WOLNEGO CZASU TURYSTOM

Priorytet: zmiana formuły imprez, podkreślenie nadmorskiego charakteru Ustki, odejście od organizacji kosztownych eventów

1. Organizacja imprezy sylwestrowej. Cel: uatrakcyjnienie mieszkańcom i turystom powitania Nowego Roku. Termin realizacji: impreza zrealizowana, płatność z tegorocznego budżetu. Koszt: 22 tys. zł

2. Organizacja imprezy Dni Morza wspólnie ze Słupskiem. Program: występy usteckich i słupskich muzyków, konkursy z nagrodami. Cel: podkreślenie morskiego charakteru miasta i idei Dwumiasta, promocja uzdolnionych ustczan. Termin realizacji: 27 czerwca. Koszt: 5 tys. zł.

3. Organizacja imprezy "Uśmiechnięte Ust(k)a". Program: przedstawienie teatralne dla dzieci, animacje dla najmłodszych, dla dorosłych występ zespołu   artysty kabaretowego. Cel: uatrakcyjnienie wolnego czasu rodzinom z dziećmi. Termin realizacji: 5 lipca. Koszt 20 tys. zł.

4. Organizacja Ogólnopolskiego Festiwalu Sztucznych Ogni. Zmiana formuły Festiwalu - pierwszego dnia widowiskowy pokaz laserowy, drugiego pokazy fajerwerków. Występy zespołów muzycznych na scenie. Cel: uatrakcyjnienie pobytu turystom i czasu wolnego mieszkańcom, budowa wizerunku Ustki, jako miasta atrakcyjnego pod kątem kalendarza imprez. Termin realizacji: 10-11 lipca. Koszt: 110 tys. zł

5. Współorganizacja imprezy Bielsko-Biała i Beskidy w Ustce. Cel: zaprezentowanie turystom tradycji i kultury góralskiej, promocja idei współpracy obu miast partnerskich. Termin realizacji: lipiec. Koszt: 13 tysięcy złotych.

6. Współorganizacja Festiwalu Żagli Issa. Program: regaty żeglarskie, miasteczko żeglarskie w porcie i na promenadzie, minitargi żeglarskie, wykłady i szkolenia, koncerty szantowe. Cel: promocja żeglarstwa i podkreślenie morskiego charakteru miasta, budowa nadmorskiej tożsamości kulturowej. Termin realizacji: 24-25 lipca. Koszt: 15 tysięcy złotych.

7. Organizacja Finału Mistrzostw Polski w Beach Soccera. Program: czterodniowe rozgrywki najlepszych drużyn w Polsce, mecze pokazowe z udziałem gwiazd sportu i celebrytów. Cel: budowa wizerunku Ustki jako letniego centrum Beach Soccera. Termin realizacji: lipiec/sierpień. Koszt: 55 tys. zł.

8. Organizacja "Rybnych Dożynek" z Magdą Gessler, Prezydentem Słupska Robertem Biedroniem i lokalnymi przedsiębiorcami. Koncert gwiazdy na scenie. Cel: promocja Ustki w ogólnopolskich mediach, promocja rybnych produktów regionalnych. Termin realizacji: sierpień. Koszt: 40 tysięcy złotych.

9. Organizacja Święta Ustki i imprezy Syrenalia. Zmiana formuły imprezy. W programie: parada ulicami miasta, gra miejska osnuta na motywie syrenki, zabawy w borowinie pod okiem znanego celebryty. Cel: budowa tożsamości kulturowej wokół postaci syrenki, uroczyste obchody święta miasta, podkreślenie związku Ustki z morzem. Termin realizacji: 15 sierpnia. Koszt: 40 tysięcy zł.

10. Organizacja imprezy Wakacje z Duchami, wspólnie z Państwem Barnowskimi i mieszkańcami Ustki zachodniej. Program: nocna impreza z pochodniami, duchami i upiorami na kanwie legendy o stawiku CPN-owskim. Cel: promocja nowej atrakcji turystycznej Ustki. Termin realizacji: lipiec lub sierpień. Koszt: 10 tysięcy złotych.

11. Organizacja plenerowych pokazów filmowych "Kino na leżakach". Cel: uatrakcyjnienie pobytu turystom poprzez ofertę kulturalną. Termin realizacji: lipiec i sierpień. Koszt: 3 tys. zł

12. Organizacja imprezy "Ustczanie turystom". W programie: występy uzdolnionych ustczan. Cel: uatrakcyjnienie wolnego czasu turystom, promocja utalentowanych mieszkańców. Termin realizacji: lipiec. Koszt: 5 tys. zł.

13. Współorganizacja ultramaratonu. Cel: budowanie wizerunku Ustki, jako miejsca przyjaznego wyczynowym sportowcom. Termin realizacji: sierpień. Koszt: 3 tys. zł.

14. Realizacja projektu "Otwarta scena". Cykl czterech koncertów (dwa w lipcu i dwa w sierpniu) zespołów amatorskich z całej Polski. Formuła otwarta, zainteresowane zespołu będą mogły przesyłać płyty ze swoimi nagraniami, wyboru dokonają mieszkańcy i przedstawiciele stowarzyszeń. Cel: uatrakcyjnienie wolnego czasu turystom w tygodniu. Termin realizacji: lipiec i sierpień. Koszt: 15 tys. zł.

15. Organizacja przedstawień teatralnych i animacji dla najmłodszych. Cel: uatrakcyjnienie pobytu rodzinom z dziećmi. Termin realizacji: lipiec i sierpień. Koszt: 5 tys. zł

16. Darmowe zwiedzanie Ustki z przewodnikiem. Raz tygodniu, w określony dzień, wszyscy chętni będą mogli uczestniczyć w dwugodzinnej wycieczce po Ustce wraz z przewodnikiem. Cel: promocja największych atrakcji Ustki, propozycja dla turystów aktywnie spędzających czas. Termin realizacji: lipiec i sierpień. Koszt: 2 tys. zł

17. Współorganizacja regat żeglarskich "Memoriał Jana Kołpy". Cel: promocja żeglarstwa i morskiego charakteru Ustki. Termin realizacji: wrzesień. Koszt: 5 tys. zł.

18. Organizacja ratuszowych Mikołajek. W programie: program artystyczny dla najmłodszych, konkursy z nagrodami. Cel: uatrakcyjnienie okresu świątecznego mieszkańcom. Termin realizacji: grudzień Koszt: 12 tys. zł.

19. Dofinansowanie imprezy wybranej w ramach ogłoszonego konkursu. Mieszkańcy albo stowarzyszenia będą mogły przedstawić propozycję swojej imprezy wraz z kosztorysem. Cel: stworzenie obywatelskiego budżetu promocyjnego. Termin realizacji: lipiec albo sierpień. Kwota dofinansowania: 15 tys. zł.

ŁĄCZNY KOSZT: 395 tys. zł

INNE WYDATKI

1. Nagłośnienie i oświetlenie techniczne imprez - 30 tys. zł

2. Opłaty ZAIKS - 10 tys. zł

3. Elektryk, zabezpieczenie medyczne, ochrona - 15 tys. zł

5. Umowa na dokumentację fotograficzną i filmową - 11 tys. zł

6. Dofinansowanie innych imprez i projektów - 20 tys. zł

ŁĄCZNY KOSZT: 86 tys. zł

ŁĄCZNIE WSZYSTKO: 789 tys. zł

PODSUMOWANIE:

  - mniej kosztownych imprez, więcej działań promocyjnych i marketingowych

  - zmiana formuły imprez

  - rezygnacja z nieefektywnych narzędzi promocyjnych (wyjazdy na targi)

  - jawność i przejrzystość działania, szerokie konsultacje, otwarcie na pomysły mieszkańców

  - kontynuowanie współpracy z Lokalną Organizacją Turystyczną, Słupskiem, Darłowem, Doliną Charlotty, a także radiem RMF FM

  -  współpraca promocyjna z hotelem Grand Lubicz Ustka, lokalnymi przedsiębiorcami i stowarzyszeniami

Opracował: Jacek Cegła, Naczelnik Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej

 Kalendarz imprez Domu Kultury

Kalendarz imprez Ośrodka Sportu i Rekreacji

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)

Pozostałe aktualności więcej >

Sprawozdanie z pracy Burmistrza Miasta Ustka  w okresie pomiędzy sesjami  na Sesję Rady Miasta w dniu 30 kwietnia 2025 r.   25 marca br. uczestniczyłem w spotkaniu z Magdaleną Olczyk, Zastępcą Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. inwestycyjnych. Spotkanie dotyczyło planowanych remontów falochronów oraz ewentualnego zajęcia części plaży podczas przeprowadzenia tej inwestycji. Przedstawiłem oczekiwania miasta dotyczące wykorzystania plaży podczas sezonu letniego. 26 marca br. uczestniczyłem w uroczystym podpisaniu umowy między PGE Baltica a firmą Doraco, która zbuduje bazę operacyjno-serwisową w Porcie Ustka. Baza będzie zapleczem technicznym dla morskich farm wiatrowych PGE Baltica. Prace budowlane mają zacząć się na początku maja i potrwają do końca 2026 r. Powstanie bazy operacyjno-serwisowej jest nowym etapem w działalności portu. 28 marca br. do Wojewody Pomorskiego został złożony wniosek o zmianę granic administracyjnych Miasta Ustka. 1 kwietnia br. uczestniczyłem w wernisażu wystawy Michała Plewy, który miał miejsce w Domu Kultury w Ustce. Michał Plewa to artysta pochodzący z naszego miasta. Swoją twórczość w znacznej mierze także poświęca tematyce związanej z naszym miastem. 2 kwietnia br. spotkałem się z Marcinem Kaduszkiewiczem, Komendantem Komisariatu Policji w Ustce. Rozmawialiśmy o bezpieczeństwie w naszym mieście, organizacji sezonu letniego, a także o potrzebach i możliwościach wsparcia policji w Ustce. Tego samego dnia miało miejsce spotkanie online miast partnerskich Bojarka, Kappeln, Merate i Ustka. Poruszono m. in. tematykę turnieju piłki ręcznej i siatkowej, który odbędzie się w czerwcu br. w Kappeln oraz wystawy fotograficznej „Poznajmy się”, która zostanie otwarta 16 sierpnia 2025 r. w Ustce. 4 kwietnia br. spotkałem się z przedstawicielami stowarzyszenia Prosport. Rozmawialiśmy o organizacji regat rangi mistrzostw Europy i tegorocznych utrudnieniach związanych z remontem falochronów. 9 kwietnia br. uczestniczyłem w spotkaniu w/s budowy monitoringu z udziałem Radnych, Prezesa ZPMU Sp. z o.o., przedstawicieli służb mundurowych oraz Urzędu Miasta. Spotkanie dotyczyło określenia potrzeb służb w zakresie monitoringu oraz możliwości jego obsługi.  10 kwietnia br. brałem udział w koncercie przygotowanym przez Studio Wokalu Domu Kultury w Ustce. Artyści zaprezentowali przeboje z filmów animowanych Walta Disneya. W tym samym dniu mój zastępca Bartosz Gwóźdź-Sproketowski reprezentował nasze miasto na spotkaniu Komisji Małych Miast Związku Miast Polskich w Krynicy Morskiej. Poruszane tematy to m.in. Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz finansowanie oświaty. Ponadto także w tym dniu Zakład Gospodarki komunalnej podpisał umowę na rozbudowę systemu segregacji odpadów w mieście Ustka. Całkowita wartość projektu to 2 559 999,00 zł, a kwota dofinansowania wynosi: 1 769 104,99 zł. Rozbudowa systemu segregacji odpadów w Ustce obejmuje adaptację budynku przy ul. Wiejskiej na warsztat naprawczy, zakup kontenerów i pojazdu do transportu odpadów oraz utworzenie ścieżki edukacyjnej na terenie PSZOK. 11 kwietnia br. rozpoczęła się zbiórka społeczna na remont jednego z najcenniejszych usteckich pomników, czyli Umierającego Wojownika. Zbiórkę prowadzi LOT Ustka, miasto pozyskało na ten cel 10 000 zł ze środków Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Szacunkowy koszt remontu to 42 000 zł. 13 kwietnia br. uczestniczyłem w uroczystościach poświęconym obchodom Dnia Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej. Uroczystości z udziałem kompanii honorowej Garnizonu Ustka, przedstawicielami władz samorządowych oraz stowarzyszeń miały miejsce na Cmentarzu Komunalnym w Ustce. 14 kwietnia br. wspólnie z moim zastępcą uczestniczyliśmy w Samorządowym Kongresie Finansowym Local Trends w Sopocie. 15 kwietnia br. spotkałem się z posłem Zbigniewem Konwińskim. Rozmowa dotyczyła współpracy oraz rozwoju Ustki, w tym także złożonego wniosku o zmianę granic administracyjnych miasta. 16 kwietnia br. wspólnie z Leszkiem Bonną, Wicemarszałkiem Województwa Pomorskiego oraz Krzysztofem Sikorskim, Dyrektorem Centrum Zdrowia Psychicznego w Słupsku uczestniczyłem w otwarciu Klubu Pacjenta. Placówka powstała w budynku usteckiego dworca kolejowego dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej. Jest także efektem współpracy Centrum Zdrowia Psychicznego w Słupsku i Centrum Integracji Społecznej w Ustce. Jej głównym zadaniem jest wsparcie dla osób w kryzysie psychicznym. 17 kwietnia br. uczestniczyłem w spotkaniu wielkanocnym organizowanym przez 6. Wojskowy Oddział Gospodarczy w Ustce. 18 kwietnia br. wspólnie z moim zastępcą uczestniczyliśmy w spotkaniu z Wojewodą Pomorską Beatą Rutkiewicz oraz Jej pełnomocnikiem ds. współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego Krystianem Kłosem. Tematy rozmów dotyczyły przede wszystkim naszego wniosku o poszerzenie granic administracyjnych miasta. 22 kwietnia br. miało miejsce spotkanie online z przedstawicielami PGE Baltica i dotyczyło naszej współpracy m. in. w zakresie wsparcia imprez organizowanych w Ustce w trakcie sezonu. 23 kwietnia br. w Warszawie spotkałem się z Tomaszem Szymańskim, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji w/s złożonego wniosku o zmianę granic miasta. W spotkaniu udział wziął także Poseł Zbigniew Konwiński. 24 kwietnia br. wspólnie z Edwardem Rokoszem, Prezesem Zarządu UTBS Sp. z o.o. uczestniczyłem w XVII Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach, którego częścią była Gala plebiscytu „TOP Inwestycje Komunalne 2025”. Program rewitalizacji budynków Starej Ustki realizowany przez UTBS Sp. z o.o. znalazł się wśród 11 nagrodzonych przedsięwzięć. Również w kwietniu zostały zwarte umowy na wykonanie inwestycji Odpocznij przy lesie, czyli terenu rekreacyjnego przy ul. Wilczej. Zadanie ma wartość 457 411,96 zł brutto. Prace już trwają. W czerwcu natomiast rozpoczną się prace przy drugim terenie rekreacyjnym po zachodniej stronie miasta, czyli Morskim Placu Zabaw, który powstanie przy ul. Darłowskiej na terenie Szkoły Podstawowej nr 1. Wartość tej umowy to 574 766,76,96 zł brutto. Obie inwestycje realizowane są w ramach dotacji celowej z „Rządowego programu na rzecz zwiększania szans rozwojowych Ziemi Słupskiej na lata 2019-2026” na realizację zadania pn. „Kompleksowe zagospodarowanie przestrzeni publicznych przy ul. Wilczej i Darłowskiej w Ustce na cele rekreacyjne".  

więcej >

Ustecka osada rybacka wśród najlepszych rewitalizacji w Polsce. Inwestycja została doceniona w prestiżowym plebiscycie PortalSamorzadowy.pl.

więcej >

Burmistrz Miasta Ustka zaprasza mieszkańców, przedstawicieli stowarzyszeń oraz instytucji działających na terenie Miasta Ustka do zgłaszania kandydatów do Honorowych Nagród Ambasadora Miasta Ustka i Ustczanina Roku.

więcej >

Kalendarz wydarzeń więcej >