W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
  • niedziela, 17 stycznia 2021
Aktualności

Bezpłatna pomoc prawna

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Zapraszamy mieszkańców do korzystania z bezpłatnych porad prawnych. Poniżej zasady i harmonogram na rok 2021. Z uwagi na sytuację epidemiczną, porady udzielane są drogą telefoniczną lub elektroniczną.

Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:

1) poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej „osobą uprawnioną”, o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowa-niem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowo - administracyjnym lub

2) wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub

3) sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczą-cym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym, lub

3a) nieodpłatną mediację, lub

4) sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.

Ze względu na zagrożenie epidemiologiczne osoby uprawnione do korzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej,do odwołania. mogą korzystać z powyższych usług wyłącznie poprzez kontakt telefoniczny i e-mail w godzinach funkcjonowania dyżurów.

  • tel. 572 382 456, 572 382 444
  • e-mail: fundacja@iar.org.pl

Poniedziałek 9.00-13.00

Wtorek 14.00-18.00

Środa 14.00-18.00

Czwartek 14.00-18.00

Piątek 9.00-13.00

W momencie zniesienia obostrzeń epidemiologicznych dyżury stacjonarne odbywać się będą w siedzibie Usteckiego Centrum Usług Społecznych, przy ul. Wiejskiej 10.


Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)

Pozostałe aktualności więcej >
Ustecka Karta Mieszkańca – już dostępna!

Zapraszamy mieszkańców do składania wniosków o wydanie Karty – ruszamy w poniedziałek, 18 stycznia 2021 r. Zachęcamy doskładania wniosków elektronicznych, ale na terenie miasta funkcjonować będzie także pięć punktów wydawania, w którym będzie można złożyć wnioski papierowe i odebrać plastikowe Karty.

Informacja o pracy Urzędu Miasta

Od poniedziałku, 18 stycznia 2021 r., możliwe są wizyty w Urzędzie, w wyznaczonych strefach. Powracamy także do osobistych przyjęć interesantów przez p.o. Burmistrza. Więcej informacji poniżej.

Uprzejmie informujemy, że od dnia 12 stycznia 2021 r. rozpoczynają się roboty budowlane w Parku Jana Pawła II i wokół niego.

więcej >

Zapraszamy mieszkańców Ustki, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe oraz przedsiębiorców do skorzystania z dotacji na wymianę pieca, budowę systemów do gromadzenia deszczówki czy wymianę azbestu. Wnioski można składać do 30 marca 2021 r.

więcej >

Kalendarz wydarzeń więcej >