W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Kalendarz wydarzeń

Pokaż najbliższe wydarzenia
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30      

Kilkanaście nowych obrazów - Jarosław Modzelewski

Data:
Miejsce: Ustka, Zaruskiego 1
Organizator: Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej
Kategoria: Kulturalne
Jarosław Modzelewski, "KILKANAŚCIE NOWYCH OBRAZÓW"

wernisaż 28 maja 2015, godz. 19.30

Centrum Aktywności Twórczej, ul. Zaruskiego 1a, 76-270 Ustka

czynna codziennie w godz. 10.00 – 18.00

wystawa potrwa do 28 czerwca 2015

wstęp wolny

Jarosław Modzelewski – (ur. 8 października 1955 w Warszawie) – polski malarz, rysownik, pedagog. Studiował w Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, uzyskując 1980 dyplom w pracowni prof. Stefana Gierowskiego. Był współzałożycielem „Gruppy” i uczestniczył we jej wystawach 1982-1983. Współredagował organ Gruppy „Oj dobrze już” (1984-1988). Od 1982 pracuje jako pedagog w macierzystej uczelni. Na jesieni 1984 przebywał wraz z Markiem Sobczykiem na stypendium w Niemczech Zachodnich. W latach 90. prowadził, wspólnie z Markiem Sobczykiem i Piotrem Młodożeńcem prywatną Szkołę Sztuki w Warszawie. W początkowym okresie twórczości tworzył obrazy abstrakcyjne, niekiedy posługując się szablonami. Malarstwo Modzelewskiego w latach 80. operowało znakami i ideogramami, uproszczonymi motywami z szablonu (Szturmujące delfiny, 1981). W 1985 powstał cykl obrazów opartych na ilustracjach do podręczników języka rosyjskiego, prezentujących proste czynności (n.p. Umywajetsia, Utirajetsia, Odiewajetsia, Stoit ). W l. 1986-1989 tworzył obrazy figuralne, których forma (kolor, modelunek, perspektywa) była bliska realizmowi, ale postacie drażniły niezwykłością, co osiągnięte zostało dzięki dublowaniu figur (Fotograf. Fotograf, 1986), ukazaniu postaci w sytuacji niepewności, zagrożenia upadkiem (Trudności w poruszaniu się, 1987), oraz zabiegami z przestrzenią (Romanica Toscana, 1987). Od 1989 powstają sceny figuralne traktowane płasko i dekoracyjnie (Hygiene, W smutnym sklepie, 1989). W 1997 nastąpiła zmiana techniki malarskiej, z olejnej na temperową, która ożywiła płótna i umożliwiała swobodniejsze kształtowanie faktury, ale kompozycje nadal charakteryzowały się znacznym uproszczeniem, schematyzacją postaci osadzonych w pustych, abstrakcyjnych tłach. Na przełomie 2001 i 2002 pojawiły się nowe wątki w twórczości artysty, prezentowane na wystawie Obraz jako wyraz obserwacji wnętrza kościelnego (Galeria Kordegarda w Warszawie) jako efekt nowego obszaru zainteresowań wnętrzem kościołów, zwłaszcza prozaiczność kontrastująca z ich duchowym i sakralnym wymiarem. W l. 1991-1996 artysta założył i prowadził w Warszawie, wspólnie z kolegami z Gruppy, prywatną Szkołę Sztuki.

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)

więcej >