W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Kalendarz wydarzeń

Pokaż najbliższe wydarzenia
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31   

Ścieżka zapisu - wystawa Kamila Wolszczak

Data:
Miejsce: Ustka, ul. Zaruskiego
Organizator: Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej
Kategoria: Kulturalne
Wernisaż wystawy
“ŚCIEŻKA ZAPISU” Kamila Wolszczak
 
16 października 2015 | godz. 17.00
Centrum Aktywności Twórczej w Ustce, ul. Zaruskiego 1a
wystawa potrwa do 15 listopada 2015

Ścieżka zapisu

Jest to próba zapisu przestrzeni w czasie teraźniejszym za pomocą analogowej taśmy samoprzylepnej, traktowanej jako medium sczytu i rejestracji. Projekt jest kontynuacją pracy Warstwy rozpoczętego przez Kamilę Wolszczak w 2012 roku.

Ścieżka zapisu to dwa etapy.

Pierwszy etap projektu rozpoczął się w Świnoujściu 17 lutego, a zakończył w Ustce, 24 lutego. Pierwsza część to tygodniowa wędrówka z zachodu na wschód wzdłuż wybrzeża Bałtyku. Trasa liczyła około 200 km i została pokonana pieszo, indywidualnie przez artystkę w pierwszym tygodniu lutego 2015 roku. Codziennie podczas marszu zostały wykonywane zapisy na jednej rolce taśmy samoprzylepnej, o szerokości 45mm, o długości około 40m oraz nagrania cyfrowe.

Drugi etap to miesięczny pobyt w Ustce, wrzesień/ październik 2015, gdzie powstał ósmy dzień wędrówki oraz wystawa podsumowująca projekt.

Praca to instalacja w procesie. Idea odwołuje się do form zapisu i digitalizacji współczesnymi sposobami. Jednak materiał sczytany to elementy podłoża i mikro drobin unoszących się w powietrzu. Jest swoistym hołdem do natury oraz ukłonem w stronę klasyki Panoramicznego heppeningu morskiego w Łazach. Maszyną zapisu, mechanizmem staje się autor zapisu, który przodem zwrócony jest do fal, a tyłem do widowni (pejzaż, turyści, zastane sytuacje). Jest to również  analogią do Edwarda Kracińskiego zarówno w wykorzystaniu linii, taśmy jak i przybranej pozycji zapisu.

Efekt końcowy to dokumentacja w formie zapisanych i przewiniętych rolek, stelaż mechanizmu oraz projekcje video.

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)

więcej >