W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Aktualności

VIII Sesja Rady Miasta

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

W sesji uczestniczyło 14 radnych. Poruszane dziś sprawy to min. zaakceptowanie przez radnych sprawozdania z realizacji budżetu miasta za pierwsze półrocze, przyjęcie Gminnego Programu Rewitalizacji oraz decyzja o obniżeniu wynagrodzenia burmistrza. Miasto udzieliło wsparcia finansowego Gminie Lądek – Zdrój.
Po otwarciu sesji długo omawiano sprawozdanie z prac burmistrza w okresie między sesjami Rady

ZOBACZ SPRAWOZDANIE

Pytano m.in. stanowisko Urzędu Morskiego w sprawie planów budowy sanitariatów na plaży – w związku z brakiem zgody na trwałe budowle planowane sanitariaty będą miały najprawdopodobniej charakter mobilnych kontenerów. Przedstawiciele Urzędu Morskiego uczestniczyli także w spotkaniu dotyczącym planów budowy mariny, Zarząd Portu proponował jej lokalizację w awanporcie. Jednakże Urząd Morski przekazał informację, że miejsce to będzie wykorzystywane do postoju większych jednostek obsługujących morskie farmy wiatrowe – w związku z tym nie ma zgody na powstanie w tym miejscu mariny. Pewnym wyjściem jest zamontowanie w awanporcie na okres sezonu żeglarskiego mobilnych pomostów. Padło także pytanie o wyniki przetargu na modernizację placówek oświatowych. Zastępca burmistrza wyjaśnił, że w tej chwili do realizacji planowany jest zakres podstawowy inwestycji tj. adaptacja części budynku szkoły na potrzeby przedszkola i jego przeniesienie. Budowa łącznika oraz boiska może zostać wykonana w kolejnym etapie prac pod warunkiem zapewnienia środków na realizację zadania. Postępowanie przetargowe nie zostało jeszcze zakończone.

Przed podejmowaniem uchwał dotyczących zmian w wieloletniej prognozie finansowej i budżecie skarbnik Miasta Izabela Zarzycka przedstawiła wyjaśnienia dotyczące przygotowywania tych dokumentów. Podkreśliła, że w WPF aktualizowanie danych odbywa się tylko w oparciu o dane z bieżącego roku, które są aktualizowane w momencie sporządzania budżetu na dany rok. Ponadto ze strony Urzędu padła deklaracja o możliwości organizacji szkolenia dla radnych z zagadnień związanych z budżetem miasta.

UWAGA MIESZKAŃCY: od roku 2025 wprowadzone zostaną zmiany dla posiadaczy psów. Wprowadzona zostaje opłata od posiadania psa, która rocznie wyniesie:
· psy bez identyfikatora: 60 zł i 40 zł za każdego kolejnego psa
· psy z identyfikatorem: 40 zł i 20 zł za każdego kolejnego psa
Z opłaty zwolnieni będą właściciele, którzy zdecydują się przygarnąć psa ze schroniska w Słupsku – na podstawie zaświadczenia. Jednocześnie przypominamy, że właściciele psów mogą korzystać z bezpłatnego czipowania, a także pobierać worki na odchody w Urzędzie Miasta i ZGK. W związku z tymi zmianami właściciele psów w przyszłym roku składać będą deklarację. Szczegóły i terminy będziemy przekazywać.

Od 2025 roku zmienią się także stawki podatku od nieruchomości. Przykładowo dla właściciela mieszkania o powierzchni 50 m² z gruntem podatek wzrośnie w przyszłym roku o 14 zł w skali roku. Nowe stawki:
· od powierzchni gruntów :
a) działalność gospodarcza - 1,38
b) pod wodami pow. płyn. i stoj., jeziorami, zbiornikami sztucznymi - 6,84
c) pozostałe m.in. mieszkaniówka - 0,73
d) niezabudowane objęte obszarem rewitalizacji - 4,51
· od powierzchni budynków :
a) mieszkalnych - 1,19
b) zw. z prowadzeniem działalności gospodarczej - 34,00
c) zajętych na obrót kwalifikowanym mat. siewnym - 15,92
d) zw. z udz. świadczeń zdrowotnych - 6,95
e) bud. pozostałe (w tym statutowa dział. poż.pub., garaże, budynki gospodarcze i in.) - 11,48

Porządek obrad sesji:
1. Sprawy regulaminowe:
1.1. otwarcie obrad i stwierdzenie kworum,
1.2. przedstawienie porządku obrad.
2. Sprawozdanie z prac Burmistrza w okresie między sesjami.
3. Informacja o pracy Rady Miasta Ustka.
4. Sprawozdanie z realizacji budżetu miasta za I półrocze 2024 r.
5. Sprawozdanie z realizacji uchwał za I półrocze 2024 r.
6. Informacja o realizacji wniosków Komisji oraz Rady za I półrocze 2024 r.
7. Informacja o realizacji inwestycji miejskich.
8. Informacja o sprzedaży mienia komunalnego za I półrocze 2024 r.
9. Podjęcie uchwał:
9.1 w sprawie: udzielenia pomocy finansowej Gminie Lądek Zdrój na zwalczanie skutków powodzi - podjęta
9.2. w sprawie: zmiany uchwały Nr LXXXV/750/2023 Rady Miasta Ustka z dnia
21 grudnia 2023 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasto Ustka na lata 2024 –2040 - podjęta;
9.3. w sprawie: zmian w budżecie Gminy Miasto Ustka na 2024 rok - podjęta;
9.4. w sprawie : określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2025 rok - podjęta;
9.5. w sprawie: określenia wysokości rocznej stawki opłaty od posiadania psów oraz zasad ustalania, poboru i terminu płatności opłaty od posiadania psów - podjęta;
9.6. w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr XXXIV/308/2017 z dnia
27 kwietnia 2017 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Miasto Ustka na lata 2016-2022;
9.7. w sprawie: zaliczenia odcinka drogi powiatowej nr 1197G, stanowiącego ulicę Mikołaja Kopernika w Ustce do kategorii dróg gminnych - podjęta;
9.8. w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr XXX/273/2020 z dnia 29 października 2020 roku w sprawie zasad udzielania dotacji celowych na dofinansowanie inwestycji z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej na terenie Miasta Ustka - podjęta;
9.9. w sprawie: udzielenia Powiatowi Słupskiemu pomocy finansowej na realizację zadania pn. „Poprawa dostępności transportowej powiatu słupskiego poprzez przebudowę odcinków dróg powiatowych” - podjęta;
9.10. w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie przejęcia przez Gminę Miejską Słupsk zadań Gminy Miasto Ustka w zakresie organizacji Punktu Interwencji Kryzysowej i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie - podjęta;
9.11. w sprawie: zmiany uchwały Nr LXXXIV/740/2023 Rady Miasta Ustka z dnia 30 listopada 2023 r. w sprawie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii Gminy Miasto Ustka na 2024 rok - podjęta;
9.12. w sprawie: rozpatrzenia skargi Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 29 lipca 2024 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka polegające na braku skutecznych działań w sprawie wymienionych w piśmie zgłoszeń o podejrzenie popełnienia wykroczeń na terenie Miasta Ustka - podjęta;
9.13. w sprawie: rozpatrzenia skargi Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 29 lipca 2024 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące uzyskania opinii Wojewódzkiego Pomorskiego Konserwatora Zabytków celem postawienia pojemnika na odpady przy ławce przed wejściem do budynku Urzędu Miasta Ustka od strony ul. Wyszyńskiego - podjęta;
9.14 w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr I/9/ 2024 z dnia 7 maja 2024 r. w sprawie: powołania, przedmiotu działania, liczby członków i składu osobowego Komisji Budżetowo – Gospodarczej - podjęta;
9.15 w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Ustka - podjęta.

10. Interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi.
11. Wolne wnioski i oświadczenia.
12. Sprawy bieżące.
13. Zamknięcie obrad.

 

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)

Pozostałe aktualności więcej >

Sprawozdanie z pracy Burmistrza Miasta Ustka  w okresie pomiędzy sesjami  na Sesję Rady Miasta w dniu 30 kwietnia 2025 r.   25 marca br. uczestniczyłem w spotkaniu z Magdaleną Olczyk, Zastępcą Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. inwestycyjnych. Spotkanie dotyczyło planowanych remontów falochronów oraz ewentualnego zajęcia części plaży podczas przeprowadzenia tej inwestycji. Przedstawiłem oczekiwania miasta dotyczące wykorzystania plaży podczas sezonu letniego. 26 marca br. uczestniczyłem w uroczystym podpisaniu umowy między PGE Baltica a firmą Doraco, która zbuduje bazę operacyjno-serwisową w Porcie Ustka. Baza będzie zapleczem technicznym dla morskich farm wiatrowych PGE Baltica. Prace budowlane mają zacząć się na początku maja i potrwają do końca 2026 r. Powstanie bazy operacyjno-serwisowej jest nowym etapem w działalności portu. 28 marca br. do Wojewody Pomorskiego został złożony wniosek o zmianę granic administracyjnych Miasta Ustka. 1 kwietnia br. uczestniczyłem w wernisażu wystawy Michała Plewy, który miał miejsce w Domu Kultury w Ustce. Michał Plewa to artysta pochodzący z naszego miasta. Swoją twórczość w znacznej mierze także poświęca tematyce związanej z naszym miastem. 2 kwietnia br. spotkałem się z Marcinem Kaduszkiewiczem, Komendantem Komisariatu Policji w Ustce. Rozmawialiśmy o bezpieczeństwie w naszym mieście, organizacji sezonu letniego, a także o potrzebach i możliwościach wsparcia policji w Ustce. Tego samego dnia miało miejsce spotkanie online miast partnerskich Bojarka, Kappeln, Merate i Ustka. Poruszono m. in. tematykę turnieju piłki ręcznej i siatkowej, który odbędzie się w czerwcu br. w Kappeln oraz wystawy fotograficznej „Poznajmy się”, która zostanie otwarta 16 sierpnia 2025 r. w Ustce. 4 kwietnia br. spotkałem się z przedstawicielami stowarzyszenia Prosport. Rozmawialiśmy o organizacji regat rangi mistrzostw Europy i tegorocznych utrudnieniach związanych z remontem falochronów. 9 kwietnia br. uczestniczyłem w spotkaniu w/s budowy monitoringu z udziałem Radnych, Prezesa ZPMU Sp. z o.o., przedstawicieli służb mundurowych oraz Urzędu Miasta. Spotkanie dotyczyło określenia potrzeb służb w zakresie monitoringu oraz możliwości jego obsługi.  10 kwietnia br. brałem udział w koncercie przygotowanym przez Studio Wokalu Domu Kultury w Ustce. Artyści zaprezentowali przeboje z filmów animowanych Walta Disneya. W tym samym dniu mój zastępca Bartosz Gwóźdź-Sproketowski reprezentował nasze miasto na spotkaniu Komisji Małych Miast Związku Miast Polskich w Krynicy Morskiej. Poruszane tematy to m.in. Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz finansowanie oświaty. Ponadto także w tym dniu Zakład Gospodarki komunalnej podpisał umowę na rozbudowę systemu segregacji odpadów w mieście Ustka. Całkowita wartość projektu to 2 559 999,00 zł, a kwota dofinansowania wynosi: 1 769 104,99 zł. Rozbudowa systemu segregacji odpadów w Ustce obejmuje adaptację budynku przy ul. Wiejskiej na warsztat naprawczy, zakup kontenerów i pojazdu do transportu odpadów oraz utworzenie ścieżki edukacyjnej na terenie PSZOK. 11 kwietnia br. rozpoczęła się zbiórka społeczna na remont jednego z najcenniejszych usteckich pomników, czyli Umierającego Wojownika. Zbiórkę prowadzi LOT Ustka, miasto pozyskało na ten cel 10 000 zł ze środków Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Szacunkowy koszt remontu to 42 000 zł. 13 kwietnia br. uczestniczyłem w uroczystościach poświęconym obchodom Dnia Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej. Uroczystości z udziałem kompanii honorowej Garnizonu Ustka, przedstawicielami władz samorządowych oraz stowarzyszeń miały miejsce na Cmentarzu Komunalnym w Ustce. 14 kwietnia br. wspólnie z moim zastępcą uczestniczyliśmy w Samorządowym Kongresie Finansowym Local Trends w Sopocie. 15 kwietnia br. spotkałem się z posłem Zbigniewem Konwińskim. Rozmowa dotyczyła współpracy oraz rozwoju Ustki, w tym także złożonego wniosku o zmianę granic administracyjnych miasta. 16 kwietnia br. wspólnie z Leszkiem Bonną, Wicemarszałkiem Województwa Pomorskiego oraz Krzysztofem Sikorskim, Dyrektorem Centrum Zdrowia Psychicznego w Słupsku uczestniczyłem w otwarciu Klubu Pacjenta. Placówka powstała w budynku usteckiego dworca kolejowego dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej. Jest także efektem współpracy Centrum Zdrowia Psychicznego w Słupsku i Centrum Integracji Społecznej w Ustce. Jej głównym zadaniem jest wsparcie dla osób w kryzysie psychicznym. 17 kwietnia br. uczestniczyłem w spotkaniu wielkanocnym organizowanym przez 6. Wojskowy Oddział Gospodarczy w Ustce. 18 kwietnia br. wspólnie z moim zastępcą uczestniczyliśmy w spotkaniu z Wojewodą Pomorską Beatą Rutkiewicz oraz Jej pełnomocnikiem ds. współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego Krystianem Kłosem. Tematy rozmów dotyczyły przede wszystkim naszego wniosku o poszerzenie granic administracyjnych miasta. 22 kwietnia br. miało miejsce spotkanie online z przedstawicielami PGE Baltica i dotyczyło naszej współpracy m. in. w zakresie wsparcia imprez organizowanych w Ustce w trakcie sezonu. 23 kwietnia br. w Warszawie spotkałem się z Tomaszem Szymańskim, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji w/s złożonego wniosku o zmianę granic miasta. W spotkaniu udział wziął także Poseł Zbigniew Konwiński. 24 kwietnia br. wspólnie z Edwardem Rokoszem, Prezesem Zarządu UTBS Sp. z o.o. uczestniczyłem w XVII Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach, którego częścią była Gala plebiscytu „TOP Inwestycje Komunalne 2025”. Program rewitalizacji budynków Starej Ustki realizowany przez UTBS Sp. z o.o. znalazł się wśród 11 nagrodzonych przedsięwzięć. Również w kwietniu zostały zwarte umowy na wykonanie inwestycji Odpocznij przy lesie, czyli terenu rekreacyjnego przy ul. Wilczej. Zadanie ma wartość 457 411,96 zł brutto. Prace już trwają. W czerwcu natomiast rozpoczną się prace przy drugim terenie rekreacyjnym po zachodniej stronie miasta, czyli Morskim Placu Zabaw, który powstanie przy ul. Darłowskiej na terenie Szkoły Podstawowej nr 1. Wartość tej umowy to 574 766,76,96 zł brutto. Obie inwestycje realizowane są w ramach dotacji celowej z „Rządowego programu na rzecz zwiększania szans rozwojowych Ziemi Słupskiej na lata 2019-2026” na realizację zadania pn. „Kompleksowe zagospodarowanie przestrzeni publicznych przy ul. Wilczej i Darłowskiej w Ustce na cele rekreacyjne".  

więcej >

Ustecka osada rybacka wśród najlepszych rewitalizacji w Polsce. Inwestycja została doceniona w prestiżowym plebiscycie PortalSamorzadowy.pl.

więcej >

Burmistrz Miasta Ustka zaprasza mieszkańców, przedstawicieli stowarzyszeń oraz instytucji działających na terenie Miasta Ustka do zgłaszania kandydatów do Honorowych Nagród Ambasadora Miasta Ustka i Ustczanina Roku.

więcej >

Kalendarz wydarzeń więcej >