Ustka i Przewłoka – razem?
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę3 czerwca 2024 r. do Burmistrza Jacka Maniszewskiego wpłynął wniosek o przyłączenie do Ustki miejscowości Przewłoka. Podpisało się pod nim ok. 50 mieszkańców, w sierpniu wniosek został uzupełniony o podpisy 83 osób oraz podmiotów gospodarczych.
Trzeba podkreślić, że złożenie takiego wniosku przez samych mieszkańców jest rzadkością w skali kraju – procedury przyłączenia uruchamiają zazwyczaj same samorządy. Sygnatariusze wskazali w uzasadnieniu przyłączenia m.in. zakończenie „sztucznego podziału”, uczęszczanie dzieci z terenu wiejskiego do szkół w mieście czy też konieczność zmiany operatora zaopatrującego teren Przewłoki w wodę.
Na sesji w czerwcu tego roku radni uznali wniosek za zasadny. Umożliwiło to podjęcie kolejnych kroków:
• 11 lipca br. Burmistrz Jacek Maniszewski powołał Zespół Roboczy ds. zmiany granic administracyjnych Miasta Ustka. W jego skład weszli Urzędnicy oraz przedstawiciele miejskich spółek i jednostek;
• 1 sierpnia br. radni powołali Komisję Doraźną RM ds. Zmiany granic. Członkami Komisji zostali Aurelia Majchrzak, Edyta Żebrowska, Maria Czaplińska, Przemysław Nycz, Daniel Król, Zbigniew Margol. Pierwsze posiedzenie zaplanowane jest na 16 września;
• 20 sierpnia Burmistrz Jacek Maniszewski wydał zarządzenie o powołaniu Zespołu Doradczego ds. zmiany granic administracyjnych Miasta Ustka, w którego skład wejdą m.in. radni, przedstawiciele wnioskodawców oraz mieszkańców Ustki
Zespół roboczy spotkał się dotychczas trzykrotnie, a przedmiotem obrad były analizy dokumentów strategicznych, demografii, struktury gospodarczej oraz związków pomiędzy miejscowościami Ustka i Przewłoka. Jednocześnie planujemy zlecić opracowania naukowe dotyczące powiązań wraz z rysem historycznym.
Najbliższe plany to spotkanie z wójtem Gminy Ustka, a na dzień 24 września 2024 roku planowane jest otwarte spotkanie dla mieszkańców Przewłoki.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu z rzecznikiem Urzędu Elizą Mordal
• tel. 887 107 117
• email: emordal@um.ustka.pl
Działania prowadzące do zmiany granic administracyjnych:
• Przygotowanie i przedłożenie Radzie Miasta projektu uchwały w sprawie przystąpienia do procedury zmiany granic Miasta Ustka
• Wystąpienie do Gminy Ustka z wnioskiem o przeprowadzenie konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Ustka
• Organizacja konsultacji społecznych z mieszkańcami Miasta Ustka
• Przedłożenie Radzie Miasta projektu uchwały o zmianie granic Miasta Ustka wraz z opracowanym wnioskiem o zmianę granic administracyjnych z załącznikami
• Złożenie wniosku o zmianę granic Miasta Ustka do ministra właściwego do spraw administracji publicznej za pośrednictwem Wojewody Pomorskiego
Wniosek należy złożyć do 31 marca, decyzja w formie Rozporządzenia Rady Ministrów wydawana jest do 31 lipca. W przypadku pozytywnej decyzji zmiana granic zaczyna obowiązywać od stycznia kolejnego roku kalendarzowego.
Data dodania