W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Aktualności

Nowy naczelnik UM

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Informujemy, że od dnia 2 listopada br. Anna Wardzińska jest naczelnikiem Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta Ustka. Gratulujemy i życzymy powodzenia!
Anna Wardzińska jest z wykształcenia magistrem kształtowania i ochrony środowiska. Przez ostatnie 4 lata była kierownikiem Sekcji Ochrony Środowiska w 6 Wojskowym Oddziale Gospodarczym w Lędowie. Ma także doświadczenie pracy w Urzędzie – przez rok zastępowała nieobecnego pracownika właśnie w wydziale GKiOŚ.
Kontakt: 59 8154 310
Do podstawowego zakresu działania Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska należy:

1) w zakresie zieleni miejskiej:
a) planowanie oraz kompleksowy nadzór nad rozwojem zieleni miejskiej poprzez:
• opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego pod
kątem zachowywania istniejącej zieleni lub tworzenia nowych terenów zieleni,
• opiniowanie dokumentacji w zakresie kolizji projektowanych inwestycji z zielenią
istniejącą oraz projektów zieleni dla przewidywanych inwestycji,
• współpraca z administratorami i zarządcami terenów w zakresie urządzania
i utrzymania terenów zieleni,
• uzgadnianie zakresu nowych nasadzeń drzew i udział w ich odbiorach na terenach
zieleni miejskiej, 25
• tworzenie wytycznych do projektów zagospodarowywania terenów pod kątem
projektowanej zieleni,
b) nadzór merytoryczny w zakresie utrzymania zadrzewień, w tym lasów komunalnych
i zlokalizowanych na cmentarzach komunalnych,
c) zlecanie realizacji usług w zakresie utrzymania zadrzewień komunalnych,
d) prowadzenie racjonalnej gospodarki leśnej w lasach komunalnych Miasta poprzez:
• bieżące utrzymanie lasów komunalnych,
• realizację zadań gospodarczych wskazanych w uproszczonym planie urządzania lasów
komunalnych i inwentaryzacji stanu lasu,
• zlecanie oraz sprawowanie nadzoru nad pracami realizowanymi w lasach
komunalnych,
• dbanie o utrzymanie przez lasy komunalne statusu lasów ochronnych oraz współpraca
z instytucjami właściwymi w tym zakresie,
• opiniowanie lokalizacji inwestycji oraz projektów budowlanych w zakresie ochrony
lasów komunalnych,
• nadzór nad magazynowaniem i sprzedażą drewna pozyskiwanego z terenów zieleni
miejskiej,
e) prowadzenie spraw dotyczących form ochrony przyrody, tj. pomników przyrody,
stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych lub zespołów przyrodniczo –
krajobrazowych i innych form ochrony przyrody,
f) wykonywanie opinii dotyczących stanu zdrowotnego drzew i krzewów w toku
wybranych postępowań prowadzonych w sprawie ich wycinki,
g) prowadzenie spraw z zakresu usuwania drzew i krzewów podlegających przepisom ustawy
o ochronie przyrody, w tym wydawanie decyzji na wycinkę drzew,
h) prowadzenie ewidencji decyzji warunkowych na wycinkę drzew wraz z ich bieżącym
przekazaniem do Wydziału Finansowego,
i) przygotowywanie sprawozdań w zakresie gospodarki leśnej oraz przychodów w zakresie opłat środowiskowych,
j) składanie wniosków na wycinkę drzew niebezpiecznych lub w złym stanie
fitosocjologicznym, rosnących na obszarach należących do Miasta,
k) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wymierzenia kar pieniężnych za usuwanie drzew i krzewów bez stosownego zezwolenia oraz w zakresie ich zniszczenia na skutek niewłaściwej pielęgnacji lub wykorzystania urządzeń mechanicznych w sposób szkodliwy dla roślinności, 
l)dbanie o ochronę terenów zieleni miejskiej przy współpracy z instytucjami do tego
powołanymi,
m)prowadzenie kontroli terenów zieleni miejskiej w zakresie jej prawidłowego utrzymania,
n) dbanie o przestrzeganie zakazów wprowadzonych w stosunku do dziko występujących
roślin i grzybów oraz zwierząt, objętych ochroną gatunkową,
o) prowadzenie bieżącej ewidencji zieleni miejskiej obejmującej: zadrzewienia,
zakrzewienia, zieleńce, rabaty kwiatowe,
p) opracowanie projektów planów finansowania utrzymania istniejących i wykonania nowych zadrzewień, wraz ze składaniem wniosków o zabezpieczenie środków na ich podstawie,
2) w zakresie gospodarki odpadami:
a) obsługa systemu gospodarowania odpadami komunalnymi,
b) przeprowadzanie przetargów na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych,
c) nadzór nad poprawnością realizacji umów na odbiór i zagospodarowanie odpadów
komunalnych,
d) weryfikacja złożonych przez właścicieli nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za
gospodarowanie odpadami,
e) kontrola danych zawartych w deklaracji ze stanem faktycznym oraz aktualizacja danych przy każdej zmianie stanu osobowego na danej nieruchomości,
f) nadzorowanie funkcjonowania systemu, w tym wykonawcy wyłonionego w drodze
przetargu,
g) realizacja obowiązków sprawozdawczych wobec Marszałka Województwa
i Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska oraz innych organów wskazanych
w przepisach prawa administracyjnego,
h) sporządzanie rocznych sprawozdań wynikających z art. 35 ustawy o obowiązkach
przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie
produktowej i opłacie depozytowej,
i) podejmowanie działań strategicznych zmierzających do osiągnięcia wymaganych
poziomów odzysku odpadów,
j) prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości lub opróżnianie zbiorników bezodpływowych oraz
przyjmowanie kwartalnych sprawozdań od przedsiębiorców prowadzących działalność
w zakresie odbierania odpadów komunalnych,
k) prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków oraz zbiorników
bezodpływowych,
l) wydawanie decyzji ustalającej wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty przez właściciela nieruchomości albo w przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do danych zawartych w tej deklaracji,
m)wydawanie decyzji ustalających obowiązek ponoszenia opłat na rzecz gminy z tytułu zorganizowania odbierania odpadów komunalnych w przypadku właścicieli
nieruchomości, którzy nie zawarli umów w tym zakresie,
n) kompleksowa kontrola przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwalonego w tym zakresie prawa miejscowego,
o) współpraca z przedsiębiorcami i organizacjami ekologicznymi w zakresie wdrażania selektywnej zbiórki odpadów na terenie miasta,
p) prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego
gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego
zbierania odpadów komunalnych we współpracy z Wydziałem Promocji,
q) przygotowywanie analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi,
r) opracowywanie oraz aktualizowanie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta uchwalanego przez Radę,
s) współpraca ze Strażą Miejską oraz innymi podmiotami w zakresie egzekwowania od właścicieli nieruchomości obowiązków dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi i utrzymania czystości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
t) realizacja i sprawozdawczość oraz opiniowanie aktualizacji Wojewódzkiego Planu
Gospodarki Odpadami,
u) wydawanie decyzji na usunięcie odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich
składowania,
v) prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości,
w) opracowanie strategicznych dokumentów oraz procedur działania obejmujących
funkcjonowanie systemu gospodarki odpadami komunalnymi oraz utrzymania czystości na terenie Miasta,
x) analiza potrzeb oraz inicjowanie inwestycji Miasta w zakresie wspomagania selektywnej zbiórki odpadów,
3) w zakresie gospodarki komunalnej i ochrony środowiska:
a) koordynacja i nadzór nad realizacją zadań wynikających z ustawy o lecznictwie
uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach
uzdrowiskowych, a w szczególności:
• sporządzanie projektów aktów prawnych dotyczących Uzdrowiska Ustka, w tym
statutu,
• opracowywanie i aktualizacja operatu uzdrowiskowego,
• nadzór nad urządzeniami lecznictwa uzdrowiskowego,
• inicjacja i koordynacja wprowadzenia działań z innymi gminami związanych
z wdrażaniem wspólnych praktyk mających na celu utrzymanie i podnoszenie
walorów uzdrowiskowych Miasta Ustka ze szczególnym uwzględnieniem Gminy
Ustka,
• współdziałanie z konsultantami wojewódzkimi i krajowymi w poszczególnych
dziedzinach medycyny oraz zakładami lecznictwa uzdrowiskowego w Ustce,
b) wprowadzanie taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie
ścieków pod obrady Rady celem zatwierdzenia,
c) wydawanie decyzji nakazującej przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci
kanalizacyjnej,
d) współpraca ze Strażą Miejską oraz innymi podmiotami w zakresie egzekwowania od właścicieli nieruchomości obowiązków dotyczących ochrony środowiska zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa,
e) nadzór merytoryczny nad Spółkami Miejskimi, zgodnie z odrębnym zarządzeniem,
f) wydawanie decyzji nakazujących osobie fizycznej, eksploatującej instalację w ramach zwykłego korzystania ze środowiska lub eksploatującej urządzenie, wykonanie w określonym czasie czynności zmierzających do ograniczenia ich negatywnego oddziaływania na środowisko,
g) wstrzymanie drodze decyzji użytkowania instalacji, z której emisja nie wymaga
pozwolenia, prowadzonej przez osobę fizyczną w ramach zwykłego korzystania ze
środowiska – w przypadku naruszenia warunków decyzji określającej wymagania
eksploatacji instalacji,
h) wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
i) wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących prowadzenia przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezpodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
j) sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów z zakresu ochrony
środowiska,
k) opracowywanie, wdrażanie, aktualizacja i sprawozdawczość z Programu Ochrony
Środowiska oraz innych programów wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska
dla których zadania zostały przypisane samorządom,
l) prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających
informacje o środowisku i jego ochronie, podlegających udostępnieniu zgodnie z ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko,
m)przyjmowanie zgłoszeń instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko,
n) prowadzenie zadań w zakresie edukacji ekologicznej i koordynacja akcji
proekologicznych,
o) realizacja programów dotyczących ochrony środowiska z uwzględnieniem środków
zewnętrznych,
p) ocena możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych krajowych na realizację zadań dotyczących ochrony środowiska przy współpracy z Wydziałem Rozwoju Lokalnego i Integracji Europejskiej,
q) inicjowanie działań mających na celu wykorzystanie środków przeznaczanych na
finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie między innymi zadań dotyczących likwidacji źródeł niskoemisyjnych i podłączeń do miejskiej sieci
ciepłowniczej oraz edukacji ekologicznej,
r) wydawanie decyzji ustalającej obowiązek ponoszenia opłat na rzecz gminy z tytułu
opróżniania zbiorników bezodpływowych w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli w tym zakresie umów z uprawnionymi podmiotami,
s) wydawanie decyzji ustalającej obowiązek ponoszenia opłat na rzecz gminy z tytułu
odprowadzenia wód deszczowych do sieci kanalizacji deszczowej,
t) sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów z zakresu ochrony
środowiska, w tym stosowanie sankcji administracyjnych w odniesieniu do osób fizycznych oraz podmiotów korzystających ze środowiska negatywnie na nie oddziałujących,
u) współpraca ze Strażą Miejską oraz innymi podmiotami w zakresie egzekwowania od właścicieli nieruchomości obowiązków dotyczących ochrony środowiska zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa,

v) sporządzanie rocznych sprawozdań wynikających z art 162 ust 6 ustawy – Prawo ochrony środowiska, w tym wprowadzanie informacji dotyczących wyrobów zawierających azbest,
w) wydawanie zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywne,
x) współdziałanie z inspekcją weterynaryjną oraz z innymi instytucjami i organizacjami w zakresie działań na rzecz ochrony zwierząt,
y) realizacja zadania własnego miasta w zakresie zapobiegania bezdomności zwierząt i opieki nad zwierzętami m.in. poprzez nadzór merytoryczny, kontrolę i współpracę z podmiotem prowadzącym schronisko dla zwierząt,
z) rozpowszechnianie informacji o obowiązkach osób utrzymujących zwierzęta domowe, lub gospodarskie mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi
oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku,
za) wyznaczanie obszarów oraz terminów obowiązkowego przeprowadzania deratyzacji wraz z analizą danych z jej przeprowadzenia,
zb) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i użytkowaniem masztów flagowych,
pomników oraz innych instalacji przestrzennych będących na stanie Urzędu,
zc) współpraca z Marszałkiem Województwa Pomorskiego przy tworzeniu oraz realizacji programu ochrony powietrza,
4) w zakresie zarządzania energią:
a) nadzór nad realizacją polityki energetycznej na obszarze Miasta określonej w „Założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Ustka”,
b) koordynacja realizacji Planu Gospodarki Niskoemisyjnej,
c) organizowanie i monitorowanie procesu wyboru podmiotów mających świadczyć
różnego rodzaju usługi (konsultacyjne, nadzorcze) oraz wyboru projektów z zakresu
efektywności energetycznej i wykorzystania odnawialnych źródeł energii, które zostaną zrealizowane w Mieście,
d) opiniowanie audytów energetycznych i części energetycznych wniosków
o dofinansowanie dla inwestycji miejskich,
e) uzgodnienie zakresu prac remontowych oraz modernizacyjnych na urządzeniach,
instalacjach i sieciach energetycznych, w obiektach Miasta,
f) inicjowanie działań mających na celu wdrażanie rozwiązań energooszczędnych
i przyjaznych dla środowiska we wszystkich obiektach należących do Miasta,
g) inicjowanie i promowanie wśród mieszkańców rozwiązań ograniczających zużycie
energii oraz wykorzystujących OZE,
5) w zakresie transportu publicznego, w szczególności:
a) nadzór nad poprawnością użytkowania obiektów węzła integracyjnego zgodnie
z przyjętym regulaminem,
b) nadzór nad poprawnością utrzymania przystanków autobusowych będących na stanie Gminy,
6) pozostałe działania określone w § 19.
2. Wydział przy znakowaniu spraw używa symbolu „GKiOŚ”.

 

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)

Pozostałe aktualności więcej >
Pippi zaprasza do zabawy!

W dniach 24-26 maja Dom Kultury w Ustce zaprasza na 5. Festiwal Pippi – trzydniowe wydarzenie kulturalne, pełne wartościowych propozycji na kreatywne spędzenie czasu dla dzieci i całych rodzin. 

Burmistrz Miasta Ustka ogłasza drugi nabór uzupełniający na kandydatów na członków Komitetu Rewitalizacji.

więcej >

Już tylko do piątku, 17 maja br. trwa nabór kandydatów do honorowych nagród pod patronatem burmistrza: Ambasador Miasta Ustka i Ustczanin Roku. Zapraszamy do zgłaszania propozycji

więcej >

Biblioteka Miejska informuje, że z uwagi na inwentaryzację księgozbioru, w dniach 3-15 czerwca br. będzie nieczynna.

więcej >

Kalendarz wydarzeń więcej >