
Ustecka Karta Mieszkańca – już dostępna!
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęElektroniczne złożenie wniosku odbywa się poprzez założenie konta na stronie www.jestemzustki.pl. Na portalu znajdą też Państwo wszystkie informacje o Karcie oraz wykaz Partnerów, czyli firm i instytucji udzielających zniżek i rabatów. Lista Partnerów będzie wciąż aktualizowana, a rozpoznać ich można po naklejce z logo Usteckiej Karty Mieszkańca.
Po pozytywnej weryfikacji wniosku automatycznie tworzona jest Karta w wersji elektronicznej, ale można posiadać też Kartę fizyczną (plastikową).
Punkty wydawania Kart
1) Urząd Miasta Ustka – Biuro Obsługi Interesantów:
• w poniedziałki w godzinach od 8:00 do 16:00,
• w pozostałe dni w godzinach od 8:00 do 15:00
2) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 13:00
3) Centrum Integracji Społecznej (ul. Wiejska 10):
- codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 12:00, pokój nr 2 (piętro),
- dodatkowo - popołudniu w wybrane dni: wejście II od Placówki, pok. nr 15:
• poniedziałek 18.01 g. 15-18
• wtorek 19.01 g. 15-18
• czwartek 21.01 g. 15-18
• piątek 22.01 g. 15-18
• poniedziałek 25.01 g. 15-18
• wtorek 26.01 g. 15-18
• środa 27.01 g. 15-18
4) Szkoła Podstawowa nr 1:
• od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:00
5) Ośrodek Sportu i Rekreacji:
• w poniedziałki i czwartki w godzinach od 11:00 do 14:00
Dla kogo jest Ustecka Karta Mieszkańca?
Dla każdej osoby, której miejscem zamieszkania jest Miasto Ustka, tj. osoby przebywającej tu z zamiarem stałego pobytu, która spełnia jeden z poniższych wymogów:
1. w deklaracji (PIT) za rok poprzedni i wskazała adres zamieszkania w Mieście Ustka, nawet w przypadku, gdy nie wykazała dochodów;
2. jest członkiem rodziny osoby wymienionej w pkt 1, wspólnie zamieszkującym, ale nie osiągającym dochodów opodatkowanych (współmałżonkiem; dzieckiem do ukończenia 18 r.ż lub kontynuującym naukę do 25 r. ż; dla której Sąd ustanowił opiekę prawną)
3. otrzymuje pomoc z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustce.
Jakie dokumenty należy załączyć do wniosku?
Dokumenty potwierdzające zamieszkanie na terenie Miasta Ustka:
1) pierwszą stronę zeznania PIT za rok poprzedni, poświadczoną przez Urząd Skarbowy:
a) w przypadku składania zeznania PIT w Urzędzie Skarbowym - zawierającą pieczęć wpływu Urzędu;
b) w przypadku rozliczania PIT drogą elektroniczną – dodatkowo Urzędowe Poświadczenie Odbioru, lub zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające fakt złożenia zeznania za rok poprzedni ze wskazaniem Miasta Ustka jako miejsca zamieszkania podatnika;
2) w przypadku osób nieosiągających dochodu – zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające niezłożenie zeznania podatkowego ze względu na nieosiąganie dochodu za rok poprzedni, z jednoczesną informacją o zarejestrowaniu w Urzędzie Skarbowym ze wskazaniem Miasta Ustka jako miejsca zamieszkania podatnika;
3) w przypadku emerytów i rencistów nie składających deklaracji PIT w Urzędzie Skarbowym – zeznanie PIT z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
4) w przypadku dzieci do 18 roku życia – dokumenty jednego z rodziców/opiekunów prawnych;
5) w przypadku pełnoletnich osób uczących się nieosiągających dochodu – zaświadczenie podmiotu, w którym pobierana jest nauka, potwierdzające kontynuację nauki, zawierające adres zamieszkania ucznia/studenta;
6) w przypadku osób korzystających z pomocy społecznej, a nie składających deklaracji PIT - zaświadczenie z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustce o korzystaniu z pomocy w roku poprzednim i/lub bieżącym, w przypadku odbioru Karty w punkcie innym niż Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ustce;
7) w przypadku opieki prawnej – orzeczenie właściwego sądu.
Dane kontaktowe w razie pytań:
- e-mail: ukm@um.ustka.pl
- tel. 59 8154 300

Data dodania