W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Aktualności

Zmiana nazw ulic

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Szanowni Mieszkańcy, przypominamy, że tylko do piątku, 30 czerwca, trwają konsultacje w sprawie zmian nazw ulic w Ustce. Poniżej prezentujemy Państwu opinie Instytutu Pamięci Narodowej w sprawie nazw, przeznaczonych do zmiany. Mogą się Państwo wypowiedzieć wypełniając krótką ankietę - wybierając jedną z dwóch proponowanych nazw lub wpisać swoją propozycję. Ankieta dostępna poniżej.

Opinie IPN - pdf

Obowiązek zmian nałożyła na nas Ustawa z dnia 1 kwietnia 2016r. o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.
Po konsultacjach z Instytutem Pamięci Narodowej wiemy już, że w naszym mieście zmiany wymagają ulice: Dąbrowszczaków, Franka Zubrzyckiego, Janka Krasickiego, Walki Młodych, 20 Lecia PRL i 9 Marca.
Wyniki konsultacji zostaną przedstawione Radzie Miasta Ustka, która podejmie uchwały w sprawie zmian nazw ulic. Mamy na to czas do dnia 2 września br. Jeśli sami nie podejmiemy decyzji, nowe nazwy wprowadzi zarządzeniem zastępczym Wojewoda Pomorski.
Zgodnie z zapisami ww. ustawy zmiana nazwy ulicy nie rodzi kosztów administracyjnych, związanych z ujawnieniem w księgach wieczystych, rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych. Ustawa dekomunizacyjna nie wymaga także od nas zmian dokumentów, nawet jeśli nazwy ulic ulegną zmianie. Zgodnie z prawem dokumentów będzie można używać tak długo, aż stracą ważność. Nie obędzie się jednak bez zmian pieczątek, szyldów, wizytówek, papieru firmowego, ogłoszeń czy reklam, których koszty niestety trzeba będzie ponieść we własnym zakresie.
Ankietę elektroniczną można wypełnić TUTAJ. W formie papierowej druki dostępne są w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta (ul. Wyszyńskiego 3), w Spółdzielni Mieszkaniowej „KORAB” (ul. Grunwaldzka 10) oraz w Usteckim TBS (ul. Krótka 3). Swoje uwagi i opinie można także zgłaszać bezpośrednio na adres: zmianaulic@um.ustka.pl.
Prosimy Państwa o zaangażowanie.

Ankieta konsultacyjna - PDF do wydruku
Ankieta konsultacyjna - wypełnij


Zarządzenie w sprawie konsultacji

Zarządzenie w sprawie powołania zespołu opiniodawczo-konsultacyjnego

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)

Pozostałe aktualności więcej >
Recykling zaczyna się w domu.

Podstawą segregacji odpadów jest segregacja „u źródła”, czyli oddzielenie surowców wtórnych od odpadów zmieszanych już w domu. Towary, które kupujemy w sklepach są wykonane z plastiku, szkła, papieru oraz innych tworzyw, które możemy ponownie wykorzystać

Burmistrz Miasta Ustka serdecznie zaprasza wszystkich mieszkańców do udziału w praktycznym szkoleniu, które pomoże przygotować się na sytuacje kryzysowe.

więcej >

Bezpłatne badania słuchu w @Nzoz Avicenum w Ustce. Dbaj o słuch – dbaj o relacje i codzienny komfort. W czwartek 11 grudnia, w godzinach 10:00–15:30, Centrum Medyczne Avicenum (ul. Grunwaldzka 43, Ustka) wraz z Audika organizuje bezpłatne badania słuchu dla dorosłych i dzieci.

więcej >

Szanowni Państwo, Drodzy Mieszkańcy, Osoby z Niepełnosprawnościami i Ich Bliscy, Z okazji Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami pragnę złożyć Państwu najserdeczniejsze życzenia — zdrowia, siły, codziennej pogody ducha i realizacji marzeń.

więcej >

Kalendarz wydarzeń więcej >