W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
  • poniedziałek, 28 lipca 2025
Aktualności

Zmiana nazw ulic

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Szanowni Mieszkańcy, przypominamy, że tylko do piątku, 30 czerwca, trwają konsultacje w sprawie zmian nazw ulic w Ustce. Poniżej prezentujemy Państwu opinie Instytutu Pamięci Narodowej w sprawie nazw, przeznaczonych do zmiany. Mogą się Państwo wypowiedzieć wypełniając krótką ankietę - wybierając jedną z dwóch proponowanych nazw lub wpisać swoją propozycję. Ankieta dostępna poniżej.

Opinie IPN - pdf

Obowiązek zmian nałożyła na nas Ustawa z dnia 1 kwietnia 2016r. o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.
Po konsultacjach z Instytutem Pamięci Narodowej wiemy już, że w naszym mieście zmiany wymagają ulice: Dąbrowszczaków, Franka Zubrzyckiego, Janka Krasickiego, Walki Młodych, 20 Lecia PRL i 9 Marca.
Wyniki konsultacji zostaną przedstawione Radzie Miasta Ustka, która podejmie uchwały w sprawie zmian nazw ulic. Mamy na to czas do dnia 2 września br. Jeśli sami nie podejmiemy decyzji, nowe nazwy wprowadzi zarządzeniem zastępczym Wojewoda Pomorski.
Zgodnie z zapisami ww. ustawy zmiana nazwy ulicy nie rodzi kosztów administracyjnych, związanych z ujawnieniem w księgach wieczystych, rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych. Ustawa dekomunizacyjna nie wymaga także od nas zmian dokumentów, nawet jeśli nazwy ulic ulegną zmianie. Zgodnie z prawem dokumentów będzie można używać tak długo, aż stracą ważność. Nie obędzie się jednak bez zmian pieczątek, szyldów, wizytówek, papieru firmowego, ogłoszeń czy reklam, których koszty niestety trzeba będzie ponieść we własnym zakresie.
Ankietę elektroniczną można wypełnić TUTAJ. W formie papierowej druki dostępne są w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta (ul. Wyszyńskiego 3), w Spółdzielni Mieszkaniowej „KORAB” (ul. Grunwaldzka 10) oraz w Usteckim TBS (ul. Krótka 3). Swoje uwagi i opinie można także zgłaszać bezpośrednio na adres: zmianaulic@um.ustka.pl.
Prosimy Państwa o zaangażowanie.

Ankieta konsultacyjna - PDF do wydruku
Ankieta konsultacyjna - wypełnij


Zarządzenie w sprawie konsultacji

Zarządzenie w sprawie powołania zespołu opiniodawczo-konsultacyjnego

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)

Pozostałe aktualności więcej >
Weekend sportowych emocji

Poczuj magię lata w Ustce! Zapraszamy na weekend pełen emocji i niezapomnianych wrażeń sportowych – przed nami dwa wyjątkowe wydarzenia: Flyboard Robson Team oraz Formoza Challenge!

Prawo jest po Twojej stronie. Poradnik dla poszkodowanych beneficjentów Korzystasz z programu Czyste Powietrze i zostałeś oszukany przez wykonawcę? Sprawdź, jak możesz się bronić!

więcej >

Co nas czeka w Ustce w tym tygodniu? Nadchodzący tydzień będzie ponownie pełen atrakcji. Oto plan na kolejne dni od poniedziałku do niedzieli:

więcej >

Ważna data wpływu. Ruszył nabór na dotacje do kotłów gazowych w programie Czyste Powietrze 15 lipca 2025 r. wznowiono nabór wniosków o dofinansowanie zakupu i montażu kotłów gazowych w ramach programu Czyste Powietrze

więcej >

Kalendarz wydarzeń więcej >