W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Aktualności

Informacja o pracy Rady Miasta

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Przedstawiamy informację o pracy Rady Miasta Ustka w okresie między sesjami.

INFORMACJA NR 2/2025 o pracy Rady Miasta Ustka na sesję w dniu 26 lutego 2025 roku.
Przewodniczący Rady pan Krzysztof Korniluk koordynował pracę Rady Miasta Ustka. Zgodnie z przyjętym harmonogramem Przewodniczący Rady w każdy poniedziałek, w godzinach od 15:00 do 16:00 pełnił dyżury w Biurze Rady.

W dniu 29 stycznia 2025 r. odbyła się XIII Sesja Rady Miasta Ustka. Sesja odbyła się na sali narad Urzędu Miasta. Po sprawach regulaminowych Rada przyjęła sprawozdanie z pracy Burmistrza w okresie między sesjami. Kolejnym punktem była informacja o pracy Rady Miasta Ustka w okresie między sesjami. Gośćmi obrad byli przedstawiciele Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku, którzy przedstawili informację na temat działań podjętych przez Straż Pożarną w związku z zalaniem Bulwaru Portowego, podczas styczniowej „cofki”.
Następnie Rada przyjęła informację o sprzedaży mienia komunalnego za 2024 rok. W dalszej części obrad Rada przyjęła sprawozdanie z wykonania zadań określonych w Gminnym Programie Opieki nad Zabytkami dla miasta Ustka edycja 2020-2023 oraz edycja 2024-2027.

Podczas sesji Rada podjęła następujące uchwały:

1. Uchwała Nr XIII/123/2025 w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr XXX/273/2020 z dnia 29 października 2020 roku w sprawie zasad udzielania dotacji celowych na dofinansowanie inwestycji z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej na terenie Miasta Ustka;
2. Uchwała Nr XIII/124/2025 w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ustka pn. "Grunwaldzka - OSiR";
3. Uchwała Nr XIII/125/2025 w sprawie wyrażenia opinii do projektu Audytu Krajobrazowego Województwa Pomorskiego;
4. Uchwała Nr XIII/126/2025 w sprawie: określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych oraz doradców zawodowych, zatrudnionych w jednostkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Miasto Ustka;
5. Uchwała Nr XIII/127/2025 w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr I/11/2024 z dnia 7 maja 2024 r. w sprawie: powołania, przedmiotu działania, liczby członków i składu osobowego Komisji Rewizyjnej ( związku z rezygnacją Radnego Daniela Króla (który został Wiceprzewodniczącym Rady). Nowym członkiem tej Komisji został radny Tomasz Motylak).
6. Uchwała Nr XIII/128/2025 w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr XII/122/2024 z dnia 19 grudnia 2024 r. w sprawie zatwierdzenia Planu pracy i kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Ustka na 2025 rok;
7. Uchwała Nr XIII/129/2025 w sprawie: wyznaczenia nowego terminu rozpatrzenia skargi p. A. P. z dnia 20 grudnia 2024 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka;
8. Uchwała Nr XIII/130/2025 w sprawie: rozpatrzenia skargi Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 1 stycznia 2025 r. (data wpływu do Urzędu Miasta Ustka 2 stycznia 2025 r.) na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące braku wskazania danych osoby sporządzającej odpowiedź na pismo skarżącego;
9. Uchwała Nr XIII/131/2025 w sprawie: rozpatrzenia skargi Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 9 stycznia 2025 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka w zakresie nieudostępnienia do publicznego użytku drogi publicznej Nr 10077G dla mieszkańców Ustki;
10. Uchwała Nr XIII/132/2025 w sprawie: rozpatrzenia skargi p. W. B. z dnia 15 stycznia 2025 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące realizacji zapisów uchwały „antysmogowej” obowiązującej na terenie miast województwa pomorskiego;
11. Uchwała Nr XIII/133/2025 w sprawie: udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Słupskiego na remont drogi powiatowej nr 1197G – ul. Wróblewskiego od ul. Jagiellońskiej do DK21.

Uchwały dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ustka: bip.um. ustka.pl (Rada Miasta – Uchwały kadencja 2024 –2029 – styczeń 2025).

Kolejnym punktem obrad były interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi. Interpelacje i zapytania złożone przez Radnych zostały umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ustka: bip.um. ustka.pl (Rada Miasta – Interpelacje i zapytania).
Kolejnymi punktami obrad sesji były wolne wnioski i oświadczenia oraz sprawy bieżące.
W sprawach bieżących Rada wyznaczyła:
1. Radną Magdalenę Buksakowską do Komisji ds. Nagród Sportowych, opiniującej
wnioski na 2025 rok,
2. Radnego Zbigniewa Margol w skład Komisji ds. Stypendiów Sportowych, opiniującej wnioski na 2025 rok,
3. Radną Marię Czaplińską w skład Komisji ds. stypendiów i nagród w dziedzinie kultury, opiniującej wnioski na 2025 rok, informuję, że na sesji w dniu 29 stycznia 2025 r.
Ponadto Rada wyznaczyła Radną Martę Czternastek i Radną Magdalenę Szlagowską do Rady Działalności Pożytku Publicznego.

Praca komisji stałych Rady Miasta Ustka:

W dniu 14 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Polityki Społecznej Rady Miasta Ustka.
Na początku posiedzenia Komisja zatwierdziła sprawozdanie z pracy Komisji Polityki Społecznej za 2024 r. (oddano 6 głosów ZA).
W dalszej części posiedzenia Komisja zapoznała się z następującymi informacjami:
1. Informacja o funkcjonowaniu LOT Ustka i Ziemia Słupska;
2. Informacja na temat programów unijnych oraz krajowych i możliwości pozyskania środków
w zakresie sportu, kultury, zdrowia i oświaty w 2025 r. przez Miasto Ustka;
3. Informacja na temat współpracy z miastami partnerskimi Miasta Ustka za 2024 r.;
4. Informacja na temat realizacji inwestycji miejskich w zakresie oświaty, zdrowia, sportu, turystyki i kultury.

Komisja zaopiniowała pozytywnie następujące projekty uchwał:
1 w sprawie: Budżetu Obywatelskiego Miasta Ustka (oddano 6 głosów ZA);
2. w sprawie: przyjęcia programu osłonowego „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025 w Gminie Miasto Ustka (oddano 6 głosów ZA);
3. w sprawie: zmiany uchwały Nr XI/92/2024 Rady Miasta Ustka z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii Gminy Miasto Ustka na 2025 rok (oddano 6 głosów ZA);

W dniu 14 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji ds. zmiany granic administracyjnych Gminy Miasto Ustka Rady Miasta Ustka.
Podczas posiedzenia Komisja zatwierdziła sprawozdanie z pracy Komisji ds. zmiany granic administracyjnych Gminy Miasto Ustka za 2024 r. (oddano 6 głosów ZA).
W dniu 14 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Uzdrowiskowej Rady Miasta Ustka.
Na początku posiedzenia Komisja zatwierdziła sprawozdanie z pracy Komisji Uzdrowiskowej za 2024 rok ( oddano 9 głosów ZA”).

Kolejnym punktem posiedzenia była analiza realizacji poboru opłaty uzdrowiskowej za 2024 rok, dyskusja nad sposobami podniesienia efektywności poboru opłat, oraz możliwości uszczelnienia systemu jej poboru.
W dalszej kolejności Komisja zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały X/72/2024 Rady Miasta Ustka z dnia 30 października 2024 r. w sprawie opłaty uzdrowiskowej
(oddano 6 głosów ZA i 2 głosy „WSTRZYMUJĄCE SIĘ).
Końcowym punktem była informacja przedstawiciela Gminy Miasto Ustka w Stowarzyszeniu Gmin Uzdrowiskowych RP.

W dniu 14 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Komisja po analizie treści skargi i zapoznaniu się z wyjaśnieniami Burmistrza uznała za bezzasadną skargę p. A.P. z dnia 20 grudnia 2024 r. (oddano 3 głosy ZA).
Komisja zapoznała się z treścią skargi p. Ignacego Stopnickiego z dnia 7 lutego 2025r. na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące braku wiedzy pracowników tut. Urzędu, w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.

W dniu 19 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Budżetowo-Gospodarczej.
W pierwszym punkcie Komisja zapoznała się z informacją przedstawioną przez Prezesa Zarządu Portu w Ustce w zakresie działania spółki Zarząd Portu Morskiego sp. z o.o., w tym z aktualną sytuacją finansową spółki, informacją o skutkach finansowych zlokalizowania bazy serwisowej PGE na terenie portu, informacją o planowanych inwestycjach w porcie (rozbudowa portu, zabezpieczenie portu przed skutkami sztormów).
W dalszej części wysłuchano reprezentantów mieszkańców, którzy złożyli petycję w sprawie ekranów akustycznych przy ul. Koszarowej.
W dalszej części posiedzenia Komisja w drodze głosowania przyjęła następujące wnioski (oddano 5 głosów ZA):
1. „ Wniosek, aby Burmistrz w imieniu miasta - niezwłocznie przekazał Powiatowi Słupskiemu informację, czy obszary dwóch osiedli mieszkaniowych przyległych do ul. Koszarowej w Ustce, posiadają kwalifikację ochrony terenów w MPZP (miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego), która pozwala na instalację ekranów dźwiękochłonnych”.
2. „ Wniosek, aby Burmistrz niezwłocznie opracował stosowny projekt uchwały Rady Miasta w sprawie kwalifikacji przez Miasto Ustka, w/w obszarów jako terenów podlegających ochronie akustycznej - w przypadku gdyby w/w obszary nie posiadały statusu, o którym mowa w ust.1, co stanowiłoby przeszkodę formalno-prawną w możliwości instalacji ekranów dźwiękochłonnych.”.
3. „ Wniosek, aby przy modernizacji u. Koszarowej odstąpiono od wycinana wieloletnich drzew - tzn. przenieść cenne drzewostany rosnące przy ul. Koszarowej z bryłami ziemi w inne miejsca (w tym m.in. ok. 30 letni czerwony buk, świerki, inne)”.
4. „Wniosek, aby Burmistrz - w imieniu miasta- niezwłocznie przekazał Powiatowi Słupskiemu wszelkie informacje, które dodatkowo mogą być przydatne Powiatowi Słupskiemu w przygotowaniu modernizacji ul. Koszarowej, w tym prognozę natężenia ruchu pojazdów, o której mowa na stronie nr 6 Raportu datowanego na październik 2016r., z konsultacji społecznych w sprawie koncepcji „budowy południowego obejścia (obwodnicy) Miasta Ustka - na trasie od ul. Słupskiej (DK21) do ul. Darłowskiej (DW 203)”.
5. „Wniosek, aby Burmistrz - w imieniu miasta - niezwłocznie wystąpił do Powiatu Słupskiego, któremu Miasto Ustka, zgodnie z zawartym Porozumieniem powierzyło realizację modernizacji ul. Koszarowej, o ujęcie – po uprzednio wykonanych stosownych analizach- montażu ekranów dźwiękochłonnych na etapie opracowywanego aktualnie Planu Funkcjonalno-Użytkowego, który obejmuje m.in. zakres rzeczowy tej inwestycji (dotyczy odcinka przebiegu ul. Koszarowej pomiędzy osiedlami mieszkaniowymi przy tej ulicy)”.
6. „ Wniosek, aby na ul. Koszarowej, na jej odcinku między osiedlami mieszkaniowymi zostało wprowadzone ograniczenie szybkości pojazdów do 30km/godzinę”.
W kolejnym punkcie Komisja zatwierdziła sprawozdanie z pracy Komisji Budżetowo – Gospodarczej za 2024 r. (oddano 5 głosów ZA);
W dalszej części Komisja zaopiniowała następujące projekty uchwał:
1. w sprawie: Budżetu Obywatelskiego Miasta Ustka (oddano 5 głosów ZA);
2. w sprawie: przyjęcia ,,Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miasto Ustka w 2025 roku” (oddano 5 głosów ZA);
3. w sprawie: w sprawie przyjęcia regulaminu kąpielisk morskich położonych na terenie Gminy Miasto Ustka(oddano 4 głosy ZA i 1 głos „ WSTRZYMUJĄCY SIĘ”);
4. w sprawie: powierzenia spółce Zakład Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Ustce wykonywania zadań własnych Gminy Miasto Ustka (oddano 5 głosów ZA);
5. w sprawie: zmian w budżecie Gminy Miasto Ustka na 2025 rok (oddano 5 głosów ZA).
6. w sprawie: zmiany uchwały nr XLII/376/2021 Rady Miasta Ustka z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie statutu jednostki budżetowej Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Ustce (oddano 5 głosów ZA).
W dalszej części Komisja zapoznała się z następującymi informacjami:
1. Informacja o realizacji poboru opłaty uzdrowiskowej za 2024 r.
2. Informacja o organizacji ruchu i strefie płatnego parkowania w mieście Ustka.
3. Informacja o stanie zasobów komunalnych oraz realizacji planu remontów.
4. Informacja na temat polityki mieszkaniowej miasta – czynsze komunalne.
5. Informacja o pozyskiwaniu środków unijnych.
6. Informacja o realizacji harmonogramu przetargów na zadania inwestycyjne za 2024 rok oraz informacja o harmonogramie przetargów na zadania inwestycyjne na rok 2025.
W sprawach bieżących Komisja przyjęła w głosowaniu następujący wniosek (oddano 3 głosy ZA):
7. „ Wniosek o wprowadzenie do uchwały w sprawie SPP abonamentów dla mieszkańców jak poniżej:
1) miesięczny abonament dla mieszkańca SPP, posiadającego Ustecką Kartę Mieszkańca, na miejscu postojowym ogólnodostępnym z możliwością parkowania przy danej ulicy
2) 3 miesięczny abonament dla mieszkańca SPP, posiadającego Ustecką Kartę Mieszkańca, na miejscu
postojowym ogólnodostępnym z możliwością parkowania przy danej ulicy
3) miesięczny abonament dla mieszkańca Ustki, posiadającego Ustecką Kartę Mieszkańca, na miejscu
postojowym ogólnodostępnym z możliwością parkowania w obszarze całej SPP
4) 3 miesięczny abonament dla mieszkańca Ustki, posiadającego Ustecką Kartę Mieszkańca, na miejscu postojowym ogólnodostępnym z możliwością parkowania w obszarze całej SPP
Wysokość abonamentów do analizy przez UM i dyskusji na posiedzeniu komisji budżetowej przy procedowaniu uchwały w sprawie SPP”.

W dniu 21 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Komisja po zapoznaniu się z wyjaśnieniami Burmistrza uznała za bezzasadną skargę Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 07 lutego 2025 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące braku wiedzy pracowników tut. Urzędu, w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami (oddano 2 głosy ZA).
Komisja zaopiniowała projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 07 lutego 2025 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące braku wiedzy pracowników tut. Urzędu, w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami (oddano 2 głosy ZA).

W dalszej części Komisja zaopiniowała projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi p. A.P. z dnia 20 grudnia 2024 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym przez pracownika Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Ustka (oddano 2 głosy ZA).
Ponadto Komisja zatwierdziła sprawozdanie z pracy Komisji za 2025 rok (oddano 2 głosy ZA).

W dniu 24 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej.
Po sprawach regulaminowych Komisja przyjęła protokół z posiedzenia Komisji z dn. 20.01.2025 r. Następnie wyznaczono Radnego Tomasza Motylak na Kierownika Zespołu Kontrolnego celem podziału czynności przy kontroli w zakresie inwestycji pn. „Budowa Centrum Tenisowego w Ustce” (etap I budowa infrastruktury i kortu nr 1, etap II budowa kortu nr 2) oraz wydanie pisemnych upoważnień osobom wyznaczonym do przeprowadzenia kontroli.
W dalszej części przyjęto sprawozdania z pracy Komisji Rewizyjnej za 2024 r. (oddano 4 głosy ZA).
Na zakończenie Komisja przyjęła informację o przeprowadzonych kontrolach w II półroczu 2024 r.

Przewodniczący Rady Miasta Ustka: Krzysztof Korniluk

Opracowała: Agnieszka Kaszuba

Ustka, dnia 24 lutego 2025r.

 

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)

Pozostałe aktualności więcej >

Sprawozdanie z pracy Burmistrza Miasta Ustka  w okresie pomiędzy sesjami  na Sesję Rady Miasta w dniu 30 kwietnia 2025 r.   25 marca br. uczestniczyłem w spotkaniu z Magdaleną Olczyk, Zastępcą Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. inwestycyjnych. Spotkanie dotyczyło planowanych remontów falochronów oraz ewentualnego zajęcia części plaży podczas przeprowadzenia tej inwestycji. Przedstawiłem oczekiwania miasta dotyczące wykorzystania plaży podczas sezonu letniego. 26 marca br. uczestniczyłem w uroczystym podpisaniu umowy między PGE Baltica a firmą Doraco, która zbuduje bazę operacyjno-serwisową w Porcie Ustka. Baza będzie zapleczem technicznym dla morskich farm wiatrowych PGE Baltica. Prace budowlane mają zacząć się na początku maja i potrwają do końca 2026 r. Powstanie bazy operacyjno-serwisowej jest nowym etapem w działalności portu. 28 marca br. do Wojewody Pomorskiego został złożony wniosek o zmianę granic administracyjnych Miasta Ustka. 1 kwietnia br. uczestniczyłem w wernisażu wystawy Michała Plewy, który miał miejsce w Domu Kultury w Ustce. Michał Plewa to artysta pochodzący z naszego miasta. Swoją twórczość w znacznej mierze także poświęca tematyce związanej z naszym miastem. 2 kwietnia br. spotkałem się z Marcinem Kaduszkiewiczem, Komendantem Komisariatu Policji w Ustce. Rozmawialiśmy o bezpieczeństwie w naszym mieście, organizacji sezonu letniego, a także o potrzebach i możliwościach wsparcia policji w Ustce. Tego samego dnia miało miejsce spotkanie online miast partnerskich Bojarka, Kappeln, Merate i Ustka. Poruszono m. in. tematykę turnieju piłki ręcznej i siatkowej, który odbędzie się w czerwcu br. w Kappeln oraz wystawy fotograficznej „Poznajmy się”, która zostanie otwarta 16 sierpnia 2025 r. w Ustce. 4 kwietnia br. spotkałem się z przedstawicielami stowarzyszenia Prosport. Rozmawialiśmy o organizacji regat rangi mistrzostw Europy i tegorocznych utrudnieniach związanych z remontem falochronów. 9 kwietnia br. uczestniczyłem w spotkaniu w/s budowy monitoringu z udziałem Radnych, Prezesa ZPMU Sp. z o.o., przedstawicieli służb mundurowych oraz Urzędu Miasta. Spotkanie dotyczyło określenia potrzeb służb w zakresie monitoringu oraz możliwości jego obsługi.  10 kwietnia br. brałem udział w koncercie przygotowanym przez Studio Wokalu Domu Kultury w Ustce. Artyści zaprezentowali przeboje z filmów animowanych Walta Disneya. W tym samym dniu mój zastępca Bartosz Gwóźdź-Sproketowski reprezentował nasze miasto na spotkaniu Komisji Małych Miast Związku Miast Polskich w Krynicy Morskiej. Poruszane tematy to m.in. Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz finansowanie oświaty. Ponadto także w tym dniu Zakład Gospodarki komunalnej podpisał umowę na rozbudowę systemu segregacji odpadów w mieście Ustka. Całkowita wartość projektu to 2 559 999,00 zł, a kwota dofinansowania wynosi: 1 769 104,99 zł. Rozbudowa systemu segregacji odpadów w Ustce obejmuje adaptację budynku przy ul. Wiejskiej na warsztat naprawczy, zakup kontenerów i pojazdu do transportu odpadów oraz utworzenie ścieżki edukacyjnej na terenie PSZOK. 11 kwietnia br. rozpoczęła się zbiórka społeczna na remont jednego z najcenniejszych usteckich pomników, czyli Umierającego Wojownika. Zbiórkę prowadzi LOT Ustka, miasto pozyskało na ten cel 10 000 zł ze środków Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Szacunkowy koszt remontu to 42 000 zł. 13 kwietnia br. uczestniczyłem w uroczystościach poświęconym obchodom Dnia Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej. Uroczystości z udziałem kompanii honorowej Garnizonu Ustka, przedstawicielami władz samorządowych oraz stowarzyszeń miały miejsce na Cmentarzu Komunalnym w Ustce. 14 kwietnia br. wspólnie z moim zastępcą uczestniczyliśmy w Samorządowym Kongresie Finansowym Local Trends w Sopocie. 15 kwietnia br. spotkałem się z posłem Zbigniewem Konwińskim. Rozmowa dotyczyła współpracy oraz rozwoju Ustki, w tym także złożonego wniosku o zmianę granic administracyjnych miasta. 16 kwietnia br. wspólnie z Leszkiem Bonną, Wicemarszałkiem Województwa Pomorskiego oraz Krzysztofem Sikorskim, Dyrektorem Centrum Zdrowia Psychicznego w Słupsku uczestniczyłem w otwarciu Klubu Pacjenta. Placówka powstała w budynku usteckiego dworca kolejowego dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej. Jest także efektem współpracy Centrum Zdrowia Psychicznego w Słupsku i Centrum Integracji Społecznej w Ustce. Jej głównym zadaniem jest wsparcie dla osób w kryzysie psychicznym. 17 kwietnia br. uczestniczyłem w spotkaniu wielkanocnym organizowanym przez 6. Wojskowy Oddział Gospodarczy w Ustce. 18 kwietnia br. wspólnie z moim zastępcą uczestniczyliśmy w spotkaniu z Wojewodą Pomorską Beatą Rutkiewicz oraz Jej pełnomocnikiem ds. współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego Krystianem Kłosem. Tematy rozmów dotyczyły przede wszystkim naszego wniosku o poszerzenie granic administracyjnych miasta. 22 kwietnia br. miało miejsce spotkanie online z przedstawicielami PGE Baltica i dotyczyło naszej współpracy m. in. w zakresie wsparcia imprez organizowanych w Ustce w trakcie sezonu. 23 kwietnia br. w Warszawie spotkałem się z Tomaszem Szymańskim, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji w/s złożonego wniosku o zmianę granic miasta. W spotkaniu udział wziął także Poseł Zbigniew Konwiński. 24 kwietnia br. wspólnie z Edwardem Rokoszem, Prezesem Zarządu UTBS Sp. z o.o. uczestniczyłem w XVII Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach, którego częścią była Gala plebiscytu „TOP Inwestycje Komunalne 2025”. Program rewitalizacji budynków Starej Ustki realizowany przez UTBS Sp. z o.o. znalazł się wśród 11 nagrodzonych przedsięwzięć. Również w kwietniu zostały zwarte umowy na wykonanie inwestycji Odpocznij przy lesie, czyli terenu rekreacyjnego przy ul. Wilczej. Zadanie ma wartość 457 411,96 zł brutto. Prace już trwają. W czerwcu natomiast rozpoczną się prace przy drugim terenie rekreacyjnym po zachodniej stronie miasta, czyli Morskim Placu Zabaw, który powstanie przy ul. Darłowskiej na terenie Szkoły Podstawowej nr 1. Wartość tej umowy to 574 766,76,96 zł brutto. Obie inwestycje realizowane są w ramach dotacji celowej z „Rządowego programu na rzecz zwiększania szans rozwojowych Ziemi Słupskiej na lata 2019-2026” na realizację zadania pn. „Kompleksowe zagospodarowanie przestrzeni publicznych przy ul. Wilczej i Darłowskiej w Ustce na cele rekreacyjne".  

więcej >

Ustecka osada rybacka wśród najlepszych rewitalizacji w Polsce. Inwestycja została doceniona w prestiżowym plebiscycie PortalSamorzadowy.pl.

więcej >

Burmistrz Miasta Ustka zaprasza mieszkańców, przedstawicieli stowarzyszeń oraz instytucji działających na terenie Miasta Ustka do zgłaszania kandydatów do Honorowych Nagród Ambasadora Miasta Ustka i Ustczanina Roku.

więcej >

Kalendarz wydarzeń więcej >