W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
  • czwartek, 06 lutego 2025
Aktualności

Informacja o pracy Rady Miasta

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Przedstawiamy informację o pracy Rady Miasta Ustka w okresie między sesjami.

INFORMACJA NR 1/2025 o pracy Rady Miasta Ustka na sesję w dniu 29 stycznia 2025 roku.

Przewodniczący Rady pan Krzysztof Korniluk koordynował pracę Rady Miasta Ustka. Zgodnie z przyjętym harmonogramem Przewodniczący Rady w każdy poniedziałek, w godzinach od 15:00 do 16:00 pełnił dyżury w Biurze Rady.

W dniu 19 grudnia 2024 r. odbyła się XII Sesja Rady Miasta Ustka. Sesja odbyła się na sali narad Urzędu Miasta. Po sprawach regulaminowych Rada przyjęła sprawozdanie z pracy Burmistrza w okresie między sesjami. W dalszej części obrad Rada przyjęła informację o pracy Rady Miasta Ustka w okresie między sesjami.
W pierwszej kolejności Rada Miasta podjęła najważniejsze uchwały dla samorządu:

Uchwała Nr XII/100/2024 w sprawie: uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasto Ustka na lata 2025 – 2040;
Uchwała Nr XII/101/2024 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Miasto Ustka na 2025 rok

Po podjęciu uchwał związanych z budżetem na rok 2025 radny Daniel Król zgłosił wniosek o wprowadzenie do porządku obrad podjęcia apelu radnych, odnoszącego się do wypowiedzi Radnej Marty Czternastek, wzywający radnych do udzielania mieszkańcom rzetelnych informacji o działaniach i decyzjach będących przedmiotem obrad Rady Miasta. Po odczytaniu pełnej treści apelu przeprowadzono głosowanie, w którym większość radnych poparła zawarte w nim wezwanie. Następnie do porządku obrad wprowadzono uchwałę w sprawie odwołania Radnej Marty Czternastek z funkcji Wiceprzewodniczącej Rady.

Wobec powyższego Rada dokonała zmiany porządku obrad i podjęła następujące uchwały:

Uchwała Nr XII/102/2024 w sprawie: powołania Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia tajnego głosowania w celu odwołania Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Ustka oraz ustalenia sposobu tego głosowania;
Uchwała Nr XII/103/2024 w sprawie: odwołania Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Ustka;
Uchwała Nr XII/104/2024 w sprawie: powołania Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia tajnego głosowania w celu wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Ustka oraz ustalenia sposobu tego głosowania;
Uchwała Nr XII/105/2024 w sprawie: wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Ustka.

W tajnym głosowaniu wybrano na Wiceprzewodniczącego Rady Radnego Daniela Króla.
W dalszej kolejności Rada podjęła następujące uchwały:

Uchwała Nr XII/106/2024 w sprawie: zmian w budżecie Gminy Miasto Ustka na 2024 rok;
Uchwała Nr XII/107/2024 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Słupskiemu na organizowanie publicznego transportu zbiorowego w 2025 roku;
Uchwała Nr XII/108/2024 w sprawie: zmiany uchwały Nr XXIX/278/2017 Rady Miasta Ustka z dnia 26 stycznia 2017 r. w sprawie powierzenia Zakładowi Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Ustce zadania własnego Gminy Miasto Ustka, dotyczącego prowadzenia Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK);
Uchwała Nr XII/109/2024 w sprawie: zmiany uchwały Nr IV/47/2019 Rady Miasta Ustka z dnia 31 stycznia 2019 r;
Uchwala Nr XII/110/2024 w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie przejęcia przez Gminę Miejską Słupsk zadań Gminy Miasto Ustka w zakresie korzystania z usług Punktu Interwencji Kryzysowej i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w 2025 roku;
Uchwała Nr XII/111/2024 w sprawie: zmiany uchwały Nr LXXXIV/740/2023 Rady Miasta Ustka z dnia 30 listopada 2023 r. w sprawie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii Gminy Miasto Ustka na 2024 rok;
Uchwała Nr XII/112/2024 w sprawie: zawarcia porozumienia z Miasto Słupsk w sprawie określenia zasad finansowania i korzystania z usług Ośrodka Pomocy Osobom Nietrzeźwym i Bezdomnym w Słupsku przy ul. Gdyńskiej 13 a w 2025 r. świadczonych na rzecz osób z terenu Gminy Miasto Ustka;
Uchwała Nr XII/113/2024 w sprawie: udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Słupskiemu na realizację zadania w postaci organizacji Usteckiego Festiwalu Filmów Amatorskich UFF(o)A 2025 w formie dotacji celowej;
Uchwała Nr XII/114/2024 w sprawie: udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Słupskiemu na realizację zadania pn. „Organizacja systemu rozgrywek sportowych w ramach Powiatowej Olimpiady Dzieci i Młodzieży szkół podstawowych i ponadpodstawowych w latach 2025-2027”;
Uchwała Nr XII/115/2024 w sprawie: zmiany Uchwały Nr XXXI/288/2020 Rady Miasta Ustka z dnia 26 listopada 2020 r. w sprawie: określenia kryteriów rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Ustka, branych pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, określenia liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia;
Uchwała Nr XII/116/2024 w sprawie: zmiany Uchwały Nr XLVIII/426/2021 Rady Miasta Ustka z dnia 28 października 2021 roku w sprawie: określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Ustka, dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły, liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia;
Uchwała Nr XII/117/2024 w sprawie: ustalenia szczegółowych warunków udzielania stypendiów dla uzdolnionych uczniów pobierających naukę na terenie Gminy Miasto Ustka bez względu na miejsce zamieszkania oraz formy i zakres tej pomocy;
Uchwała Nr XII/118/2024 w sprawie: udzielenia pomocy finansowej Gminie Kamieniec Ząbkowicki z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków bieżących związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz na wsparcie mieszkańców Gminy Kamieniec Ząbkowicki poszkodowanych w wyniku powodzi 2024 r.;
Uchwała Nr XII/119/2024 w sprawie: zmiany uchwały Nr XI/89/2024 Rady Miasta Ustka z dnia 27 listopada 2024 roku w sprawie wzorów deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości;
Uchwała Nr XII/120/2024 w sprawie: rozpatrzenia skargi p. B.S. z dnia 20 listopada 2024 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka;
Uchwała Nr XII/121/2024 w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr I/9/2024 z dnia 7 maja 2024 r. w sprawie: powołania, przedmiotu działania, liczby członków i składu osobowego Komisji Budżetowo – Gospodarczej;
Uchwała Nr XII/122/2024 w sprawie: zatwierdzenia Planu pracy i kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Ustka na 2025 rok.

Uchwały dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ustka: bip.um. ustka.pl (Rada Miasta – Uchwały kadencja 2024 –2029 – grudzień 2024).

W dalszej części obrad Rada zatwierdziła plan pracy Rady Miasta Ustka na 2025 rok oraz przyjęła plany pracy stałych Komisji Rady Miasta Ustka na 2025 rok.

Kolejnym punktem obrad były interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi. Interpelacje i zapytania złożone przez Radnych zostały umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ustka: bip.um. ustka.pl (Rada Miasta – Interpelacje i zapytania) - głosów nie wniesiono.
Końcowym punktem były wolne wnioski i oświadczenia – głosów nie wniesiono.

Praca komisji stałych Rady Miasta Ustka:

W dniu 15 stycznia 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej.

Na początku posiedzenia Komisja zapoznała się z informacją o sprzedaży mienia komunalnego za 2024 rok.
W dalszej części Komisja zaopiniowała pozytywnie następujące projekty uchwał:
1) w sprawie zmiany Uchwały X/72/2024 Rady Miasta Ustka z dnia 30 października 2024 r. w sprawie opłaty uzdrowiskowej – oddano 2 głosy „za”, 2 głosy „wstrzymujące się”;
2) w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr XXX/273/2020 z dnia 29 października 2020 roku w sprawie zasad udzielania dotacji celowych na dofinansowanie inwestycji z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej na terenie Miasta Ustka - oddano 4 głosy „za”;
3) w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ustka pn. "Grunwaldzka - OSiR" - oddano 4 głosy „za”;
4) w sprawie wyrażenia opinii do projektu Audytu Krajobrazowego Województwa Pomorskiego – oddano 2 głosy „za”, 2 głosy „wstrzymujące się”;
W dalszej kolejności Komisja zapoznała się z działalnością spółki ZGK sp. z o.o., w tym z informacjami dotyczącymi zadań powierzonych spółce przez Miasto Ustka oraz informacjami dotyczącymi rozliczenia rekompensaty z tego tytułu.
Na zakończenie Komisja zaopiniowała sprawozdanie z wykonania zadań określonych w Gminnym Programie Opieki nad Zabytkami dla miasta Ustka edycja 2020-2023 oraz edycja 2024-2027 - oddano 2 głosy „za”, 1 głos „przeciw” i 1 głos „wstrzymującym się”;
Ponadto w sprawach bieżących Komisja przy 3 głosach „za” i 1 głosie „wstrzymującym się” przyjęła wniosek, aby informacje i sprawozdania Burmistrza Miasta Ustki oraz spółek komunalnych przedstawiane na Komisji Budżetowo – Gospodarczej zawierały dane finansowe z wyróżnieniem finansowego wpływu na budżet miasta i WPF ".

W dniu 17 stycznia 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji. Komisja w sprawach bieżących Komisja zapoznała się z treścią skarg:
1) Skarga p. A.P. z dnia 24 grudnia 2024 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka poprzez działania pracownika Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Ustka Urzędu Miasta Ustka.
2) Skarga Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 1 stycznia 2025 r. (data wpływu do Urzędu Miasta Ustka 2 stycznia 2025 r.) na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące braku wskazania danych osoby sporządzającej odpowiedź na pismo skarżącego. ;
3) Skarga p. Ignacego Stopnickiego z dnia 9 stycznia 2025r. na działania Burmistrza za nieudostępnienie do publicznego użytku drogi publicznej Nr 10077G dla mieszkańców Ustki.
4) Skarga p. W.B. z dnia 15 stycznia 2025 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące realizacji zapisów uchwały „antysmogowej” obowiązującej na terenie miast województwa pomorskiego.
Komisja jednogłośnie przy 2 głosach „za” zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie: przekazania skargi p. A. P. z dnia 20 grudnia 2024 r. Burmistrzowi Miasta Ustka, jako przełożonemu pracownika Urzędu Miasta Ustka.

W dniu 20 stycznia 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej.
Podczas posiedzenia Komisja dokonała wyboru Przewodniczącego Komisji. Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej została Radna Magdalena Szlagowska – oddano 3 głosy „za”.
Następnie Komisja dokonała wyboru Zastępcy Przewodniczącego Komisji. Na Zastępcę Przewodniczącego Komisji została wybrana Radna Aneta Lickiewicz – Pawlęty – oddano 3 głosy „za”.
W dalszej części Komisja jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie następujące projekty uchwał:
1) w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr I/11/2024 z dnia 7 maja 2024 r. w sprawie: powołania, przedmiotu działania, liczby członków i składu osobowego Komisji Rewizyjnej – oddano 3 głosy „za”.
2) w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr XII/122/2024 z dnia 19 grudnia 2024 r. w sprawie zatwierdzenia Planu pracy i kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Ustka na 2025 rok – oddano 3 głosy „za”.
Ponadto w sprawach bieżących Komisja zapoznała się z pismem p. S.M. z dnia 30 grudnia 2024 r.
W dniu 21 stycznia 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Polityki Społecznej.
Posiedzenie Komisji rozpoczęto wizytą w Żłobku Miejskim w Ustce. Podczas spotkania Komisja zapoznała się z informacją na temat funkcjonowania Żłobka Miejskiego w Ustce, występującymi problemami, informacjami na temat bezpieczeństwa dzieci oraz współpracy z rodzicami. Dalsza część posiedzenia odbyła się na sali narda Urzędu Miasta.
Na początku posiedzenia Komisja zapoznała się z planem pracy Domu Kultury na rok 2025. Następnie z informacją na temat stanu czytelnictwa w Bibliotece (dzieci, młodzież, dorośli za 2024 r.). Informacjami na temat księgozbioru i jego doposażenie w 2024 roku. Ponadto zapoznano się z planem pracy Biblioteki na rok 2025.
Następnie przedmiotem posiedzenia Komisji była informacja Naczelnika Wydziału SOKS UM Ustka o zbliżających się feriach zimowych w Ustce.
W kolejnym punkcie posiedzenia została przedstawiona informacja na temat funkcjonowania służby zdrowia w mieście wraz z informacją dotyczącą opieki medycznej w placówkach oświatowych. W posiedzeniu udział wzięli przedstawiciele służby zdrowia.
Na zakończenie Komisja jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych oraz doradców zawodowych, zatrudnionych w jednostkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Miasto Ustka – oddano 5 głosów „za”.

W dniu 23 stycznia 2025 r. odbyło się kolejne posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Po przeprowadzeniu postępowania Komisja jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał:
1) w sprawie: rozpatrzenia skargi Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 1 stycznia 2025 r. (data wpływu do Urzędu Miasta Ustka 2 stycznia 2025 r.) na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące braku wskazania danych osoby sporządzającej odpowiedź na pismo skarżącego – oddano 2 głosy „za”.
2) w sprawie: rozpatrzenia skargi Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 9 stycznia 2025 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka w zakresie nieudostępnienia do publicznego użytku drogi publicznej Nr 10077G dla mieszkańców Ustki – oddano 2 głosy „za”.
3) w sprawie: rozpatrzenia skargi p. W. B. z dnia 15 stycznia 2025 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące realizacji zapisów uchwały „antysmogowej” obowiązującej na terenie miast województwa pomorskiego – oddano 2 głosy „za”.
Przewodniczący Rady Miasta Ustka
Krzysztof Korniluk

Sporządziła:
Agnieszka Kaszuba
Ustka, dnia 24 stycznia 2025 r.

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)

Pozostałe aktualności więcej >
Informacja dla mieszkańców

Informujemy, że nowe harmonogramy odbioru odpadów z nieruchomości zamieszkałych i mieszanych na okres styczeń - grudzień 2025 r. dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej UM Ustka oraz aplikacji "Czysta Ustka".

Zmiana granic - wyniki konsultacji

Przedstawiamy raport z konsultacji z mieszkańcami Miasta Ustka w sprawie przyłączenia Przewłoki. Ankiety wypełniły 273 osoby – zdecydowana większość głosujących mówi TAK zmianie granic.

Zapraszamy do zapoznania się z ostatnim opracowaniem przygotowanym w związku z procedurą zmiany granic administracyjnych Miasta Ustka. Dokument skupia się na powiązaniach społeczno-ekonomicznych.

więcej >

Zapraszamy na niezwykłe sportowe wydarzenie, które odbędzie się w dniach 7-9 lutego w ZSOiT w Ustce. Na wydarzenie zapraszają: Ośrodek Sportu i Rozwoju, MKS Jantar Ustka oraz Polski Związek Piłki Nożnej.

więcej >

To będzie już III edycja! Zapraszamy serdecznie na Baltic Challenge – Nadmorskie Mistrzostwa Nordic Walking w Ustce! To wydarzenie stworzone z myślą o każdym, niezależnie od doświadczenia. Czy jesteś początkującym, czy doświadczonym miłośnikiem Nordic Walking, ta przygoda jest dla Ciebie!

więcej >

Kalendarz wydarzeń więcej >