W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Wykreślenie wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działaności Gospodarczej (CEIDG)

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Wykreślenie wpisu

W przypadku podjęcia decyzji o likwidacji działalności gospodarczej Przedsiębiorca zobowiązany jest złożyć wniosek o wykreślenie wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej  (CEIDG) - w dowolnym terminie od dnia trwałego zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej zgodnym ze stanem faktycznym.
W przypadku zaprzestania należy podać datę przypadającą na ostatni dzień wykonywania działalności gospodarczej, zgodna ze stanem faktycznym.

Po złożeniu wniosku o wykreślenie wpisu w CEIDG informacja ta trafia także do GUS, ZUS/KRUS i wskazanego na wniosku Urzędu Skarbowego. Jednak w poszczególnych przypadkach przedsiębiorca dokonuje dodatkowych zgłoszeń związanych z zaprzestaniem działalności gospodarczej do właściwych instytucji np. ZUS, KRUS czy też Urzędu Skarbowego.



Wykreślenie działalności gospodarczej jest bezpłatne!

Więcej informacji: biznes.gov.pl

Data dodania