LUTY
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę1. Realizacja procedur finansowych z zakresu udzielania dotacji dla niepublicznych placówek oświatowych.
2. Realizacja procedur związanych z uzyskaniem refundacji kosztów za opiekę i wychowanie przedszkolne dzieci z innych jednostek samorządu terytorialnego, uczęszczających do przedszkoli na terenie Miasta Ustka.
3. Realizacja umów na dowóz dzieci niepełnosprawnych wraz z opiekunami za miesiąc styczeń br.
4. Kontrola sprawozdań zadań zrealizowanych przez organizacje pozarządowe w 2016 r. oraz realizacja procedury rozstrzygnięcia konkursów na wspieranie i/lub powierzenie realizacji zadań publicznych organizacjom w 2017 r., w tym przygotowanie umów.
5. Realizacja zadań w ramach wykorzystania środków z Funduszu Pracy - z tytułu zwrotu pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników za I kwartał 2017 r. oraz rozliczenie dotacji udzielonej przez Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku w 2016 roku.
6. Realizacja procedur finansowych dotyczących placówek oświatowych po stronie dochodów i wydatków.
7. Realizacja budżetu na 2017 r., w tym przygotowywanie wniosków o zaangażowanie środków finansowych - prowadzenie planu wydatków i dokumentacji z realizacji wydatków.
8. Aktualizacja mapy organizacji pozarządowych na stronie internetowej miasta, bieżące przekazywanie informacji nt. możliwości pozyskania środków finansowych z innych źródeł oraz nt. organizowanych dla NGO konferencji i szkoleń.
9. Realizacja zadań wynikających z bieżących wniosków i pism wpływających do Wydziału SOKS.
10. Przygotowanie konkursu na realizację zadania publicznego pn. „Przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym” realizowanego w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2017 rok.
11. Dyżury informacyjno - doradcze - przyjmowanie zgłoszeń dot. spraw związanych z leczeniem osób uzależnionych i pomocy członkom ich rodzin; składanie wniosków przez osoby i instytucje zainteresowane leczeniem osób uzależnionych; uzgadnianie terminów i miejsca leczenia osób z uzależnieniami.
12. Koordynacja pracy Punktu Konsultacyjnego Vita - Activa dla osób uzależnionych i ds. przemocy, ustalenie grafiku miesięcznego, koordynacja pracą psychologa, terapeuty, radcy prawnego, umawianie na dyżury, sprawozdawczość.
13. Przygotowywanie dokumentacji na potrzeby zespołu ds. leczonych oraz zespołu ds. profilaktyki działających w ramach MKRPA.
14. Realizacja spraw związanych z wydawaniem „Zniżkowego Karnetu Kulturalnego”, uprawniającego mieszkańców Miasta Ustki do 50 % zniżki na płatną ofertę kulturalną Domu Kultury.
15. Przygotowanie materiałów na obrady Komisji Polityki Społecznej oraz sesji Rady Miasta Ustka w lutym br.:
- Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii za 2016 rok,
- Uchwała w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Miasto Ustka.
16. Realizacja obowiązku dostosowania aktów prawnych oraz organizacji pracy placówek oświatowych Gminy Miasto Ustka do nowych przepisów wynikających z ustawy Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, ustawy Prawo oświatowe oraz zmian w ustawie o systemie oświaty tj.:
- przygotowanie Analizy demograficzno-finansowej,
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje Radnych Rady Miasta Ustka związane z sytuacją demograficzną, kadrową i finansową oraz przewidywanymi skutkami rozwiązań zaproponowanych przez Burmistrza i grupę inicjatywną powstałą przy Radzie Miasta,
- przekazanie kompletu dokumentów dot. podjętej przez Radę Miasta decyzji w formie uchwały w sprawie projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjum do nowego ustroju szkolnego do zatwierdzenia Pomorskiemu Kuratorowi Oświaty.
17. Weryfikacja danych z metryczki części oświatowej subwencji ogólnej na 2017 rok dla Gminy Miasto Ustka.
18. Przygotowanie i przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego na wynajem basenu z przeznaczeniem na realizację zajęć nauki pływania dla uczniów klas II szkół podstawowych w ramach realizacji programu „Umiem pływać” współfinansowanego ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki.
19. Realizacja procedury przyznania stypendiów sportowych dla zawodników na 2017 rok, w tym analiza wniosków, sporządzenie listy rankingowej, przygotowanie umów.
20. Sporządzenie i przesłanie do Kuratorium Oświaty w Gdańsku zapotrzebowania na środki finansowe z przeznaczeniem na wypłatę stypendiów i zasiłków szkolnych w okresie styczeń – czerwiec 2017 r.
21. Realizacja procedur związanych z rozpoczęciem realizacji projektu pn. „Upowszechnianie edukacji przedszkolnej w ramach MOF Słupska” współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Data dodania