W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Przestrzeń na plus - kompleksowe działania w przestrzeni publicznej obszaru rewitalizacji „E”

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę


Przestrzeń na plus - kompleksowe działania w przestrzeni publicznej obszaru rewitalizacji „E”

Beneficjent: Gmina Miasto Ustka

Poddziałanie: 8.1.2 - Kompleksowe przedsięwzięcia rewitalizacyjne w miastach poza Obszarem Metropolitalnym Trójmiasta z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w ramach zintegrowanych projektów rewitalizacyjnych.

Okres realizacji: 25.09.2017 - 31.12.2023

Całkowita wartość projektu: 9 000 496,95 zł

Poziom współfinansowania: 62,13 % (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego - 52,57 %, Budżet Państwa - 9,56 %)

Kwota dofinansowania projektu: 5 496 855,03 zł w tym dla:

- Gmina Miasto Ustka (Partner Wiodący) - 4 949 422,59 zł,

- Spółdzielnia Mieszkaniowa „Korab” w Ustce (Partner) - 547 432,44 zł.


Cel główny: zwiększenie aktywności społecznej i gospodarczej mieszkańców i poprawa przestrzenni miejskiej na obszarze rewitalizacji „E” w Gminie Miasto Ustka.

Cele szczegółowe:

W podsystemie SPOŁECZNYM:

- Utworzenie miejsca z kompleksową ofertą wsparcia mieszkańców obszaru zdegradowanego zwiększającego dostęp do usług społecznych - Centrum Wsparcia Mieszkańców Obszaru Rewitalizacji,

- Aktywizacja społeczno-zawodowa osób bezrobotnych i zagrożonych bezrobociem zwiększająca ich szanse na rynku pracy,

- Aktywizacja zawodowa i ekonomiczna mieszkańców korzystających ze świadczeń pomocy społecznej,

- Aktywizacja społeczna seniorów i integracja międzypokoleniowa mieszkańców,

W podsystemie GOSPODARCZYM:

- Ożywienie gospodarcze oraz tworzenie przyjaznych warunków do powstawania nowych inicjatyw gospodarczych i wspierania istniejących przedsiębiorstw,

- Poprawa atrakcyjności gospodarczej i inwestycyjnej obszaru,

W podsystemie PRZESTRZENNYM:

- Modernizacja zdewastowanej i zaniedbanej przestrzenni publicznej wraz z poprawą jej wizerunku,

- Poprawa i zwiększenie potencjału rekreacyjnego terenu poprzez utworzenie atrakcyjnych miejsc wypoczynku,

- Dostosowanie infrastruktury budowlanej oraz przestrzeni zewnętrznej do potrzeb osób niepełnosprawnych i seniorów,

- Zwiększenie wykorzystania potencjału przestrzeni miejskiej,

- Wzrost poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców obszaru zdegradowanego, poprzez:

  • dostosowanie części budynku dworca PKP do funkcji CWMOR,
  • modernizacja dróg dojazdowych do terenów rekreacyjno - integracyjnych, poprzez modernizację ul. Zielonej oraz ul. Rybackiej,
  • wybudowanie i modernizacja infrastruktury rekreacyjnej (skatepark, wiat, plac zabaw, małe boisko, siłownia napowietrzna)
  • modernizację ścieżek pieszo-rowerowych,
  • modernizację ul. Legionów (dawniej ul. Dąbrowszczaków),
  • modernizację terenów przyblokowych w 4 lokalizacjach – budowa 2 wiat rekreacyjnych, 1 miejsca rekreacyjnego, modernizacja 1 placu zabaw, modernizacja 3 wiat na zbiorniki podziemne na odpady, zagospodarowanie zieleni, wybudowanie małej architektury,
  • wyburzenie budynku magazynowego z azbestem i wybudowanie parkingu na ok. 22 miejsca,
  • zwiększenie aktywności społecznej i identyfikacji z obszarem przez udział w 1 turze konkursu inicjatyw mieszkańców,
  • prowadzenie biura informacyjnego na temat konkursu inicjatyw w CWMOR.

W ramach projektu planowane jest:

Zadanie 1:  Dostosowanie części budynku dworca PKP do funkcji CWMOR

Dostosowanie części budynku dworca PKP do funkcji CWMOR poprzez dostosowanie powierzchni około 208 m2 oraz wyposażenie obiektu, niezbędnego do realizacji usług społecznych dla mieszkańców obszaru rewitalizacji.  


Zadanie 2: Budowa drogi dojazdowej

Zadanie składające się z:

  • przebudowy nawierzchni ul. Zielonej  bez terenów sąsiednich wraz z ciągiem pieszo-rowerowym wraz z oświetleniem, kanalizacją deszczową i teletechniczną, oznakowaniem i małą architekturą - długość pasa drogowego: ok. 180 mb. i szerokości 9,6-10,5m. w celu poprawy dostępu dla osób niepełnosprawnych, wózków dziecięcych, osób starszych. Dostosowanie dla osób niepełnosprawnych, wózków dziecięcych, osób starszych polegać będzie na: obniżeniu na przejściach dla pieszych krawężników, ustawieniu ławek, wyrównaniu nawierzchnia chodników.
  • wykonanie drogi dojazdowej do terenów rekreacyjno-integracyjnych poprzez przebudowę ul. Rybackiej na odcinku ok. 220 m od skrzyżowania z ul. Zieloną za przepustem nad ciekiem Otocznica do skrzyżowania ze zjazdem w kierunku terenów rekreacyjnych - przebudowa konstrukcji i nawierzchni, budowa sieci kanalizacji deszczowej, budowa oświetlenia.

Zadanie 3: Uporządkowanie i zagospodarowanie terenu wokół budynku socjalnego przy ul. Grunwaldzkiej 39

- budowa miejsca do integracji mieszkańców, zadaszonej wiaty z miejscem na grill, ławkami i stołem,

- budowa placu zabaw

- rozebranie ogrodzenia

- budowa ogrodzenia z furtką

- uporządkowanie zieleni w tym usunięcie inwazyjnej, nasadzenia nowej, odbudowa trawników, cięcia,

- zakup i montaż monitoringu oraz oświetlenia,

- modernizacja ciągów komunikacyjnych,

Całkowita powierzchnia objęta ww. działaniami: ok. 3478 m2


Zadanie 4: Zagospodarowanie terenu położonego przy ulicy Grunwaldzkiej 35 z przeznaczeniem na funkcje społeczno-rekreacyjno-integracyjne.

- budowa skateparku, pumptracku, placu z urządzeniami do street workout’u, placu do StreetBall’u, trampolin ziemnych - o powierzchni ok. 6 000 m2

- budowa miejsca integracyjnego – wyposażonego w stałą wiatę, stoły do gry w szachy i warcaby, miejsce na ognisko, małą architekturę itp., wyznaczenie miejsc dla pieszych - powierzchnia ok. 2 150 m2,

- budowa placu zabaw dla dzieci z boiskiem o wymiarach 7 m x 10 m i elementów siłowni napowietrznej (z wykorzystaniem istniejących elementów zabawowych i siłowni) - powierzchnia ok. 1 900 m2,


Zadanie 5: Poprawa stanu zdegradowanej infrastruktury komunikacyjnej ulicy Legionów (dawniej Dąbrowszczaków)  

- przebudowa ulicy Legionów (dawniej Dąbrowszczaków) wraz z ciągiem pieszym wraz z oświetleniem, kanalizacją deszczową i teletechniczną, oznakowaniem i małą architekturą, długość pasa drogowego: ok. 450 mb. w celu poprawy dostępu dla osób niepełnosprawnych, wózków dziecięcych, osób starszych.

Zadanie 6: Zagospodarowanie przestrzeni publicznych, przyblokowych na obszarze rewitalizacji w celu poprawy warunków mieszkaniowych i dostępu do infrastruktury rekreacyjno-integracyjnej w tym dla osób niepełnosprawnych.

Zadania partnera projektu – Spółdzielni Mieszkaniowej „Korab”

Działania będą realizowane w lokalizacjach na terenie obszaru rewitalizacji tj. Grunwaldzka 10, Grunwaldzka 47, Grunwaldzka 49, Grunwaldzka 51

Działania w przestrzeniach publicznych, przyblokowych polegać będą m.in. na:

- przebudowie kompletów altan śmietnikowych,

- budowie zadaszonych wiat przyblokowych z miejscem na grill, ławki, stolik z szachami, warcabami,

- uporządkowaniu i zagospodarowaniu terenów zielonych w przestrzeniach międzyblokowych, 

- przebudowie placu zabaw dla dzieci, wyposażeniu w urządzenia rekreacyjno-sprawnościowe sprzyjające integracji różnych grup wiekowych. Wyposażenie w zestawy sprawnościowe, zabawowe, piaskownice, huśtawki, karuzelę tarczową. Realizacja robót polegać będzie na m.in. demontażu istniejących urządzeń, ogrodzenia, montażu nawierzchni syntetycznej, urządzeń zabawowo- sprawnościowych,

- likwidacji obiektu zawierającego azbest i utworzenie miejsc parkingowych i miejsca rekreacyjno-integracyjnego na tym obszarze. Powierzchnia zabudowy 230,00 m2, Teren pozostały po rozbiórce zostanie przeznaczony na ok. 20 miejsc postojowych oraz miejsce rekreacyjno-integracyjne z zadaszoną wiatą przyblokową z miejscem na grill, ławki, stoli z szachami, warcabami oraz montaż 4 urządzeń siłowni plenerowej m.in. dla seniorów,

- remoncie nawierzchni drogi osiedlowej o powierzchni ok. 785,00 m2 w celu poprawy dostępu dla osób niepełnosprawnych, wózków dziecięcych, osób starszych.


Zadanie 7: Organizacja konkursów dla inicjatyw mieszkańców.

Realizowany w formule konkursów wybór najlepszej inicjatywy w jednym module tematycznym w formie zgłaszania przez mieszkańców (nieformalne np. kilku sąsiadów, grupa młodzieży lub formalne np. organizacje pozarządowe, kluby sportowe działające na obszarze „E”) propozycji działań, pomysłów, z opisem form oraz wskazaniem osób które chciałby realizować daną inicjatywę):

  • poprawa jakości infrastruktury poprzez działania aktywizujące mieszkańców, w tym angażujące mieszkańców do wspólnej realizacji projektów (np. remont klatki schodowej, utworzenie małej infrastruktury, zagospodarowanie zieleni przyblokowej).

 Na potrzeby zadania prowadzone biuro konkursu inicjatyw mieszkańców.

Data dodania

Autor Aleksandra Oskroba (Wydział Rozwoju Lokalnego i Integracji Europejskiej)