W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Informacja o pracy Burmistrza (marzec)

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Szanowni Mieszkańcy, zamieszczamy kolejne sprawozdanie Burmistrza Miasta Ustka Jacka Graczyka z jego pracy w okresie od 17 lutego do 17 marca br. Przypominamy, że tego typu informacje będziemy publikować w każdym miesiącu.   

 

I N F O R M A C J A
o pracy Burmistrza Miasta na sesję w marcu 2015 r.

Szanowni Państwo !


W okresie między sesjami uczestniczyłem w spotkaniach i przyjmowałem interesantów  oraz przedstawicieli różnych instytucji i organizacji. Szczegółową informację zamieszczam poniżej:

17.02.2015 r. – wziąłem udział w spotkaniu zespołu Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska, na którym omówiono przygotowania do realizacji tematów zgłoszonych w lipcu 2014 r. oraz wybrano nowych przedstawicieli.

18.02.2015 r. - spotkałem się z prezesem firmy MORPOL  oraz przedstawicielami spółki Wodociągi Ustka. Omówiłem zasady współpracy między tymi firmami pod kątem przeanalizowania możliwości zwiększenia ilości ścieków przyjmowanych przez oczyszczalnię od firmy MORPOL.

18.02.2015 r. - wziąłem udział w kolejnym spotkaniu Obywatelskiego Klubu Dyskusyjnego, które odbyło się w Domu Kultury.

21.02.2015 r. - wziąłem udział w spotkaniu założycielskim Usteckiej Orkiestry Dętej zorganizowanym przez stowarzyszenie Qrzayka.

21.02.2015 r. - uczestniczyłem w zebraniu sprawozdawczym usteckiego Koła Miejskiego Polskiego Związku Wędkarskiego.

23.02.2015 r. - spotkałem się z prezesem oraz członkami Towarzystwa Przyjaciół Ustki. Omówiłem zasady współpracy z Towarzystwem Przyjaciół Darłowa.

24.02.2015 r. - spotkałem się z Panem Jarosławem Wilkosem, Nadleśnicznym Nadleśnictwa Ustka. Omówiłem zasady współpracy oraz koncepcji zamiany gruntów leśnych położonych wzdłuż ulicy Westerplatte, które są własnością Skarbu Państwa na grunty leśne położone przy złożach borowiny, które są własnością miasta.

25.02.2015 r. - spotkałem się z Przewodniczącym Rady Nadzorczej Spółki EMPEC Panem Tomaszem Kościuczukiem. Omówiłem główne tematy do realizacji  w planie pracy spółki na 2015 r. i na dalsze lata tj:

- rozbudowa sieci ciepłowniczej na dalsze obszary miasta w celu ograniczenia niskiej emisji,

-  relokacja kotłowni, wskazanie docelowej lokalizacji.

25.02.2015 r. - spotkałem się z Dyrektorami Szkoły Podstawowej nr 2, Gimnazjum, Przedszkola nr 1 i Przedszkola nr 2. Omówiłem najważniejsze tematy związane                             z funkcjonowaniem tych placówek oświatowych oraz zasady współpracy.

25.02.2015 r. - spotkałem się z Zarządem i członkami Miejskiego Klubu Sportowego Jantar. Zapoznałem się z aktualną działalnością klubu oraz planami rozwoju w oparciu o koncepcję modernizacji bazy szkoleniowej zlokalizowanej w obiektach miejskich.

26.02.2015 r. - spotkałem się z Zarządem i przedstawicielami Usteckiego Forum Turystycznego, omówiliśmy najistotniejsze problemy, z którymi borykają się członkowie stowarzyszenia. Przedstawiłem plany rozwiązania tych tematów między innymi:

- budowa progów podwodnych wzdłuż plaży wschodniej,

- modernizacja ulicy Wczasowej.

27.02.2015 r. - spotkałem się z przedstawicielami firmy NAVIMOR oraz ARiMR. Omówiliśmy tematy budowy basenu rybackiego oraz budowy ulicy Westerplatte – II etap pod kątem terminów realizacji i rozliczeń środków unijnych.

27.02.2015 r. - spotkałem się z przedstawicielami Urzędu Morskiego, firmy Energopol oraz Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych. Omówiliśmy koncepcję transportu kamieni niezbędnych do budowy progów podwodnych - z terenu bocznicy kolejowej na plażę wschodnią.

04.03.2015 r. - spotkałem się z Dyrektorami Przedszkola nr 3, Szkoły Podstawowej nr 1 oraz Żłobka. Zapoznałem się z najważniejszymi problemami związanymi z funkcjonowaniem tych placówek oświatowych oraz omówiliśmy zasady współpracy.

05.03.2015 r. - spotkałem się z przedstawicielami firmy, która ma koncesję na budowę farm wiatrowych na morzu w okolicach Ustki. Otrzymałem parametry techniczne, które powinien spełniać port ustecki, aby mógł być portem, z którego będzie prowadzona obsługa tych farm. Planowany termin realizacji tej budowy to lata 2020-2021. 

05.03.2015 r. - spotkałem się prezesem UTBS Panem Edwardem Rokoszem. Omówiliśmy temat realizacji rewitalizacji budynków w starej dzielnicy miasta oraz planami budowy budynku socjalnego przy ulicy Wiejskiej i budynku komunalnego przy ul. Polnej.

09.03.2015 r. - spotkałem się z Panią Wójt Gminy Ustka, prezesami firm świadczących usługi uzdrowiskowe oraz prezesem LOT "Ustka i Ziemia Słupska". Omówiliśmy temat odzyskania koncesji oraz wznowienia wydobycia solanki z odwiertów zlokalizowanych na terenie spółki Uzdrowiska Ustka Sp. z o. o.

11.03.2015 r. - uczestniczyłem w spotkaniu zorganizowanym przez LOT "Ustka i Ziemia Słupska" na temat wznowienia wydobywania solanki z odwiertu zlokalizowanego na terenie spółki Uzdrowisko Ustka. Dyskutowaliśmy nad modelem współfinansowania tych prac przez samorządy Ustki, Gminy Ustka oraz firmy świadczącej usługi uzdrowiskowe oraz branżę turystyczną.

11.03.2015 r. - spotkałem się w Darłowie z Burmistrzem tego miasta Panem Arkadiuszem Klimowiczem. Omówiliśmy formy współpracy w ramach umowy partnerskiej podpisanej      w 2014 r. między naszymi miastami.

13.03.3015 r. - spotkałem się ze Starostą Słupskim Panem Zdzisławem Kołodziejskim, Wójt Gminy Ustka Panią Anną Sobczuk-Jodłowską i przedsiębiorcą Panem Andrzejem Dębowskim. Omówiliśmy przygotowanie do realizacji modernizacji ulicy Wczasowej w roku 2015 w dwóch wariantach:

- w przypadku otrzymania środków z tzw. „schetynówki” - modernizacja całej ulicy Wczasowej do końca 2015 r.

- w przypadku nie otrzymania środków zewnętrznych – modernizacja I etapu ulicy Wczasowej w oparciu o środki Miasta Ustka i Starostwa Powiatu Słupskiego.

14.03.2015 r. - wziąłem udział w audycji na żywo  "Teren mniej zabudowany”, którą wyemitował Program Pierwszy Polskiego Radia.

14.03.2015 r. - spotkałem się z Wiceprezydentem Słupska Panem Markiem Biernackim. Omówiliśmy temat przygotowania do konsultacji z Marszałkiem Województwa Pomorskiego w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska.

16.03.2015 r. - wziąłem udział w VI spotkaniu negocjacyjnym poświęconym ZPP dla MOF Słupska z Marszałkiem Województwa Pomorskiego Panem Mieczysławem Strukiem. Omówiliśmy zakres prac oraz sprawę finansowania budowy mariny w porcie usteckim, także budowę obwodnicy południowej naszego miasta.

17.03.2015 r. - wziąłem udział w konferencji zorganizowanej przez Prezydenta Słupska Pana Roberta Biedronia pt. „Progresywni prezydencji i burmistrzowie”.


Informuję Szanownych Radnych, że w minionym okresie odbywały się spotkania                            z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:

  • Pozytywnie rozpatrzono wnioski dot.:
    - wyrażenia zgody na całoroczne zadaszenie ogródka z boku Smażalni „Fala”
    przy ul. Chopina 9a,
    - zagospodarowania części terenu przed obiektem zlokalizowanym na dolnej Promenadzie (Przystań) pod funkcję ogródka i obiektu gastronomicznego,
    - zwiększenia powierzchni zabudowy  (do 35m2) na terenach przeznaczonych do wydzierżawienia przy ul. Chopina (cztery lokalizacje).
    Stosowny projekt uchwały zostanie przedłożony Radzie Miasta.
  • Zrezygnowano z uczestniczenia Gminy Miasto Ustka w ogólnopolskim konkursie "Modernizacja Roku 2014”.
  • Wyrażono zgodę na podpisanie umowy dzierżawy na terenie promocyjnym plaży (dzierżawca został wyłoniony w drodze składania ofert).
  • Pozytywnie rozpatrzono wniosek dot. zasiedlenia lokalu przy ul. Zaruskiego 1/6
    (po uprzednim wykonaniu przez Miasto prac modernizacyjnych), do którego przeprowadzą się dwie osoby z budynku przy ul. Kosynierów 18. Spowoduje to całkowite uwolnienie  budynku przeznaczonego do rewitalizacji.
  • Pozytywnie rozpatrzono wniosek o dzierżawę terenu o pow. 21m2 przyległego do ogródka gastronomicznego na Promenadzie Nadmorskiej, dzierżawionego przez wnioskodawcę, na okres sezonu letniego.
  • Pozytywnie rozpatrzono wniosek o dzierżawę terenu  przyległego do zaplecza muszli koncertowej na Promenadzie Nadmorskiej (w odległości 2m od rzutu dachu), której dzierżawcą jest wnioskodawca, na okres sezonu letniego.
  • Analizowano uruchomienie systemu „teleopieki” oraz „koperty życia”. Po dopracowaniu szczegółów mieszkańcy zostaną poinformowani o możliwościach  korzystania z nowej formy opieki.
  • Zdecydowano o wystosowaniu pisma do właściciela terenu przy ul. Słupskiej/Banacha w sprawie użyczenia terenu na rzecz GMU z przeznaczeniem na organizację ogólnodostępnego parkingu w okresie sezonu letniego.
  • W związku ze zmniejszeniem, o 93.000zł, subwencji oświatowej dla m.Ustka zdecydowano o konieczności wypracowania oszczędności w szkołach.
  • Pozytywnie rozpatrzono wniosek dzierżawcy terenu przy ul. Limanowskiego 8  (kompleks „LAGUNA”) w sprawie lokalizacji w okresie od 15.05. do 07.09.2015r. kiosku sprzedaży pamiątek.
  • Wyrażono zgodę na podpisanie umowy z firmą  AG Media na zamieszczenie                      w miesięczniku usteckim informacji o pracy usteckiego samorządu w wariancie czterech stron.
  • Wyrażono zgodę na dofinansowanie w kwocie 4.000zł netto wydania płyty przez zespół One Moment (1000szt.).
  • Zdecydowano, że fakt wykonywania inwestycji na plaży (sztuczna rafa) zostanie wykorzystany do celów promocyjnych.
  • Wyrażono zgodę na uczestnictwo w konkursie na budowę Tras Zdrowia, wyposażonych w instalacje treningowe, organizowanym przez PZU.
  • Podjęto działania mające na celu aktualizację i estetyzację nośników reklamowych zlokalizowanych na rogu ul. 9 Marca i Placu Wolności.
  • Wyrażono zgodę na sfinansowanie przyjazdu trzech osób z Rady Starszych Miasta Kappeln w związku z obchodami X-lecia przez Ustecki Uniwersytet Trzeciego Wieku,
  • Przyjęto, przedstawione przez Burmistrza, główne kierunki rozwoju do ujęcia w mpzp: „Teren Portu”, „Kościelniaka”, „Tereny kolejowe”, „Promenada Bis”.
  • Wyrażono zgodę na zbycie części działki nr 14/3 przy ul. Limanowskiego 1 (dojście do drzwi między latarnią a budynkiem Columbusa), na poprawę warunków zagospodarowania posiadanej przez wnioskodawcę nieruchomości.
  • Na wniosek Spółki ENERGA wyrażono zgodę na przedłużenie użyczenia terenu stanowiącego część dz. nr  983/1 nad rzeką Słupią w celu uzyskania pozwolenia na budowę (położenie kabla elektrycznego oraz dokonanie przewiertu).
  • Zatwierdzono wygląd piktogramów oznaczających sektory i wejścia na plażę.
  • Wyrażono zgodę na użyczenie (od maja do września) dla OSiR-u parkingów przy                       ul. Zaruskiego oraz ul. Marynarki Polskiej (obok Żabki).
  • Zdecydowano, że jeżeli taksówkarze chcą ze strony Miasta jakichkolwiek unormowań związanych z prowadzoną przez nich działalnością, muszą prezentować jedno stanowisko.
  • Ustalono, że Dyrektor OSiR opracuje z dyrektorami szkół zasady korzystania                       z komunalnych obiektów sportowych.
  • Ustalono propozycje lokalizacji pod budowę nowego placów zabaw dla dzieci                     w ramach konkursu NIVEA (trzy alternatywne lokalizacje: przy ul. Walki Młodych - w miejscu starego placu zabaw, przy ul.Krótkiej - na terenie zielonym pomiędzy nowymi budynkami oraz w parku koło kina).
  • Negatywnie rozpatrzono wniosek dot. ustawienia na okres 120 dni kiosku gastronomicznego z ogródkiem konsumpcyjnym przy ul.Limanowskiego 2 (przed obiektem „Galimatias”).
  • Wyrażono zgodę na przepisanie umowy dzierżawy terenu przy ul. Marynarki Polskiej (koło kina) zabudowanego kioskiem z pamiątkami, na inną osobę (umowa obowiązuje do 30 kwietnia 2017 roku).
  • Po dokonaniu głębokiej analizy tematu, negatywnie rozpatrzono propozycję PKP  Oddział Gospodarczy w Gdańsku dotyczącą nieodpłatnego przekazania Gminie Miasto Ustka  12 lokali mieszkalnych położonych  w Ustce w budynkach przy                      ul. Polnej 1, 2 i 2A, ul. Portowej 2 i 2A oraz ul. Słupskiej 8 i 10.
  • Na posiedzeniach kierownictwa omawiano sprawy związane z opracowaniem systemu działań mających na celu poprawę estetyki miasta.
  • Na każdym posiedzeniu rozpatrywano również sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi (ponowne zawarcie umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcie umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).
  • Na posiedzeniach kierownictwa opiniowano również projekty uchwał i inne materiały, które zostały przekazane radnym pod obrady komisji i sesji Rady Miasta.

Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie:

  • przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenów, stanowiących własność Gminy Miasto Ustka, pomiędzy ulicami Darłowską i Jaśminową,
  • zmian w budżecie miasta Ustka na 2015r.,
  • wyznaczenia Sekretarza Miasta Ustka do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza Miasta Ustka,
  • wyznaczenia Zastępcy Burmistrza Miasta Ustka do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza Miasta Ustka na czas nieobecności Sekretarza Miasta,
  • określenia i realizacji priorytetowych zadań do realizacji w roku 2015 oraz latach następnych,
  • powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na „Opracowaniu dokumentacji projektowej budowy południowej obwodnicy miasta Ustka”,
  • składu osobowego Kapituły Wyróżnień i Odznaczeń,
  • ustalenia odpowiedzialności za powierzone na sezon 2015 tereny i sezonowe lokalizacje wyznaczone na plaży zachodniej oraz w obszarze MPZM pn. „Promenada Nadmorska” w Ustce,
  • nadania regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ustka,
  • upoważnienia Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika Miasta i Naczelników Wydziałów oraz innych pracowników Urzędu Miasta Ustka do podpisywania decyzji administracyjnych , umów i pism,
  • komunalizacji mienia Skarbu Państwa (zgoda na nieodpłatne przejęcie przez Gminę Miasto Ustka od Skarbu Państwa nieruchomości – dz. nr 40/2 o pow. 0,0505ha przy ul. Marynarki Polskiej 2-4,
  • sprzedaży, zatwierdzenia ceny i wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej własnością GMU (zbycie na poprawę  - dz. nr 1922/81 o pow. 0,0200ha przy ul.Darłowskiej),
  • powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na „Opracowaniu audytów energetycznych i dokumentacji projektowych termomodernizacji obiektów gimnazjum i żłobka w Ustce”,
  • ogłoszenia konkursu na realizację zadań publicznych finansowanych z budżetu miasta, realizowanych w 2015r.

Powyższe zarządzenia są do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie www.ustka.pl, w zakładce PRAWO – Zarządzenia Burmistrza.


Data dodania