W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Informacja o pracy Burmistrza

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Zapraszamy do zapoznania się z informacją o pracy Burmistrza Jacka Graczyka w okresie między sesjami Rady Miasta (marzec).
 
Informacja Burmistrza Miasta Ustka na nadzwyczajną sesję Rady Miasta Ustka
w dniu 9 kwietnia 2020 r.
1) 2 marca br. przekazaliśmy informację o wprowadzeniu zasad dotyczących obejmowania wydarzeń i imprez Honorowym Patronatem Burmistrza. Obecnie organizator wydarzenia ubiegający się o przyznanie Patronatu zobowiązany jest złożyć wniosek dostępny w wersji elektronicznej lub papierowej. Rejestr Patronatów prowadzony jest przez Rzecznika i dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej.
2) 2 marca, br. na zaproszenie Szkoły Podstawowej nr 2, spotkałem się z uczniami klasy VII. Temat lekcji: "Młodzi ustczanie mogą decydować o tym, co dzieje się w ich mieście". Zadeklarowałem, że chętnie wezmę udział w kolejnych takich przedsięwzięciach, także w pozostałych naszych szkołach.
3) 2 marca br. rozpoczęła się rekrutacja do prowadzonych przez Miasto szkół i przedszkoli. Wszystkie placówki przygotowały informacje na swoich stronach internetowych, zbiorcza informacja dostępna jest na stronie miasta.
4) 5 marca br. przekazaliśmy mieszkańcom Komunikat Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w sprawie SARS-CoV i COVID – 19 – był to zbiór podstawowych informacji o telefonach alarmowych, objawach, zasadach postępowania.
5) 5 marca br. w siedzibie Starostwa Powiatowego podpisałem akt notarialny przekazujący Miastu Ustka budynek „Czerwona Szopa”. Następnie powołałem dwa zespoły, które zajmą się oceną stanu technicznego budynku i harmonogramem niezbędnych prac oraz opracują plany jego docelowego wykorzystania.
6) 9 marca br. przekazaliśmy mieszkańcom Apel Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 8 marca 2020 r. w związku z występowaniem koronawirusa w Polsce, dotyczący przestrzegania zaleceń Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
7) 11 marca br. odbył się w naszym Urzędzie dyżur pracowników Urzędu Skarbowego, którzy udzielali mieszkańcom pomocy przy obsłudze usługi "Twój e-PIT" lub przy wysyłaniu zeznania
drogą elektroniczną. Drugi dyżur, zaplanowany na kwiecień, najprawdopodobniej nie odbędzie się.
8) 11 marca br. przekazaliśmy mieszkańcom informację o decyzji Ministra Edukacji Narodowej dotyczącej zamknięcia placówek oświatowych w związku z epidemią koronawirusa. Pierwszy etap zamknięcia dotyczył okresu do 25 marca br., został on następnie wydłużony do 12 kwietnia br. W szkołach wprowadzono nauczanie zdalne, zobowiązując dyrektorów do jego organizacji. Miasto upoważniło szkoły do wypożyczania sprzętu komputerowego rodzinom, które zgłaszały taką potrzebę. Jednocześnie złożyliśmy wniosek do programu uruchomionego przez Ministerstwo Cyfryzacji na zakup laptopów dla uczniów.
9) 12 marca br. przekazałem mieszkańcom informację o ograniczeniach w działalności placówek tj. Biblioteka, Dom Kultury, OSiR, CIS, Żłobek Miejski, CPD oraz o uruchomionym systemie pomocowym dla seniorów. Wprowadziliśmy bezpłatną pomoc w zrobieniu zakupów – działa ona przez cały okres pandemii. Seniorzy mogą pod wskazanymi numerami telefonów zamówić taką usługę, przekazują listę zakupów oraz gotówkę, do godz. 15.00 zakupy są im dostarczane. W komunikacie przekazaliśmy także najważniejsze numery telefonów i informację o pracy przychodni lekarskiej w Ustce.
10) 12 marca br. spotkaliśmy się z mieszkańcami w sprawie przebudowy ulicy Legionów, realizowanej w ramach projektu „Przestrzeń na plus”. Przedstawiono harmonogram robót oraz wysłuchano uwag mieszkańców. Protokół ze spotkania dostępny jest na stronie miasta, w zakładce „Konsultacje społeczne”.
11) 13 marca br. odbyło się poszerzone spotkanie Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, na którym omówiliśmy sprawy związane z panującą pandemią wirusa.
12) 16 marca br., w ramach wsparcia usteckich restauratorów, opublikowaliśmy na stronie miasta listę podmiotów, które mogą świadczyć usługi „na wynos”.
13) Od 16 marca br. Urząd Miasta pracuje w systemie ograniczonej dostępności dla interesantów, wizyty osobiste możliwe są tylko po wcześniejszym umówieniu. Zalecany jest kontakt elektroniczny lub telefoniczny. Podobne ograniczenia wprowadziły wszystkie spółki miejskie, o czym poinformowaliśmy mieszkańców w zbiorczej notatce na stronie miasta, przekazując jednocześnie numery i adresy kontaktowe. Jeśli chodzi o pracę Urzędu: większość pracowników pracuje zdalnie, a zadania w siedzibie realizowane są w dwóch, nie spotykających się ze sobą grupach, co zapewni ciągłość działania w przypadku zachorowania któregoś z pracowników. Wprowadziliśmy środki ochrony tj. pomiar temperatury, rękawice, płyny dezynfekujące, zachowanie odległości, dezynfekcja biur i powierzchni, leżakowanie dokumentów.
14) 17 marca br. zamieściliśmy na stronie miasta ważne dla branży turystycznej informacje i
komunikaty związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2, aktualizując ją następnie 23 marca br. i 1 kwietnia br., w miarę zmieniających się wytycznych rządowych.
15) 17 marca br. przekazaliśmy informacje o ustaleniach Gminnego Zespołu Zarządzania
Kryzysowego. Zespół ten kontaktuje się regularnie celem wymiany najważniejszych informacji i wprowadzania niezbędnych działań związanych z wprowadzanymi przez rząd ograniczeniami. Postanowiliśmy codziennie przekazywać mieszkańcom dane z Policji i Sanepidu odnośnie osób objętych kwarantanną na terenie naszego miasta.
16) 18 marca br. rozpoczęliśmy konsultacje „Regulaminu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Miasta Ustka”. Spotkanie konsultacyjne nie mogło się odbyć, ale
konsultacje odbywają się w dwóch formach: poprzez pisemne zgłaszanie uwag do projektu i uzgodnienie opinii z Radą Działalności Pożytku Publicznego. Planowo konsultacje mają trwać
do 7 kwietnia.
17) 19 marca br. zamknęliśmy skrzyżowanie ul. Leśnej z ul. Kościuszki w związku z prowadzoną przebudową ulicy Leśnej. Kolejne ograniczenia wprowadzono 31 marca.
18) 20 marca br. Centrum Integracji Społecznej uruchomiło BEZPŁATNE telefoniczne wsparcie psychologiczne dla osób przebywających w kwarantannie domowej, a także osób, które w trakcie zagrożenia epidemiologicznego są w trudnej sytuacji psychologicznej.
19) 20 marca br. opublikowaliśmy na stronie zbiorczą ofertę zabaw i konkursów on-line, o którą poprosiliśmy nasze jednostki. Dom Kultury, Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz Biblioteka Miejska przygotowują każdego tygodnia ciekawe propozycje dla dzieci i młodzieży, informację na ten temat publikujemy w każdy piątek na stronie miasta.
20) 22 marca br. zgodnie z zaleceniem Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej, w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców nastąpiło czasowe zamknięcie placów zabaw, siłowni plenerowych, skateparków. Kilka dni wcześniej podjęliśmy także decyzję o zamknięciu targowiska na ul. Krótkiej – co także znalazło się w zaleceniach Sanepidu. Natomiast 2 kwietnia, na prośbę Komisariatu Policji, zamknęliśmy wejścia na plażę w Ustce (w związku z wprowadzonym przez rząd zakazem przebywania na terenie plaż).
21) 22 marca br. przekazaliśmy mieszkańcom informację, co oznacza wprowadzony Rozporządzeniem Ministra Zdrowia stan epidemii, przypominając jednocześnie o wprowadzonych działaniach pomocowych tj. pomoc w zrobieniu zakupów seniorom czy teleporady psychologiczne. Usługi te są świadczone dla mieszkańców bezpłatnie.
22) 23 marca br. włączyliśmy się w promocję oferty Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Ustce, wspólne działania uzgodniłem z panią dyrektor Katarzyną Ozimek.
23) 24 marca br. poinformowaliśmy usteckich przedsiębiorców, którzy zawiesili prowadzoną działalność w związku ze stanem epidemii, o możliwości złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – celem ograniczenia kosztów.
24) 25 marca br., na wniosek Zarządu Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych RP, którego nasze miasto jest członkiem, opublikowaliśmy apel do premiera Mateusza Morawieckiego. Dotyczył on podjęcia pilnych prac związanych ze złagodzeniem w uzdrowiskach negatywnych skutków finansowo - gospodarczych wywołanych efektem COVID-19.
25) 25 marca br. podjęliśmy decyzję o przekazaniu środków finansowych Wojewódzkiemu Szpitalowi Specjalistycznemu im. Janusza Korczaka w Słupsku. Wnioskowała o to Rada Miasta Ustka oraz Młodzieżowa Rada Miasta Ustka – młodzież zrezygnowała z planowanej wycieczki. Samorząd, zgodnie z wnioskiem Szpitala, przekazał 20 tys. zł na utworzenie oddziału obserwacyjno – izolacyjnego w budynku przy ul. Mickiewicza w Ustce.
26) 26 marca br. w dwóch komunikatach przekazałem informacje o działaniach wprowadzonych dla mieszkańców i przedsiębiorców. Pierwszy dotyczył zwolnienia rodziców/opiekunów z opłat za pobyt dzieci w Żłobku (co wymaga podjęcia Uchwał dot. Statutu Żłobka) oraz zasad opłat w przedszkolach w okresie ich zamknięcia. Drugi mówił o rozwiązaniach pomocowych dla właścicieli firm, dotyczących – w zależności od okresu trwania epidemii – możliwości odroczenia lub umorzenia zapłaty podatku od nieruchomości, zapłaty za najem i/lub dzierżawę mienia komunalnego, zapłaty podatku od środków transportowych, umorzenia zapłaty za zajęcie pasa drogowego. Przypomnieliśmy także o możliwości zmiany deklaracji na wywóz odpadów.
27) 26 marca br. zdecydowaliśmy o zawieszeniu naboru wniosków do Budżetu Obywatelskiego. Nowe terminy zostaną ustalone po odwołaniu stanu epidemii.
28) 26 marca br. odbyła się pierwsza telekonferencja wójtów i burmistrzów Powiatu Słupskiego. Omawialiśmy głównie sprawy związane z pandemią i wymienialiśmy się doświadczeniami. Kolejna telekonferencja miała miejsce 3 kwietnia br., brał w niej udział mój zastępca Bartosz Gwóźdź – Sproketowski.
29) 27 marca br. rozpoczęliśmy dezynfekcję przestrzeni miejskich. Zarząd Infrastruktury Miejskiej dezynfekuje codziennie (w dni robocze) przystanki autobusowe, poręcze, kosze uliczne oraz ławki w najbardziej uczęszczanych miejscach. Natomiast od wtorku, 31 marca br. (a następnie w każdą sobotę), Zakład Gospodarki Komunalnej dezynfekuje najbardziej uczęszczane ciągi komunikacyjne, tj. rejon przychodni lekarskich, centrów handlowych i sklepów.
30) 27 marca br. zdecydowałem o przeprowadzaniu regularnych dezynfekcji klatek, wejść, poręczy w budynkach komunalnych. Zadanie to realizuje ich zarządca czyli spółka UTBS. Jednocześnie zaapelowałem do prezesów Spółdzielni Mieszkaniowych i Zarządców Wspólnot o podjęcie takich działań w zarządzanych przez nich zasobach mieszkaniowych.
31) Od 27 marca trwa wyłożenie projektu tzw. „uchwały krajobrazowej”. Dokument reguluje zasady dotyczące obiektów tj. tablice i urządzenia reklamowe (w tym szyldy), ogrodzenia oraz obiekty malej architektury. Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi,  ze względu na stan epidemii wydłużymy okres wyłożenia projektu. Jak tylko będzie to możliwe odbędzie się także spotkanie otwarte. Projekt i informacje dostępne są na stronie miasta, w zakładce „Konsultacje Społeczne”.
32) 28 marca br. zwróciłem się do mieszkańców Ustki w formie listu, chcąc wesprzeć ich w trudnej, nieznanej sytuacji i przekazać informacje o podejmowanych przez nas działaniach. Pokrótce zasygnalizowałem też możliwe konsekwencje, jakie obecna sytuacja może przynieść dla budżetu Miasta. List opublikowaliśmy we wszystkich naszych kanałach on-line oraz w miesięczniku „Głos Ustki”.
33) 30 marca br. spotkałem się z mieszkańcami on-line i odpowiadałem na ich pytania. Rozmowę, prowadzoną za pośrednictwem Facebooka, śledziło na żywo ok. 100 osób, a film miał niemal 800 udostępnień. Zamierzam takie spotkania kontynuować każdego tygodnia.
34) 30 marca br. otrzymaliśmy z firmy Aerosol Service środki do dezynfekcji rąk oraz płyny odkażające do powierzchni. Wsparliśmy nimi m.in. nasze służby społeczne, Przychodnię lekarską, ZGK.
35) 31 marca br. zaapelowałem do rodziców/opiekunów dzieci uczęszczających do żłobka miejskiego, aby nie uiszczali opłaty za kwiecień, w związku z planowanym zwolnieniem ich z opłat – będzie to możliwe po sesji Rady Miasta i wprowadzeniu zmian w Statucie placówki.
36) 31 marca br. rozpoczęliśmy dystrybucję jednorazowych maseczek dla przedsiębiorców, którzy nieprzerwanie pracują i świadczą usługi na rzecz mieszkańców Ustki. Rozdysponowaliśmy w ten sposób 2 tys. maseczek, które otrzymaliśmy w darze od naszego partnerskiego miasta Bielsko – Biała.
37) 31 marca br. przekazaliśmy mieszkańcom informację o nowych ograniczeniach wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów.
38) 1 kwietnia br. rozstrzygnęliśmy przetarg wyłaniając wykonawcę zadania pn. „Zagospodarowanie funkcjonalno-przestrzenne terenu Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ustce –
utwardzenie nawierzchni w systemie zaprojektuj i wybuduj”.
39) 1 kwietnia br. unieważniliśmy przetarg na zadanie pn. „Wykonanie pełnobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej zagospodarowania terenu nad rzeką Słupią – Błonia
w Ustce” w związku z tym, że cena najkorzystniejszej oferty przewyższała przeznaczoną na to
zadanie kwotę.
40) 3 kwietnia br. rozpoczęliśmy dystrybucję maseczek wielokrotnego użytku wśród mieszkańców miasta. Zamówione przez Miasto maseczki spełniają Wytyczne konsultanta krajowego ds. chorób zakaźnych dla maseczek przeznaczonych dla osób, które nie wykonują zawodów medycznych oraz nie potwierdzono u nich aktywnego zakażenia COVID 19. Maseczkę można zamówić telefonicznie lub poprzez elektroniczny formularz kontaktowy, zostanie dostarczona pod wskazany adres. W pierwszej kolejności zamówienia zostaną dostarczone seniorom. Ponadto miasto zakupiło niezbędne materiały do szycia maseczek – zostały one przekazane paniom z Uniwersytetu Trzeciego Wieku, Żłobka, CIS i usteckich przedszkoli. Ponad 300 maseczek przekazał do Urzędu Ustecki Oddział Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów. Zgłaszają się do nas także osoby prywatne chętne wspomóc te działania. Dziękuję mieszkańcom za te wszystkie inicjatywy.
41) 3 kwietnia br. podjęliśmy decyzję o unieważnieniu przetargu na realizację zadania pn. „Budowa budynku Centrum Wsparcia Mieszkańców z Obszaru Rewitalizacji (CWMOR) w Ustce w systemie zaprojektuj i wybuduj” w związku z tym, że cena najkorzystniejszej oferty przewyższała przeznaczoną na to zadanie kwotę.
W minionym okresie, do dnia 10 marca, odbywały się spotkania z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:
1) Każde posiedzenie Kierownictwa rozpoczynano od omawiania spraw porządkowo remontowych, stanu czystości oraz bezpieczeństwa miasta, które były koordynowane przez Straż Miejską i Zarząd Infrastruktury Miejskiej.
2) Wyrażono zgodę na przedłużenie umowy do końca 2020 roku na wniosek o ponowne wydzierżawienie terenu o pow. 200m2, położonego przy ul. Jaśminowej, części działki nr 2709 wykorzystywanego pod pasiekę.
3) Podjęto decyzję o przygotowaniu nieruchomości na sprzedaż, działki nr 1922/73, położonej w kompleksie garażowym przy ul. Darłowskiej.
4) Wyrażono zgodę na zawarcie umowy dzierżawy do końca 2020 roku z okresem wypowiedzenia jeden miesiąc terenu przy ul. Pogodnej o pow. 13m2 wykorzystywanego jako teren ekspozycyjny, przylegający do sklepu z warzywami.
Zarządzenie podjęte w minionym okresie dostępne są TUTAJ.
 

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)