VIII Sesja Rady Miasta
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęW sesji uczestniczyło 14 radnych. Poruszane dziś sprawy to min. zaakceptowanie przez radnych sprawozdania z realizacji budżetu miasta za pierwsze półrocze, przyjęcie Gminnego Programu Rewitalizacji oraz decyzja o obniżeniu wynagrodzenia burmistrza. Miasto udzieliło wsparcia finansowego Gminie Lądek – Zdrój.
Po otwarciu sesji długo omawiano sprawozdanie z prac burmistrza w okresie między sesjami Rady
ZOBACZ SPRAWOZDANIE
Pytano m.in. stanowisko Urzędu Morskiego w sprawie planów budowy sanitariatów na plaży – w związku z brakiem zgody na trwałe budowle planowane sanitariaty będą miały najprawdopodobniej charakter mobilnych kontenerów. Przedstawiciele Urzędu Morskiego uczestniczyli także w spotkaniu dotyczącym planów budowy mariny, Zarząd Portu proponował jej lokalizację w awanporcie. Jednakże Urząd Morski przekazał informację, że miejsce to będzie wykorzystywane do postoju większych jednostek obsługujących morskie farmy wiatrowe – w związku z tym nie ma zgody na powstanie w tym miejscu mariny. Pewnym wyjściem jest zamontowanie w awanporcie na okres sezonu żeglarskiego mobilnych pomostów. Padło także pytanie o wyniki przetargu na modernizację placówek oświatowych. Zastępca burmistrza wyjaśnił, że w tej chwili do realizacji planowany jest zakres podstawowy inwestycji tj. adaptacja części budynku szkoły na potrzeby przedszkola i jego przeniesienie. Budowa łącznika oraz boiska może zostać wykonana w kolejnym etapie prac pod warunkiem zapewnienia środków na realizację zadania. Postępowanie przetargowe nie zostało jeszcze zakończone.
Przed podejmowaniem uchwał dotyczących zmian w wieloletniej prognozie finansowej i budżecie skarbnik Miasta Izabela Zarzycka przedstawiła wyjaśnienia dotyczące przygotowywania tych dokumentów. Podkreśliła, że w WPF aktualizowanie danych odbywa się tylko w oparciu o dane z bieżącego roku, które są aktualizowane w momencie sporządzania budżetu na dany rok. Ponadto ze strony Urzędu padła deklaracja o możliwości organizacji szkolenia dla radnych z zagadnień związanych z budżetem miasta.
UWAGA MIESZKAŃCY: od roku 2025 wprowadzone zostaną zmiany dla posiadaczy psów. Wprowadzona zostaje opłata od posiadania psa, która rocznie wyniesie:
· psy bez identyfikatora: 60 zł i 40 zł za każdego kolejnego psa
· psy z identyfikatorem: 40 zł i 20 zł za każdego kolejnego psa
Z opłaty zwolnieni będą właściciele, którzy zdecydują się przygarnąć psa ze schroniska w Słupsku – na podstawie zaświadczenia. Jednocześnie przypominamy, że właściciele psów mogą korzystać z bezpłatnego czipowania, a także pobierać worki na odchody w Urzędzie Miasta i ZGK. W związku z tymi zmianami właściciele psów w przyszłym roku składać będą deklarację. Szczegóły i terminy będziemy przekazywać.
Od 2025 roku zmienią się także stawki podatku od nieruchomości. Przykładowo dla właściciela mieszkania o powierzchni 50 m² z gruntem podatek wzrośnie w przyszłym roku o 14 zł w skali roku. Nowe stawki:
· od powierzchni gruntów :
a) działalność gospodarcza - 1,38
b) pod wodami pow. płyn. i stoj., jeziorami, zbiornikami sztucznymi - 6,84
c) pozostałe m.in. mieszkaniówka - 0,73
d) niezabudowane objęte obszarem rewitalizacji - 4,51
· od powierzchni budynków :
a) mieszkalnych - 1,19
b) zw. z prowadzeniem działalności gospodarczej - 34,00
c) zajętych na obrót kwalifikowanym mat. siewnym - 15,92
d) zw. z udz. świadczeń zdrowotnych - 6,95
e) bud. pozostałe (w tym statutowa dział. poż.pub., garaże, budynki gospodarcze i in.) - 11,48
Porządek obrad sesji:
1. Sprawy regulaminowe:
1.1. otwarcie obrad i stwierdzenie kworum,
1.2. przedstawienie porządku obrad.
2. Sprawozdanie z prac Burmistrza w okresie między sesjami.
3. Informacja o pracy Rady Miasta Ustka.
4. Sprawozdanie z realizacji budżetu miasta za I półrocze 2024 r.
5. Sprawozdanie z realizacji uchwał za I półrocze 2024 r.
6. Informacja o realizacji wniosków Komisji oraz Rady za I półrocze 2024 r.
7. Informacja o realizacji inwestycji miejskich.
8. Informacja o sprzedaży mienia komunalnego za I półrocze 2024 r.
9. Podjęcie uchwał:
9.1 w sprawie: udzielenia pomocy finansowej Gminie Lądek Zdrój na zwalczanie skutków powodzi - podjęta
9.2. w sprawie: zmiany uchwały Nr LXXXV/750/2023 Rady Miasta Ustka z dnia
21 grudnia 2023 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasto Ustka na lata 2024 –2040 - podjęta;
9.3. w sprawie: zmian w budżecie Gminy Miasto Ustka na 2024 rok - podjęta;
9.4. w sprawie : określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2025 rok - podjęta;
9.5. w sprawie: określenia wysokości rocznej stawki opłaty od posiadania psów oraz zasad ustalania, poboru i terminu płatności opłaty od posiadania psów - podjęta;
9.6. w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr XXXIV/308/2017 z dnia
27 kwietnia 2017 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Miasto Ustka na lata 2016-2022;
9.7. w sprawie: zaliczenia odcinka drogi powiatowej nr 1197G, stanowiącego ulicę Mikołaja Kopernika w Ustce do kategorii dróg gminnych - podjęta;
9.8. w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr XXX/273/2020 z dnia 29 października 2020 roku w sprawie zasad udzielania dotacji celowych na dofinansowanie inwestycji z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej na terenie Miasta Ustka - podjęta;
9.9. w sprawie: udzielenia Powiatowi Słupskiemu pomocy finansowej na realizację zadania pn. „Poprawa dostępności transportowej powiatu słupskiego poprzez przebudowę odcinków dróg powiatowych” - podjęta;
9.10. w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie przejęcia przez Gminę Miejską Słupsk zadań Gminy Miasto Ustka w zakresie organizacji Punktu Interwencji Kryzysowej i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie - podjęta;
9.11. w sprawie: zmiany uchwały Nr LXXXIV/740/2023 Rady Miasta Ustka z dnia 30 listopada 2023 r. w sprawie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii Gminy Miasto Ustka na 2024 rok - podjęta;
9.12. w sprawie: rozpatrzenia skargi Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 29 lipca 2024 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka polegające na braku skutecznych działań w sprawie wymienionych w piśmie zgłoszeń o podejrzenie popełnienia wykroczeń na terenie Miasta Ustka - podjęta;
9.13. w sprawie: rozpatrzenia skargi Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 29 lipca 2024 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące uzyskania opinii Wojewódzkiego Pomorskiego Konserwatora Zabytków celem postawienia pojemnika na odpady przy ławce przed wejściem do budynku Urzędu Miasta Ustka od strony ul. Wyszyńskiego - podjęta;
9.14 w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr I/9/ 2024 z dnia 7 maja 2024 r. w sprawie: powołania, przedmiotu działania, liczby członków i składu osobowego Komisji Budżetowo – Gospodarczej - podjęta;
9.15 w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Ustka - podjęta.
10. Interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi.
11. Wolne wnioski i oświadczenia.
12. Sprawy bieżące.
13. Zamknięcie obrad.
Data dodania