Przyszłość usteckiego portu
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęRWE zamierza wykorzystać port w Ustce jako bazę operacyjną i serwisową dla F.E.W. Baltic II, swojej pierwszej morskiej farmy wiatrowej na polskich wodach Bałtyku.
Co ciekawe firma, która ma długoletnie doświadczenie w serwisowaniu turbin, korzysta przede wszystkim z lokalnych zasobów portu: członkami załogi zostają najczęściej rybacy (doświadczeni w manewrowaniu mniejszymi łodziami), a zapleczem techniczno-bytowym są miejscowe przedsiębiorstwa tj. stocznie, warsztaty naprawcze, obiekty noclegowe i gastronomiczne.
Firmy RWE i FRS Windcat Polska zaprezentowały przedstawicielom Miasta jednostkę Hydrocat 55 – jeden z pierwszych na świecie dwupaliwowych statków do transportu załogi (CTV). Jest to jednostka dwupaliwowa, zasilana paliwem żeglugowym MGO, która może być także napędzana wodorem, co pozwala znacząco obniżyć emisję CO2.
- Morska energetyka wiatrowa ma kluczowe znaczenie dla transformacji energetycznej w Polsce. Ustka, jako miasto portowe odegra istotną rolę na etapie budowy i eksploatacji projektów offshore na Bałtyku. Wizyta zorganizowana przez RWE dowiodła, że nasz port jest gotowy do obsługi morskich farm wiatrowych – podsumował spotkanie burmistrz Maniszewski.
„RWE rozwija swoją pierwszą morską farmę wiatrową u wybrzeży Polski. Projekt F.E.W. Baltic II zlokalizowany jest na północ od Ławicy Słupskiej, w wyłącznej strefie ekonomicznej w środkowej części polskiego Morza Bałtyckiego. Przy planowanej mocy zainstalowanej wynoszącej 350 megawatów, farma wiatrowa będzie w stanie wyprodukować wystarczającą ilość zielonej energii, aby zasilać około 350 000 gospodarstw domowych. Kontynuujemy rozwój projektu, prace są w toku a jego oddanie do użytku spodziewane jest pod koniec tej dekady”*
*informacja prasowa RWE
Data dodania