Porządek z reklamami
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęPełna nazwa: uchwała Rady Miasta Ustka w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania na terenie Ustki obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
Projekt uchwały dostępny będzie w ww. terminie w siedzibie Urzędu Miasta Ustka, ul. Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 3, 76-270 Ustka, w godzinach pracy urzędu oraz w wersji elektronicznej przy obwieszczeniu opublikowanym w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ustka (link poniżej).
OBWIESZCZENIE w sprawie wyłożenia uchwały
Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie uchwały zasadami odbędzie się w dniu 08.12.2022 r. o godz. 17:00 w siedzibie Urzędu Miasta Ustka w Sali Konferencyjnej (pok. nr 101).
Uwagi do projektu uchwały będzie można składać do Burmistrza Miasta Ustka z podaniem swojego imienia i nazwiska (albo nazwy) oraz adresu zamieszkania (albo siedziby), w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16.01.2023 r. w formie papierowej lub elektronicznej (szczegóły w treści obwieszczenia).
Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Ustka z siedzibą: Urząd Miasta Ustka 76-270 Ustka ul. Ks. Kard. St. Wyszyńskiego 3. Szczegółowa informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych na tablicy ogłoszeń i w obwieszczeniu.
Celem tzw. uchwały krajobrazowej jest dążenie do ochrony i wzmocnienia unikatowych walorów uzdrowiskowych Ustki, szczególnie Starej Osady Rybackiej i promenady nadmorskiej.
Czego w głównej mierze dotyczy prezentowana uchwała krajobrazowa?
- Zakres obejmuje całą Ustkę w granicach administracyjnych miasta, czyli tereny publiczne oraz tereny prywatne.
- Dokument zakłada obowiązek dostosowania istniejących reklam i szyldów w okresie 27 miesięcy od wejścia w życie uchwały.
- Zasady obowiązują w równym stopniu wszystkich przedsiębiorców i właścicieli nieruchomości, przy czym na obiektach zabytkowych i w centrum Ustki (w tym promenada) przewiduje się dodatkowe ustalenia, lepiej chroniące krajobraz kulturowy.
- Przewiduje się ograniczenie liczby szyldów dla każdego podmiotu prowadzącego działalność na danej nieruchomości m.in. do trzech na budynku, do dwóch na ogrodzeniu, do trzech wolnostojących (z dodatkowymi zasadami sytuowania).
- Przewiduje się ograniczenie gabarytów reklam, np. maksymalny rozmiar powierzchni ekspozycyjnej reklamy (tzw. format duży) do 6m2 (z dodatkowymi ograniczeniami).
- Przewiduje się ograniczenie formy szyldów w centrum Ustki do formy ażurowej (z dopuszczeniami formy zwartej w określonych przypadkach).
- Przewiduje się reklamę tymczasową (od 1 czerwca do 30 września) i okolicznościową (na maks. 14 dni w związku z posiadającym datę rozpoczęcia i zakończenia wydarzeniem) z np. możliwością sytuowania na plaży czy obiektach sportowych.
- Wprowadza się zakaz grodzenia plaży i jej fragmentów.
Konieczność ponownego wyłożenia projektu uchwały wynika z wprowadzenia w niej istotnych zmian będących skutkiem uwzględnienia złożonych uwag - m.in. wniosku o wyodrębnienie obszarów z terenu miasta. W projekcie uchwały ustalono zatem podział miasta na obszary, do których zastosowanie mają różne regulacje: centrum Ustki, obszar plaży oraz pozostały obszar miasta Ustka.
Data dodania