W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Porządek z reklamami

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Burmistrz Miasta Ustka zawiadamia o ponownym wyłożeniu do publicznego wglądu w dniach od 05.12.2022 r. do 30.12.2022 r. projektu tzw. uchwały krajobrazowej.
Pełna nazwa: uchwała Rady Miasta Ustka w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania na terenie Ustki obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Projekt uchwały dostępny będzie w ww. terminie w siedzibie Urzędu Miasta Ustka, ul. Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 3, 76-270 Ustka, w godzinach pracy urzędu oraz w wersji elektronicznej przy obwieszczeniu opublikowanym w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ustka (link poniżej).

OBWIESZCZENIE w sprawie wyłożenia uchwały 

Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie uchwały zasadami odbędzie się w dniu 08.12.2022 r. o godz. 17:00 w siedzibie Urzędu Miasta Ustka w Sali Konferencyjnej (pok. nr 101).

Uwagi do projektu uchwały będzie można składać do Burmistrza Miasta Ustka z podaniem swojego imienia i nazwiska (albo nazwy) oraz adresu zamieszkania (albo siedziby), w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16.01.2023 r. w formie papierowej lub elektronicznej (szczegóły w treści obwieszczenia).

Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Ustka z siedzibą: Urząd Miasta Ustka 76-270 Ustka ul. Ks. Kard. St. Wyszyńskiego 3. Szczegółowa informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych na tablicy ogłoszeń i w obwieszczeniu.

Celem tzw. uchwały krajobrazowej jest dążenie do ochrony i wzmocnienia unikatowych walorów uzdrowiskowych Ustki, szczególnie Starej Osady Rybackiej i promenady nadmorskiej.

Czego w głównej mierze dotyczy prezentowana uchwała krajobrazowa?

  • Zakres obejmuje całą Ustkę w granicach administracyjnych miasta, czyli tereny publiczne oraz tereny prywatne. 
  • Dokument zakłada obowiązek dostosowania istniejących reklam i szyldów w okresie 27 miesięcy od wejścia w życie uchwały.
  • Zasady obowiązują w równym stopniu wszystkich przedsiębiorców i właścicieli nieruchomości, przy czym na obiektach zabytkowych i w centrum Ustki (w tym promenada) przewiduje się dodatkowe ustalenia, lepiej chroniące krajobraz kulturowy.
  • Przewiduje się ograniczenie liczby szyldów dla każdego podmiotu prowadzącego działalność na danej nieruchomości m.in. do trzech na budynku, do dwóch na ogrodzeniu, do trzech wolnostojących (z dodatkowymi zasadami sytuowania).
  • Przewiduje się ograniczenie gabarytów reklam, np. maksymalny rozmiar powierzchni ekspozycyjnej reklamy (tzw. format duży) do 6m2 (z dodatkowymi ograniczeniami).
  • Przewiduje się ograniczenie formy szyldów w centrum Ustki do formy ażurowej (z dopuszczeniami formy zwartej w określonych przypadkach).
  • Przewiduje się reklamę tymczasową (od 1 czerwca do 30 września) i okolicznościową (na maks. 14 dni w związku z posiadającym datę rozpoczęcia i zakończenia wydarzeniem) z np. możliwością sytuowania na plaży czy obiektach sportowych.
  • Wprowadza się zakaz grodzenia plaży i jej fragmentów.

Konieczność ponownego wyłożenia projektu uchwały wynika z wprowadzenia w niej istotnych zmian będących skutkiem uwzględnienia złożonych uwag - m.in. wniosku o wyodrębnienie obszarów z terenu miasta. W projekcie uchwały ustalono zatem podział miasta na obszary, do których zastosowanie mają różne regulacje: centrum Ustki, obszar plaży oraz pozostały obszar miasta Ustka.

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)