W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

XLIX Sesja Rady Miasta

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Przedmiotem obrad, zwołanych na wniosek burmistrza Jacka Maniszewskiego, były zmiany w budżecie miasta 2021 oraz zmiany w systemie gospodarowania odpadami. Ta ostatnia kwestia wzbudziła żywą dyskusję.

Zwolennicy zmian podnosili kwestię rosnących kosztów systemu, a także odpowiedzialności mieszkańców i przedsiębiorców za prawidłową segregację śmieci. Przeciwnicy natomiast wskazywali na duże obciążenie rodzin i zbyt małą liczbę kontroli w minionym roku.
Ostatecznie w głosowaniu przyjęto zmiany, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2022 roku. Jednocześnie Burmistrz zadeklarował przygotowanie uchwały, która wprowadzi ulgi dla osób w trudnej sytuacji materialnej. Ma ona zostać przedstawiona Radnym w I kwartale nowego roku.
Najważniejsze wprowadzone zmiany to zwiększenie stawki do 9 zł za 1m3 zużytej wody (dotąd było to 7,5 zł/1m3). W przypadku stwierdzenia na danej posesji braku segregacji odpadów komunalnych stawka podwyższona wyniesie 27,00 zł. Jednocześnie, zgodnie z wymogami ustawy, na kwotę 149 zł ustalono stawkę maksymalnej opłaty od jednego gospodarstwa domowego. Zaktualizowano wielość zwolnienia za posiadanie kompostownika przydomowego dla nieruchomości jednorodzinnych z 0,6 zł na 0,9 zł za 1 m3 zużytej wody.
Władze miasta uzasadniają wprowadzenie zmian rosnącymi kosztami odbioru i zagospodarowania odpadów w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Bierkowie (RIPOK), kosztami paliwa oraz wzrostem płacy minimalnej.
W efekcie wprowadzonych stawek szacuje się, że dopłatę z bieżących funduszy miasta
do systemu gospodarowania odpadami uda się zmniejszyć do ok. 900 tys. zł. Bez podwyżki byłaby to kwota ok. 1,6 mln zł.
Z uwagi na wprowadzenie stawki maksymalnej od nowego roku zmieni się także wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.

Porządek obrad nadzwyczajnej sesji:
1. Sprawy regulaminowe:
1.1. otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
1.2. przedstawienie porządku obrad.
2. Podjęcie uchwał:
2.1. w sprawie: zmian w budżecie miasta na 2021 rok - podjęta;
2.2. w sprawie: zmiany uchwały Nr XXXIV/312/2020 Rady Miasta Ustka z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Ustka - podjęta;
2.3. w sprawie: wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, a także na nieruchomościach, które w części stanowią nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, a w części nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy oraz stawki tej opłaty - podjęta;
2.4. w sprawie: wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości - podjęta;
2.5. w sprawie: zmiany uchwały Nr XXIV/234/2020 Rady Miasta Ustka z dnia 25 czerwca 2020 r. w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Ustka; - w wyniku podjętych przez Radnych wniosków, uchwała została wycofana z porządku obrad;
2.5. w sprawie: zmiany uchwały Nr XXIV/235/2020 Rady Miasta Ustka z dnia 25 czerwca 2020 r. w sprawie: szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów podjęta;
2.6. w sprawie: zmiany uchwały Nr XXIV/236/2020 Rady Miasta Ustka z dnia 25 czerwca 2020 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - podjęta.
3. Wolne wnioski i oświadczenia.
4. Zamknięcie obrad.

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)