W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
  • piątek, 29 marca 2024

Informacja o pracy Burmistrza

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Przedstawiamy informację o pracy burmistrza w okresie pomiędzy sesjami Rady Miasta.
             
Sprawozdanie z pracy p.o. Burmistrza Miasta Ustka na Sesję Rady Miasta Ustka w dniu 25 lutego 2021 r.

1. W dniach 27 stycznia – 5 lutego br. zaprosiliśmy mieszkańców do zgłaszania uwag dotyczących koncepcji nowego placu zabaw i placu integracyjnego na terenie Ośrodka Sportu i Rozwoju. Place powstaną w ramach projektu z dofinansowaniem unijnym „Przestrzeń na plus”.
2. W dniach 27 – 29 stycznia br. spotkałem się z dyrektorkami usteckich placówek oświatowych tj. szkół i przedszkoli oraz Biblioteki, Domu Kultury i żłobka. Tematem spotkań były bieżące sprawy tych instytucji.
3. 29 stycznia br. wraz z przedstawicielami innych samorządowców pomorskich spotkałem się online z Marszałkiem Województwa Mieczysławem Strukiem. Spotkanie dotyczyło zmniejszenia alokacji środków unijnych na Regionalny Program Operacyjny Woj. Pom. na lata 2021 – 2027.
4.    31 stycznia br. Dom Kultury w Ustce zorganizował ustecki finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Na ulice Ustki wyruszyło około 70 wolontariuszy, była to przede wszystkim młodzież. Licznie wsparto także licytacje, restauratorzy dokarmiali zbierających pieniądze, a swoją zbiórkę przeprowadziły tradycyjnie usteckie morsy. Ustczanie po raz kolejny pobili rekord zbiórki, zebrano kwotę 86.779,35 zł. W dniu 11 lutego br. Przewodniczący Jacek Maniszewski wraz z sekretarz Pauliną Kamińską na ręce szefowej sztabu – Aldony Staszewskiej – Klimek złożyli podziękowania wszystkim zaangażowanym w to wydarzenie.
5. 1 lutego br. ogłosiliśmy nabór na rachmistrzów spisowych w związku z odbywającym się w tym roku Powszechnym Spisem Ludności i Mieszkań. W naszym Urzędzie działa Gminne Biuro Spisowe, które będzie realizowało wszystkie związane z tym zadania. Spis rozpoczyna się 1 kwietnia 2021 r.
6. 2 lutego br. spotkałem się online z mieszkańcami miasta. Głównym tematem czatu było zaprezentowanie możliwości przyłączenia się do miejskiej sieci ciepłowniczej oraz pozyskanie dotacji z miejskiego budżetu na rozwiązania ekologiczne. Rozmawialiśmy też o bieżących sprawach miasta. Kolejny czat planujemy 2 marca br., chciałbym przedstawić wtedy możliwości podłączenia się na terenie miasta do sieci gazowej.
7. 2 lutego br. podjęliśmy działania zmierzające do podziału dotychczasowego wydziału IKiOŚ na dwa odrębne wydziały: Wydział Inwestycji oraz Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Zmiany planujemy wprowadzić od 1 marca 2021r. Naczelnikiem Wydziału Inwestycji zostanie dotychczasowy kierownik referatu Bernard Kowalczyk; natomiast naczelnikiem drugiego Wydziału - Adam Meller – Kubica.  Zmiany podyktowane są dużą ilością realizowanych i zaplanowanych przez Urząd inwestycji. Chcemy, aby przeprowadzał  je wydział skupiony wyłącznie na tych zadaniach.
8. 5 lutego br. otrzymaliśmy informację o przyznaniu Ustce dofinansowania unijnego w wysokości  7 780 057,05 zł na odwodnienie ulicy Polnej. W latach 2022-2023 zbudujemy tam zbiorniki retencyjne wraz z infrastrukturą towarzyszącą, a nasze dalsze plany zakładają stworzenie w okolicy powstałego zbiornika miejsca wypoczynku i rekreacji.
9. 9 lutego br. spotkałem się z przedstawicielami okolicznych samorządów w sprawie postulowanej przez samorząd Kępic reaktywacji linii kolejowej 212 Bytów – Korzybie.
10. 11 lutego br. podpisałem umowę z firmą Optem na wykonanie kładki nad rzeką Słupią, którą zbudujemy w ramach drogi rowerowej R10. Po wycofaniu się dwóch z ośmiu oferentów, oferta tej firmy była najtańsza i przynosi nam ok. 125 tysięcy oszczędności.  Stalowa kładka o długości ok. 60 m powstanie w III kwartale tego roku.
11. W dniu 11.02.2021 r. do Urzędu wpłynął wyrok  Sądu Administracyjnego w Warszawie, w którym Sąd uchylił postanowienie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2020 r. oraz  postanowienie Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 6 lutego 2020 r. w przedmiocie negatywnej opinii w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej Nr 3 w Ustce.
12. W uzasadnieniu Sąd wskazał, iż oba postanowienia zostały wydane z naruszeniem prawa. W ocenie Sądu Gmina Miasto Ustka wypełniła wszystkie wymogi określone w ustawie Prawo Oświatowe. Podkreślono również, że planowana wówczas reorganizacja oraz zakładane oszczędności w wyniku racjonalnego wykorzystania bazy lokalowej SP2 i SP3 mogły podnieść jakość i poziom procesu edukacyjnego. Aktualnie oczekujemy na uprawomocnienie się wyroku. Wyrok ten nie wpływa na aktualną koncepcję usteckiej oświaty, zgodnie z którą w mieście funkcjonują 3 szkoły podstawowe. Na wniosek Rady Miasta Ustka powołany zostanie Zespół, który będzie miał za zadanie wypracować najlepszy model oświaty w Mieście oparty właśnie na trzech szkołach podstawowych. Wypracowane wnioski z pracy Zespołu będą publikowane na stronie internetowej Miasta.
13. 12 lutego br.  otwarto oferty w przetargu dot. rozbudowy drogi krajowej nr 21 Ustka – Słupsk. Do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęło 5 ofert, najtańsza opiewa na kwotę 123 mln zł, co obecnie nie mieści się w środkach założonych przez inwestora na realizację tego zadania.
14. 12 lutego br. pracownicy Urzędu Miasta rozpoczęli doręczanie decyzji podatkowych na rok 2021 mieszkańcom. Doręczanie odbywa się przy zachowaniu reżimu sanitarnego.
15. 12 lutego br. ruszyły zapisy na bieg Formoza Challenge, który 25 lipca odbędzie się w Ustce. Ta pełna wyzwań impreza biegowa  każdego roku cieszy się coraz większą popularnością. Startować mogą zarówno dorośli, jak i dzieci w formacie drużynowym lub indywidualnym.
16. 15 lutego br. rozpowszechniliśmy informację o naborze prowadzonym w ramach projektu „Usteckie Centrum Usług Społecznych II”. Różnorodnym wsparciem objętych zostanie 180 osób. Otrzymają je rodziny, osoby niesamodzielne i ich opiekunowie.
17. W minionym okresie kontynuowaliśmy także akcję informacyjną dotyczącą Karty Mieszkańca. Na dzień 16 lutego br. w systemie zarejestrowanych jest 553 mieszkańców.
W minionym okresie podjęto następujące zarządzenia:
1) Zarządzenie Nr 0050.FN.16.2021 z dnia 22 stycznia 2021 r. w sprawie: planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami na 2021 r.
2) Zarządzenie 0050.RIE.17.2021 z dnia 26 stycznia 2021 r. w sprawie ogłoszenia otwartego naboru partnera nie zaliczanego do sektora finansów publicznych w celu przygotowania i wspólnej realizacji projektu planowanego do złożenia w ramach konkursu nr RPPM.03.02.01-IZ.00-22-002/21 w ramach realizacji przedsięwzięcia strategicznego Kompleksowe wsparcie szkół i placówek Pomorskie Żagle wiedzy z Regionalnego programu Operacyjnego na lata 2014-2020, oś priorytetowa 3 - edukacja, działanie 3.2 – edukacja ogólna, poddziałanie 3.2.1 – jakość edukacji ogólnej.
3) Zarządzenie Nr 0050.GN.19.2021 z dnia 27 stycznia 2021 r. w sprawie: przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiących własność Gminy Miasto Ustka, położonych w Ustce przy ul. Polnej.
4) Zarządzenie Nr 0050.RIE.20.2021 z dnia 27 stycznia 2021 r. w sprawie: zmiany Zrządzenia nr 0050.RIE.251.2020 z dnia 28 października 2020 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących Strategii Rozwoju Miasta Ustka do roku 2030.
4) Zarządzenie Nr 0050.IKiOŚ.21.2021 z dnia 28 stycznia 2021 r. w sprawie: określenia zasad prowadzenia postępowań w sprawie udzielania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu organizowania ogródków gastronomicznych, ekspozycji towaru, punktów handlowych, a także umieszczania reklam w pasie drogowym dróg publicznych zarządzanych przez Burmistrza Miasta Ustka oraz procedury przeprowadzania kontroli i dokumentowania samowolnego zajęcia pasa drogowego.
5) Zarządzenie Nr 0050.SOKS.22.2021 z dnia 29 stycznia 2021 roku w sprawie: ustalenia harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2021/2022 do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i do klas pierwszych szkół oraz dla kandydatów do oddziałów sportowych i mistrzostwa sportowego w szkołach podstawowych działających na terenie Gminy Miasto Ustka, a także kryteriów branych pod uwagę oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.
6) Zarządzenie Nr 0050.SOKS.23.2021 z dnia 29 stycznia 2021 r. w sprawie: planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat pobieranych przez podmioty, o których mowa w art. 70a  ust. 3a ustawy Karta Nauczyciela oraz formy i specjalności kształcenia, na które dofinansowanie będzie przyznawane w 2021 roku.
7) Zarządzenie Nr 0050.FN.24.2021 z dnia 29 stycznia 2021 r. w sprawie: zmian w budżecie miasta na 2021 rok.
8) Zarządzenie Nr 0050.SOKS.25.2021 z dnia 2 lutego 2021 r. w sprawie: ogłoszenia konkursu na realizację zadania publicznego finansowanego z budżetu Gminy Miasto Ustka w 2021 roku w zakresie pomocy społecznej.
9) Zarządzenie Nr 0050.GN.26.2021 z dnia 4 lutego 2021 r. w sprawie: przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu, stanowiącego własność Gminy Miasto Ustka, położonego w Ustce przy ul. Limanowskiego.
Powyższe zarządzenia dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej.

                                                                          p. o. BURMISTRZA
                                                               /-/ Bartosz Gwóźdź - Sproketowski

Ustka, 16.02.2021 r.

Opracowanie: Eliza Mordal, Adela Nycz

UWAGA! 2 marca 2021 r. zapraszamy do rozmowy o z p.o. burmistrza Bartoszem Gwóźdź-Sproketowskim. Gośćmi czatu będą przedstawiciele Polskiej Spółki Gazownictwa. Odpowiemy na pytania dotyczące możliwości podłączenia się do sieci gazowej na terenie miasta. Wspólnie omówimy bieżące sprawy Ustki - liczymy na Wasze pytania! Można przesyłać je wcześniej na adres e-mail: emordal@um.ustka.pl lub zadawać w komentarzach podczas transmisji.

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)