Zmiana nazw ulic
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęSzanowni Mieszkańcy, przypominamy, że tylko do piątku, 30 czerwca, trwają konsultacje w sprawie zmian nazw ulic w Ustce. Poniżej prezentujemy Państwu opinie Instytutu Pamięci Narodowej w sprawie nazw, przeznaczonych do zmiany. Mogą się Państwo wypowiedzieć wypełniając krótką ankietę - wybierając jedną z dwóch proponowanych nazw lub wpisać swoją propozycję. Ankieta dostępna poniżej.
Opinie IPN - pdf
Obowiązek zmian nałożyła na nas Ustawa z dnia 1 kwietnia 2016r. o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.
Ankieta konsultacyjna - PDF do wydruku
Ankieta konsultacyjna - wypełnij
Zarządzenie w sprawie konsultacji
Zarządzenie w sprawie powołania zespołu opiniodawczo-konsultacyjnego
Opinie IPN - pdf
Obowiązek zmian nałożyła na nas Ustawa z dnia 1 kwietnia 2016r. o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.
Po konsultacjach z Instytutem Pamięci Narodowej wiemy już, że w naszym mieście zmiany wymagają ulice: Dąbrowszczaków, Franka Zubrzyckiego, Janka Krasickiego, Walki Młodych, 20 Lecia PRL i 9 Marca.
Wyniki konsultacji zostaną przedstawione Radzie Miasta Ustka, która podejmie uchwały w sprawie zmian nazw ulic. Mamy na to czas do dnia 2 września br. Jeśli sami nie podejmiemy decyzji, nowe nazwy wprowadzi zarządzeniem zastępczym Wojewoda Pomorski.
Wyniki konsultacji zostaną przedstawione Radzie Miasta Ustka, która podejmie uchwały w sprawie zmian nazw ulic. Mamy na to czas do dnia 2 września br. Jeśli sami nie podejmiemy decyzji, nowe nazwy wprowadzi zarządzeniem zastępczym Wojewoda Pomorski.
Zgodnie z zapisami ww. ustawy zmiana nazwy ulicy nie rodzi kosztów administracyjnych, związanych z ujawnieniem w księgach wieczystych, rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych. Ustawa dekomunizacyjna nie wymaga także od nas zmian dokumentów, nawet jeśli nazwy ulic ulegną zmianie. Zgodnie z prawem dokumentów będzie można używać tak długo, aż stracą ważność. Nie obędzie się jednak bez zmian pieczątek, szyldów, wizytówek, papieru firmowego, ogłoszeń czy reklam, których koszty niestety trzeba będzie ponieść we własnym zakresie.
Ankietę elektroniczną można wypełnić TUTAJ. W formie papierowej druki dostępne są w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta (ul. Wyszyńskiego 3), w Spółdzielni Mieszkaniowej „KORAB” (ul. Grunwaldzka 10) oraz w Usteckim TBS (ul. Krótka 3). Swoje uwagi i opinie można także zgłaszać bezpośrednio na adres: zmianaulic@um.ustka.pl.
Prosimy Państwa o zaangażowanie.Ankietę elektroniczną można wypełnić TUTAJ. W formie papierowej druki dostępne są w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta (ul. Wyszyńskiego 3), w Spółdzielni Mieszkaniowej „KORAB” (ul. Grunwaldzka 10) oraz w Usteckim TBS (ul. Krótka 3). Swoje uwagi i opinie można także zgłaszać bezpośrednio na adres: zmianaulic@um.ustka.pl.
Ankieta konsultacyjna - PDF do wydruku
Ankieta konsultacyjna - wypełnij
Zarządzenie w sprawie konsultacji
Zarządzenie w sprawie powołania zespołu opiniodawczo-konsultacyjnego
Data dodania