W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Spotkanie ws. kładki

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Serdecznie zapraszam na spotkanie informacyjne dotyczące działań miasta w celu jak najszybszego uruchomienia kładki nad kanałem portowym. Spotkanie odbędzie się 8 lutego (środa) o godz. 17.00 w sali nr 101 usteckiego ratusza.

Urząd Miasta jest w posiadaniu ekspertyzy sporządzonej przez wyznaczonych przed sąd biegłych z Politechniki Poznańskiej (z jej najważniejszymi fragmentami można zapoznać się poniżej). Z opracowania wynika, że główną przyczyną nieprawidłowości pracy kładki w czasie jej zamykania i otwierania są błędy projektowe (konstrukcja głowicy obrotowej) oraz nieprawidłowe napięcie lin już na etapie budowy kładki.

Według biegłych przywrócenie kładki do prawidłowej eksploatacji wymaga prawdopodobnie jedynie korekty naciągu lin i przebudowy jej głowicy (zastosowania innego sposobu łożyskowania - zastąpienia łożyska ślizgowego łożyskiem innego typu).

Ekspertyza biegłych jest dla nas podstawą do uruchomienia kładki. W najbliższym czasie zwrócimy się do wykonawcy z pismem, żeby w oparciu o wskazania zawarte w ekspertyzie naprawił kładkę w ramach gwarancji. Jeżeli wykonawca kładki odmówi, uruchomimy procedurę ogłoszenia przetargu na naprawę kładki. W tym celu zostanie zlecone opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego. Wyłonionemu w przetargu podmiotowi miasto zapłaci za naprawę, natomiast później będzie dochodzić od wykonawcy kładki zwrotu poniesionych kosztów.

Jako miasto zrobimy wszystko, by mieszkańcy i turyści mogli korzystać z kładki w sezonie 2017. 

Analiza statycznej pracy kładki

Opinie na temat wadliwej pracy obiektu mostowego

Data dodania