W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Informacja o pracy Rady Miasta

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Przedstawiamy informację o pracy Rady Miasta Ustka w okresie między sesjami.

INFORMACJA NR 2/2025 o pracy Rady Miasta Ustka na sesję w dniu 26 lutego 2025 roku.
Przewodniczący Rady pan Krzysztof Korniluk koordynował pracę Rady Miasta Ustka. Zgodnie z przyjętym harmonogramem Przewodniczący Rady w każdy poniedziałek, w godzinach od 15:00 do 16:00 pełnił dyżury w Biurze Rady.

W dniu 29 stycznia 2025 r. odbyła się XIII Sesja Rady Miasta Ustka. Sesja odbyła się na sali narad Urzędu Miasta. Po sprawach regulaminowych Rada przyjęła sprawozdanie z pracy Burmistrza w okresie między sesjami. Kolejnym punktem była informacja o pracy Rady Miasta Ustka w okresie między sesjami. Gośćmi obrad byli przedstawiciele Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku, którzy przedstawili informację na temat działań podjętych przez Straż Pożarną w związku z zalaniem Bulwaru Portowego, podczas styczniowej „cofki”.
Następnie Rada przyjęła informację o sprzedaży mienia komunalnego za 2024 rok. W dalszej części obrad Rada przyjęła sprawozdanie z wykonania zadań określonych w Gminnym Programie Opieki nad Zabytkami dla miasta Ustka edycja 2020-2023 oraz edycja 2024-2027.

Podczas sesji Rada podjęła następujące uchwały:

1. Uchwała Nr XIII/123/2025 w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr XXX/273/2020 z dnia 29 października 2020 roku w sprawie zasad udzielania dotacji celowych na dofinansowanie inwestycji z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej na terenie Miasta Ustka;
2. Uchwała Nr XIII/124/2025 w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ustka pn. "Grunwaldzka - OSiR";
3. Uchwała Nr XIII/125/2025 w sprawie wyrażenia opinii do projektu Audytu Krajobrazowego Województwa Pomorskiego;
4. Uchwała Nr XIII/126/2025 w sprawie: określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych oraz doradców zawodowych, zatrudnionych w jednostkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Miasto Ustka;
5. Uchwała Nr XIII/127/2025 w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr I/11/2024 z dnia 7 maja 2024 r. w sprawie: powołania, przedmiotu działania, liczby członków i składu osobowego Komisji Rewizyjnej ( związku z rezygnacją Radnego Daniela Króla (który został Wiceprzewodniczącym Rady). Nowym członkiem tej Komisji został radny Tomasz Motylak).
6. Uchwała Nr XIII/128/2025 w sprawie: zmiany uchwały Rady Miasta Ustka Nr XII/122/2024 z dnia 19 grudnia 2024 r. w sprawie zatwierdzenia Planu pracy i kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Ustka na 2025 rok;
7. Uchwała Nr XIII/129/2025 w sprawie: wyznaczenia nowego terminu rozpatrzenia skargi p. A. P. z dnia 20 grudnia 2024 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka;
8. Uchwała Nr XIII/130/2025 w sprawie: rozpatrzenia skargi Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 1 stycznia 2025 r. (data wpływu do Urzędu Miasta Ustka 2 stycznia 2025 r.) na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące braku wskazania danych osoby sporządzającej odpowiedź na pismo skarżącego;
9. Uchwała Nr XIII/131/2025 w sprawie: rozpatrzenia skargi Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 9 stycznia 2025 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka w zakresie nieudostępnienia do publicznego użytku drogi publicznej Nr 10077G dla mieszkańców Ustki;
10. Uchwała Nr XIII/132/2025 w sprawie: rozpatrzenia skargi p. W. B. z dnia 15 stycznia 2025 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące realizacji zapisów uchwały „antysmogowej” obowiązującej na terenie miast województwa pomorskiego;
11. Uchwała Nr XIII/133/2025 w sprawie: udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Słupskiego na remont drogi powiatowej nr 1197G – ul. Wróblewskiego od ul. Jagiellońskiej do DK21.

Uchwały dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ustka: bip.um. ustka.pl (Rada Miasta – Uchwały kadencja 2024 –2029 – styczeń 2025).

Kolejnym punktem obrad były interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi. Interpelacje i zapytania złożone przez Radnych zostały umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ustka: bip.um. ustka.pl (Rada Miasta – Interpelacje i zapytania).
Kolejnymi punktami obrad sesji były wolne wnioski i oświadczenia oraz sprawy bieżące.
W sprawach bieżących Rada wyznaczyła:
1. Radną Magdalenę Buksakowską do Komisji ds. Nagród Sportowych, opiniującej
wnioski na 2025 rok,
2. Radnego Zbigniewa Margol w skład Komisji ds. Stypendiów Sportowych, opiniującej wnioski na 2025 rok,
3. Radną Marię Czaplińską w skład Komisji ds. stypendiów i nagród w dziedzinie kultury, opiniującej wnioski na 2025 rok, informuję, że na sesji w dniu 29 stycznia 2025 r.
Ponadto Rada wyznaczyła Radną Martę Czternastek i Radną Magdalenę Szlagowską do Rady Działalności Pożytku Publicznego.

Praca komisji stałych Rady Miasta Ustka:

W dniu 14 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Polityki Społecznej Rady Miasta Ustka.
Na początku posiedzenia Komisja zatwierdziła sprawozdanie z pracy Komisji Polityki Społecznej za 2024 r. (oddano 6 głosów ZA).
W dalszej części posiedzenia Komisja zapoznała się z następującymi informacjami:
1. Informacja o funkcjonowaniu LOT Ustka i Ziemia Słupska;
2. Informacja na temat programów unijnych oraz krajowych i możliwości pozyskania środków
w zakresie sportu, kultury, zdrowia i oświaty w 2025 r. przez Miasto Ustka;
3. Informacja na temat współpracy z miastami partnerskimi Miasta Ustka za 2024 r.;
4. Informacja na temat realizacji inwestycji miejskich w zakresie oświaty, zdrowia, sportu, turystyki i kultury.

Komisja zaopiniowała pozytywnie następujące projekty uchwał:
1 w sprawie: Budżetu Obywatelskiego Miasta Ustka (oddano 6 głosów ZA);
2. w sprawie: przyjęcia programu osłonowego „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025 w Gminie Miasto Ustka (oddano 6 głosów ZA);
3. w sprawie: zmiany uchwały Nr XI/92/2024 Rady Miasta Ustka z dnia 27 listopada 2024 r. w sprawie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii Gminy Miasto Ustka na 2025 rok (oddano 6 głosów ZA);

W dniu 14 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji ds. zmiany granic administracyjnych Gminy Miasto Ustka Rady Miasta Ustka.
Podczas posiedzenia Komisja zatwierdziła sprawozdanie z pracy Komisji ds. zmiany granic administracyjnych Gminy Miasto Ustka za 2024 r. (oddano 6 głosów ZA).
W dniu 14 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Uzdrowiskowej Rady Miasta Ustka.
Na początku posiedzenia Komisja zatwierdziła sprawozdanie z pracy Komisji Uzdrowiskowej za 2024 rok ( oddano 9 głosów ZA”).

Kolejnym punktem posiedzenia była analiza realizacji poboru opłaty uzdrowiskowej za 2024 rok, dyskusja nad sposobami podniesienia efektywności poboru opłat, oraz możliwości uszczelnienia systemu jej poboru.
W dalszej kolejności Komisja zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały X/72/2024 Rady Miasta Ustka z dnia 30 października 2024 r. w sprawie opłaty uzdrowiskowej
(oddano 6 głosów ZA i 2 głosy „WSTRZYMUJĄCE SIĘ).
Końcowym punktem była informacja przedstawiciela Gminy Miasto Ustka w Stowarzyszeniu Gmin Uzdrowiskowych RP.

W dniu 14 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Komisja po analizie treści skargi i zapoznaniu się z wyjaśnieniami Burmistrza uznała za bezzasadną skargę p. A.P. z dnia 20 grudnia 2024 r. (oddano 3 głosy ZA).
Komisja zapoznała się z treścią skargi p. Ignacego Stopnickiego z dnia 7 lutego 2025r. na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące braku wiedzy pracowników tut. Urzędu, w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.

W dniu 19 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Budżetowo-Gospodarczej.
W pierwszym punkcie Komisja zapoznała się z informacją przedstawioną przez Prezesa Zarządu Portu w Ustce w zakresie działania spółki Zarząd Portu Morskiego sp. z o.o., w tym z aktualną sytuacją finansową spółki, informacją o skutkach finansowych zlokalizowania bazy serwisowej PGE na terenie portu, informacją o planowanych inwestycjach w porcie (rozbudowa portu, zabezpieczenie portu przed skutkami sztormów).
W dalszej części wysłuchano reprezentantów mieszkańców, którzy złożyli petycję w sprawie ekranów akustycznych przy ul. Koszarowej.
W dalszej części posiedzenia Komisja w drodze głosowania przyjęła następujące wnioski (oddano 5 głosów ZA):
1. „ Wniosek, aby Burmistrz w imieniu miasta - niezwłocznie przekazał Powiatowi Słupskiemu informację, czy obszary dwóch osiedli mieszkaniowych przyległych do ul. Koszarowej w Ustce, posiadają kwalifikację ochrony terenów w MPZP (miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego), która pozwala na instalację ekranów dźwiękochłonnych”.
2. „ Wniosek, aby Burmistrz niezwłocznie opracował stosowny projekt uchwały Rady Miasta w sprawie kwalifikacji przez Miasto Ustka, w/w obszarów jako terenów podlegających ochronie akustycznej - w przypadku gdyby w/w obszary nie posiadały statusu, o którym mowa w ust.1, co stanowiłoby przeszkodę formalno-prawną w możliwości instalacji ekranów dźwiękochłonnych.”.
3. „ Wniosek, aby przy modernizacji u. Koszarowej odstąpiono od wycinana wieloletnich drzew - tzn. przenieść cenne drzewostany rosnące przy ul. Koszarowej z bryłami ziemi w inne miejsca (w tym m.in. ok. 30 letni czerwony buk, świerki, inne)”.
4. „Wniosek, aby Burmistrz - w imieniu miasta- niezwłocznie przekazał Powiatowi Słupskiemu wszelkie informacje, które dodatkowo mogą być przydatne Powiatowi Słupskiemu w przygotowaniu modernizacji ul. Koszarowej, w tym prognozę natężenia ruchu pojazdów, o której mowa na stronie nr 6 Raportu datowanego na październik 2016r., z konsultacji społecznych w sprawie koncepcji „budowy południowego obejścia (obwodnicy) Miasta Ustka - na trasie od ul. Słupskiej (DK21) do ul. Darłowskiej (DW 203)”.
5. „Wniosek, aby Burmistrz - w imieniu miasta - niezwłocznie wystąpił do Powiatu Słupskiego, któremu Miasto Ustka, zgodnie z zawartym Porozumieniem powierzyło realizację modernizacji ul. Koszarowej, o ujęcie – po uprzednio wykonanych stosownych analizach- montażu ekranów dźwiękochłonnych na etapie opracowywanego aktualnie Planu Funkcjonalno-Użytkowego, który obejmuje m.in. zakres rzeczowy tej inwestycji (dotyczy odcinka przebiegu ul. Koszarowej pomiędzy osiedlami mieszkaniowymi przy tej ulicy)”.
6. „ Wniosek, aby na ul. Koszarowej, na jej odcinku między osiedlami mieszkaniowymi zostało wprowadzone ograniczenie szybkości pojazdów do 30km/godzinę”.
W kolejnym punkcie Komisja zatwierdziła sprawozdanie z pracy Komisji Budżetowo – Gospodarczej za 2024 r. (oddano 5 głosów ZA);
W dalszej części Komisja zaopiniowała następujące projekty uchwał:
1. w sprawie: Budżetu Obywatelskiego Miasta Ustka (oddano 5 głosów ZA);
2. w sprawie: przyjęcia ,,Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miasto Ustka w 2025 roku” (oddano 5 głosów ZA);
3. w sprawie: w sprawie przyjęcia regulaminu kąpielisk morskich położonych na terenie Gminy Miasto Ustka(oddano 4 głosy ZA i 1 głos „ WSTRZYMUJĄCY SIĘ”);
4. w sprawie: powierzenia spółce Zakład Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Ustce wykonywania zadań własnych Gminy Miasto Ustka (oddano 5 głosów ZA);
5. w sprawie: zmian w budżecie Gminy Miasto Ustka na 2025 rok (oddano 5 głosów ZA).
6. w sprawie: zmiany uchwały nr XLII/376/2021 Rady Miasta Ustka z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie statutu jednostki budżetowej Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Ustce (oddano 5 głosów ZA).
W dalszej części Komisja zapoznała się z następującymi informacjami:
1. Informacja o realizacji poboru opłaty uzdrowiskowej za 2024 r.
2. Informacja o organizacji ruchu i strefie płatnego parkowania w mieście Ustka.
3. Informacja o stanie zasobów komunalnych oraz realizacji planu remontów.
4. Informacja na temat polityki mieszkaniowej miasta – czynsze komunalne.
5. Informacja o pozyskiwaniu środków unijnych.
6. Informacja o realizacji harmonogramu przetargów na zadania inwestycyjne za 2024 rok oraz informacja o harmonogramie przetargów na zadania inwestycyjne na rok 2025.
W sprawach bieżących Komisja przyjęła w głosowaniu następujący wniosek (oddano 3 głosy ZA):
7. „ Wniosek o wprowadzenie do uchwały w sprawie SPP abonamentów dla mieszkańców jak poniżej:
1) miesięczny abonament dla mieszkańca SPP, posiadającego Ustecką Kartę Mieszkańca, na miejscu postojowym ogólnodostępnym z możliwością parkowania przy danej ulicy
2) 3 miesięczny abonament dla mieszkańca SPP, posiadającego Ustecką Kartę Mieszkańca, na miejscu
postojowym ogólnodostępnym z możliwością parkowania przy danej ulicy
3) miesięczny abonament dla mieszkańca Ustki, posiadającego Ustecką Kartę Mieszkańca, na miejscu
postojowym ogólnodostępnym z możliwością parkowania w obszarze całej SPP
4) 3 miesięczny abonament dla mieszkańca Ustki, posiadającego Ustecką Kartę Mieszkańca, na miejscu postojowym ogólnodostępnym z możliwością parkowania w obszarze całej SPP
Wysokość abonamentów do analizy przez UM i dyskusji na posiedzeniu komisji budżetowej przy procedowaniu uchwały w sprawie SPP”.

W dniu 21 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Komisja po zapoznaniu się z wyjaśnieniami Burmistrza uznała za bezzasadną skargę Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 07 lutego 2025 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące braku wiedzy pracowników tut. Urzędu, w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami (oddano 2 głosy ZA).
Komisja zaopiniowała projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi Pana Ignacego Stopnickiego z dnia 07 lutego 2025 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka dotyczące braku wiedzy pracowników tut. Urzędu, w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami (oddano 2 głosy ZA).

W dalszej części Komisja zaopiniowała projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi p. A.P. z dnia 20 grudnia 2024 r. na działania Burmistrza Miasta Ustka w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym przez pracownika Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Ustka (oddano 2 głosy ZA).
Ponadto Komisja zatwierdziła sprawozdanie z pracy Komisji za 2025 rok (oddano 2 głosy ZA).

W dniu 24 lutego 2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej.
Po sprawach regulaminowych Komisja przyjęła protokół z posiedzenia Komisji z dn. 20.01.2025 r. Następnie wyznaczono Radnego Tomasza Motylak na Kierownika Zespołu Kontrolnego celem podziału czynności przy kontroli w zakresie inwestycji pn. „Budowa Centrum Tenisowego w Ustce” (etap I budowa infrastruktury i kortu nr 1, etap II budowa kortu nr 2) oraz wydanie pisemnych upoważnień osobom wyznaczonym do przeprowadzenia kontroli.
W dalszej części przyjęto sprawozdania z pracy Komisji Rewizyjnej za 2024 r. (oddano 4 głosy ZA).
Na zakończenie Komisja przyjęła informację o przeprowadzonych kontrolach w II półroczu 2024 r.

Przewodniczący Rady Miasta Ustka: Krzysztof Korniluk

Opracowała: Agnieszka Kaszuba

Ustka, dnia 24 lutego 2025r.

 

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)