W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Opracowanie innowacyjnych gier turystyczno-edukacyjnych na terenie Starej Osady Rybackiej

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę




Operacja współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego w ramach Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze” w ramach umowy nr: 000262-6523.2-SW1110423/18/19 z dnia 11.09.2019 r. pn. „Opracowanie innowacyjnych gier turystyczno-edukacyjnych na terenie Starej Osady Rybackiej”.



Beneficjent
: Gmina Miasto Ustka

Działanie: „Realizacja lokalnych strategii rozwoju kierowanych przez społeczność"

Priorytet 4:  Zwiększenie zatrudnienia i spójności terytorialnej

Program: Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” na lata 2014-2020

Planowany okres realizacji: 2019

Całkowita wartość projektu: 29 400,00 zł

Poziom współfinansowania: 85 % (Europejski Fundusz Morski i Rybacki)

Kwota dofinansowania projektu: 24 990,00

Głównym celem jest promocja dziedzictwa kulturowego Ustki związanego z rybołówstwem poprzez opracowanie innowacyjnych gier turystyczno-edukacyjnych.

Operacja polega na opracowaniu innowacyjnych gier edukacyjnych (2szt) mających na celu promocję i zachowanie rybackiego charakteru obszaru SGR. Tematyka gier związana będzie ze Starą Osadą Rybacką, będącą cennym dziedzictwem kulturowym SGR oraz istniejących na jej terenie produktów turystycznych: Słowińskiego Szlaku Rybackiego, Szlak Św. Jakuba a także Krainy w Kratę. Pomimo, że posiada duży potencjał turystyczny który nie jest w pełni wykorzystywany w ofercie promocyjnej miasta.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Formuła opracowywania scenariuszy gier nastawiona jest na jak największą partycypację mieszkańców, głównie związanych z rybołówstwem i żeglarstwem, ale także z historią miasta.  Jej fabuła nawiązuje zarówno do wydarzeń historycznych, ciekawostek, ale może też być ujęta w formie fabularnej (formuła otwarta). Dzięki realizacji operacji zostanie stworzony innowacyjny produkt turystyczny SGR.                                                                                                                                                                                                                                           

Operacja obejmuje:

1) Opracowanie merytoryczne 2 gier- 2 szt

2) Opracowanie graficzne ulotek, plakatu i reklamy prasowej

3) Druk ulotek -2000 szt.

4) Wykonanie 4szt pieczątek drewnianych z dedykowanym wzorem-4szt

5) Zakup nagród: magnesy na lodówkę dla osób indywidualnych -600 szt., certyfikatów dla grup -3 000 szt.

6) Promocję gry na portalach  społecznościowych-80 tys. odsłon

7) Opracowanie,  druk ,kolportaż plakatu promującego grę- 100 szt.

8) Promocję w lokalnych mediach (reklama prasowa -4 emisje, portal internetowy- emisja 7 dni, halfpage + doublebilboard -emisja 200 tys. odsłon).                                                                                                                                                                                                    
 Gry turystyczne będą połączeniem zwiedzania, nabywania wiedzy z zabawą, bazować będą na tzw. "grywalizacji", co jest nowatorskim podejściem do budowania produktów turystycznych.

Dodatkowym elementem rywalizacji będzie ranking użytkowników na stronie internetowej. Będzie to rejestr zdobywców, którzy logując się otrzymują nagrody/upominki, przy czym do logowania niezbędne jest hasło uzyskane podczas przejścia trasy turystycznej.

Innowacyjność na etapie procesu projektowania polega na organizacji warsztatów z mieszkańcami, wplataniu w tematykę lokalnych, mało znanych historii, zaś w trakcie gry angażowaniu uczestników do aktywnego poznawania miejsca i jego historii.

Data dodania

Autor Joanna Koza (Wydział Rozwoju Lokalnego i Integracji Europejskiej)