W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Aktualności

Zapraszamy na spotkanie online

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
W dniu 16 września br., o godz. 17.00 odbędzie się dyskusja publiczna dotycząca projektu tzw. uchwały krajobrazowej. Spotkanie odbędzie się w formie zdalnej.
Dyskusja organizowana jest przy pomocy aplikacji ZOOM. Osoby, które chcą wziąć w niej udział, do dnia 14 września, zgłaszają się na adres e-mail: miwat@um.ustka.pl. W odpowiedzi na Państwa wiadomość, która winna zawierać imię i nazwisko, dzień przed spotkaniem prześlemy linka do aplikacji wraz z instrukcją uczestnictwa.
Spotkanie będzie można obserwować też na grupie FB/Nasza Ustka (relacja na żywo).

UCHWAŁA KRAJOBRAZOWA.

Dokument ten ustala zasady i warunki sytuowania na terenie Ustki obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
Wyłożenie uchwały trwa do 23 września, a uwagi można zgłaszać w nieprzekraczalnym terminie do 8 października br. Więcej: https://www.ustka.pl/pl/artykul/14/6635/uchwala-krajobrazowa

 
Czego w głównej mierze dotyczy prezentowana uchwała krajobrazowa?
  1. Zakres obejmuje całą Ustkę w granicach administracyjnych miasta, czyli tereny publiczne oraz tereny prywatne.
  2. Dokument zakłada  obowiązek dostosowania istniejących reklam i szyldów w następującym okresie:
    1. reklamy – 1 rok od wejścia w życie uchwały,
    2. szyldów – 2 lata od wejścia w życie uchwały.
    3. Zasady obowiązują w równym stopniu wszystkich przedsiębiorców i właścicieli nieruchomości, przy czym na obiektach i obszarach zabytkowych przewiduje się dodatkowe ustalenia, lepiej chroniące krajobraz kulturowy.
    4. Przewiduje się ograniczenie liczby szyldów do dwóch na budynku, do dwóch na ogrodzeniu i do trzech wolnostojących (z dodatkowymi zasadami sytuowania).
    5. Maksymalny rozmiar powierzchni ekspozycyjnej reklamy - do 6m2 (z dodatkowymi ograniczeniami).
    6. Przewiduje się reklamę i szyldy sezonowe oraz tymczasowe o specjalnej treści – np. z możliwością sytuowania na plaży.
    7. Wprowadza się zakaz grodzenia plaży i jej fragmentów.


Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)

Pozostałe aktualności więcej >

Przedstawiamy informację z pracy burmistrza Jacka Maniszewskiego w okresie między sesjami Rady Miasta.

więcej >

We wtorek, 23 kwietnia 2024 r., w sali 101 Urzędu Miasta Ustka odbyło się uroczyste wręczenie dyplomów, nagród i stypendiów Burmistrza Miasta Ustka w dziedzinie kultury i sportu.

więcej >

Kalendarz wydarzeń więcej >