Przejdź do treści

Ustka

Wyszukiwarka

Szukaj
pl
BIP

Spółdzielnia dofinansowana!

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Pierwsza spółdzielnia socjalna w naszym mieście uzyskała dofinansowanie w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie Słupskim”. Projekt uplasował się na drugim miejscu listy rankingowej, uzyskał w ocenie 128 punktów, na 130 możliwych. Wysokość dofinansowania to 189 tysięcy złotych. Spółdzielnia Socjalna Drabina jest podmiotem założonym przez Miasto Ustka i Miasto Słupsk.
Celem powołania Spółdzielni Socjalnej „Drabina” jest aktywizacja zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób niepełnosprawnych i bezrobotnych, które nie są w stanie podjąć lub utrzymać pracy na otwartym rynku pracy. Skierowana jest przede wszystkim do osób, które uczestniczyły w reintegracji społecznej i zawodowej prowadzonej przez centra integracji społecznej działające w Ustce i Słupsku.
Reintegracja m.in. osób bezdomnych, niepełnosprawnych, zadłużonych, prowadzona przez CIS-y jest skutecznym narzędziem aktywizacji zawodowej dla ok 50% uczestników. Pozostaje jednak grupa osób, które po zakończeniu reintegracji nadal nie są w stanie odnaleźć się na otwartym rynku pracy w związku z wieloma ograniczeniami, które uniemożliwiają im podjęcie lub utrzymanie zatrudnienia w systemie klasycznym. Praca w spółdzielni socjalnej jest alternatywną ofertą zatrudnieniową, uwzględniającą ich możliwości, potencjał, ale również ograniczenia.
Spółdzielnia działać będzie przede wszystkim na terenie gmin założycielskich, jak również sąsiednich gmin powiatu słupskiego. Siedzibą spółdzielni jest Ustka. Zakres wykonywanych prac to przede wszystkim utrzymanie terenów zielonych, usługi porządkowe, konserwatorskie, remontowo- budowlane, kolportaż etc. Dodatkowo, w okresach przestoju w w/w pracach, zakłada się możliwość produkcji i sprzedaży rękodzieła.
Stworzenie spółdzielni pozwoli na utworzenie sześciu miejsc pracy dla osób z grupy defaworyzowanej tj. niepracujących, w tym niepełnosprawnych, aktualnych lub byłych uczestników CIS. Planuje się zatrudnienie 3 osób z Ustki i 3 osób ze Słupska.
27 kwietnia 2018 roku odbyło się spotkanie założycielskie, na którym wybrano Zarząd Spółdzielni.  Dokumenty złożono w Krajowym Rejestrze Sądowym, trwa oczekiwanie na rejestrację. Wg założeń Spółdzielnia rozpocznie działalność w drugiej połowie maja br.
 

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Stanowisko ds. dialogu i komunikacji społecznej)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij