W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Informacja o pracy Burmistrza - styczeń

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Przedstawiamy Państwu informację o pracy Burmistrza Miasta Ustka Jacka Graczyka w okresie od 9 grudnia do 19 stycznia br. Tego typu sprawozdanie będziemy zamieszczać każdego miesiąca. 

10.12. - wziąłem udział w otwarciu nowego sklepu Lidl przy ul. Darłowskiej.

11.12. - uczestniczyłem w otwarciu wystawy prac Witolda Lubinieckiego „Impresje morskie” w Centrum Aktywności Twórczej.

12.12. - wziąłem udział w wigilii zorganizowanej w Domu Kultury przez Ustecki Uniwersytet Trzeciego Wieku.

13.12. - uczestniczyłem w wieczorze wigilijnym zorganizowanym przez Towarzystwo Przyjaciół Ustki w hotelu „Azoty”.

15.12. - wziąłem udział w naradzie n.t. „Ochrona brzegów morskich w granicach Centralnego Poligonu Sił Powietrznych  Wicko Morskie”.

16.12. - uczestniczyłem w podsumowaniu rozgrywek w brydżu sportowym o Puchar Burmistrza.

17.12. - wziąłem udział w spotkaniu Obywatelskiego Klubu Dyskusyjnego, które odbyło się w Domu Kultury.

18.12 – uczestniczyłem w spotkaniu wigilijnym w Przedszkolu nr 2 na zaproszenie Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów oraz w świetlicy terapeutycznej w Szkole Podstawowej nr 1.

18.12. - wziąłem udział w obradach Walnego Zebrania Członków Lokalnej Organizacji Turystycznej "Ustka i Ziemia Słupska", które odbyło się w hotelu Grand Lubicz.

19.12. - wziąłem udział w spotkaniach wigilijnych zorganizowanych w Przedszkolu nr 1, Szkole Podstawowej nr 2 (organizator Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej), Centrum Pomocy Dzieciom oraz wigilii zorganizowanej przez Związek Żołnierzy Wojska Polskiego.

23.12. - zorganizowałem spotkanie wigilijne w Urzędzie Miasta z Radnymi, przedstawicielami jednostek samorządowych, przedsiębiorcami oraz przedstawicielami stowarzyszeń.

23.12. - wziąłem udział w spotkaniu wigilijnym zorganizowanym przez Klub Sportowy „Jantar” na obiektach OSiR.

24.12. - uczestniczyłem w spotkaniu wigilijnym zorganizowanym w noclegowni przy ul. Grunwaldzkiej.

27.12. - wręczyłem Medale za Długoletnie Pożycie Małżeńskie Państwu Annie i Stanisławowi Gierach.

30.12. - zapoznałem się z funkcjonowaniem Centrum Informacji Turystycznej prowadzonej przez Lokalną Organizację Turystyczną.

01.01. - wręczyłem puchary zwycięzcom zawodów wędkarskich „Zimowa Troć Ustka 2015”.

07.01. - podpisałem aneksy do umów zawartych z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na budowę basenu rybackiego oraz kładki.

08.01. -  wziąłem udział w spotkaniu opłatkowym w Centrum Edukacyjno-Formacyjnym w Koszalinie.

09.01. - zapoznałem się z koncepcją planu zagospodarowania przestrzennego „Kościelniaka i okolice”, przygotowaną przez zespół urbanistów opracowujących tę dokumentację na zlecenie miasta.

10.01. - przeprowadziłem rozmowy z właścicielem apteki „Z Pasją” oraz dokonałem wizji obiektów przy ul. Darłowskiej. Rozmawiałem na temat funkcjonowania apteki oraz uruchomienia nowej działalności medycznej.

11.01. -  uczestniczyłem w kweście ulicznej na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

12.01. - zorganizowałem konsultacje na temat planu zagospodarowania plaż i promenady, które odbyły się w Urzędzie Miasta.

13.01. - spotkałem się z dyrekcją firmy NAVIMOR, która jest wykonawcą basenu rybackiego, modernizacji żurawika oraz infrastruktury drogowej i podziemnej w porcie. Umówiliśmy się, że 3 lutego br. firma „NAVIMOR” ustosunkuje się do propozycji podpisania aneksu umów oraz przedstawi zaktualizowany harmonogram prac.

13.01. - spotkałem się z dyrektorem Urzędu Morskiego w Słupsku – p. Tomaszem Bobinem oraz p. Adamem Borodziukiem. Omówiliśmy temat realizacji przez Urząd Morski progów podwodnych wzdłuż plaży wschodniej. Ustaliliśmy, że w lutym zostanie zorganizowane spotkanie z mieszkańcami naszego miasta, na którym zostanie przedstawiony harmonogram realizacji prac. Omówiliśmy również uwagi do planu modernizacji naszego portu, pod kątem      przebudowy falochronów i powiększenia awanportu oraz budowy mariny.

13.01. - uczestniczyłem w spotkaniu Rady Pożytku Publicznego.

14.01. - wziąłem udział w posiedzeniu Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Wspólników firmy EMPEC, na którym przyjęty został plan pracy na 2015r. oraz plan wieloletni.

14.01. - uczestniczyłem w spotkaniu Obywatelskiego Forum Dyskusyjnego, które odbyło się w Domu Kultury.

15.01. - spotkałem się z członkami rad nadzorczych wybranymi przez miasto w spółkach: „Wodociągi Ustka”, ZGK, UTBS i EMPEC.

15.01. - spotkałem się z Prezydentem Słupska  p. Robertem Biedroniem. Rozmawialiśmy na temat współpracy i realizacji wspólnych przedsięwzięć.

16.01. - spotkałem się z p. Grzegorzem Stachowiakiem - dyrektorem Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku. Omówiliśmy temat realizacji modernizacji ul. Darłowskiej. Ustaliliśmy, że w dniu 4 lutego br. odbędzie się konsultacja z mieszkańcami, na której przedstawiona zostanie dokumentacja tej ulicy.

16.01. - uczestniczyłem w balu karnawałowym w usteckim żłobku.

16.01. - zapoznałem się z koncepcją realizacji mpzp „Teren portu”, przedstawioną przez urbanistów. W spotkaniu udział wziął zastępca dyrektora Urzędu Morskiego – p. Adam Borodziuk oraz przedstawiciele środowiska rybackiego i żeglarskiego.

19.01. - spotkałem się z przedstawicielami dyrekcji „Głosu Pomorza”. Rozmawialiśmy na temat współpracy i promocji Miasta na łamach gazety. 

Informuję, że od dnia złożenia ślubowania w dniu 9 grudnia 2014r. i objęcia urzędu Burmistrza Miasta Ustka odbywały się spotkania z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:

  1. Na pierwszym posiedzeniu (16 grudnia 2014r.) przyjęto zaproponowane przez Burmistrza zadania priorytetowe, tj. :
    - przygotowanie poprawki do projektu budżetu, tj. wykreślenie uzbrojenia terenów pod SSSE i przeznaczenie tych środków na przyszłe zadania inwestycyjne (m.in. budowa obwodnicy),
    - podjęcie działań w celu urealnienia granic uzdrowiska,
    - podjęcie działań związanych z zamianą terenów (przejęcie od Skarbu Państwa terenów inwestycyjnych z Uroczyska w zamian za inny teren komunalny),
    - podjęcie działań mających na celu realizację ul. Wczasowej,
    - uchwalenie mpzp  terenu portu i terenów postoczniowych, „Kościelniaka i okolice” oraz terenów kolejowych.
  2. Na wniosek Dyrektora Bałtyckiej Galerii Sztuki Współczesnej wyrażono zgodę na objęcie patronatem przez Burmistrza drugiej edycji plebiscytu „Pociąg do kultury” kierowanego do wszystkich placówek oświaty w Dwumieście Słupsk-Ustka.
  3. Burmistrz podtrzymał wolę dalszego patronowania nad imprezami cyklicznymi:
    - XIII Plażowy Turniej piłki Nożnej o Puchar Burmistrza Miasta Ustka,
    -    XX Półmaraton Słowiński o Puchar Burmistrza Miasta Ustka.
  4. W wyniku przeprowadzonych negocjacji ustalono z Zakładem Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. w Ustce warunki odbioru i zagospodarowania odpadów z terenu m.Ustka w styczniu i lutym 2015r.
  5. Przedłużono o jeden rok umowę dzierżawy terenu przy ul.Ogrodowej
    z przeznaczeniem na cele uprawowe (część działki nr 1573). Ustalono,
    że funkcjonujące dzierżawy tej działki będą mogły być przedłużane do 31.12.2015r.
  6. Na wniosek Kościoła Zielonoświątkowego wyrażono zgodę na sprzedaż, na ich rzecz, na poprawę warunków zagospodarowania już posiadanej nieruchomości przy ul. Darłowskiej, części działki gruntu nr 1922/79 o pow. około 200m2 po cenie wynikającej z wyceny (bez bonifikaty).
  7. W związku z upływem terminu dzierżawy terenu zabudowanego obiektem handlowym przy promenadzie (na wysokości ul. Kopernika) zdecydowano, że umowa nie będzie przedłużana. Przygotowane zostanie ogłoszenie o przetargu na wydzierżawienie tego terenu na okres 9 lat (bez możliwości poddzierżawiania).
  8. Analizowano możliwość zagospodarowania Placu Wolności pod budowę Domu Kultury i Biblioteki Miejskiej wraz z zagospodarowaniem terenów sąsiadujących. Ustalono wstępne kierunki działania.
  9. Analizowano możliwość wprowadzenia zmiany komunikacji w rejonie osiedla Walki Młodych (przejazd pomiędzy ul. Darłowską, Walki Młodych, Nową  i Wilczą).
  10. Zaakceptowano zawarcie porozumienia dot. korzystania z usług Izby Wytrzeźwień przez osoby nietrzeźwe z terenu miasta Ustki w 2015r. (Kwota na realizację tego zadania to 10 000zł, jak w roku ubiegłym).
  11. Przyjęto do wiadomości informację o przesunięciu terminu realizacji budowy kolektora sanitarnego w ul. Sportowej, będącego inwestycją Urzędu Gminy Ustka (inwestycja ma się zakończyć przed sezonem).
  12. Zdecydowano o wszczęciu postępowania mającego na celu przeprowadzenie, najpóźniej do marcu br., ogólnomiejskich, szerokich konsultacji na temat „radaru”(z udziałem projektantów, specjalistów i przedstawicieli Urzędu Morskiego w Gdyni).
  13. Wyrażono zgodę na kontynuację umowy na promocję miasta z przewoźnikiem, który dowozi dzieci do szkół w Ustce.
  14. Odmownie rozpatrzono wniosek dot. partycypacji w kosztach nauczania języka ukraińskiego ucznia ze Szkoły Podstawowej Nr 1 w Ustce, uczestniczącego w zajęciach organizowanych w Szkole Podstawowej Nr 6 w Słupsku.
  15.  Zdecydowano o wystąpieniu do delegatów naszego samorządu, będących w związkach i stowarzyszeniach o złożenie do końca stycznia br. pisemnych sprawozdań z prowadzonej działalności, z określeniem korzyści, jakie ta przynależność dała Gminie Miasto Ustka. Po zapoznaniu się ze złożonymi informacjami będzie można podjąć decyzje o wystąpieniu, bądź pozostaniu w danym związku lub stowarzyszeniu.
  16. Dokonano analizy wniosków zgłoszonych w trakcie konsultacji nt. planu sezonowego zagospodarowania promenady i plaż w sezonie 2015 roku, przeprowadzonych 12 stycznia 2015r.
  17. Ustalono stawkę dzierżawy terenu zabudowanego obiektem użytkowym na tzw. Wiosce Wikingów: 24,76zł/m2/m-c netto (upłynął termin obowiązywania dotychczasowej umowy).
  18. Przyjęto informację z przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych na podstawie art. 4 pkt. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych:

- na wyceny nieruchomości w 2015r. - dokonano wyboru oferty złożonej przez Przedsiębiorstwo „Inter G”z siedzibą w Ustce – Pani Krystyna Ginter,

- na prace geodezyjne w 2015r. - dokonano wyboru oferty złożonej przez Pracownię Usług Geodezyjnych „GEOMETRA” z siedzibą w Ustce – Pan Stanisław Berliński,

- do publikacji ogłoszeń dokonano wyboru oferty Gazety Wyborczej, w przypadku kiedy publikowane ogłoszenie będzie miało charakter ogólnopolski oraz Głos Pomorza, jeżeli oferta ma trafić do odbiorców lokalnych.


  1. W związku z tym, że Starostwo Powiatowe znów nie rozstrzygnęło (trzeciego z kolei) przetargu na zakup kontenerów na plaże zdecydowano, że należy wszcząć postępowanie zmierzające do zakupu kontenerów we własnym zakresie, aby zdążyć          z przygotowaniem kąpieliska do sezonu letniego. Równolegle będą badane możliwości wystąpienia z umowy partnerskiej.
  2. Na każdym posiedzeniu rozpatrywano również sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi (ponowne zawarcie umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcie umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).
  3. Na posiedzeniach kierownictwa opiniowano również projekty uchwał i inne materiały, które zostały przekazane radnym pod obrady komisji i sesji Rady Miasta w styczniu 2015r.

 

Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie:

1) powołania komisji konkursowych opiniujących oferty organizacji pozarządowych

realizację zadań publicznych samorządu w 2015r.,


2) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu stanowiącego

własność Gminy Miasto Ustka - część działki nr 2298 przy ul. Walki Młodych (miejsce

parkingowe),


3) zmian w budżecie miasta  na 2014r.


4) rozdysponowania rezerwy ogólnej w 2014r.,


5) zatwierdzenia planu audytu wewnętrznego w Urzędzie Miasta Ustka na 2015 rok,


6) zmiany Zarządzenia Nr 0050.SOA.24.2013 Burmistrza Miasta Ustka z 31 stycznia 2013r.

w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ustka (zmiany dot.

przedłużenia czasu pracy w Urzędzie),


7) powołania zespołu ds. przyznawania stypendiów sportowcom amatorom, za wyniki

sportowe oraz ustalenia zasad jego pracy,


8) zmian w budżecie miasta na 2014r.,


9) powołania Społecznej Komisji Mieszkaniowej,


10) powołania Komisji Rekrutacyjnej (nabór na stanowisko Naczelnika Wydziału GN),


  11) powołania Komisji Przetargowej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie

         zamówienia  publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Usługi oznakowania

         pionowego – Ustka 2015 rok”,


12) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia

      publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na  

      „Zakup i dostawę pomostów pływających wraz z wyposażeniem do Portu Ustka”,


13) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia

      publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie zadania pn.:

      „Przebudowa ulicy Klonowej w Ustce”,


14) przeznaczenia do oddania w najem, w trybie bezprzetargowym lokalu użytkowego

     położonego w Ustce przy ul. Piłsudskiego 3.


Powyższe zarządzenia są do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie www.ustka.pl, w zakładce PRAWO – Zarządzenia Burmistrza.


Data dodania