Informacja o pracy Burmistrza - styczeń
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęPrzedstawiamy Państwu informację o pracy Burmistrza Miasta Ustka Jacka Graczyka w okresie od 9 grudnia do 19 stycznia br. Tego typu sprawozdanie będziemy zamieszczać każdego miesiąca.
10.12. - wziąłem udział w otwarciu nowego sklepu Lidl przy ul. Darłowskiej.
11.12. - uczestniczyłem w otwarciu wystawy prac Witolda Lubinieckiego „Impresje morskie” w Centrum Aktywności Twórczej.
12.12. - wziąłem udział w wigilii zorganizowanej w Domu Kultury przez Ustecki Uniwersytet Trzeciego Wieku.
13.12. - uczestniczyłem w wieczorze wigilijnym zorganizowanym przez Towarzystwo Przyjaciół Ustki w hotelu „Azoty”.
15.12. - wziąłem udział w naradzie n.t. „Ochrona brzegów morskich w granicach Centralnego Poligonu Sił Powietrznych Wicko Morskie”.
16.12. - uczestniczyłem w podsumowaniu rozgrywek w brydżu sportowym o Puchar Burmistrza.
17.12. - wziąłem udział w spotkaniu Obywatelskiego Klubu Dyskusyjnego, które odbyło się w Domu Kultury.
18.12 – uczestniczyłem w spotkaniu wigilijnym w Przedszkolu nr 2 na zaproszenie Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów oraz w świetlicy terapeutycznej w Szkole Podstawowej nr 1.
18.12. - wziąłem udział w obradach Walnego Zebrania Członków Lokalnej Organizacji Turystycznej "Ustka i Ziemia Słupska", które odbyło się w hotelu Grand Lubicz.
19.12. - wziąłem udział w spotkaniach wigilijnych zorganizowanych w Przedszkolu nr 1, Szkole Podstawowej nr 2 (organizator Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej), Centrum Pomocy Dzieciom oraz wigilii zorganizowanej przez Związek Żołnierzy Wojska Polskiego.
23.12. - zorganizowałem spotkanie wigilijne w Urzędzie Miasta z Radnymi, przedstawicielami jednostek samorządowych, przedsiębiorcami oraz przedstawicielami stowarzyszeń.
23.12. - wziąłem udział w spotkaniu wigilijnym zorganizowanym przez Klub Sportowy „Jantar” na obiektach OSiR.
24.12. - uczestniczyłem w spotkaniu wigilijnym zorganizowanym w noclegowni przy ul. Grunwaldzkiej.
27.12. - wręczyłem Medale za Długoletnie Pożycie Małżeńskie Państwu Annie i Stanisławowi Gierach.
30.12. - zapoznałem się z funkcjonowaniem Centrum Informacji Turystycznej prowadzonej przez Lokalną Organizację Turystyczną.
01.01. - wręczyłem puchary zwycięzcom zawodów wędkarskich „Zimowa Troć Ustka 2015”.
07.01. - podpisałem aneksy do umów zawartych z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na budowę basenu rybackiego oraz kładki.
08.01. - wziąłem udział w spotkaniu opłatkowym w Centrum Edukacyjno-Formacyjnym w Koszalinie.
09.01. - zapoznałem się z koncepcją planu zagospodarowania przestrzennego „Kościelniaka i okolice”, przygotowaną przez zespół urbanistów opracowujących tę dokumentację na zlecenie miasta.
10.01. - przeprowadziłem rozmowy z właścicielem apteki „Z Pasją” oraz dokonałem wizji obiektów przy ul. Darłowskiej. Rozmawiałem na temat funkcjonowania apteki oraz uruchomienia nowej działalności medycznej.
11.01. - uczestniczyłem w kweście ulicznej na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
12.01. - zorganizowałem konsultacje na temat planu zagospodarowania plaż i promenady, które odbyły się w Urzędzie Miasta.
13.01. - spotkałem się z dyrekcją firmy NAVIMOR, która jest wykonawcą basenu rybackiego, modernizacji żurawika oraz infrastruktury drogowej i podziemnej w porcie. Umówiliśmy się, że 3 lutego br. firma „NAVIMOR” ustosunkuje się do propozycji podpisania aneksu umów oraz przedstawi zaktualizowany harmonogram prac.
13.01. - spotkałem się z dyrektorem Urzędu Morskiego w Słupsku – p. Tomaszem Bobinem oraz p. Adamem Borodziukiem. Omówiliśmy temat realizacji przez Urząd Morski progów podwodnych wzdłuż plaży wschodniej. Ustaliliśmy, że w lutym zostanie zorganizowane spotkanie z mieszkańcami naszego miasta, na którym zostanie przedstawiony harmonogram realizacji prac. Omówiliśmy również uwagi do planu modernizacji naszego portu, pod kątem przebudowy falochronów i powiększenia awanportu oraz budowy mariny.
13.01. - uczestniczyłem w spotkaniu Rady Pożytku Publicznego.
14.01. - wziąłem udział w posiedzeniu Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Wspólników firmy EMPEC, na którym przyjęty został plan pracy na 2015r. oraz plan wieloletni.
14.01. - uczestniczyłem w spotkaniu Obywatelskiego Forum Dyskusyjnego, które odbyło się w Domu Kultury.
15.01. - spotkałem się z członkami rad nadzorczych wybranymi przez miasto w spółkach: „Wodociągi Ustka”, ZGK, UTBS i EMPEC.
15.01. - spotkałem się z Prezydentem Słupska p. Robertem Biedroniem. Rozmawialiśmy na temat współpracy i realizacji wspólnych przedsięwzięć.
16.01. - spotkałem się z p. Grzegorzem Stachowiakiem - dyrektorem Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku. Omówiliśmy temat realizacji modernizacji ul. Darłowskiej. Ustaliliśmy, że w dniu 4 lutego br. odbędzie się konsultacja z mieszkańcami, na której przedstawiona zostanie dokumentacja tej ulicy.
16.01. - uczestniczyłem w balu karnawałowym w usteckim żłobku.
16.01. - zapoznałem się z koncepcją realizacji mpzp „Teren portu”, przedstawioną przez urbanistów. W spotkaniu udział wziął zastępca dyrektora Urzędu Morskiego – p. Adam Borodziuk oraz przedstawiciele środowiska rybackiego i żeglarskiego.
19.01. - spotkałem się z przedstawicielami dyrekcji „Głosu Pomorza”. Rozmawialiśmy na temat współpracy i promocji Miasta na łamach gazety.
Informuję, że od dnia złożenia ślubowania w dniu 9 grudnia 2014r. i objęcia urzędu Burmistrza Miasta Ustka odbywały się spotkania z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:
- Na pierwszym posiedzeniu (16 grudnia 2014r.) przyjęto zaproponowane przez Burmistrza zadania priorytetowe, tj. :
- przygotowanie poprawki do projektu budżetu, tj. wykreślenie uzbrojenia terenów pod SSSE i przeznaczenie tych środków na przyszłe zadania inwestycyjne (m.in. budowa obwodnicy),
- podjęcie działań w celu urealnienia granic uzdrowiska,
- podjęcie działań związanych z zamianą terenów (przejęcie od Skarbu Państwa terenów inwestycyjnych z Uroczyska w zamian za inny teren komunalny),
- podjęcie działań mających na celu realizację ul. Wczasowej,
- uchwalenie mpzp terenu portu i terenów postoczniowych, „Kościelniaka i okolice” oraz terenów kolejowych. - Na wniosek Dyrektora Bałtyckiej Galerii Sztuki Współczesnej wyrażono zgodę na objęcie patronatem przez Burmistrza drugiej edycji plebiscytu „Pociąg do kultury” kierowanego do wszystkich placówek oświaty w Dwumieście Słupsk-Ustka.
- Burmistrz podtrzymał wolę dalszego patronowania nad imprezami cyklicznymi:
- XIII Plażowy Turniej piłki Nożnej o Puchar Burmistrza Miasta Ustka,
- XX Półmaraton Słowiński o Puchar Burmistrza Miasta Ustka. - W wyniku przeprowadzonych negocjacji ustalono z Zakładem Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. w Ustce warunki odbioru i zagospodarowania odpadów z terenu m.Ustka w styczniu i lutym 2015r.
- Przedłużono o jeden rok umowę dzierżawy terenu przy ul.Ogrodowej
z przeznaczeniem na cele uprawowe (część działki nr 1573). Ustalono,
że funkcjonujące dzierżawy tej działki będą mogły być przedłużane do 31.12.2015r. - Na wniosek Kościoła Zielonoświątkowego wyrażono zgodę na sprzedaż, na ich rzecz, na poprawę warunków zagospodarowania już posiadanej nieruchomości przy ul. Darłowskiej, części działki gruntu nr 1922/79 o pow. około 200m2 po cenie wynikającej z wyceny (bez bonifikaty).
- W związku z upływem terminu dzierżawy terenu zabudowanego obiektem handlowym przy promenadzie (na wysokości ul. Kopernika) zdecydowano, że umowa nie będzie przedłużana. Przygotowane zostanie ogłoszenie o przetargu na wydzierżawienie tego terenu na okres 9 lat (bez możliwości poddzierżawiania).
- Analizowano możliwość zagospodarowania Placu Wolności pod budowę Domu Kultury i Biblioteki Miejskiej wraz z zagospodarowaniem terenów sąsiadujących. Ustalono wstępne kierunki działania.
- Analizowano możliwość wprowadzenia zmiany komunikacji w rejonie osiedla Walki Młodych (przejazd pomiędzy ul. Darłowską, Walki Młodych, Nową i Wilczą).
- Zaakceptowano zawarcie porozumienia dot. korzystania z usług Izby Wytrzeźwień przez osoby nietrzeźwe z terenu miasta Ustki w 2015r. (Kwota na realizację tego zadania to 10 000zł, jak w roku ubiegłym).
- Przyjęto do wiadomości informację o przesunięciu terminu realizacji budowy kolektora sanitarnego w ul. Sportowej, będącego inwestycją Urzędu Gminy Ustka (inwestycja ma się zakończyć przed sezonem).
- Zdecydowano o wszczęciu postępowania mającego na celu przeprowadzenie, najpóźniej do marcu br., ogólnomiejskich, szerokich konsultacji na temat „radaru”(z udziałem projektantów, specjalistów i przedstawicieli Urzędu Morskiego w Gdyni).
- Wyrażono zgodę na kontynuację umowy na promocję miasta z przewoźnikiem, który dowozi dzieci do szkół w Ustce.
- Odmownie rozpatrzono wniosek dot. partycypacji w kosztach nauczania języka ukraińskiego ucznia ze Szkoły Podstawowej Nr 1 w Ustce, uczestniczącego w zajęciach organizowanych w Szkole Podstawowej Nr 6 w Słupsku.
- Zdecydowano o wystąpieniu do delegatów naszego samorządu, będących w związkach i stowarzyszeniach o złożenie do końca stycznia br. pisemnych sprawozdań z prowadzonej działalności, z określeniem korzyści, jakie ta przynależność dała Gminie Miasto Ustka. Po zapoznaniu się ze złożonymi informacjami będzie można podjąć decyzje o wystąpieniu, bądź pozostaniu w danym związku lub stowarzyszeniu.
- Dokonano analizy wniosków zgłoszonych w trakcie konsultacji nt. planu sezonowego zagospodarowania promenady i plaż w sezonie 2015 roku, przeprowadzonych 12 stycznia 2015r.
- Ustalono stawkę dzierżawy terenu zabudowanego obiektem użytkowym na tzw. Wiosce Wikingów: 24,76zł/m2/m-c netto (upłynął termin obowiązywania dotychczasowej umowy).
- Przyjęto informację z przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych na podstawie art. 4 pkt. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych:
- na wyceny nieruchomości w 2015r. - dokonano wyboru oferty złożonej przez Przedsiębiorstwo „Inter G”z siedzibą w Ustce – Pani Krystyna Ginter,
- na prace geodezyjne w 2015r. - dokonano wyboru oferty złożonej przez Pracownię Usług Geodezyjnych „GEOMETRA” z siedzibą w Ustce – Pan Stanisław Berliński,
- do publikacji ogłoszeń – dokonano wyboru oferty Gazety Wyborczej, w przypadku kiedy publikowane ogłoszenie będzie miało charakter ogólnopolski oraz Głos Pomorza, jeżeli oferta ma trafić do odbiorców lokalnych.
- W związku z tym, że Starostwo Powiatowe znów nie rozstrzygnęło (trzeciego z kolei) przetargu na zakup kontenerów na plaże zdecydowano, że należy wszcząć postępowanie zmierzające do zakupu kontenerów we własnym zakresie, aby zdążyć z przygotowaniem kąpieliska do sezonu letniego. Równolegle będą badane możliwości wystąpienia z umowy partnerskiej.
- Na każdym posiedzeniu rozpatrywano również sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi (ponowne zawarcie umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcie umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).
- Na posiedzeniach kierownictwa opiniowano również projekty uchwał i inne materiały, które zostały przekazane radnym pod obrady komisji i sesji Rady Miasta w styczniu 2015r.
Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie:
1) powołania komisji konkursowych opiniujących oferty organizacji pozarządowych
realizację zadań publicznych samorządu w 2015r.,
2) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu stanowiącego
własność Gminy Miasto Ustka - część działki nr 2298 przy ul. Walki Młodych (miejsce
parkingowe),
3) zmian w budżecie miasta na 2014r.
4) rozdysponowania rezerwy ogólnej w 2014r.,
5) zatwierdzenia planu audytu wewnętrznego w Urzędzie Miasta Ustka na 2015 rok,
6) zmiany Zarządzenia Nr 0050.SOA.24.2013 Burmistrza Miasta Ustka z 31 stycznia 2013r.
w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ustka (zmiany dot.
przedłużenia czasu pracy w Urzędzie),
7) powołania zespołu ds. przyznawania stypendiów sportowcom amatorom, za wyniki
sportowe oraz ustalenia zasad jego pracy,
8) zmian w budżecie miasta na 2014r.,
9) powołania Społecznej Komisji Mieszkaniowej,
10) powołania Komisji Rekrutacyjnej (nabór na stanowisko Naczelnika Wydziału GN),
11) powołania Komisji Przetargowej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Usługi oznakowania
pionowego – Ustka 2015 rok”,
12) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na
„Zakup i dostawę pomostów pływających wraz z wyposażeniem do Portu Ustka”,
13) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie zadania pn.:
„Przebudowa ulicy Klonowej w Ustce”,
14) przeznaczenia do oddania w najem, w trybie bezprzetargowym lokalu użytkowego
położonego w Ustce przy ul. Piłsudskiego 3.
Powyższe zarządzenia są do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie www.ustka.pl, w zakładce PRAWO – Zarządzenia Burmistrza.
Data dodania