W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Sprawozdanie z pracy Burmistrza

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Przedstawiamy Państwu kolejne sprawozdanie z pracy Burmistrza Miasta Ustka Jacka Graczyka, tym razem w okresie od 24 lipca do 18 września br. 

W okresie między sesjami uczestniczyłem w spotkaniach i przyjmowałem interesantów oraz przedstawicieli różnych instytucji i organizacji. Szczegółową informację zamieszczam poniżej: 

- 24.07.br. wziąłem udział w przysiędze kadetów służby przygotowawczej, która odbyła się w CSMW w Ustce oraz w akademii z okazji Święta Policji zorganizowanej przez Komendę Miejską Policji w Słupsku.

- 28.07.br. zorganizowałem spotkanie z zarządem firmy NAVIMOR oraz przedstawicielami Agencji Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa, omawiany był harmonogram realizacji prac budowlanych przy budowie basenu rybackiego oraz dróg dojazdowych. Jednocześnie dokonaliśmy analizy ostatecznego terminu rozliczenia przez miasto środków unijnych, które otrzymaliśmy na realizację tych inwestycji.

29.07.br. zorganizowałem spotkanie mieszkańców oraz przedstawicieli firm prowadzących działalność przy ul. Wczasowej z wykonawcą prac budowlanych firmą STRABAG. Wykonawca przedstawił harmonogram budowy oraz organizację ruchu na tej ulicy w trakcie wykonywania prac.

05.08.br. spotkałem się z delegacją chińskich przedsiębiorców, którzy chcieli zapoznać się
z warunkami inwestowania w naszym mieście.

06.08.br. spotkałem się z Panem Tomaszem Bobinem dyrektorem Urzędu Morskiego w Słupsku, omawialiśmy warunki i zakres modernizacji portu usteckiego.

10.08.br. spotkałem się w Warszawie w siedzibie MON z Panem Maciejem Jankowskim, Wiceministrem Obrony Narodowej, Panem Kazimierzem Plocke W-ce Ministrem Rolnictwa, przedstawicielami Ministerstwa Środowiska, Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Infrastruktury, Tomaszem Bobinem Dyrektorem Urzędu Morskiego w Słupsku, wraz z panią Krystyną Ginter i Adamem Jakubiakiem. Na spotkaniu przedstawiliśmy naszą koncepcję modernizacji portu usteckiego.

12.08.br. spotkałem się z przedstawicielami firmy STRABAG. Na spotkaniu omówiliśmy przygotowanie placu budowy oraz harmonogram realizacji modernizacji ulicy Wczasowej.

- 13.08.br. odwiedziła nasze miasto Pani Konsul Chin z Gdańska. Przekazałem delegacji chińskiej informację o naszym mieście oraz plany rozwoju portu i strefy ekonomicznej.

- 14.08.br. wziąłem udział w spotkaniu okolicznościowym zorganizowanym przez Komendanta CSMW z okazji Święta Wojska Polskiego.

- 15.08.br. odbyło się kolejne spotkanie z przedstawicielami firmy NAVIMOR oraz ARiMR poświęcone kontroli realizacji harmonogramu budowy basenu rybackiego oraz dróg dojazdowych. Ustalono, że ARiMR podpisze z miastem aneks do umowy dot. rozliczenia środków unijnych w terminie do 30.10.2015r.

- 19.08.br. zorganizowałem spotkanie z Panem Robertem Biedroniem – Prezydentem Słupska, na którym podsumowaliśmy okres  funkcjonowania porozumienia podpisanego w 2003 roku, o wzajemnej współpracy w ramach „Dwumiasta”. Ustaliliśmy, że porozumienie winno być kontynuowane. Należy podjąć wspólne działania głównie w obszarze poprawy komunikacji między miastami, poprzez modernizację drogi nr 21; usprawnienia połączenia kolejowego w wyniku wybudowania w Słupsku i Ustce węzłów komunikacyjnych oraz uruchomienie szynobusu; modernizację portu usteckiego, który będzie stanowił dla „Dwumiasta” oraz regionu okno na świat i element umożliwiający szybszy rozwój.

- 27.08.br. - na spotkaniu w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku przedstawiona została koncepcja modernizacji usteckiego portu.

- od 28.08. do 14.09. br.- przebywałem na urlopie wypoczynkowym.

- 17.09.br. odbyła się debata publiczna poświęcona omówieniu założeń m.p.z.p. pn. „Kościelniaka i okolice”.

- 18.09.br. podpisałem z ARiMR aneks do umowy o dofinansowanie ze środków unijnych budowy basenu rybackiego i dróg dojazdowych. Zmianie uległ termin rozliczenia środków pieniężnych z 30.09.2015r. na 30.10.2015r.

Informuję Szanownych Radnych, że w minionym okresie odbywały się spotkania             z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:

  1. Każde posiedzenie Kierownictwa w okresie sezonu letniego rozpoczynano od omawiania spraw porządkowych, uczestniczył w nich Prezes ZGK.
  2. Na każdym posiedzeniu rozpatrywano sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi (dot. ponownego zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcia umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).

    Ponadto:
  3. Negatywnie rozpatrzono wniosek mieszkańców ul. Jaśminowej o ograniczenie ruchu poprzez wprowadzenie zakazu wjazdu od ul. Zubrzyckiego w godz. od 9:00 do 21:00.
  4. Na wniosek UTBS wyrażono zgodę na wydzierżawienie pomieszczenia magazynowego przy ul. Darłowskiej 8a, na rzecz osoby prowadzącej działalność gospodarczą w budynku przyległym.
  5. Pozytywnie rozpatrzono wniosek dzierżawcy terenu w zachodniej części miasta (bunkry) o lokalizację na wydzierżawionym terenie tymczasowych obiektów niezbędnych do zabezpieczenia funkcjonowania szlaku historyczno-militarnego (np. namioty, toi-toi, kontenery magazynowe, wiata strzelnicy).
  6. Wyrażono zgodę na wydzierżawienie terenu na targowisku przy Placu Wolności, z przeznaczeniem na ekspozycję towaru.
  7. Negatywnie rozpatrzono wniosek o wydzierżawienie, na okres sezonu, terenu przy ul. Limanowskiego w celach ekspozycyjnych (wnioskodawca prowadzi działalność handlową na terenie prywatnym).
  8. Analizowano sprawę warunków przekazania dworca kolejowego i innych nieruchomości przy ul. Dworcowej na rzecz GMU, przedstawionych przez PKP. Ustalono, że należy przeanalizować temat pod kątem: przeznaczenia obiektu, kosztów remontu, montażu finansowego.
  9. Wszczęto procedurę wypowiedzenia umowy terenu, przeznaczonego pod ogródek gastronomiczny przy ul. Limanowskiego, a wykorzystywanego niezgodnie z umową, tj. kiosk gastronomiczny i zabawki mechaniczne.
  10. Ustalono, że teren przy ul. Marynarki Polskiej 4-5 będzie wydzierżawiony w drodze przetargu, z przeznaczeniem pod parking. Wnioskodawcę, który korzystał z terenu bezumownie, należy obciążyć opłatą za bezumowne korzystanie z tego terenu.
  11. Na wniosek UTBS i ZGK wyrażono zgodę na dokonanie kompensaty zadłużenia ze świadczeniem rzeczowym, które wykonywały 4 osoby na rzecz GMU (łączna wartość: 4.272 zł). Początkowo 11 osób zadeklarowało chęć spłaty zadłużenia w formie świadczenia rzeczowego, lecz faktycznie do pracy przystąpiły 4 osoby,  które nadal pracują.
  12. Przyjęto informację o zgłoszeniu przez UTBS do Krajowego Rejestru Dłużników 200 osób, których zadłużenie wynosi ponad 2.000zł.
  13. Negatywnie rozpatrzono wniosek w sprawie sprzedaży na rzecz dzierżawców części działki  nr 935 przy ul. Nad Słupią, ponieważ działka stanowi ciek wodny.
  14. Pozytywnie rozpatrzono wniosek o wyrażenie zgody na dzierżawę terenu o pow. 2 m2 przy ul. Limanowskiego, pod lokalizację kubka reklamowego z parasolem (punkt handlowy). Wnioskodawca prowadzi działalność w Willi Red.
  15. Na kilku posiedzeniach analizowano na bieżąco sprawę dot. awarii kładki i możliwości jej uruchomienia.
  16. W związku z informacją Dyrektora Izby Wytrzeźwień w Słupsku, że pozostało tylko  7 miejsc w ramach podpisanego porozumienia, zdecydowano o konieczności zwiększenia środków na ten cel (temat na sesję wrześniową).
  17. Uruchomiono, na wzór projektu „Naprawmy Słupsk” realizowanego w Słupsku, na stronie internetowej miasta zakładkę „Zmieńmy Ustkę”, gdzie mieszkańcy mogą przesyłać zdjęcia przedstawiające zauważone w mieście usterki, a miasto na bieżąco będzie na te zgłoszenia reagowało. Po usunięciu usterek również zamieszczane będzie zdjęcie obrazujące naprawę.
  18. Ustalono dalsze postępowanie wynikające ze spotkania w dniu 10.08.br. w Ministerstwie Obrony Narodowej, na którym przedstawiona została koncepcja rozbudowy Portu w Ustce. Rozmawiano również na temat rozbudowy drogi Nr 21. W spotkaniu uczestniczyli: wiceminister Ochrony Środowiska, wiceminister Rolnictwa – p.Plocke, dyrektorzy departamentów z Ministerstwa Infrastruktury, Gospodarki, Spraw Wewnętrznych i Środowiska. Byli również Dyrektorzy Urzędu Morskiego w Słupsku – p. Bobin i p. Borodziuk. Kolejne spotkanie planowane jest  we wrześniu br.
  19. Przyjęto informację o przydzieleniu przez Wojewodę Pomorskiego zadań dla naszego Urzędu, które mają być realizowane w okresie wojny i mobilizacji.
  20. Zorganizowano spotkanie z Navimorem oraz Agencją Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa, dotyczące budowy basenu rybackiego w porcie, pod kątem podpisana aneksu umożliwiającego rozliczenie środków unijnych na dzień 15 października br.
  21. W związku z zakończeniem sezonu postanowiono o zakupie nagród rzeczowych, dla wyróżniających się ratowników obsługujących kąpieliska w Ustce. Również w tym roku nie odnotowano żadnego utonięcia. Od 1 do 15 września  strzeżone kąpielisko funkcjonowało tylko na plaży wschodniej.
  22. Wyrażono zgodę na rozwiązanie umowy dzierżawy terenu zabudowanego pawilonem nr 8 i nr 12 na targowisku przy Placu Wolności.
  23. Negatywnie, z uwagi na zapisy mpzp, rozpatrzono wniosek dot. postawienia garażu blaszanego na działce nr 1682/8 przy ul. Grunwaldzkiej.
  24. Na wniosek SM ”Łosoś” wyrażono zgodę na udostępnienie terenu zielonego na lokalizację śmietnika, w związku z remontem ul. Sprzymierzeńców.
  25. Przyjęto proponowane przez Wydział IKiOŚ rozwiązanie dotyczące zaopatrzenia w wodę trzech ośrodków wypoczynkowych na Uroczysku, w związku z realizacją inwestycji przez Gminę Ustka (podpisanie stosownego porozumienia).
  26. Pozytywnie rozpatrzono wniosek dzierżawcy toalety przy Promenadzie Nadmorskiej,  o przedłużenie umowy dzierżawy na 5 lat.
  27. Na posiedzeniach omawiany był temat modernizacji ul. Wczasowej i budowy basenu Portowego.
  28. Na posiedzeniach kierownictwa opiniowano również projekty uchwał i inne materiały, które zostały przekazane radnym pod obrady komisji i sesji Rady Miasta.


            Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie:

1) ustalenia terminów dni wolnych od pracy w 2015r. dla pracowników Urzędu Miasta Ustka,

2) zmian w budżecie miasta na 2015r.,

3) przeznaczenia do oddania w najem w trybie bezprzetargowym pomieszczenia gospodarczego w budynku przy ul. Darłowskiej 10 w Ustce, stanowiące część działki nr 1988/5,

4) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie robót budowlanych polegających  na „Budowie elementów małej architektury na terenie Portu Ustka”,

5) wyrażenia woli zbycia, zatwierdzenia ceny oraz zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia, będącej własnością GMU (lokal mieszkalny nr 58 przy ul.XX-Lecia PRL 3),

6) powołania Zespołu Zadaniowego ds. opracowania projektu programu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży i osiągania przez nie samodzielności w Mieście Ustka,

7) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na „Dostawie elementów małej architektury – do Portu w Ustce”,

8) sprzedaży, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, będących własnością Gminy Miasto Ustka  ( nieruchomość zabudowana przy ul. Beniowskiego 10B - w drodze przetargu ustnego ograniczonego),

9) upoważnienia pracowników Urzędu Miasta do doręczania pakietów referendalnych oraz do sporządzania aktów pełnomocnictw,

10) zmiany zarządzenia nr 0050.SOA.37.2015 Burmistrza Miasta Ustka z dnia 3 marca 2015 r. w sprawie upoważnienia Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika Miasta i Naczelników wydziałów oraz innych pracowników Urzędu Miasta Ustka do podpisywania decyzji administracyjnych, umów i pism,

11) wyznaczenia Zastępcy Burmistrza Miasta Ustka do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza Miasta Ustka na czas nieobecności Sekretarza Miasta,

12) powołania Komisji do przeprowadzenia drugiego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na „Dostawie żurawia samojezdnego z wyposażeniem na potrzeby Portu Morskiego w Ustce”,

13) zmiany składu Komisji Przetargowej powołanej Zarządzeniem nr 0050.IKiOŚ.154.2015 Burmistrza Miasta Ustka z dnia 23 lipca 2015r. na „Budowę elementów małej architektury na terenie Portu Ustka”,

14) przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora Miejskiego Przedszkola Nr 1 w Ustce (p.A.Rojewskiej),

15) powołania obwodowych komisji do spraw referendum w m.Ustka dla przeprowadzenia głosowania w referendum ogólnokrajowym, zarządzonym na dzień 6 września 2015r.,

16) zmiany zarządzenia nr 0151/GN/301/2006 Burmistrza Miasta Ustka z dnia19 grudnia 2006r. w sprawie przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej  własność Miasta Ustka - część działki nr 1960 o łącznej pow.1000 m2 , położonej w  Ustce przy ul. Limanowskiego oraz ogłoszenia wykazu,

17) powołania Komisji do przeprowadzenia drugiego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie robót budowlanych polegających na „Budowie elementów małej architektury na terenie Portu Ustka”,

18) udzielenia pełnomocnictwa Pani Małgorzacie Otręba – Kierownikowi Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustce (dot. projektu „Aktywizacja społeczno-zawodowa”),

19)  powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie zadania pn.: „Budowa boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej Nr 1 w Ustce”,

20) przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2015 roku,

21) przyjęcia informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej za I półrocze 2015 roku,

22) określenia terminu składania wniosków o udzielenie pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych w ramach rządowego programu „Wyprawka szkolna”,

23)  wyrażenia woli zbycia, zatwierdzenia ceny oraz zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia, będącej własnością GMU (nieruchomość gruntowa – działka nr 74/3 o pow. 214m2 przy ul. Mickiewicza w celu realizacji roszczeń z art. 209a ustawy
o gospodarce nieruchomościami),

24) wyrażenia woli zbycia, zatwierdzenia ceny oraz zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia, będącej własnością GMU (nieruchomość gruntowa – działka nr 186/28 o pow. 72 m2 przy ul. Małej w celu realizacji roszczeń z art. 209a ustawy
o gospodarce nieruchomościami),

25) przekazania dla Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ustce mienia stanowiącego własność Gminy Miasto Ustka (dwie wieże dla ratowników),

26)  przekazania dla Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ustce mienia stanowiącego własność Gminy Miasto Ustka (meble będące wyposażeniem bazy WOPR),

27)  powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na „Dostawie elementów małej architektury do Portu w Ustce”,

28) zm. Z 0050.SOA.171.2015 Burmistrza Miasta Ustka w sprawie powołania obwodowych komisji do spraw referendum w m. Ustka dla przeprowadzenia głosowania w referendum ogólnokrajowym, zarządzonym na dzień 6 września 2015r. (zmiany w składach osobowych komisji),

29) przeprowadzenia konsultacji z Radą Działalności Pożytku Publicznego Miasta Ustka na temat projektów uchwał w sprawie przyjęcia „Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2016 rok” oraz „Wieloletniego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na lata 2016-2018”,

30) zm. Z.0050.SOA.36.2015 W SPR.NADANIA Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ustka,

31) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym – części działki nr 1563/3 przy ul. Grunwaldzkiej (miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej),

32) wyrażenie woli zbycia lokalu mieszkalnego Nr 1 przy ul. Piłsudskiego 3 (przetarg ustny nieograniczony),

33) wyrażenie woli zbycia lokalu mieszkalnego Nr 1A przy ul. Kilińskiego 12 (przetarg ustny nieograniczony),

34) udzielenia pełnomocnictwa do kierowania jednostką budżetową p.n. Miejskie Przedszkole Nr 1 w Ustce (Dyrektor - Annie Rojewskiej),

35) udzielenia pełnomocnictwa do kierowania jednostką budżetową p.n. Miejskie Przedszkole Nr 2 „Delfinki” w Ustce (Dyrektor - Zdzisławie Ziębie),

36) udzielenia pełnomocnictwa do kierowania jednostką budżetową p.n. Miejskie Przedszkole Nr 3 w Ustce (Dyrektor - Beacie Janiszewskiej).

Powyższe zarządzenia są do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na  stronie www.ustka.pl, w zakładce URZĄD – Zarządzenia Burmistrza.


Informuję, że na sesję w październiku br. planowane są do przygotowania projekty uchwał:

1) w sprawie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2016 rok,

2) w sprawie wieloletniego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na lata 2016 – 2018,

3) w sprawie zmiany Statutu Biblioteki Miejskiej w Ustce im. gen. Mariusza Zaruskiego,

4) w sprawie zmiany w budżecie miasta na 2015 rok,

5) w sprawie zmiany w WPF na 2015-2033,

6) w sprawie uchwały podatków i opłat lokalnych na 2016 rok,

7) w sprawie zm. uchwały nr XLVII/409/2014 Rady Miasta Ustka w sprawie przyjęcia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Miasto Ustka na lata 2014 – 2018.




Data dodania