Utrzymanie porządku w okresie zimowym
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęSZANOWNI MIESZKAŃCY, w związku z trwającym sezonem zimowym przypominamy, że właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku poprzez uprzątnięcie błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż swoich nieruchomości. Należy je zgromadzić w miejscach niepowodujących zakłóceń w ruchu pieszym i pojazdów, umożliwiając ich zebranie przez przedsiębiorstwo wywozowe (Uchwała Nr XLVIII/435/2018 Rady Miasta Ustka z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Ustka)
Ponadto na właścicielach nieruchomości spoczywa również obowiązek usunięcia sopli lodu i nawisów śnieżnych z dachów i gzymsów budynków stwarzających zagrożenie dla przechodniów, niezwłocznie po ich pojawieniu się i w sposób niezagrażający życiu lub zdrowiu ludzi i zwierząt.
Właściciele nieruchomości nie są obowiązani do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój.
Za skutki spowodowane nieuprzątniętym chodnikiem lub spadającymi soplami odpowiada właściciel posesji przyległej do chodnika.
W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o bieżące utrzymywanie porządku i czystości dla bezpieczeństwa własnego i osób korzystających z chodników.
Data dodania