Informacja o pracy Burmistrza - luty
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęPrzedstawiamy Państwu informację o pracy Burmistrza Miasta Ustka Jacka Graczyka w miesiącu lutym br.
W związku z zapytaniami mieszkańców przedstawiamy informację uzupełniającą:
10.02 – spotkałem się z Prezesem Spółdzielni Mieszkaniowej „Korab” - Panem Wiesławem Jakubowskim. Prezes przedstawił bieżące sprawy, jakimi zajmuje się spółdzielnia. Rozmawialiśmy również na temat ulicy Darłowskiej i rozwiązań komunikacyjnych osiedla, zarządzanego przez SM „Korab”.
12.02 – spotkałem się z Panią Jadwigą Kasprzak, Prezesem Firmy EL PORT na temat żurawika i sporu co do jego własności. Miasto złożyło do sądu apelację w tej sprawie. Próbując porozumieć się z Panią Prezes zaproponowałem, aby firma EL PORT wycofała z księgi wieczystej wpis mówiący o tym, że jest właścicielem tego obiektu. Pozwoliłoby to miastu realizować projekt modernizacji żurawika z przeznaczeniem na Centrum Żeglarstwa. Pani Prezes nie wyraziła na to zgody.
Szanowni Mieszkańcy,
W okresie między sesjami uczestniczyłem w spotkaniach i przyjmowałem interesantów oraz przedstawicieli różnych instytucji i organizacji. Szczegółową informację zamieszczam poniżej:
20.01. - wziąłem udział w spotkaniu noworocznym członków usteckiego oddziału Polskiego
Związku Emerytów i Rencistów,
20.01. - spotkałem się z Wiceprezydentem Słupska – Panem Markiem Biernackim. Omówiliśmy zasady współpracy w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
21.01. - zapoznałem się z działalnością spółki UTBS, założeniami planu pracy spółki na 2015r. ze szczególnym uwzględnieniem budowy budynku socjalnego przy ul. Wiejskiej oraz rewitalizacji budynków w starej części miasta.
21.01. - wziąłem udział w spotkaniu zorganizowanym przez Akademię Pomorską w Słupsku, na którym jej Rektor przedstawił informację na temat działalności bieżącej oraz planów rozwoju uczelni w kolejnych latach.
23.01. - wziąłem udział w spotkaniu z Marszałkiem Województwa Pomorskiego Panem Mieczysławem Strukiem, zorganizowanym w Słupsku przez Pana Prezydenta Roberta Biedronia. Omawiane były tematy realizacji zadań zapisanych w MOF (Miejski Obszar Funkcjonalny).
26.01. - spotkałem się z Panem Mariuszem Ożarkiem, dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych
w Słupsku. Omówiliśmy sprawy bieżące związane z utrzymaniem dróg powiatowych
oraz temat modernizacji ulicy Wczasowej.
26.01. - spotkałem się z Panem Tomaszem Ołdytowskim, autorem opracowania operatu uzdrowiskowego dla naszego miasta. Tematem rozmowy była koncepcja zmian operatu w kierunku ograniczenia stref uzdrowiska po zachodniej stronie miasta.
26.01. - uczestniczyłem w programie artystycznym zorganizowanym przez przedszkolaków
z Przedszkola nr 3 z okazji Dnia Babci i Dziadka.
27.01. - wziąłem udział w spotkaniu zorganizowanym przez Słowińską Grupę Rybacką, poświęconemu przedstawieniu programu działania grupy w latach 2014-2020.
27.01. - wziąłem udział w spotkaniu z Wicestarostą Słupskim Panem Rafałem Kononem. Spotkanie poświęcone było realizacji programu unijnego, mającego na celu przygotowanie bazy ratowniczej na kąpieliskach powiatu słupskiego.
28.01. - wziąłem udział w spotkaniu Konwentu Samorządowców Powiatu Słupskiego.
30.01. - w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku podpisałem umowę na projekt pn. „Dostosowanie pomieszczenia oraz zakup wyposażenia i sprzętu niezbędnego do utworzenia innowacyjnego Centrum Eksperymentu przy Szkole Podstawowej nr 1 w Ustce” z programu PO „Ryby" w ramach Słowińskiej Grupy Rybackiej.
02.02. - spotkałem się z Panem Tomaszem Bobinem, Dyrektorem Urzędu Morskiego w Słupsku, Panem Bogusławem Atalskim, Komendantem Centralnego Poligonu Sił Powietrznych
oraz Panem Robertem Kozackim, Komendantem CSMW. Tematem spotkania były plany rozbudowy usteckiego portu i remont wiaduktu na ul. Zubrzyckiego.
03.02. - spotkałem się z Zarządem Firmy NAVIMOR. Tematem spotkania było omówienie realizacji umów zawartych na budowę basenu rybackiego, ulicy Westerplatte
wraz z infrastrukturą podziemną oraz modernizację żurawika portowego.
03.02. - zorganizowałem konsultacje z mieszkańcami na temat planu działań promocyjnych
w 2015 roku.
04.02. - spotkałem się ze Starostą Słupskim Panem Zdzisławem Kołodziejskim. Tematem spotkania była modernizacja ul. Wczasowej.
04.02. - spotkałem się z urbanistami, opracowującymi plan zagospodarowania przestrzennego
pn. „Tereny kolejowe”. Plan ten obejmuje teren bezpośrednio przylegający do torowiska, między ulicami Słupską, Ogrodową i Dworcową.
04.02. - zorganizowałem spotkanie mieszkańców z Dyrektorem Zarządu Dróg Wojewódzkich – Panem Grzegorzem Stachowiakiem. Rozmawialiśmy na temat modernizacji ul. Darłowskiej.
05.02. - spotkałem się z Panem Dariuszem Nowickim, dyrektorem firmy ENERGOPOL. Tematem spotkania było omówienie budowy progów podwodnych wzdłuż wschodniej plaży.
05.02 – spotkałem się z Wójt Gminy Ustka Panią Anną Sobczuk-Jodłowską. Tematem spotkania były formy współpracy i wspólnego finansowania placówek oświaty, stowarzyszeń, jednostek kultury oraz promocji miasta i gminy.
06.02. - zatrudniłem (w wyniku konkursu) na stanowisku Naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Panią Ewę Bednarską.
06.02 – spotkałem się z Radą Nadzorczą spółki Port Morski w Ustce Spółka z o.o.
06.02. - wziąłem udział w przysiędze elewów w CSMW.
06.02. - zorganizowałem spotkanie mieszkańców z Dyrekcją Urzędu Morskiego. Tematem była budowa progów podwodnych i raf wzdłuż wschodniej plaży.
08.02. - uczestniczyłem w spotkaniu Akademii Dermatologów i Alergologów oraz obchodach „Światowego Dnia Chorego”, które odbyły się w usteckim ratuszu.
09.02. - spotkałem się z Panem Jerzym Malkiem. Omówiliśmy temat zagospodarowania terenów miejskich, których właścicielem jest Pan Malek.
10.02 – spotkałem się z Prezesem Spółdzielni Mieszkaniowej „Korab” - Panem Wiesławem Jakubowskim.
12.02 – byłem gościem porannej audycji na żywo w Radiu Słupsk. Rozmowa dotyczyła bieżących spraw miasta, w tym realizacji inwestycji w porcie.
12.02. - spotkałem się z Dyrektorem Szpitala Wojewódzkiego w Słupsku Panem Andrzejem Sapińskim. Omówiliśmy tematy funkcjonowania Oddziału Położniczo - Ginekologicznego w Ustce oraz planów dalszego zagospodarowania budynków szpitalnych w Ustce.
12.02. - spotkałem się z Wiceprezydentem Słupska Panem Markiem Biernackim. Tematem spotkania były sprawy bieżącej współpracy oraz przygotowanie do spotkania w sprawie realizacji zadań zapisanych w MOF.
12.02 – spotkałem się z Panią Jadwigą Kasprzak, Prezesem Firmy EL PORT.
13.02 – wziąłem udział w akademii z okazji nadania funkcjonariuszom Służby Więziennej odznaczeń państwowych, stopni służbowych i wyróżnień.
16.02. - zatrudniłem (w wyniku konkursu) na stanowisku Zastępcy Burmistrza Pana Grzegorza Mickiewicza.
Informuję Szanownych Mieszkańców, że w minionym okresie odbywały się spotkania z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:
-
Wyrażono zgodę na zawarcie nowej umowy dzierżawy terenu zabudowanego obiektem gastronomicznym przy ul. Wczasowej, który w większej części położony jest na działce nr 136, będącej własnością Skarbu Państwa. Zdecydowano, że stawka za 1m2 będzie wynosiła 9zł, tak, jak określiło Starostwo w swojej umowie dzierżawy.
-
Ustalono, że nowe umowy dzierżawy terenów na Promenadzie Nadmorskiej będą zawierały zapis: „bez prawa poddzierżawiania”.
-
Ustalono, że przygotowany program ferii zimowych skonsultowany ze szkołami i stowarzyszeniami zostanie przekazany do wiadomości szkołom i mieszkańcom.
-
Zdecydowano, że Kalendarz imprez na 2015 rok przed zatwierdzeniem będzie zamieszczony na stronie internetowej miasta w celu przeprowadzenia konsultacji społecznych.
-
Ustalono, że sukcesywnie będzie dokonywany przegląd nieruchomości pod kątem estetyki, aby do sezonu wyeliminowane były nieprawidłowości.
-
Zdecydowano, że coroczny Konkurs na Mistera Ustki za obiekt nowo wybudowany i za zmodernizowany zostanie poszerzony o konkurs na iluminację świąteczną.
-
Z uwagi na możliwość pozyskania środków na modernizację infrastruktury portowej w ramach Programu Operacyjnego Rybactwo i Morze Burmistrz polecił rozpoczęcie prac nad rozszerzeniem granic portu.
-
Ustalono, że sezon 2015 roku ma posłużyć wypracowaniu opinii na temat charakteru działalności prowadzonej na Promenadzie Nadmorskiej (jarmarczny, czy sprzyjający wypoczynkowi). Obserwacja i dokumentacja zdjęciowa pomoże w dokonaniu analizy i podjęciu decyzji, jaki charakter działalności chcemy zaplanować na przyszłe lata; czy w przyszłości nie skupić działalności handlowej na jakiś jednym terenie, a większość terenu przeznaczyć na formę wypoczynku i rekreacji.
-
Przyjęto informację, że Urząd Miasta Ustka otrzymał na kolejny rok certyfikat potwierdzający, że System Zarządzania Jakością w Urzędzie Miasta Ustka spełnia wymagania normy PN EN ISO 9001:2009 (ISO).
-
Rozpoczęto postępowanie w sprawie zaliczenia ulic: Wiejskiej i Kolorowej do kategorii dróg gminnych.
-
Wyrażono zgodę na zajęcie pasa drogowego ul. Marynarki Polskiej 12 w celu umieszczenia punktu handlowego (warzywniak).
-
Wykonano inwentaryzację istniejących i wskazano nowe lokalizacje słupów ogłoszeniowych na terenie miasta. Co roku będzie ustawiane trzy nowe słupy, w miarę posiadanych środków.
-
Pozytywnie zaakceptowano wniosek LOT w sprawie ustawienia sezonowego punktu „it” z punktem sprzedaży regionalnych pamiątek i wydawnictw w Parku Uzdrowiskowym na zapleczu ławeczki Ireny Kwiatkowskiej.
-
Zgodnie z Rozporządzeniem MEN wyrażono zgodę na przyznanie 5 godzin tygodniowo nauki języka polskiego dla dwóch uczniów, którzy są obywatelami Ukrainy (jeden uczy się w Szkole Podstawowej nr 2, drugi w Gimnazjum).
-
W związku z przygotowaniem projektu uchwały o rekrutacji dzieci do przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Ustka ustalono kryteria do postępowania rekrutacyjnego.
-
Pozytywnie rozpatrzono wniosek Kościoła Zielonoświątkowego Zbór w Ustce w sprawie udzieenia50% bonifikaty od wartości działki nr 1922/81 o pow. 200m2 przygotowywanej do zbycia na rzecz zboru w drodze bezprzetargowej celem poprawy warunków zagospodarowania posiadanej nieruchomości przy ul. Darłowskiej.
-
Wyrażono zgodę na przedłużenie, na jeden rok, umowy dzierżawy terenu o pow. 1000m2 przy ul. Jaśminowej z przeznaczeniem na cele uprawowe (część działki nr 2694).
-
Zdecydowano o podjęciu rozmów z twórcą Operatu Uzdrowiskowego na temat kosztów i terminu wykonania koncepcji zmian w Statucie Uzdrowiska w kwestii ograniczenia strefy C Uzdrowiska po zachodniej stronie do niezbędnego minimum.
-
Omawiano możliwości wdrożenia systemu „Teleopieki” oraz „Koperty Życia” m.Ustka.
-
Wszczęto rozmowy mające na celu uruchomienie w Ustce punktu lokalnej informacji funduszy europejskich.
-
Na każdym posiedzeniu rozpatrywano również sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi (ponowne zawarcie umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcie umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).
-
Na posiedzeniach kierownictwa opiniowano również projekty uchwał i inne materiały, które zostały przekazane radnym pod obrady komisji i sesji Rady Miasta.
Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie:
-
niewykonania prawa pierwokupu nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym ENERGA SA (działka nr 1253 przy ul. Darłowskiej),
-
powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na "Wykonanie remontu nawierzchni ulic na terenie miasta Ustka w 2015r.", -
zmiany zarządzenia nr 0050.GN.205.2014 Burmistrza Miasta Ustka z dnia 24 listopada 2014r. w sprawie przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasta Ustka – części działki nr 15/12, położonej w Ustce przy Promenadzie Nadmorskiej oraz ogłoszenia wykazu (zmiana wysokości czynszu dzierżawnego),
-
zmiany zarządzenia Nr 0050.IKiOŚ.4.2015 w spr. powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na „Przebudowa ul. Klonowej w Ustce” (zmiana członka Komisji),
-
zmiany zarządzenia nr 0151/GN/125/2009 Burmistrza Miasta Ustka z dnia 8 maja 2009r.
w sprawie przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasta Ustka – części działki nr 15/12 o pow.27m2, położonej
w Ustce przy Promenadzie Nadmorskiej oraz ogłoszenia wykazu (zmiana wysokości czynszu dzierżawnego), -
zamiany nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasto Ustka na nieruchomość będącą własnością osoby fizycznej (tereny przy ul. Portowej),
-
zbycia, zatwierdzenia ceny i wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia, będącej własnością GMU (nieruchomość zabudowana przy ul. Marynarki Polskiej 85D),
-
zmiany zarządzenia Nr 0050.IKiOŚ.8.2015 w spr. powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na "Wykonanie remontu nawierzchni ulic na terenie miasta Ustka
w 2015r.", (zmiana członka Komisji), -
przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenów, położonych
w Ustce przy ul. Wczasowej, stanowiących własność Gminy Miasto Ustka (część działki nr 380/8 (na rzecz dotychczasowego dzierżawcy), -
przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu stanowiącego własność Gminy Miasto Ustka - część działki nr 15/12 przy Promenadzie Nadmorskiej (teren zabudowany obiektem handlowo-usługowym – kontynuacja),
-
niewykonania prawa pierwokupu nieruchomości stanowiącej własność GMU będącej w użytkowaniu wieczystym działka nr 898/25 przy ul. Storczykowej),
-
zmiany zarządzenia Burmistrza Miasta Ustki nr 0050.GN.188.2014 z dnia 30 października 2014r. w sprawie zbycia, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia, będącej własnością Gminy Miasta Ustka oraz uchylenia zarządzenia Burmistrza Miasta Ustka z dnia 13 kwietnia 2012r. w sprawie sprzedaży, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej własnością Gminy Miasta Ustka (dot. nieruchomości niezabudowanej - działka nr 222/21 przy ul. Słowiańskiej 33),
-
zmian w budżecie miasta na 2015r.,
-
rozdysponowania rezerwy ogólnej w 2015r.,
-
zmiany Zarządzenia Nr 0050.SOA.24.2013 Burmistrza Miasta Ustka z 31 stycznia 2013r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ustka (zmiany dotyczą godzin pracy kasy: w poniedziałki od 9:00 do 16:00 i przyjęć interesantów: tylko w poniedziałki od 13:00 do17:00),
-
wydzieleni lokalu socjalnego z mieszkaniowego zasobu GMU,
-
ogłoszenia konkursu na realizację zadań publicznych finansowanych z budżetu Miasta Ustka
w 2015r. (w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym), -
powołania Komisji Konkursowych opiniujących oferty na realizację zadań publicznych w 2015r. (z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym),
-
powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie zadania pn. „Przebudowa
ul. Sprzymierzeńców w Ustce (II etap)”, -
powołania Zastępcy Burmistrza Miasta Ustka.
Powyższe zarządzenia są do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP)
Data dodania