W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Aktualności

Sprawozdanie z pracy Burmistrza

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Przedstawiamy Państwu kolejne sprawozdanie z pracy Burmistrza Miasta Ustka Jacka Graczyka w okresie między sesjami Rady Miasta. 
 
W okresie między sesjami uczestniczyłem w spotkaniach i przyjmowałem interesantów oraz przedstawicieli różnych instytucji i organizacji. Szczegółową informację zamieszczam poniżej:
 
- 01.12.br. - zorganizowałem spotkanie z mieszkańcami poświęcone prezentacji koncepcji zagospodarowania terenów przeznaczonych pod działalność rekreacyjno-sportową przy                           ul. Grunwaldzkiej (teren OSiR) oraz przy ul. Sportowej.
- 02.12.br. - spotkałem się z przedstawicielami młodzieży ze Szkoły Podstawowej nr 2 w ramach obchodów Dnia Praw Dziecka. Od uczestników spotkania otrzymałem, własnoręcznie wykonany przez dzieci i młodzież album, z którym można się zapoznać w Biurze Obsługi Interesantów                  w budynku ratusza.
- 04.12.br. - spotkałem się z Panią Barbarą Madejczyk – mistrzynią Polski w rzucie oszczepem. Zapoznałem się z planami przygotowań naszej wybitnej sportsmenki do Igrzysk Olimpijskich                  w Brazylii.
- 05.12.br. - wręczyłem nagrody młodym piłkarzom rywalizującym w Turnieju Mikołajkowym, zorganizowanym przez OSiR w hali sportowej LO w Ustce.
- 05.12.br. - zorganizowałem Ratuszowe Mikołajki dla najmłodszych mieszkańców. W imprezie uczestniczyło ponad 300 osób. Dziękuję usteckim stowarzyszeniom, które uatrakcyjniły tę imprezę - Związkowi Emerytów, Rencistów i Inwalidów za przepyszne ciasta oraz MKS „Jantar Ustka”.
- 05.12.br. - wziąłem udział w jubileuszu 35-lecia Klubu Haftu Artystycznego, którego obchody odbyły się w Domu Kultury.
- 07.12.br. - przedstawiciele Usteckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku zorganizowali imprezę mikołajkową w Kinie „Delfin” dla wszystkich naszych przedszkolaków. Impreza cieszyła się dużym zainteresowaniem naszych najmłodszych mieszkańców.
- 09.12.br. - wziąłem udział w porannej audycji Radia Słupsk. Rozmawialiśmy na temat bieżących spraw miasta oraz o podsumowaniu mojej rocznej pracy na stanowisku Burmistrza.
- 10.12.br. - w budynku SAR w Ustce podpisałem wraz z Prezydentem Słupska  Panem Robertem Biedroniem, Wicestarostą Słupskim Panem Rafałem Kononem, Dyrektorem Urzędu Morskiego            w Słupsku Panem Tomaszem Bobinem oraz Panią Ewą Krzaczkowską reprezentującą Pomorska Agencję Rozwoju Regionalnego list intencyjny w sprawie wspólnego opracowania dokumentacji technicznej modernizowanego portu usteckiego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę. Modernizacja zakłada powiększenie awanportu o około 150-250m oraz uzbrojenie nabrzeży                   i falochronu zachodniego w urządzenia załadunkowo – rozładunkowe.
- 11.12.br. wziąłem udział w obradach Walnego Zebrania Członków Lokalnej Organizacji Turystycznej "Ustka i Ziemia Słupska". 
- 14.12.br. - na spotkaniu z mieszkańcami naszego miasta przedstawiłem założenia projektu Budżetu Miasta na 2016 rok.
- 15.12.br. - zorganizowałem spotkanie z partnerami, współfinansującymi modernizację ulicy Wczasowej. Omówiliśmy harmonogram budowy, powołaliśmy przedstawicieli komisji odbiorowej oraz określiliśmy ramy finansowe ugody sądowej w związku z rozszerzeniem zakresu prac wykraczających poza  specyfikację, która stanowiła podstawę zawartej umowy z wykonawcą. 
- 15.12.br. - wziąłem udział w spotkaniu opłatkowym z członkami Koła Związku Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych w Ustce.
- 15.12.br. - zorganizowałem debatę z mieszkańcami na temat założeń miejscowego planu zagospodarowana przestrzennego pod nazwą „Kościelniaka i okolice”.
 
Informuję Szanownych Radnych, że w minionym okresie odbywały się spotkania z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy: 
 
1. Na posiedzeniach rozpatrywano sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi (dot. ponownego zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcia umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).
2. Na cotygodniowych naradach omawiane są tematy związane z realizacją prowadzonych               i planowanych  inwestycji. 
3. Ustalono, że w tym roku powinien zostać ogłoszony konkurs na lokalny węzeł integracyjny (termin rozstrzygnięcia do 30.03.2016r.).
4. Przyjęto informację dot. postępu prac nad korektą Operatu Uzdrowiskowego.
5. Przyjęto informację z pierwszego spotkania z przedstawicielami naszych jednostek  i spółek odnośnie współfinansowania projektów ze środków zewnętrznych. Ustalono, że spotkania będą odbywały się raz na dwa miesiące i będą w nich również uczestniczyli przedstawiciele jednostek oświatowych i społecznych.
6.  Analizowano projekt uchwały w sprawie sezonowego zagospodarowania promenady negatywnie zaopiniowanej przez Komisję B-G.
7. Wyrażono zgodę na zbycie, na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej Walki Młodych 6, na podstawie art. 209a ustawy o gospodarce nieruchomościami części działki nr 2298 – jeżeli Wspólnota złoży stosowny wniosek zostanie zlecony podział działki.
8. Pozytywnie rozpatrzono wniosek o wydzierżawienie działki nr 217/2 o pow. 46m2 przy ul. Sprzymierzeńców  z przeznaczeniem na parking na okres sezonu letniego.
9. Wzorem lat ubiegłych wyznaczono 4 lokalizacje o pow. 20m2 każda  pod handel świerkami w dniach 14-24 grudnia 2015r.
10. Przyjęto propozycję Miasta Słupsk dot. wprowadzenia pod obrady Rady Miasta w grudniu projektu uchwały o ustanowieniu dnia 13 lipca Świętem Dwumiasta.
11. W związku zamiarem wystąpienia Zarządu Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych RP do Prezesa Rady Ministrów zdecydowano o wystąpieniu do Rady Miasta o wskazanie propozycji kandydatur z naszego samorządu do przyznania odznaczeń państwowych (Order Odrodzenia Polski, Krzyż Zasługi, Medal za długoletnią służbę na rzecz państwa lub obywateli).
12. Wprowadzono na stronie internetowej w Informatorze Miejskim panel pn. Konsultacje społeczne, w celu porządkowania spotkań, które odbywają się w Urzędzie. Będzie widoczny harmonogram tych spotkań. Najpóźniej tydzień przed spotkaniem należy informację umieścić na tym panelu.
13. Negatywnie rozpatrzono wniosek w sprawie przekształcenia prawa użytkowania działki nr 15/11 o pow. 0,0069 ha przy ul. Chopina 9a w prawo własności.
14. Rozpatrując wniosek firmy Tesso o przedłużenie umowy dzierżawy trzech miejsc pod pojemniki na odzież używano ustalono, że zostanie przeanalizowana zmiana lokalizacji tych pojemników, np. przy istniejących śmietnikach. 
15. Wyrażono zgodę na rozwiązanie umowy dzierżawy terenu zabudowanego wolnostojącym obiektem handlowym położonym na targowisku przy Placu Wolności. Obiekt zostanie przeznaczony do ponownego wydzierżawienia w drodze przetargu (do 31.12.2016r.).
16. Wyrażono zgodę na zbycie, na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej Marynarki Polskiej 53-53A, działki nr 1684/54 ( działka o pow. 156m2; zbycie na podstawie art, 209a ustawy o gn).
17. Na wniosek dyrektorów przedszkoli wyrażono zgodę na zwiększenie stawki wyżywienia dziennego dzieci z 5,50 na 6 zł.
18. Analizowano realizację zgłoszeń dotyczących porządku w mieście.
19. Pozytywnie rozpatrzono wniosek o przedłużenie użyczenia terenu o pow. 2 m2 wykorzystywanego do składowania drewna pod wiatą na podwórku przy ul. Żeromskiego 11a na okres 1 roku.
20. Negatywnie rozpatrzono wniosek o przedłużenie dzierżawy terenu przy ul. Sprzymierzeńców o pow. 12m2, na  którym posadowiony jest kiosk – sprzedaż tytoniu. Teren zostanie wydzierżawiony w drodze przetargu.
21. Negatywnie rozpatrzono wniosek Polish Baltic Company PHZ w sprawie sprzedaży na ich rzecz działki nr 1570 o pow. 0.7068 ha, położonej w Ustce przy ul. Ogrodowej celem poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości oznaczonej działką gruntu nr 1574.
 
Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie: 
1) sprzedaży, zatwierdzenia ceny oraz zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do 
 sprzedaży będącej własnością Gminy Miasto Ustka (działki nr 380/6, 380/7 i 380/8 o łącznej pow. 0,1350 ha przy ul. Wczasowej 10 – przetarg ustny nieograniczony; cena wywoławcza: 797.000zł),
2) zmian w budżecie miasta Ustka na 2016 rok,
3) przeznaczenia do oddania w najem w trybie bezprzetrgowym garażu stanowiącego własność Gminy Miasto Ustka położonego przy ul. Kościuszki (część działki nr 268 o pow. 20 m2, na okres trzech lat),
4) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetrgowym budynku handlowo-usługowego stanowiącego własność Gminy Miasto Ustka położonego przy ul. Wyszyńskiego 5 (budynek o pow. 55 m2 na okres dwóch lat),
5) niewykonania prawa pierwokupu (działki niezabudowane nr 1874/3, 1873 i 1874/1 przy ul.Krokusowej),
6) wyrażenia woli zbycia lokalu usługowego nr U przy ul. Kilińskiego 12 w Ustce, zatwierdzenia ceny oraz zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia  (lokal o pow. 26,19m2 położony na działce nr 222/4 o pow. 452m2 - przetarg ustny ograniczony),
7) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetrgowym nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasto Ustka (część działki nr 2151/13 o pow. 8m2 przy ul. Marynarki Polskiej 73-75 do 31.03.2016r.),
8) zasad udostępniania i korzystania z obiektów sportowych Miasta Ustka oraz zasad koordynacji            i współpracy pomiędzy Ośrodkiem Sportu  i Rekreacji a placówkami oświatowymi,
9) zatwierdzenia listy osób uprawnionych do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego na czas nieoznaczony lub lokalu socjalnego,
10) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki na „Świadczenie usługi kompleksowej oświetlenia ulic na terenie Gminy Miasta Ustka, urządzeniami oświetleniowymi, których właścicielem lub władającym jest ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. , w porze od zmierzchu do świtu”,
11) upoważnienia do realizacji ustawy o Karcie Dużej Rodziny w tym prowadzenia postępowania, weryfikacji uprawnień, przyznawania i wydawania lub odmowy wydania Karty Dużej Rodziny,
12) przeznaczenia do oddania w najem w trybie bezprzetargowym lokalu użytkowego stanowiącego własność Gminy Miasto Ustka, położonego przy ul. Piłsudskiego 3 (lokal o pow. 28m2, położony na działce 222/2, na rzecz dotychczasowego najemcy; do 31 grudnia 2019r.),
13) rozdysponowania rezerwy ogólnej w 2015r.
14) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego             w trybie zamówienia z wolnej ręki na „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych                       z nieruchomości zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Miasto Ustka w styczniu  i lutym 2016 r.”,
15)ogłoszenia konkursu na realizację zadań publicznych finansowanych z budżetu miasta w 2016 r.,
16) zatwierdzenia planu audytu wewnętrznego w Urzędzie Miasta Ustka na 2016 rok.
 
Powyższe zarządzenia są do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie www.ustka.pl, w zakładce URZĄD – Zarządzenia Burmistrza.
 
Informuję ponadto, że na sesję w styczniu 2016r. planowane są do przygotowania m.in. projekty uchwał: 
1) w sprawie ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, maksymalnej kwoty dofinansowania opłat pobieranych przez szkoły wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli, specjalności i form kształcenia objętych dofinansowaniem w 2016r.na
 
2) w sprawie ustalenia kryteriów rekrutacji dzieci do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych i publicznego gimnazjum, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Ustka,
 
3) w sprawie ustalenia sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjum na terenie Miasta Ustka oaz określenia granic ich obwodów,
 
4)  w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego oraz obszaru rewitalizacji dla Gminy Miasto Ustka.
 
 

Data dodania

Pozostałe aktualności więcej >
Dowiedz się więcej

Akademia Czystego Powietrza 2024 – 25 kwietnia o godz. 10:00 zapraszamy na webinar o zmianach w programie „Czyste Powietrze”.

Uprzejmie informujemy, że zarządzeniem nr 0050.RZ.90.2024 Burmistrz Jacek Maniszewski wprowadził plan konsultacji i spotkań z mieszkańcami na bieżący rok. Zachęcamy do zapoznania się oraz udziału w organizowanych dyskusjach.

więcej >

Informujemy, że w dniach 22 i 23 kwietnia 2024 r. (poniedziałek, wtorek) na ulicy Słowiańskiej przeprowadzone zostaną prace polegające na przycince drzew.

więcej >

Szanowni Państwo, Drodzy Mieszkańcy! Czy są wśród Was osoby, które swoim zaangażowaniem lub pasją zachęcają do aktywności lub zmieniają swoje otoczenie? Rusza nabór kandydatów do honorowych nagród pod patronatem burmistrza: Ambasador Miasta Ustka i Ustczanin Roku.

więcej >

Kalendarz wydarzeń więcej >