W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Aktualności

Sprawozdanie z pracy Burmistrza

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Przedstawiamy Państwu kolejną informację o pracy Burmistrza Miasta Ustka Jacka Graczyka w okresie między sesjami Rady Miasta.

W okresie między sesjami uczestniczyłem w spotkaniach i przyjmowałem interesantów oraz przedstawicieli różnych instytucji i organizacji. Szczegółową informację zamieszczam poniżej: 

17.06.br. zwołałem naradę z dyrekcją firmy NAVIMOR, omawiana była realizacja harmonogramu budowy basenu rybackiego i dróg dojazdowych. NAVIMOR sygnalizował, że realnym terminem zakończenia prac budowlanych jest pierwsza połowa września br.

18.06.br. spotkałem się z młodzieżą ze Szkoły Podstawowej nr 2 oraz załogą jachtu „HORIZON” przed ich rejsem morskim.  Dziękując firmie HORIZON za pomysł i realizację takiej formy realizacji wychowania morskiego naszych dzieci.

18.06.br. wziąłem udział w  Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu udziałowców firmy EMPEC. Zgromadzenie poświęcone  było zmianom w składzie rady nadzorczej, oraz w regulaminie Rady Nadzorczej.

19.06.br. spotkałem się z Panem Nadleśniczym Jarosławem Wilkosem, omawialiśmy temat zagospodarowania terenów wokół stawku  Seekenmoor po zachodniej stronie miasta.

19.06.br. wziąłem udział w spotkaniu informacyjnym dotyczącym sporządzania planów zagospodarowania  przestrzennego polskich obszarów morskich, zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej.

19.06.br. uczestniczyłem w festynie zorganizowanym przez Słowińską Grupę Rybacką.

23.06.br. wziąłem udział w posiedzeniu  Konwentu Wójtów i Burmistrzów Powiatu Słupskiego.

23.06.br. spotkałem się z zespołem przygotowującym koncepcję zagospodarowania  terenów portu wraz z jego rozbudową i modernizacją.

23.06.br. zorganizowałem spotkanie z mieszkańcami ulicy Walki Młodych poświęcone organizacji ruchu na tej ulicy.

24.06.br. wziąłem udział w ostatnim przed wakacjami posiedzeniu Młodzieżowej Rady Miasta.

24.06.br. uczestniczyłem w zakończeniu roku szkolnego klas III Gimnazjum, oraz pożegnaniu absolwentów Szkoły Podstawowej nr 1.

25.06.br wziąłem udział w uroczystości zakończenia roku szkolnego i pożegnaniu absolwentów w Szkole Podstawowej nr 2, oraz w Przedszkolu nr 2.

25.06.br. uczestniczyłem w „Dobrym Zakończeniu” prezentacji muzycznej zorganizowanej przez Dom Kultury.

26.06.br. wziąłem udział w posiedzeniu  Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska. Omawiane były zapisy Zintegrowanego Programu Terytorialnego dla naszego regionu, które zostały w dniu 29.06.br. podpisane przez Marszałka Województwa Pomorskiego Mieczysława Struka oraz Prezydenta Słupska Roberta Biedronia.

26.06.br. uczestniczyłem w uroczystych obchodach zakończenia edukacji przedszkolnej
w Przedszkolu nr 1.

26.06.br. wziąłem udział w zakończeniu sezonu piłkarskiego zorganizowanego przez Klub Sportowy „Jantar” na terenach OSiR.

27.06.br. uczestniczyłem w uroczystości nadania medali za długoletnie pożycie małżeńskie Państwa Czesławy i Marcina Lewandowskich.

27.06.br. wziąłem udział wspólnie z Prezydentem Słupska Robertem Biedroniem w obchodach „Dni Morza” zorganizowanych w ramach „Dwumiasta”.

28.06.br. wspólnie z przewodniczącym  Rady Miasta powitaliśmy gości pociągu „Słonecznego”, który po raz pierwszy przyjechał z Warszawy do naszego miasta.

28.06.br.  uczestniczyłem w festynie charytatywnym „Dla Pawełka” zorganizowanym przez stowarzyszenie 4x4 Ustka na terenach OSiR.

01.07.br. spotkałem się z Komendantem Policji Panem Grzegorzem Gadosiem oraz Dowódcą Straży Granicznej Panem Eugeniuszem Kołpaczyńskim, omówiliśmy przygotowanie pod kątem bezpieczeństwa imprez, które mają być zorganizowane na terenie miasta w miesiącu lipcu.

01.07.br. uczestniczyłem w spotkaniu zespołu roboczego przygotowującego koncepcje modernizacji portu usteckiego.

01.07.br. wziąłem udział w Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu udziałowców Zarządu Morskiego Portu Ustka, tematem było ustalenie wynagrodzeń dla członków rady nadzorczej spółki, oraz dokonanie zmian w regulaminie  funkcjonowania rady nadzorczej.

03.07.br. wziąłem udział w spotkaniu integracyjnym zorganizowanym przez koło nr 5 Związku Żołnierzy Wojska Polskiego.

04.07.br. przekazałem „Błękitną flagę” ratownikom czuwającym nad bezpieczeństwem plażowiczów na usteckich kąpieliskach.

05.07.br. spotkałem się z Dyrektorem Oddziału Lasów Państwowych w Szczecinku, omawiałem temat zamiany gruntów leśnych zlokalizowanych po zachodniej stronie miasta na uroczysku na tereny leśne zlokalizowane po wschodniej stronie miasta obok złóż borowiny.

07.07.br. zorganizowałem spotkanie z dyrekcją firmy NAVIMOR, omówiliśmy realizację harmonogramu budowy basenu rybackiego oraz dróg dojazdowych. NAVIMOR podtrzymał termin zakończenia prac w pierwszej połowie września.

08.07.br. spotkałem się z komendantem Policji, dowódcą Straży Granicznej, omówiliśmy przygotowanie miasta pod względem bezpieczeństwa do organizacji Festiwalu Sztucznych Ogni.

08.07.br. wziąłem udział w Nadzwyczajnych Zgromadzeniach Wspólników Spółek UTBS, ZGK. Tematem było podjęcie uchwał w sprawie ustalenia wynagrodzeń  prezesa oraz członków rady nadzorczej.

08.07.br. wziąłem udział w przedstawieniu koncepcji modernizacji portu usteckiego przedstawicielom dowództwa poligonu, oraz jednostek wojskowych korzystających z jego nabrzeży.

09.07.br. podpisałem wspólnie z Wójtami Gminy Słupsk, Gminy Ustka, Gminy Kobylnica, Starostą Powiatu Słupskiego oraz Prezydentem Miasta Słupsk umowy na opracowanie koncepcji modernizacji drogi nr 21 na odcinku od trasy S 6 do portu w Ustce.

09.07.br. wziąłem udział w Nadzwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników Spółki Wodociągi, tematem było podpisanie uchwał w sprawie ustalenia wynagrodzenia prezesa, wynagrodzenia członków rady nadzorczej oraz dokonanie zmiany w składzie rady nadzorczej spółki.

10.07.br. spotkałem się z projektantem obwodnicy południowej naszego miasta, omawialiśmy harmonogram  realizacji dokumentacji technicznej.

10.07.br. spotkałem się z Panem Zdzisławem Kołodziejskim  Starosta Słupskim, rozmawialiśmy na temat przejęcia przez miasto nieruchomości położonej w Ustce przy ul. Marynarki Polskiej ,  budynku w którym znajdowała się  do tej pory placówka Urzędu Celnego wraz z przyległą oficyną.

10.07.br. wziąłem udział w Nadzwyczajnym Posiedzeniu Wspólników Spółki EMPEC, przygotowałem uchwały o zmianach w składzie rady nadzorczej oraz ustaleniu wynagrodzenia członkom rady nadzorczej.

14.07.br. spotkałem się z Z-cą dyrektora Urzędu Morskiego p. Adamem Borodziukiem, omawialiśmy temat modernizacji portu usteckiego, budowy progów podwodnych wzdłuż plaży wschodniej miasta, remontu nabrzeża w porcie.

16.07.br. spotkałem się z dyrektorem Urzędu Morskiego Panem Tomaszem Bobinem, omawialiśmy temat modernizacji portu usteckiego oraz budowy promenady wzdłuż zachodniej plaży.

16.07.br. zorganizowałem konsultacje z mieszkańcami na których została przedstawiona koncepcja modernizacji portu. Koncepcję  tę zaprojektował zespół w składzie: Pani Krystyna Ginter, Pan Eugeniusz Ginter, Pan Adam Jakubiak.

17.07.br. spotkałem się z ratownikami  dbającymi o bezpieczeństwo na naszych kąpieliskach, wręczyłem podziękowania ratownikom, którzy wzięli udział w skutecznych akcjach ratowniczych na plaży zachodniej i wschodniej ratując przed utonięciem dwie osoby.

17 – 19 .07.br gościliśmy w naszym mieście władze samorządowe Bielska-Białej oraz zespoły artystyczne z tego miasta, które przybliżyły mieszkańcom i turystom odwiedzającym nasze miasto kulturę beskidzką.

      Informuję Szanownych Radnych, że w minionym okresie odbywały się spotkania                z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:

  • ·Odmownie rozpatrzono wniosek Wójta Gminy Ustka w sprawie dodatkowego wynagrodzenia za wykonanie robót nieprzewidzianych przy budowie kolektora kanalizacji sanitarnej w ul. Sportowej w Ustce.
  • ·Ustalono, że należy rozpocząć kampanię informacyjną o wprowadzeni zmiany zasad ruchu w ul. Leśnej  (jeden kierunek od ul. Wczasowej do ul. Chopina).
  • ·Wyrażono zgodę na przystąpienie Szkoły Podstawowej nr 2 do rządowego programu „Książki naszych marzeń” dot. sfinansowania zakupu książek do bibliotek szkolnych (wkład własny w kwocie 434 zł pokryje organ prowadzący – GMU).
  • ·Omówiono realizację (stan zaawansowania) zadań priorytetowych określonych w zarządzeniu Burmistrza.
  • ·Zdecydowano o ponownym podjęciu działań zmierzających do zbycia podwórek przynależnych do budynków zbytych po obrysie.
  • ·Przyjęto informację, że 17 czerwca 2015 roku, w Pałacu Polskiej Akademii Nauk
    w Jabłonnej pod Warszawą podczas uroczystej Gali Finałowej, Sekretarz Miasta, pani Danuta Groszek odebrała Znak Jakości „PRZYJAZNY URZĄD”. Wyróżnienie to ustecki ratusz otrzymał w I edycji konkursu, którego organizatorem jest Instytut Zarządzania i Rozwoju Jakości z Katowic.
  • ·Doprowadzono do uruchomienia (od 6 lipca br.) punktu konsultacyjnego dla mieszkańców miasta prowadzących działalność gospodarczą, jeżeli chodzi o występowanie o środki unijne. Wydział RIE również ma być gotowy na udzielenie pomocy. Punkt konsultacyjny zlokalizowany jest przed BOI i czynny jest w poniedziałki od 830 do 1600.
  • ·Pozytywnie rozpatrzono wniosek dot. wydzierżawienia 4 m2 terenu przy ul. Darłowskiej (cz.dz. nr 1465) w celu zorganizowania punktu handlowego pod parasolem – sprzedaż owoców.
  • ·Zdecydowano o przygotowaniu propozycji sprzedaży, na rzecz dotychczasowego dzierżawcy, części działki nr 966/3 przy ul. Polnej (nad rzeką Słupią).
  • ·Ustalono, że Prezes Zarządu Portu przygotuje ulotkę informacyjną dla żeglarzy, która będzie zawierała podstawowe informacje o mieście oraz lokalizacji niezbędnej dla żeglarza infrastrukturze technicznej
  • ·Na wniosek Spółki „Promenada” wyrażono zgodę na zmianę sposobu użytkowania trzech tzw. „terenów zielonych” położonych na zapleczu obiektów spółki od strony ulicy Limanowskiego, na ogródki gastronomiczne.
  • ·Analizowano sprawę transportu sprzętu i materiałów na Festiwal Sztucznych Ogni oraz inne bieżące sprawy dotyczące przebiegu sezonu.
  • ·Przyjęto informację o zajęciu przez Ustkę I miejsca w rankingu przeprowadzonym przez portal onet.pl na „Najlepsze plaże w Polsce”.
  • ·Na wniosek Prezesa ZGK przyjęto ofertę firmy reklamowej, która skłonna jest płacić za opróżnianie 10 toalet przenośnych w zamian za zamieszczenie na nich reklam (miasto wskaże lokalizacje).
  • ·Zdecydowano, że należy opracować plan remontów przedszkoli w oparciu o ekspertyzę techniczną obiektu z rozpisaniem na  kolejne lata  oraz docelowo określić lokalizację budowy nowego przedszkola po wschodniej stronie miasta.
  • ·Ustalono, że w każdym posiedzeniu Kierownictwa w okresie sezonu letniego będzie uczestniczył Prezes ZGK. Spółka z o.o. w Ustce, w celu prowadzenia bieżącej analizy stanu czystości miasta.
  • ·Na każdym posiedzeniu rozpatrywano również sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi (ponowne zawarcie umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcie umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).
  • ·Na posiedzeniach kierownictwa opiniowano również projekty uchwał i inne materiały, które zostały przekazane radnym pod obrady komisji i sesji Rady Miasta.

Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie:

  • ·zatwierdzenia Regulaminu Budżetu Obywatelskiego w mieście Ustka,
  • ·powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego (powołano cztery komisje w związku z egzaminem nauczyciela Gimnazjum, Przedszkola Miejskiego Nr 1, Szkoły Podstawowej nr 1 i nr 2),
  • ·przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu stanowiącego własność Gminy Miasta Ustka - część działki nr 1563/3, położonego
    w Ustce przy ul. Grunwaldzkiej (koperta – miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej),
  • ·zmian w budżecie miasta na 2015r.
  • ·zatwierdzenia Harmonogramu wdrażania Regulaminu Budżetu Obywatelskiego
    w mieście Ustka na 2016 rok,
  • ·powołania Komisji do przeprowadzenia drugiego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonegona wykonanie usługi polegającej na „Dostawę żurawia samojezdnego z wyposażeniem na potrzeby Portu Morskiego w Ustce”,
  • ·sprzedaży, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej własnością GMU (działki niezabudowane o łącznej pow. 0.0579ha przy ul. Krótkiej (sprzedaż terenu za obiektami użytkowymi w trybie przetargu  ustnego ograniczonego do właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości sąsiednich),
  • ·ustalenia wysokości wynagrodzenia Prezesa Zarządu Usteckiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Ustce (10.000zł brutto),
  • ·ustalenia wysokości wynagrodzenia Prezesa Zarządu Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Ustce (10.000zł brutto miesięcznie),ustalenia wysokości wynagrodzenia członków
  • ·ustalenia wysokości wynagrodzenia członków Rady Nadzorczej Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. z siedzibą w Ustce,
  • ·sprzedaży, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży ( w drodze przetargu), będących własnością Gminy Miasto Ustka, położonych przy ulicach: Krótkiej dz. nr 2787 o pow. 0,0095 ha ; Pomorskiej dz. 1684/59 o pow. 0,0154 ha,
  • · przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym  terenów stanowiących własność GMU, położonych przy ulicach : Walki Młodych – cz. dz. 2298 o pow. 8 m kw. z przeznaczeniem na lokalizację miejsca parkingowego ; Marynarki Polskiej 50 cz. dz. 154/30 stanowiący rzut dachu budynku,

Powyższe zarządzenia są do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie www.ustka.pl, w zakładce URZĄD – Zarządzenia Burmistrza.

Ponadto informuję, że na sesję we wrześniu br. planowane są do przygotowania projekty uchwał:

1) w sprawie: zwolnienia ze zbycia w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości będącej własnością Gminy Miasto Ustka, położonej przy ul. Limanowskiego 8,

2) w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty na terenie Gminy Miasto Ustka i stawek opłat za pojemniki o określonej pojemności,                                          
3) w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Burmistrz Miasta Ustka Jacek Graczyk 

 

Data dodania

Pozostałe aktualności więcej >
Dowiedz się więcej

Akademia Czystego Powietrza 2024 – 25 kwietnia o godz. 10:00 zapraszamy na webinar o zmianach w programie „Czyste Powietrze”.

Uprzejmie informujemy, że zarządzeniem nr 0050.RZ.90.2024 Burmistrz Jacek Maniszewski wprowadził plan konsultacji i spotkań z mieszkańcami na bieżący rok. Zachęcamy do zapoznania się oraz udziału w organizowanych dyskusjach.

więcej >

Informujemy, że w dniach 22 i 23 kwietnia 2024 r. (poniedziałek, wtorek) na ulicy Słowiańskiej przeprowadzone zostaną prace polegające na przycince drzew.

więcej >

Szanowni Państwo, Drodzy Mieszkańcy! Czy są wśród Was osoby, które swoim zaangażowaniem lub pasją zachęcają do aktywności lub zmieniają swoje otoczenie? Rusza nabór kandydatów do honorowych nagród pod patronatem burmistrza: Ambasador Miasta Ustka i Ustczanin Roku.

więcej >

Kalendarz wydarzeń więcej >