W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Sprawozdanie z pracy Burmistrza

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Szanowni Państwo, zamieszczamy kolejne sprawozdanie z pracy Burmistrza Miasta Ustka w okresie między sesjami Rady Miasta. 

W okresie między sesjami uczestniczyłem w spotkaniach i przyjmowałem interesantów oraz przedstawicieli różnych instytucji i organizacji. Szczegółową informację zamieszczam poniżej:

- 16.12.2015r. - wziąłem udział w uroczystości otwarcia Niepublicznej Szkoły Podstawowej ADVENTURE w Ustce.

- 16.12.2015r. - uczestniczyłem w spotkaniu zorganizowanym przez Obywatelski Klub Dyskusyjny w Domu Kultury.

- 17.12.2015r. - wziąłem udział w koncercie świąteczno-noworocznym zorganizowanym przez nauczycieli i uczniów Szkoły Podstawowej nr 2.

Wziąłem również udział w spotkaniach świąteczno-wigilijnych zorganizowanych przez: Przedszkole nr 1, Ustecki Uniwersytet Trzeciego Wieku, Zarząd Koła nr 5 Związku Żołnierzy Wojska Polskiego, Dom Kultury w Ustce, Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów               w Ustce, Przedszkole nr 2, Przedszkole nr 3, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Urząd Miasta.

- 18.12.2015r. - zorganizowałem spotkanie p. Tadeusza Konopackiego z przedstawicielami Muzeum II Wojny Światowej, na którym zostały przekazane pamiątki z czasów wojny przez mieszkańców naszego miasta - p. Konopackiego i p. Garbulskiego.

- 18.12.2015r. - wręczyłem nagrody laureatom konkursu na ozdoby choinkowe "Choinka Ratuszowa", którego organizatorem był Dom Kultury

- 07.01.2016r. - wspólnie z Przewodniczącym Rady Miasta p. Grzegorzem Koskim wziąłem udział w spotkaniu opłatkowym zorganizowanym przez ks. biskupa Edwarda Dajczaka w Centrum Edukacyjno-Formacyjnym w Koszalinie.

- 08.01.2016r. - uczestniczyłem w konferencji prasowej, na której został przedstawiony nowy znak graficzny miasta oraz zasady współpracy z p. Maciejem Rutkowskim – Mistrzem Świata                          w Windsurfingu, który będzie promował Ustkę w 2016 r.

- 08.01.2016r. - wziąłem udział w otwarciu przez Gminę Ustka lodowiska mobilnego przy                     ul. Darłowskiej.

- 15.01.2016r. - razem z Przewodniczącym Rady Miasta Panem Grzegorzem Koskim, wręczyliśmy nagrody w konkursie na najładniejszą iluminację świąteczno-noworoczną. Uroczystość odbyła się w Centrum Handlowym MARINA, które było laureatem tego konkursu - zdobywcą I nagrody                w kategorii „sklepy wielkopowierzchniowe”.

- 15.01.2016r. - zorganizowałem konsultacje z mieszkańcami, na których zostały przedstawione zasady rewitalizacji obszarów miasta oraz wyniki delimitacji przeprowadzone przez pracownię „Lider-Project”.

- 16.01.2016r. - wręczyłem nagrody zwycięzcom turnieju szachowego o „Puchar Burmistrza Miasta”, który zorganizowali p. Danuta Zielińska i p. Piotr Piątak. Zawody odbyły się w Domu Kultury.

- 19.01.2016r. - spotkałem się z przedstawicielami firmy HYDRO-NAVAL. W oparciu                                o opracowane ekspertyzy, które podają odmienne przyczyny uszkodzenia i sposoby naprawy kładki, ustaliliśmy dalszy tok postępowania w celu jak najszybszego przywrócenia kładki do eksploatacji oraz sposób docelowego usunięcia usterek.


Informuję Szanownych Radnych, że w minionym okresie odbywały się spotkania                          z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:


1. Na posiedzeniach rozpatrywano sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi     (dot. ponownego zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcia umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).

2. Co tydzień omawiane są również sprawy dot. realizacji zgłoszeń dot. porządku w mieście.

3. Ponownie analizowano projekt planu sezonowego zagospodarowania Promenady Nadmorskiej pod kątem stanowiska Rady Miasta.

4. Pozytywnie rozpatrzono wniosek Stowarzyszenia „Qrzajka” o przedłużenie najmu lokalu            o pow. 96 m2 w budynku przy ul. Grunwaldzkiej 39 na potrzeby stowarzyszenia  (orkiestra dęta). Na prośbę stowarzyszenia ustalono symboliczny czynsz dzierżawny (1 zł).

5. Przyjęto proponowane przez Urząd Skarbowy terminy pełnienia dyżurów pracowników Urzędu Skarbowego w Urzędzie Miasta Ustka, w godzinach od 9:00 – 14:00, w dniach: 27 stycznia; 24 luty; 9  i 30 marzec; 13 i 27 kwietnia 2016r.  (Urząd wystosował prośbę do Urzędu Skarbowego                         w celu spełnienia oczekiwań mieszkańców).

6. Przyjęto informację Sekretarza Miasta o uzyskaniu certyfikatu dot. ISO na rok następny: Nr 4678/12/15a potwierdzający, że System Zarządzania Jakością organizacji - Urząd  Miasta Ustka             - spełnia wymagania normy PN EN ISO 9001-2009. Certyfikat ważny jest do 31 stycznia 2017r.

7. Wyrażono zgodę na ufundowanie nagród  w związku z zakończonym  56. Plebiscytem na Najlepszego Sportowca i Trenera w Regionie Słupskim. Z terenu Ustki uhonorowana została                 p. Joanna Terefenko –  za zdobycie II miejsca w kategorii Najpopularniejszy Sportowiec Roku            oraz p. Lucyna Kuklińska-Nurkowska -  za zdobycie III miejsca w kategorii Najpopularniejszy Trener Roku.

8. Przyjęto nową wersję budowy i przebudowy ulic w Ustce na lata 2016-2020. Na Komisji B-G przedstawiona zostanie prezentacja na ten temat.

9. Omówiono projekt uchwały w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty na terenie GMU i stawek opłat za pojemniki o określonej pojemności.

10. Przyjęto projekt sezonowego  zagospodarowania terenów portowych po zachodniej stronie miasta.

11. Na wniosek Spółki z o.o. „Hotel Lubicz” wyrażono zgodę na sprzedaż nieruchomości w trybie art. 32 ustawy o gospodarce nieruchomościami, który stanowi, że nieruchomość gruntowa oddana w użytkowanie wieczyste może być sprzedana wyłącznie użytkownikowi wieczystemu  oraz art. 37 ust. 2 pkt 5 – jeżeli sprzedaż nieruchomości następuje na rzecz jej użytkownika wieczystego nieruchomość jest zbywana w drodze bezprzetargowej:
- działka nr 557 o pow. 0,0560 ha, położona przy ul. Wróblewskiego 1,
- działka nr 1565/3 o pow. 0,4542 ha, położona przy ul. Ogrodowej 7,
- działka nr 1565/4 o pow. 0,5996 ha, położona przy ul. Ogrodowej 7.

13. Wyrażono zgodę na przeprowadzenie II przetargu z proponowaną 30% obniżką ceny  na zbycie działek przy ul. Krótkiej o łącznej powierzchni 0,0579 ha (za obiektami usługowymi).

14. Wyrażono zgodę na przedłużenie umowy dzierżawy terenu o pow. 1000m2 położonego pomiędzy ulicami: Darłowską i Jaśminową z przeznaczeniem na cele uprawowe.

15. Pozytywnie rozpatrzono wniosek w sprawie pozwolenia na prowadzenie działalności w formie handlu mobilnego (rowerowa kawiarnia) na terenie portu oraz ul. Westerplatte (do III mola)                   w okresie sezonu 2016r.

16. Na cotygodniowych odrębnych naradach omawiane są tematy związane z realizacją prowadzonych i planowanych  inwestycji.


Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie:

1) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu stanowiącego własność Gminy Miasto Ustka położonego przy ul. Sprzymierzeńców (część działki nr 2150/3 - teren o pow. 12 m2 zabudowany pawilonem handlowym; na okres trzech lat),

2)  przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu stanowiącego własność Gminy Miasto Ustka położonego przy ul. Pomorskiej (część działki nr 2688/1 - teren o pow. 10 m2 na którym zlokalizowano przyłącze wodne; na okres trzech lat),

3)  przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu stanowiącego własność Gminy Miasto Ustka położonego przy ul. Westerplatte (część działki nr 1560/113 - teren o pow. 1100 m2 zabudowany obiektami; na okres do 31.12.2016),

4) zatwierdzenia Procedur Audytu Wewnętrznego w Urzędzie Miasta Ustka,

5) powołania Komisji Rekrutacyjnej w celu przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miasta Ustka (w Wydziale SOKS),

6) powołania Komisji Konkursowej do wyboru Partnera dla wspólnej realizacji projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Poddziałanie 3.2.1. - jakość edukacji ogólnej,

7) powołania Komisji Przetargowej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Usługi oznakowania pionowego – Ustka 2016 rok”,

8) powołania Komisji Konkursowej opiniującej oferty na realizację zadań publicznych w 2016 roku z zakresu „przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym”,

9) ogłoszenia konkursu na realizację zadań publicznych finansowanych z budżetu Miasta Ustka                    w 2016r.,

10) udzielenia pełnomocnictwa pani Małgorzacie Otręba – Kierownikowi Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustce (dot. projektu „Postaw na pracę”),

11) przeznaczenia do oddania w najem w trybie bezprzetargowym lokalu użytkowego o pow. 96 m2, położonego przy ul. Grunwaldzkiej 39 (dla potrzeb Stowarzyszenia Twórców i Sympatyków Sztuki Alternatywnej Qrzayka, na okres do 31.12.2016r.),

12) określenia i realizacji priorytetowych zadań do realizacji w roku 2016 oraz latach następnych,

13)  powołania Komisji Przetargowej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie usługi obejmującej „Bieżące naprawy ulic na terenie miasta Ustka w 2016 roku”,

14) zmiany zarządzenia Nr 0151/S0iG/166/2009 Burmistrza Miasta Ustka z dnia 17 lipca 2009 r.             w sprawie ustalenia Regulaminu wynagradzania pracowników w Urzędzie Miasta Ustka.

           
Powyższe zarządzenia są do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie www.ustka.pl, w zakładce URZĄD – Zarządzenia Burmistrza.


Informuję ponadto, że na sesję w styczniu 2016r. planowane są do przygotowania m.in. projekty uchwał:
1)  w sprawie przekazania rzecz UTBS Sp. z o.o. zabudowanej działki nr 425/4 o pow. 364 m2, przy ul. Bakuły 10 celem realizacji budownictwa komunalnego,

2) w sprawie zatwierdzenia MPZP pn. "Kościelniaka i okolice",

3) w sprawie zmiany uchwały o przystąpieniu do opracowania MPZP pn. "ŁACHA A" polegająca na rozszerzeniu granic opracowania o teren "D",

4) w sprawie zmiany Studium, pod kątem relokacji EMPEC-u oraz w sprawie przystąpienia do opracowania planu pod kątem tej relokacji. 

Data dodania