W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Zimowe utrzymanie chodników

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę


SZANOWNI MIESZKAŃCY,

w związku z rozpoczęciem sezonu zimowego przypominamy, że właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku poprzez uprzątnięcie błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż swoich nieruchomości w miejsca niepowodujące zakłóceń w ruchu pieszym i pojazdów, umożliwiając ich zebranie przez przedsiębiorstwo wywozowe (§2 i §5 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Ustka, Uchwała Rady Miasta Ustka Nr XXVI/251/2016  z dnia 27 października 2016 r.).

Ponadto na właścicielach nieruchomości spoczywa również obowiązek usunięcia sopli lodu i nawisów śnieżnych z dachów i gzymsów budynków stwarzających zagrożenie dla przechodniów, niezwłocznie po ich pojawieniu się i w sposób niezagrażający życiu lub zdrowiu ludzi i zwierząt.

Właściciele nieruchomości nie są obowiązani do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój.

Za skutki spowodowane nieuprzątniętym chodnikiem lub spadającymi soplami odpowiada właściciel posesji przyległej do chodnika.

W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o bieżące utrzymywanie porządku i czystości dla bezpieczeństwa własnego i korzystających z chodników.

Data dodania

Autor Małgorzata Hałuzo (Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska)