W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Sprawozdanie z pracy Burmistrza

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Przedstawiamy Państwu kolejne sprawozdanie o pracy Burmistrza Miasta Ustka Jacka Graczyka w okresie między sesjami Rady Miasta Ustka.  

W okresie między sesjami uczestniczyłem w spotkaniach i przyjmowałem interesantów oraz przedstawicieli różnych instytucji i organizacji. Szczegółową informację zamieszczam poniżej: 

20.05.br. – spotkałem się z członkiem zarządu Kolei Mazowieckich – Panem Dariuszem Grajdą. Tematem spotkania było uruchomienie kolejowego połączenia wakacyjnego między Warszawą a Ustką (pociąg „Słoneczny”).

21.05.br. – wziąłem udział w Walnym Zebraniu Udziałowców Spółki „Wodociągi Ustka”. Przyjąłem sprawozdanie z działalności Spółki za 2014r., udzieliłem absolutorium prezesowi oraz członkom Rady Nadzorczej. Przyjęty został również plan pracy na 2015r.

22.05.br. – spotkałem się z dyrekcją firmy NAVIMOR. Omawialiśmy realizację harmonogramu budowy basenu rybackiego oraz drogi dojazdowej. Dyrektor NAVIMOR-u – zasygnalizował konieczność zmiany harmonogramu (wydłużenie terminu realizacji basenu  do końca sierpnia br. oraz do połowy września terminu realizacji drogi dojazdowej).

22.05.br. wziąłem udział w konferencji Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego pod hasłem „Postępy seksuologii sądowej, rola biegłego seksuologa w procesie kontradyktoryjnym”, która odbyła się w ośrodku „Posejdon” w Ustce.

25.05.br. – spotkałem się z przedstawicielami miasta w Radzie Nadzorczej ZGK, przed   walnym zebraniem udziałowców. Omówiliśmy tematy, które będą poruszane na walnym zebraniu.

26.05.br. – uczestniczyłem w spotkaniu z przedstawicielami MON, które zostało zorganizowane w Starostwie Powiatowym w Słupsku n/t budowy tarczy antyrakietowej Redzikowie.

26.05.br. – wziąłem udział w walnym zebraniu udziałowców firmy ZGK. Przyjąłem sprawozdanie z działalności Spółki za 2014r., udzieliłem absolutorium prezesowi oraz członkom Rady Nadzorczej. Przyjąłem również plan pracy spółki na 2015r.

27.05.br. – wziąłem udział w posiedzeniu Młodzieżowej Rady Miasta.

27.05.br. – uczestniczyłem w obchodach Święta Straży Granicznej w Ustce.

27.05.br. – podpisałem, wspólnie z Panem Starostą Zdzisławem Kołodziejskim, Panią Wójt Gminy Ustka Anną Sobczuk-Jodłowską oraz Panem Prezesem Spółki z o.o. „Ustka - Apartamenty” Andrzejem Dębowskim aneks do umowy dot. modernizacji ul. Wczasowej.

27.05.br. - wziąłem udział w walnym zebraniu udziałowców spółki Port Morski, przyjąłem sprawozdanie z działalności Spółki za 2014r. oraz udzieliłem absolutorium prezesowi i członkom Rady Nadzorczej. Przyjąłem plan pracy spółki na 2015r.

27.05.br. – wziąłem udział w uroczystościach zakończenia 10. Jubileuszowego Roku Akademickiego Usteckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku.

28.05.br. – spotkałem się z posłem na Sejm Dzieci i Młodzieży  Dawidem Skrzypcem. Omawialiśmy temat uatrakcyjnienia spędzania wolnego czasu przez młodzież w naszym mieście.

28.05.br. – zorganizowałem konsultacje z mieszkańcami Ustki, na których przedstawiona została koncepcja zagospodarowania terenów Placu Wolności wraz z budynkami Centrum Kultury.

29.05.br. – wziąłem udział w spotkaniu zorganizowanym przez fundację na rzecz energetyki zrównoważonej z przedstawicielami środowiska rybackiego. Tematem było przedstawienie koncepcji budowy ferm wiatrowych na morzu.

29.05.br. – uczestniczyłem w zmaganiach sportowych naszych przedszkolaków w ramach olimpiady zorganizowanej przez OSiR w Ustce.

29.05.br. – wziąłem udział w walnym zebraniu udziałowców Spółki  UTBS. Przyjąłem sprawozdanie z działalności Spółki za 2014r. Udzieliłem absolutorium prezesowi oraz członkom Rady Nadzorczej. Przyjąłem plan pracy spółki na 2015r.

31.05.br. – wziąłem udział w festynie zorganizowanym przez OSiR w Ustce z okazji Dnia Dziecka.

01.06.br. – uczestniczyłem w III Festynie Młodzieżowej Rady Miasta zorganizowanym na terenie OSiR.

02.06.br. – spotkałem się z pracownikami Domu Kultury, omawialiśmy sprawy bieżącego funkcjonowania placówki oraz koncepcję wzbogacenia działalności programowej, jak również poprawę komunikowania się z mieszkańcami.

02.06.br. – wziąłem udział w spotkaniu zorganizowanym przez dyrekcję Szkoły Podstawowej nr 2 z rodzicami 6 i 7 - latków, którzy od września po raz pierwszy pójdą do szkoły.

03.06.br. – uczestniczyłem w przysiędze wojskowej elewów służby przygotowawczej w Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej.

04.06.br. – spotkałem się z zastępcą dyrektora Urzędu Morskiego – p. Adamem Borodziukiem. Tematem spotkania było przedstawienie koncepcji przebudowy awanportu w usteckim porcie.

08.06.br. – spotkałem się z  dyrektorem PLK Szczecin – p. Włodzimierzem Wiatrem. Omawialiśmy temat przejścia drogi obwodnicy południowej naszego miasta przez torowiska w obrębie stacji Ustka.

08.06.br. – wziąłem udział w konsultacjach z mieszkańcami, zorganizowanych przez zespół przygotowujący założenia funkcjonowania w naszym mieście budżetu obywatelskiego.

09.06.br. – uczestniczyłem w spotkaniu z ambasadorem Norwegii w Polsce zorganizowanym przez zarząd firmy MORPOL.

09.06.br. – wziąłem udział w spotkaniu z mieszkańcami ulicy Walki Młodych, na którym przedstawione zostały koncepcje zmiany organizacji ruchu na tej ulicy.

10.06.br. – zorganizowałem spotkanie dyrekcji Urzędu Morskiego Słupsku z mieszkańcami naszego miasta, na którym przedstawiony został nowy harmonogram realizacji prac związanych z budową progów podwodnych. Na spotkaniu tym przedstawiona została również informacja o dostępności plaży wschodniej w sezonie letnim.

11.06.br. – spotkałem się z Wicestarostą Słupskim – p. Rafałem Kononem oraz Dawidem Skrzypcem – posłem na Sejm Dzieci i Młodzieży. Omawialiśmy koncepcję powstania Młodzieżowej Rady Powiatu Słupskiego.

11.06.br. – spotkałem się z p. Krystyną Grabowską, prezes Centrum Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w związku z organizowanymi po raz piąty  w naszym mieście warsztatami artystycznymi dla osób niepełnosprawnych, których zwieńczeniem był koncert na promenadzie w dniu 13 czerwca br.

12.06 – 14.06. – wziąłem udział w delegacji naszego miasta do Bielska-Białej. Na zaproszenie p. Jacka Krywulta – Prezydenta Bielska-Białej, nasza delegacja uczestniczyła w spotkaniach miast partnerskich.


 

      Informuję Szanownych Radnych, że w minionym okresie odbywały się spotkania                z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:

  1. Dokonano wyboru oferty na sporządzenie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego pn. „GRUNWALDZKA A”  - wygrała firma PPR DOM p.Marii Kiełb- Stańczuk.
  2. Podsumowano wytyczone wcześniej kierunki działań dotyczące porządków w mieście, sprzedaży nieruchomości oraz realizacji zadań priorytetowych.
  3. Negatywnie rozpatrzono wniosek dzierżawców punktów handlowych i ogródków gastronomicznych przy ul. Wczasowej o wydzierżawienie terenu o łącznej pow. 340m2 w celu przeniesienia ogródków znajdujących się w pasie drogi (wnioskowany teren łącznie z całą działką będzie przygotowany do zbycia w drodze przetargu).
  4. Skierowano do zaopiniowania przez Komisję B-G wniosku S.C. Promenada”                           w sprawie nabycia w trybie bezprzetargowym gruntu zabudowanego obiektami gastronomiczno-handlowymi.
  5. Pozytywnie rozpatrzono wniosek o wydzierżawienie terenu przyległego do budynku pensjonatu „Dajana” na długości 7 m i szer. 0,5m w celach ekspozycji towaru na okres od 1 czerwca do 31 sierpnia br.
  6. Negatywnie rozpatrzono wniosek o przydzielenie indywidualnego miejsca parkingowego przy ul.Krótkiej dla osoby niepełnosprawnej (takie miejsca parkingowe są ogólnodostępne dla osób niepełnosprawnych).
  7. Po dyskusji na temat wydawania decyzji o zajęciu pasa drogowego przy ul. Marynarki Polskiej ustalono, że na przyszły rok zostanie wprowadzona zmiana stawek, bo z tego tytułu do budżetu miasta wpływają symboliczne opłaty.
  8. Odmownie rozpatrzono wniosek OSiR o ustanowienie trwałego zarządu na nieruchomości oznaczonej działką 1072/12 przy ul.Rybackiej.
  9.  Pozytywnie rozpatrzono wniosek dot. udostępnienia części parkingu na wysokości sali konferencyjnej Urzędu w celu przeprowadzenia kampanii społecznej „Zadbaj               o swoją skórę” w dniu 9 lipca 2015r.
  10. Wyrażono zgodę na mobilną maskotkę / reklamę stoiska 13 e na Promenadzie Nadmorskiej.
  11. Zapoznano się z pismem Urzędu Morskiego w Słupsku w sprawie braku możliwości demontażu radaru portowego zlokalizowanego na budynku Kapitanatu Portu w Ustce.
  12. Odmownie rozpatrzono Pismo Wójta Gminy Ustkaw sprawie dodatkowego wynagrodzenia za wykonanie robót nieprzewidzianych w SIWZ na budowę kolektora kanalizacji sanitarnej w ul. Sportowej w Ustce.
  13. Na wniosek mieszkańca ul.Lipowej, dotyczącego wykonania oświetlenia ul.Sportowej (od ul.Słupskiej do łącznika z ul.Dunina) zdecydowano, że oświetlenie będzie realizowane przy modernizacji ulicy Sportowej.
  14.  Zdecydowano, że nie będzie zatrudnienia firmy ochroniarskiej do zabezpieczenia Parku Chopina i Parku Uzdrowiskowego przed wjazdem gokartów. Ustalono, że należy  zatrudnić na okres sezonu dodatkowego strażnika, który zajmowałby się pilnowaniem porządku w obu parkach.
  15. Postanowiono o wykonaniu audytu dot. ścieżek rowerowych w mieście.
  16. Wyrażono zgodę na udział Szkoły Podstawowej nr 2 w projekcie „Książki naszych marzeń”, który dotyczy sfinansowania zakupu książek do bibliotek szkolnych. Dofinansowanie wynosi 2.170 zł. Warunkiem udzielenia wsparcia jest wkład finansowy zapewniony przez organ prowadzący w wysokości  co najmniej 20% kwoty dofinansowania, tj. w tym wypadku 434 złotych.
  17. Na każdym posiedzeniu rozpatrywano również sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi (ponowne zawarcie umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcie umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).
  18. Na posiedzeniach kierownictwa opiniowano również projekty uchwał i inne materiały, które zostały przekazane radnym pod obrady komisji i sesji Rady Miasta.

Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie:


1)      ustalenia odpowiedzialności za powierzone na sezon 2015 tereny z przeznaczeniem na organizację parkingów sezonowych,

2)      powołania Zespołu Projektowego ds. opracowania koncepcji projektu/ów edukacyjnych w związku z przystąpieniem do ubiegania się o dofinansowanie zewnętrzne  w nowej perspektywie finansowej 2014-2020,

3)      przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu, stanowiącego własność GMU przy ul. Marynarki Polskiej (działka nr 148/13 o pow. 96 m z przeznaczeniem na lokalizację namiotu handlowego),

4)      powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Czyszczenie i remont kanalizacji deszczowej na terenie miasta Ustka w 2015 roku”,

5)      sprzedaży ½ udziału w lokalu mieszkalnym, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej współwłasnością Gminy Miasta Ustka oraz uchylenia zarządzenia Burmistrza Miasta Ustka z dnia 24 lutego 2014r. nr 0050.GN.31.2014 w sprawie sprzedaży ½ udziału w lokalu mieszkalnym, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej współwłasnością Gminy Miasta Ustka (ul. Grunwaldzka 41/3),

6)      zmiany zarządzenia Burmistrza Miasta Ustka Nr 0050.GN.38.2014 z dnia 28 lutego 2014r. w sprawie sprzedaży, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży – dz. nr 166/5 przy ul. Mar.Polskiej 16A (przetarg ustny nieograniczony),

7)      powołania Zastępcy Burmistrza Miasta Ustka (z dniem 1.08.2015r. - p. Bartosz Gwóźdź-Sproketowski),

8)      przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym gruntu położonego przy ul. 9 Marca, stanowiącego część działki nr 321/3 o pow. 13 m2 (z przeznaczeniem na ekspozycję towaru),

9)      przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu położonego przy ul. Krótkiej, działka nr 2245 o pow. 18 m2 zabudowany garażem,

10)  przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami, organizacjami pozarządowymi oraz Radą Działalności Pożytku Publicznego Miasta Ustka na temat projektu Regulaminu Budżetu Obywatelskiego w mieście Ustka na 2016 rok,

11)  zmian w budżecie miasta na 2015r. (przeniesienie wydatków między paragrafami w tym samym dziale i rozdziale),

12)  niewykonania prawa pierwokupu nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym, w udziale wynoszącym ½ części (nieruchomość gruntowa przy ul. Marynarki Polskiej 31),

13)  powołania Komisji Rekrutacyjnej (nabór na wolne stanowisko urzędnicze – inspektor w Wydz. IKiOŚ),

14)  zmiany zarządzenia nr 0050.SOA.37.2015 Burmistrza Miasta Ustka z dnia 3 marca 2015 r. w sprawie upoważnienia Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika Miasta
i Naczelników Wydziałów oraz innych pracowników Urzędu Miasta Ustka do podpisywania decyzji administracyjnych, umów i pism,

15)  powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie usługi polegającej na „Zakupie i dostawie żurawia samojezdnego z wyposażeniem na potrzeby Portu Morskiego w Ustce”,

16)  przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym gruntu położonego w Ustce przy ul. 9 Marca, stanowiącego część działki nr 321/5 o pow. 14 m2 (z przeznaczeniem na ekspozycję towaru),

17)  powołania Komisji Rekrutacyjnej (nabór na wolne stanowisko urzędnicze kierownicze – Naczelnik Wydz. IKiOŚ),

18)  zmiany Z.0050.GN.203.2013 w sprawie sprzedaży, zatwierdzenia ceny i wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży przy ul. Jana z Kolna (w miejsce działki nr 338 o pow. 194m2 wpisuje się działkę nr 338/3 o pow. 192 m2),

19)  powołania komisji ds. brakowania druków ścisłego zarachowania wykorzystywanych na potrzeby wydawania odpisów i zaświadczeń w Urzędzie Stanu Cywilnego,

20)  powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie robót budowlanych polegających na „Przebudowie drogi powiatowej nr 1202G w ciągu ulicy Wczasowej”.


Powyższe zarządzenia są do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie www.ustka.pl, w zakładce URZĄD – Zarządzenia Burmistrza.


Ponadto informuję, że na sesję w lipcu br. planowane są do przygotowania projekty uchwał:

- w sprawie: ustalenia kryteriów rekrutacji dzieci do klas I publicznych szkół podstawowych

   i publicznego gimnazjum, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Ustka,

- w sprawie zmiany stawek za zajęcie pasa drogowego,

- w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz

   ustalenia wysokości stawki tej opłaty na terenie Gminy Miasto Ustka i stawek opłat za

   pojemniki o określonej pojemności,

- w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Miasto

   Ustka.

- w sprawie zmiany Statutu Uzdrowiska Ustka.

 Burmistrz Miasta Ustka Jacek Graczyk 






Data dodania