W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Sprawozdanie z pracy Burmistrza

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Szanowni Państwo, zamieszczamy kolejne sprawozdanie z pracy Burmistrza Miasta Ustka Jacka Graczyka w okresie od 1 do 23 marca 2016 roku. 
 
W okresie między sesjami uczestniczyłem w spotkaniach i przyjmowałem interesantów oraz przedstawicieli różnych instytucji i organizacji. Szczegółową informację zamieszczam poniżej:
 
- 01.03.br.  - razem z Przewodniczącym Rady Miasta – Panem Grzegorzem Koskim spotkałem się  z młodymi piłkarzami i trenerami MKS „Jantar”, zdobywcami tytułu wicemistrza Polski w piłce halowej.
- 02.03.br. - spotkałem się ze słuchaczami  Usteckiego Uniwersytetu III Wieku, przedstawiłem kierunki rozwoju naszego miasta w kontekście warunków życia osób starszych.
- 02.03.br. - spotkałem się z przedstawicielami firmy Hydro Naval, Politechniki Gdańskiej - autorami ekspertyzy dotyczącej przyczyn wadliwej pracy kładki oraz przedstawicielami Instytutu Budowy  Dróg i Mostów, którzy opracowali drugą drugą ekspertyzę. 
Celem spotkania było wypracowanie wspólnego stanowiska odnośnie przyczyn awarii kładki oraz ustalenia sposobu na jak najszybsze jej uruchomienie. Niestety, autorzy ekspertyz podtrzymywali swoje stanowiska zawarte w opracowaniach.Ze względu na kluczowy dla miasta termin ponownego uruchomienia kładki - najpóźniej do 30 czerwca br. - zdecydowałem się na realizację naprawy zgodnie z ekspertyzą firmy Hydro Naval i Politechniki Gdańskiej , których to przedstawiciele nie zanegowali zaproponowanego przeze mnie terminu naprawy kładki. Ustaliliśmy, że w ciągu tygodnia firma Hydro Naval przedłoży miastu ofertę cenowo-terminową .
- 03.03.br. - spotkałem się z W-ce Prezydentem Miasta Słupska – p. Markiem Biernackim. Omawialiśmy warunki współpracy naszych miast w kwestii budowy trasy rowerowej R-10, linii kolejowej 405, połączenia naszych miast szynobusem, połączenia oczyszczalni ścieków Ustki i Słupska kolektorem ściekowym.
- 07.03.br. - wspólnie z Przewodniczącym Rady Miasta – Panem Grzegorzem Koskim spotkałem się z Panią Wójt Gminy Ustka – Anną Sobczuk-Jodłowską. Rozmawiałem na temat remontu wiaduktu przy ulicy Zubrzyckiego, łączącej Ustkę z miejscowością Lędowo.
- 09.03.br. - uczestniczyłem w spotkaniu zorganizowanym przez Spółkę Wodociągi Ustka z władzami samorządowymi Słupska, Gminy Słupska, Gminy Kobylnica, Gminy Ustka n/t budowy kolektora ściekowego między oczyszczalnią ścieków w Ustce i Słupsku.
- 10.03.br. - wziąłem udział w debacie na temat omówienia założeń do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Grunwaldzka A”.
11.03.br. - uczestniczyłem w spotkaniu Młodzieżowej Rady Miasta.
11.03.br. - wziąłem udział, razem z Przewodniczącym Rady Miasta – Panem Grzegorzem Koskim, w spotkaniu Koła Związku Żołnierzy Wojska Polskiego w Ustce, które po raz pierwszy  odbyło się w ratuszu.
12.03.br. - razem z Przewodniczącym Rady Miasta – Panem Grzegorzem Koskim uczestniczyłem w II Słupskim Kongresie Kobiet, zorganizowanym w Ustce przez Stowarzyszenie Kobiecy Słupsk.
14.03.br. - wziąłem udział w debacie na temat omówienia założeń do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Centrum 4B”.
16.03.br. - spotkałem się z przedstawicielami firmy STRABAG. Omówiliśmy harmonogram prac, które pozostały do wykonania na ulicy Wczasowej. Ustalono, że do 15 kwietnia br. wszystkie prace zostaną zakończone i ulica zostanie w całości przekazana do użytkowania.
16.03.br. - wziąłem udział w Walnym Zebraniu Sprawozdawczo-Wyborczym członków Usteckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku.
16.03.br. - razem z Przewodniczącym Rady Miasta – Panem Grzegorzem Koskim spotkałem się z Panem Zdzisławem Kołodziejskim – Starostą Powiatu Słupskiego. Omawialiśmy tematy zagospodarowania docelowego obiektu tzw. „czerwonej szopy” oraz remontu wiaduktu przy ul. Zubrzyckiego oraz przekazania tej ulicy do Zarządu Dróg Powiatowych.
17.03.br. - spotkałem się w Warszawie z Panem Markiem Gróbarczykiem - Ministrem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, w obecności Pani Jolanty Szczypińskiej – Posłanki Ziemi Słupskiej. W spotkaniu uczestniczyli także Pan Adam Jakubiak i Państwo Krystyna i Eugeniusz Ginter, którzy przygotowali koncepcję modernizacji usteckiego portu. Tematem było omówienia bardzo złego stanu technicznego portu w Ustce oraz przedstawienie koncepcji jego remontu i modernizacji. Ustalono, że do 9 kwietnia zostanie podjęta decyzja odnośnie przebiegu dalszych prac, a zwłaszcza uruchomienia opracowania dokumentacji technicznej wraz z analizą falowania i oddziaływania na środowisko. 
18.03.br. - spotkałem się z Panem Włodzimierzem Kotuniakiem - Dyrektorem Urzędu Morskiego. Omówiliśmy tematy zakończenia prac usteckiej wschodniej plaży związanych z budową progów podwodnych, naprawą nabrzeża pilotowego, modernizacją portu usteckiego.
18.03.br. - zorganizowałem spotkanie z mieszkańcami miasta, na którym podsumowano pierwszy rok funkcjonowania w naszym mieście Budżetu Obywatelskiego. Podziękowałem osobom, które przygotowały regulamin oraz przeprowadziły w 2015 wybory, a także autorom projektów zgłoszonych w ramach ogłoszonego konkursu.
21.03.br. - wziąłem udział w obchodach święta patrona Szkoły Podstawowej nr 2 w Ustce im. komandora Bolesława Romanowskiego.
21.03.br. - wziąłem udział w spotkaniu ze stowarzyszeniami działającymi na terenie naszego miasta. Wydział Promocji i Komunikacji Społecznej przedstawił harmonogram imprez, które miasto chce zorganizować w 2016 r. skierowanych głównie do mieszkańców i turystów, w których mogłyby wziąć udział poszczególne stowarzyszenia. Ustalono, że Wydział PR powoła zespoły programowe, które wraz ze stowarzyszeniami przygotują scenariusze imprez.
23.03.br. - podpisałem, w imieniu miasta, umowy z Województwem Pomorskim, reprezentowanym przez Pana Mieczysława Struka – Marszałka Województwa Pomorskiego na przekazanie Ustce kwoty 153.000zł na opracowanie dokumentacji rewitalizacji terenów zdegradowanych w naszym mieście.
 
Informuję, że w minionym okresie odbywały się spotkania z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:
 
1. Zdecydowano o podjęciu działań mających na celu możliwości wyznaczenia dodatkowych miejsc postojowych w rejonie ul. Wczasowej, bo po przebudowie ulicy jest ich znacznie mniej.
2. Ustalono, że do sezonu letniego powinny zaistnieć przy ul. Wczasowej elementy małej architektury.
3. Nie przyjęto oferty dot. zakupu półautomatycznego defibrylatora zewnętrznego do użytkowania w tut. Urzędzie.
4. Przywrócono umowę najmu lokalu komunalnego przy ul. Walki Młodych 6, po spłacie zaległości czynszowych.
5. Przyjęto informację o bieżącej pracy OSiR-u oraz wyrażono zgodę, aby lokalizacje na plaży mogły być wydzierżawiane na 2 lub 3 lata. Pozytywnie zaopiniowano ustawienie 6 przebieralni na plażach (domki w kolorze białym).
6. Analizując sprawę dot. przedłużenia umowy dzierżawy terenu zabudowanego obiektami handlowymi przy ul. Marynarki Polskiej 81 ustalono, że należy przeprowadzić postępowanie w kierunku zbycia przedmiotowego gruntu na rzecz dzierżawców (fragment działki nr 410/1 zabudowany jest obiektem o zabudowie bliźniaczej – dzierżawa trwa od 1986r.). 
7. Wyrażono zgodę na wydzierżawienie terenu (18m2) przy ul. Kaszubskiej 7 z przeznaczeniem na ekspozycję towaru.
8. W związku z uwolnieniem lokalu użytkowego przy ul. Marynarki Polskiej 42 zdecydowano o jego wydzierżawieniu w drodze przetargu na okres 3 miesięcy lub dłużej.
9. Do zaopiniowania przez Komisję B-G skierowano projekt zagospodarowania osiedla Darłowska-Wiejska.
10. Przyjęto informację o prowadzonych w placówkach oświatowych konsultacjach na temat wydłużenia pracy świetlic w szkołach i godzin pracy w przedszkolach, aby była możliwość odebrania dziecka do godz. 18:30 w przypadku, kiedy rodzice długo pracują.
11. Zaopiniowano miejsca wskazane pod zajęcie pasa drogowego ul. Marynarki Polskiej z przeznaczeniem na ogródki gastronomiczne i ekspozycje oraz przebieg tras rowerowych.
12. Pozytywnie rozpatrzono wniosek Prezesa Zarządu Portu dot. lokalizacji obiektu handlowego po zachodniej stronie (pomiędzy parkingiem, a bunkrami).
13. Ustalono, że ponowione zostaną wystąpienia do wspólnot w sprawie nabycia gruntu przyległego do budynków.
14. Pozytywnie rozpatrzono wniosek dzierżawcy punktu handlowego na targowisku przy Placu Wolności o rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, w związku z zakończeniem prowadzenia działalności gospodarczej.
15. Wyrażono zgodę na przedłużenie na okres 1 roku umów dzierżaw na tereny przy ul. Ogrodowej (na cele uprawowe).
16. Pozytywnie rozpatrzono wniosek OSiR o użyczenie terenu przy ul. Zaruskiego obok wjazdu na promenadę oraz przy ul. Marynarki Polskiej obok „Żabki” z przeznaczeniem na prowadzenie płatnych miejsc parkingowych.
17. Rozmawiano na temat przeniesienia siedziby Stacji Pogotowia Ratunkowego do obiektu tzw. „Czerwonej Szopy”.
18. Omawiano sprawę uporządkowania oznakowania ul. Wczasowej.
19. Wyrażono zgodę na rozmieszczenie stanowisk parkingowych na działkach nr 1023/2 i 1023/4 przy ul. Westerplatte (za murami Portu).
20. Analizowano zabezpieczenie terenów pod miejsca parkingowe na okres sezonu letniego oraz sprawę komunikacji zbiorowej.
21. Pozytywnie rozpatrzono wniosek dot. przedłużenia umowy dzierżawy terenu o pow. 600m2 – część działki nr 2709 na cele rekreacyjno-uprawowe (na dwa lata).
22. Wyrażono zgodę na przedłużenie umowy dzierżawy terenu o pow. 8 m2 przy ul. Marynarki Polskiej 73-75 pod kiosk RUCH do 30.09.2016r. (teren przeznaczony do zbycia na rzecz wspólnoty, której z mocy prawa przysługuje roszczenie o zawarcie umowy przeniesienia własności).
23. Na każdym posiedzeniu kierownictwa omawiane są sprawy dot. realizacji zgłoszeń dotyczących porządku w mieście.
24. Na odrębnych naradach omawiane są tematy związane z realizacją prowadzonych i planowanych inwestycji.
 
Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie: 
 
1) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki na „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Miasto Ustka w marcu 2016r.
2)  powołania Komisji do przeprowadzenia II postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Wynajem pojazdów przemysłowych i transportowych wraz z kierowcą w 2016 roku”
3) ustalenia harmonogramu oraz szczegółowych terminów dokonywania czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Miasto Ustka na rok szkolny 2016/2017
4) powołania Zespołu do spraw promocji gospodarczej
5) składu Kapituły Honorowej Nagrody „Ambasadora Miasta Ustka”
6) ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Gimnazjum im. gen. Mariusza Zaruskiego w Ustce
7) zmian w budżecie miasta Ustka na 2016r.  (wprowadzenie dotacji na zadania zlecone)
8) nadania Regulaminu Organizacyjnego  Urzędu Miasta Ustka
9)  powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn.: „Opracowanie dokumentacji budowlanej przebudowy ulicy: Słowiańskiej, Mickiewicz i Kilińskiego w Ustce”
10) ustalenia harmonogramu oraz szczegółowych terminów dokonywania czynności 
w postępowaniu rekrutacyjnym oraz w postępowaniu uzupełniającym w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Ustka na rok szkolny 2016/2017
11) wyrażenia woli sprzedaży, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej własnością Gminy Miasta Ustka (działka nr 1565/3 przy ul. Ogrodowej 7; zbycie na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych)
12) wyrażenia woli sprzedaży, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej własnością Gminy Miasta Ustka (działka nr 1565/4 przy ul. Ogrodowej 7; zbycie na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych)
13) wyrażenia woli sprzedaży, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej własnością Gminy Miasta Ustka (działka nr 557 przy ul. Wróblewskiego 1; zbycie na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych)
14)  zmian w budżecie miasta Ustka na 2016r.  (przeniesienie wydatków między rozdziałami i paragrafami w tym samym dziale)
15) niewykonania prawa pierwokupu nieruchomości  (udział wynoszący ½ części nieruchomości niezabudowanej przy ul. Dąbrowszczaków  - działka nr 1473/2)
16)   powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego  w trybie przetargu nieograniczonego na „Czyszczenie i remont sieci kanalizacji deszczowej na terenie Gminy Miasto Ustka w 2016r.)
17) ustalenia odpowiedzialności za powierzone na sezon 2016 roku  tereny i sezonowe lokalizacje wyznaczone na plaży  wschodniej i zachodniej  oraz obszarze MPZP pn. „Promenada Nadmorska” w Ustce
18) wyrażenia woli zbycia lokalu mieszkalnego nr 4 przy ul. Małej 4, zatwierdzenia ceny oraz zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia, będącej własnością GMU (przetarg ustny, nieograniczony)
19) powołania komisji konkursowej w celu przeprowadzenia konkursu na dyrektora Gimnazjum im. gen. Mariusza Zaruskiego w Ustce
20) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie  bezprzetargowym terenów, stanowiących własność GMU położonych w Ustce pomiędzy ulicami Darłowską i Jaśminową (teren o łącznej pow. 1000m2 z przeznaczeniem na cele uprawowe)
21) wyznaczenia nauczycieli do zastępowania w przypadku nieobecności dyrektorów placówek przedszkolnych w GMU
22) realizacji budżetu miasta Ustka za 2015 rok
23) upoważnienia do realizacji ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, w tym, do prowadzenia postępowań w sprawach przyznawania i wypłacania świadczeń wychowawczych, a także do wydawania w tych sprawach decyzji i zaświadczeń (8 zarządzeń – upoważnienia dla kierownika oraz pracowników MOPS  500+)
24) przeznaczenia do oddania w najem w trybie przetargowym lokalu użytkowego, położonego w budynku przy ul. Marynarki Polskiej 42
25) ogłoszenia konkursu na realizację zadań publicznych finansowanych z budżetu miasta Ustka na 2016r. (w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym)
26) powołania Komisji Konkursowej opiniującej oferty na realizację zadań publicznych finansowanych z budżetu miasta Ustka na 2016r. z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym)
27) procedury opracowania i aktualizacji Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Miasta Ustka
28) zmiany zarządzenia Nr 0151/GP/159/2003 Burmistrza Miasta Ustka z dnia 19.08.2003r. w sprawie powołania organu doradczego – gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej.
Powyższe zarządzenia są do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie www.ustka.pl, w zakładce URZĄD – Zarządzenia Burmistrza.
 

Data dodania