W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
  • piątek, 29 marca 2024

Sprawozdanie z pracy Burmistrza

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Zamieszczamy kolejne sprawozdanie z pracy Burmistrza Miasta Ustka w okresie między sesjami Rady Miasta. 
 
W okresie od 1 do 12 lutego przebywałem na urlopie. W tym czasie moje obowiązki pełnił Zastępca Burmistrza, który m.in.:
w dn. 01.02.16r. uczestniczył w Konwencie Wójtów i Burmistrzów Powiatu Słupskiego, 
z udziałem Marszałka Województwa Pomorskiego, podczas którego omawiano przeniesienie z Ustki do Słupska Oddziału Ginekologicznego (pismo w tej sprawie przekazano do wiadomości Przewodniczącego Rady Miasta),
w dn. 03.02.16r. spotkał się z Dyrektorem WIOŚ w Gdańsku oraz Dyrektorem Fundacji ARMAAG w sprawie przeprowadzenia badań, na potrzeby opracowania operatu uzdrowiskowego,
w dn. 04.02.16r. spotkał się z przedstawicielami Energa Oświetlenie Sp. z o.o. w sprawie współpracy przy realizacji projektu modernizacji oświetlenia drogowego w Ustce,
w dn. 05.02.16r. brał udział w uroczystościach przysięgi wojskowej elewów CSMW oraz             12. Akademii Dermatologii i Alergologii,
w dn. 07.02.16r. brał udział w uroczystościach XXIV Światowego Dnia Chorego,
w dn. 09.02.16r. uczestniczył w konsultacjach społecznych z przedsiębiorcami, w sprawie zmian w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Ustka oraz ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
w dn. 10.02.16r. uczestniczył w konsultacjach społecznych organizowanych przez Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej, dotyczących zagospodarowania obszarów morskich w ramach projektu „Partycypacja publiczna w opracowaniu planów obszarów morskich”,
w dn. 11.02.16r. spotkał się z zarządcami budynków wielorodzinnych w sprawie wprowadzenia systemu kontroli prawidłowej segregacji odpadów komunalnych u źródła,
w dn. 11.02.16r. spotkał się z kierownictwem Urzędu Morskiego w sprawie budowy bazy dla ratowników oraz z dyrektorem Rejonu Dystrybucji Energa Operator S.A. w sprawie koordynacji przebudowy ul. Słowiańskiej.
Ponadto, w dniu 08.02.16r. odbyły się konsultacje społeczne w sprawie uzbrojenia terenów  przy ul. 11 Listopada.
 
Informuję Szanownych Radnych, że w minionym okresie odbywały się spotkania                          z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:
 
1. Na posiedzeniach rozpatrywano sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi     (dot. ponownego zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcia umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).
2. Co tydzień omawiane są również sprawy dot. realizacji zgłoszeń w sprawie porządku w mieście.
3. Na cotygodniowych, odrębnych naradach omawiane są tematy związane z realizacją prowadzonych i planowanych  inwestycji.
4. Negatywnie rozpatrzono wniosek SM „Łosoś” w sprawie zmiany sposobu parkowania samochodów na skośne przy ul. Sprzymierzeńców. Proponowana zmiana dałaby tylko jedno dodatkowe miejsce do parkowania, natomiast zmniejszyłaby bezpieczeństwo. Ponadto, temat taki należało podnosić na etapie projektowania ulicy.
5.  Analizowano sprawę odszkodowania za działki wydzielone pod drogi publiczne o łącznej pow. 0,2863 ha przy ul. Darłowskiej (dokonanie zamiany na inną działkę lub wypłatę odszkodowania na mocy art. 98, ust.3 ustawy o g.n.).
6.  Negatywnie rozpatrzono wniosek o wydzierżawienie terenu o pow. 96m2 na okres od 1 marca do 31 grudnia 2016r. - przy ul. Marynarki polskiej 74 (od strony ul. Portowej) z przeznaczeniem pod rozstawienie namiotu (druga część namiotu jest na terenie prywatnym). Taka forma zagospodarowania terenu jest niezgodna z zapisami mpzp.
7.  Z uwagi na to, że zmieniły się przepisy dotyczące wielkości kopert dla niepełnosprawnych ustalono, że do końca czerwca zostanie przeanalizowany pod tym kątem teren całego miasta.
8. Wyrażono zgodę na przekazanie materiałów z rozbiórki z terenu portu: płyty drogowe (uszkodzone), płyty drogowe ułożone za ogrodzeniem portu od strony północno-zach., ułożone jako dojście tymczasowe w okresie trwania inwestycji w porcie, kostka kamienna nieregularna - na potrzeby Zarządu Portu (utwardzenie parkingu).
9. Wyrażono zgodę na przystąpienie GMU do konkursu pt. ”Inwestycje komunalne” ogłoszonego przez Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych. Planuje się zgłoszenie inwestycji: Basen Rybacki/Przystań Jachtowa oraz ul. Wczasowa.
10.  Ustalono, że zostanie przeanalizowany temat komunikacji kolejowej z portem, co musi znaleźć swoje odzwierciedlenie w opracowywanym mpzp.
 
 
Ponadto Burmistrz podpisał zarządzenia w sprawie: 
 
1) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego                w trybie przetargu nieograniczonego na 'Wynajem pojazdów przemysłowych i transportowych wraz z kierowcą w 2016 roku”
2) sprzedaży, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej własnością Gminy Miasta Ustka oraz uchylenia  zarządzenia Burmistrza Miasta Ustka Nr 0050.GN.184.2011 z dnia 8 września 2011r. w  sprawie sprzedaży, zatwierdzenia ceny oraz zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej własnością Gminy Miasto Ustka (działka nr 166/10 o pow. 0,0016ha na poprawę)
3) sprzedaży, zatwierdzenia ceny i zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, będącej własnością Gminy Miasta Ustka (cztery działki przy ul. Darłowskiej                         w kompleksie garaży; zbycie w przetargu  nieograniczonym)
4) w sprawie zmian w budżecie miasta (wprowadzenie dotacji na zadania zlecone)
5) zatwierdzenia dokumentu pn. „Diagnoza szkół kształcenia ogólnego z terenu miasta Ustka”, wykonanego na potrzeby projektu w ramach Poddziałania 3.2.1 - „Jakość edukacji ogólnej” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020
6) realizacji projektu pt. „Budowa Basenu wielofunkcyjnego w Porcie Ustka”
7) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym terenu stanowiącego własność Gminy Miasto Ustka – część działki nr 1988/5, położonego w Ustce przy ul. Darłowskiej 
(z przeznaczeniem na lokalizację dwóch kontenerów na odzież używaną)
8) wyrażenia woli zbycia, zatwierdzenia ceny oraz zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia, będącej własnością Gminy Miasto Ustka (sprzedaż w trybie bezprzetargowym na rzecz właścicieli lokali przy ul. Marynarki Polskiej 73A, zgodnie z art. 209a ust. 1 i 2 ustawy o g.n.).
 
Powyższe zarządzenia są do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie www.ustka.pl, w zakładce URZĄD – Zarządzenia Burmistrza.
 
Informuję ponadto, że na sesję w marcu 2016r. planowane są do przygotowania m.in. projekty uchwał:
- zmiana STUDIUM pod kątem relokacji ciepłowni,
- przystąpienie do MOZP pod lokalizację nowej kotłowni,
- w sprawie przekazania rzecz UTBS Sp. z o.o. zabudowanej działki nr 425/4 o pow. 364 m2, przy ul. Bakuły 10 celem realizacji budownictwa komunalnego,
 

Data dodania