W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij

Infromacja o pracy Burmistrza

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Szanowni Mieszkańcy, przedstawiamy Państwu kolejne sprawozdanie z pracy Burmistrza Miasta Ustka Jacka Graczyka w okresie między sesjami Rady Miasta. W tym czasie Burmistrz Miasta Ustka uczestniczył w spotkaniach i przyjmował interesantów oraz przedstawicieli różnych instytucji i organizacji. Szczegółową informację zamieszczamy poniżej.

I N F O R M A C J A
o pracy Burmistrza Miasta na sesję Rady Miasta w listopadzie 2015 r.

21.10. - zorganizowałem naradę w sprawie realizacji modernizacji ul. Wczasowej. Omawiany był temat budowy kanalizacji deszczowej.

23.10. - wziąłem udział w spotkaniu zorganizowanym przez p. Tomasza Bobina – Dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku, poświęconym modernizacji usteckiego portu. W spotkaniu uczestniczyli również: p. Marek Biernacki – Zastępca Prezydenta Miasta Słupska oraz p. Zdzisław Kołodziejski – Starosta Powiatu Słupskiego. Ustaliliśmy, że Urząd Morski zleci opracowanie dokumentacji technicznej na przebudowę awanportu i falochronów; miasta Ustka i Słupsk będą partycypowały w kosztach opracowania w wysokości po 10%, nie więcej niż 50 tys. zł., a Starosta w wysokości 4 %, nie więcej niż 20 tys.zł.

23.10. - spotkałem się z młodzieżą usteckiego gimnazjum. Omawialiśmy temat komunikacji rowerowej na terenie miasta, budowę ścieżek rowerowych oraz bezpiecznego przemieszczania się na rowerze w naszym mieście.

27.10. - zorganizowałem spotkanie z firmą NAVIMOR n/t realizacji budowy basenu rybackiego i dróg dojazdowych.

27.10. - wziąłem udział w spotkaniu z mieszkańcami, na którym przedstawiona została koncepcja zagospodarowania plaż i promenady oraz projekt programu działań promocyjnych w 2016 roku.

28.10. - spotkałem się, razem z Przewodniczącym Rady Miasta – p. Grzegorzem Koskim oraz Wójt Gminy Ustka – p. Anną Sobczuk-Jodłowską, z Zarządem Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów. Omówiliśmy formy współpracy samorządów i Związku oraz zasady partycypacji w kosztach wsparcia projektów realizowanych przez Związek, na zasadach proporcjonalności do liczby członków z terenu Miasta Ustka, czy Gminy Ustka.

28.10. - spotkałem się z przedstawicielami miasta w Radzie Nadzorczej Spółki ZGK. Omówiliśmy wyniki kontroli przeprowadzonej przez Radę Nadzorczą, koszty funkcjonowania Spółki oraz przedsięwzięcia organizacyjne mające na celu ich optymalizację.

04.11. - podpisałem aneks do umowy z Agencją Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa na finansowanie budowy basenu rybackiego i dróg dojazdowych, zmieniający termin rozliczenia środków finansowych do dnia 30.11.2015r.

06.11. - wziąłem udział w pasowaniu na przedszkolaka dzieci ze Społecznego Słonecznikowego Przedszkola.

10.11. - zorganizowałem naradę z firmą STRABAG n/t realizacji modernizacji ul. Wczasowej. Omawiany był temat przebudowy kanalizacji deszczowej. Ustalono, że do 17 listopada br. strony umowy uzgodnią sposób rozwiązania tego problemu.

10.11. - wziąłem udział w obchodach Święta Niepodległości, zorganizowanych przez Przedszkole nr 1 - „Polska Ojczyzna Moja” oraz we wręczeniu nagród w X Pomorskim Biegu Niepodległości.

10.11. - spotkałem się z Zarządem Towarzystwa Przyjaciół Ustki. Zapoznałem się z bieżącą działalnością Towarzystwa oraz planem pracy na 2016 rok.

11.11. - wziąłem udział w obchodach Święta Niepodległości, zorganizowanych na terenie naszego miasta.

16.11. - opracowałem i złożyłem do Rady Miasta oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej projekt budżetu na rok 2016 i WPF.

17.11. - uczestniczyłem w spotkaniu zorganizowanym przez Prezydenta Miasta Słupska n/t rekompensat za budowę tarczy antyrakietowej w Redzikowie.


W minionym okresie odbywały się spotkania z Naczelnikami Wydziałów, na których rozpatrywano m.in. poniższe sprawy:

  1. Na posiedzeniach rozpatrywano sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi (dot. ponownego zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego, zamiany lokali, zawarcia umowy najmu po śmierci głównego najemcy, realizacji eksmisji, spłaty zaległości czynszowych).

  2. Na cotygodniowych naradach omawiane są tematy związane z realizacją prowadzonych i planowanych inwestycji.

  3. Na posiedzeniach kierownictwa opiniowano również projekty uchwał i inne materiały, które zostały przekazane radnym pod obrady komisji i sesji Rady Miasta.

  4. Na okres jednego roku przedłużono umowę dzierżawy terenu przy ul. Polnej (część działki nr 926 o pow. 539m2), z przeznaczeniem na cele uprawowe.

  5. Pozytywnie rozpatrzono wniosek o zajęcie pasa drogowego w celu ustawienia wędzarki o wymiarach 0,6x1,0m, przy ul. Kosynierów 12 - decyzję uwarunkowano opinią sąsiednich mieszkańców (opinia mieszkańców pozytywna; wydano decyzję o zajęciu pasa drogowego),

  6. Dokonano podsumowania ankiet dotyczących Miejskiego Systemu Gospodarowania Odpadami Komunalnymi.

  7. Zdecydowano o wydzierżawieniu toalety w parku przy kinie, do czasu rozstrzygnięcia sprawy węzła komunikacyjnego.

  8. Ustalono, że należy rozpocząć procedurę wyznaczenia terenu przy istniejących garażach przy ul. Darłowskiej, pod lokalizację dodatkowych garaży. Po uzyskaniu informacji, ile garaży może tam powstać i jaka ma być forma zabudowy, można będzie zaproponować zbycie działek osobom, które obecnie mają garaże przy ul. Rybackiej, na terenie będącym w zarządzie OSiR.

  9. Zdecydowano o przystąpieniu Miasta do programu powszechnej nauki pływania – 50% dofinansowania; cykl 20 godzinny, pod kątem dzieci z klas II (klasy III objęte są już innym programem).

  10. Zapoznano się z wynikami konkursu estetyzacyjnego „Mister Ustki” - obiekt roku 2015:
    w kategorii „A” budynki nowo wybudowane
    I miejsce - ul. Wczasowa 4
    II miejsce - ul. Pomorska 3
    III miejsce – ul. Bulwar Portowy 5
    w kategorii „B” budynki odnowione
    I miejsce – ul. Marynarki Polskiej 59
    II miejsce – ul. Beniowskiego 12
    III miejsce – ul. Marynarki Polskiej 47.
    Termin wręczenia nagród zostanie ustalony w terminie późniejszym.

  11. Analizując wniosek dzierżawcy terenu po zachodniej stronie portu, o ustanowienie na jego rzecz, w drodze bezprzetargowej, użytkowania wieczystego lub w razie braku takiej możliwości, umowy dzierżawy na okres 12 lat ustalono, że przedmiotowy teren będzie przekazany do Zarządu Portu. Aby mówić o jakichś formach trwałego zagospodarowania musi być uchwalony mpzp „Tereny Portu”.

  12. Pozytywnie rozpatrzono wniosek dzierżawcy dot. przepisania na żonę umowy dzierżawy wiaty handlowej na targowisku przy Placu Wolności.

  13. Przychylono się do wniosku o rozwiązanie umowy dzierżawy terenu pod całoroczny ogródek gastronomiczny przy ul. Marynarki Polskiej w sąsiedztwie obiektu gastronomicznego, którego właścicielem jest wnioskodawca.

  14. Ustalono, że do sezonu należy przygotować organizację ruchu rowerowego w mieście.

  15. Z uwagi na warunki stawiane przez PKP PLK Szczecin do zgody na przejazd przez tory w miejscu już istniejącego przejazdu (wybudowanie linii transmisyjnej światłowodowej na odcinku Słupsk-Ustka, pozwalającej na sterowanie ze Słupska stacją w Ustce) ustalono, że należy przeanalizować budowę obwodnicy z wariantem budowy wiaduktu.

  16. Dokonano analizy uwag do sezonowego zagospodarowania terenu Promenady Nadmorskiej oraz plaży wschodniej, złożonych na spotkaniu z mieszkańcami, które odbyło się 27 października br.

  17. W związku z informacją od UTBS o uwolnieniu garażu przy ul. Kopernika 2 zdecydowano, że przedmiotowy garaż zostanie wydzierżawiony w drodze przetargu.

  18. Zapoznano się z informacją dot. wywiązania się nabywców lokali mieszkalnych
    z przyjętego zobowiązania przy nabyciu lokalu tj. zgromadzenia środków finansowych na koncie wspólnoty mieszkaniowej lub poniesienia nakładów na remont części wspólnych budynku.

  19. Pozytywnie rozpatrzono wniosek o nabycie części działek gruntu nr 21 i 50/10, położonych przy ul. Beniowskiego 3, celem poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości posiadanej przez wnioskodawcę, położonej przy ww adresie.

  20. Zaakceptowano propozycje lokalizacji pod iluminacje świąteczne na terenie miasta.

  21. Ustalono, że zostanie ogłoszony konkurs na najładniejszą iluminację świąteczną w czterech kategoriach: właściciele posesji i wspólnoty mieszkaniowe, sklepy wielkopowierzchniowe, spółdzielnie mieszkaniowe, restauracje i hotele.

    Ponadto  podpisałem zarządzenia w sprawie:

1) zmian w budżecie miasta na 2015r.,

2) powołania składu osobowego Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Ustka,

3) sprzedaży, zatwierdzenia ceny oraz zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do
sprzedaży (w trybie bezprzetargowym) przy ul. Limanowskiego 8 na rzecz dzierżawców –
działka gruntu nr 1960 o pow.0,1327ha, cena 2.882.060zł,

4) wydzielenia lokali socjalnych z mieszkaniowego zasobu Gminy Miasto Ustka (lokal nr 1 w budynku przy ul. Słowiańskiej 19b oraz lokal nr 2 przy ul. Sprzymierzeńców 8),

5) wprowadzenia zasad nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Gminy Miasto Ustka,

6) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetrgowym terenu stanowiącego część działki nr 15/12, przeznaczonego na całoroczny ogródek gastronomiczny ( o pow. 6,60m2, stawka 1,25zł/m2 /m-c +VAT,do 31.03.2015r.)

7) przeznaczenia do oddania w dzierżawę w trybie bezprzetargowym gruntu położonego przy ul. 9 Marca, stanowiącego część działki nr 321/7 o pow. 49m2 (na cele ekspozycyjne, do 31 maja 2018 roku, 3,27/m2/m-c+VAT),

8) wyrażenia woli zbycia, zatwierdzenia ceny oraz zatwierdzenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia (lokal mieszkalny przy ul. Słowiańskiej 15; cena 64.480zł),

9) upoważnienia pracownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustce do przeprowadzania wywiadów środowiskowych w sprawach dodatków mieszkaniowych oraz do odbierania oświadczeń o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, mających na celu ustalenie uprawnień do przyznania dodatków mieszkaniowych,

10) upoważnienia pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ustce do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych, prowadzenia postępowania i wydawania w tych sprawach decyzji,

11) projektu uchwały budżetowej na 2016 rok,

12) projektu uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasto Ustka na lata 2016 – 2025,

13) powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych w granicach administracyjnych GMU w 2016 roku”.


Powyższe zarządzenia są do wglądu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie www.ustka.pl, w zakładce URZĄD – Zarządzenia Burmistrza.

Na sesję w grudniu br. planowane są do przygotowania m.in. projekty uchwał:
1) w sprawie zmian obwodów szkół podstawowych i gimnazjum na terenie Miasta Ustka,
2) w sprawie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy Miasto Ustka
3) w sprawie przyjęcia programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasto Ustka,
4) w sprawie zmiany w budżecie na 2015 rok,

5) w sprawie zmiany w WPF na 2015,

6) w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2016,

7) w sprawie WPF na lata 2016-2025.

8) w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Słupskiemu na realizację zadań w postaci organizacji XIII Usteckiego Festiwalu Filmów Amatorskich UFF(o)A 2016 oraz Pomorskiego Biegu Niepodległości w formie dotacji celowej.

Burmistrz Miasta Ustka Jacek Graczyk

Data dodania

Autor Eliza Mordal (Rzecznik)